Man van de race - Canada

Gestart door Tim C, 10 juni 2007 - 21:07:41

« vorige - volgende »

Wie was de beste bij de Canooks?

Hamilton
19 (51.4%)
Heidfeld
5 (13.5%)
Wurz
3 (8.1%)
Kovalainen
1 (2.7%)
Raikkonen
0 (0%)
Sato
7 (18.9%)
Alonso
0 (0%)
Ralf
0 (0%)
Anders (wie)
2 (5.4%)

Totaal aantal stemmen: 31

Mikacouli

Citaat van: Eric op 11 juni 2007 - 08:45:20
Zal ik maar voor Sato kiezen....ik lag dubbel toen hij Alonso inhaalde...ingehaald worden door Takuma (arakiri) Sato in een Super Aguri...als 2voudig wereldkampioen klimt het schaamterood je tot aan je tenen LOL

Hamilton...

En Alonso had problemen met de banden op het einde. De wagen ging van de ene naar de andere kant in de bochten. Ook Sato zelf gaf het toe.
In de middenstint haalde hij de ene na de andere in na zijn stop and go.

Schumi nr1

Hamilton, Wist ondanks de vele safety cars die in zijn nadeel speelden toch de leiding te behouden ...

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 11 juni 2007 - 16:30:13
Citaat van: Eric op 11 juni 2007 - 08:45:20
Zal ik maar voor Sato kiezen....ik lag dubbel toen hij Alonso inhaalde...ingehaald worden door Takuma (arakiri) Sato in een Super Aguri...als 2voudig wereldkampioen klimt het schaamterood je tot aan je tenen LOL

Hamilton...

En Alonso had problemen met de banden op het einde. De wagen ging van de ene naar de andere kant in de bochten. Ook Sato zelf gaf het toe.
In de middenstint haalde hij de ene na de andere in na zijn stop and go.
Dat lijkt me ook wel de enige verklaring waarom de Aguri naast hem door kon. Al was Alonso niet in zijn beste doen, hij wil teveel ineens bewijzen.

Roel

Citaat van: Doefie op 11 juni 2007 - 14:41:55
Citaat van: Roel op 11 juni 2007 - 08:08:54Hamilton is een klasse appart, geen gezever.

Hamilton is een coureur als een ander op de grid. Hij is geen wonder.

Absoluut niet mijn bedoeling om er een welles nietes spelletje van te maken, daarom mijn argument bij mijn mening en verder niets.
De andere coureurs op de grid: noem de beste(alonso, raikkonen, massa, rosberg misschien, kubica schat ik ook zeer hoog in) Noem alle andere coureurs van de grid op en vertel mij wie van hen NET ALS HAMILTON geen enkele fout in de races tot nu toe maakte ?

En hou er tegelijk rekening mee dat deze 22-jarige op verscheidene circuits voor het eerst rijdt. Ik heb het nog niet eens over zijn uitstraling, beleefdheid, sportiviteit en wil om te winnen.
Zelfs zonder daarover te lullen is Hamilton een klasse apart en dit zeg ik absoluut niet om mee te hypen, dit is gewoon een terechte hype.
God save Mclaren

scho0634

Citaat van: Roel op 11 juni 2007 - 17:52:54
Citaat van: Doefie op 11 juni 2007 - 14:41:55
Citaat van: Roel op 11 juni 2007 - 08:08:54Hamilton is een klasse appart, geen gezever.

Hamilton is een coureur als een ander op de grid. Hij is geen wonder.

Absoluut niet mijn bedoeling om er een welles nietes spelletje van te maken, daarom mijn argument bij mijn mening en verder niets.
De andere coureurs op de grid: noem de beste(alonso, raikkonen, massa, rosberg misschien, kubica schat ik ook zeer hoog in) Noem alle andere coureurs van de grid op en vertel mij wie van hen NET ALS HAMILTON geen enkele fout in de races tot nu toe maakte ?


Heidfeld?

Ik vind overigens ook dat Hamilton wel iets beter is dan de gemiddelde coureur. MAar een wonder is idd overdreven. Een supertalent, dat is hij.

Tim C

Nooit gedacht dat ik dit ging zeggen maar ik moet Alonso gelijk geven. Hamilton is de enige die nog niet zwaar gestraft is voor de fouten die hij gemaakt heeft.

Now, let's never speak of this again.

Doefie

Citaat van: Roel op 11 juni 2007 - 17:52:54
Absoluut niet mijn bedoeling om er een welles nietes spelletje van te maken, daarom mijn argument bij mijn mening en verder niets.
De andere coureurs op de grid: noem de beste(alonso, raikkonen, massa, rosberg misschien, kubica schat ik ook zeer hoog in) Noem alle andere coureurs van de grid op en vertel mij wie van hen NET ALS HAMILTON geen enkele fout in de races tot nu toe maakte ?

En hou er tegelijk rekening mee dat deze 22-jarige op verscheidene circuits voor het eerst rijdt. Ik heb het nog niet eens over zijn uitstraling, beleefdheid, sportiviteit en wil om te winnen.
Zelfs zonder daarover te lullen is Hamilton een klasse apart en dit zeg ik absoluut niet om mee te hypen, dit is gewoon een terechte hype.

Het gaat gewoon niet om dat te zeggen vermits Hamilton als een van de weinigen ook nog geen enkele mechanische problemen gehad heeft. Eerder vernoemde Heidfeld heb ik ook nog geen fout weten maken maar hij heeft wel al pech gehad. Hamilton heeft wel degelijk fouten gemaakt, alleen waren ze klein genoeg om ongestraft door te kunnen. In Australë zat hij ook even naast de baan, in Maleisië en vooral Bahrein heeft hij zich enkele keren verremt. Maar wat weten we over de anderen? die komen nooit in beeld en kunnen we ook niet oordelen of ze al in de fout zijn gegaan of niet.

Ik ben trouwens van mening dat geen enkele hype terecht is.

Supermariobros

Hamilton, heeft talent zat.

Roel

Citaat van: Doefie op 11 juni 2007 - 18:58:09

Het gaat gewoon niet om dat te zeggen vermits Hamilton als een van de weinigen ook nog geen enkele mechanische problemen gehad heeft. Eerder vernoemde Heidfeld heb ik ook nog geen fout weten maken maar hij heeft wel al pech gehad. Hamilton heeft wel degelijk fouten gemaakt, alleen waren ze klein genoeg om ongestraft door te kunnen. In Australë zat hij ook even naast de baan, in Maleisië en vooral Bahrein heeft hij zich enkele keren verremt. Maar wat weten we over de anderen? die komen nooit in beeld en kunnen we ook niet oordelen of ze al in de fout zijn gegaan of niet.

Ik ben trouwens van mening dat geen enkele hype terecht is.

Hoe lang rijdt Heidfeld al f1, hoe lang rijdt Hamilton al F1?

Het woord hype heeft idd een negatieve bijklank omdat het als 'overrated' overkomt, ik vind de hype terecht in de zin van: iedereen (h)erkent toch het uitzonderlijke talent van deze piloot/man. Een wonder is het niet, het is maar een mens, maar één die een pak beter rijdt dan de gemiddelde, en dus een supertalent gezien hij rijdt in de F1(en daar vooral talenten rijden) en vooral gezien zijn leeftijd.

Heidfeld had ik ook nog punten kunnen geven, sterke race, maar dat mag wel na middelmatige jaren (in ook wel middelmatige wagens). Maar NH is aan een sterk seizoen bezig,zonder twijfel!
God save Mclaren

Tim C

Zoals ik in mijn column al aanhaalde. Iedereen erkende ook het talent van Villeneuve en van Raikkonen. Geen één van de twee heeft tot nu toe die hypes kunnen waarmaken.

Rosberg beleeft een geweldig seizoen, alleen ziet niemand het omdat zijn wagen niet goed genoeg is om:
a) al de races aan te komen
b) vooraan mee te kunnen strijden

Hamilton is goed, maar wat er nu van hem gemaakt wordt, sorry, dat is niet goed te spreken. Ik las vandaag ergens dat Schumacher zich zorgen moet beginnen maken want dat Hamilton nu al even groot is als de Duitser. Sorry dat ik, en ieder redelijk persoon, dat gewoon belachelijk vind.

Kampioen word je pas op het einde van het seizoen en de beste aller tijde pas na je carriere. Zelfs voor een supertalent (en zo hebben we er al een paar gehad) is wat er dit jaar gebeurt gewoon te gek voor woorden. Kijk naar wat er in Monaco is gebeurd...

scho0634

Dat ben ik zeker met je eens, Tim. We moeten niet te hard van stapel lopen. Vergelijkingen met Schumacher gaan volledig mank. Eerst kijken hoe hij zometeen omgaat met tegenslagen, mindere races, snellere tegenstanders e.d. Tot nu toe heeft hij de wind ook in de rug.

Aan de andere kant, zonder over een hype te spreken ;), ben ik wel onder de indruk van 's mans prestaties tot dusver. Weinig op aan te merken. Maar idd, de vergelijking met Villenueve is snel gemaakt. Ook hij debuteerde naast een gearriveerde topcoureur (Damon Hill) en legde hem tot aan de laatste race het vuur na aan de schenen. Uiteindelijk heeft hij na twee succesvolle jaren toch een povere carriere gehad voor een supertalent. Was trouwens ook Montoya niet ooit eens de wonderjongen die Schumacher zou gaan bedreigen?

Maar goed, blijft onverlet dat ik veel vertrouwen heb in LH, ook met zijn rustige karakter lijkt het goed te zitten. MAar hoever al die kwaliteiten hem uiteindelijk doen stijgen op de F1-ladder van grootheden moeten we nog maar afwachten.

Ook de titel van 2007 gaat hij niet zo maar eventjes opppakken. Alonso en de Ferrari's zullen daar toch ook nog wel wat aan gaan doen.

meatball

ik kies voor sato ;D zoals hij aloso voorbijstoof ,geweldig leuk om te zien
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 11 juni 2007 - 18:30:38
Nooit gedacht dat ik dit ging zeggen maar ik moet Alonso gelijk geven. Hamilton is de enige die nog niet zwaar gestraft is voor de fouten die hij gemaakt heeft.

Now, let's never speak of this again.
Waar zegt hij dat dan?

Tim C

De persconferentie na ik denk de race in Monaco. Hij kreeg allerlei vragen over Lewis en zei toen dat de man een paar keer met de barrieres in aanraking kwam.

McChouffe

Citaat van: Tim C op 12 juni 2007 - 00:30:18
De persconferentie na ik denk de race in Monaco. Hij kreeg allerlei vragen over Lewis en zei toen dat de man een paar keer met de barrieres in aanraking kwam.

Hoe weet Alonso dat?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.