GP van Canada

Gestart door Supermariobros, 03 juni 2007 - 09:19:06

« vorige - volgende »

FerrariMan

Alonso laat ondertussen nog eens zien wat een racer hij eigenlijk wel is:

Citaat"Tomorrow, how many laps is the race? 65, 66, 70? If I'm not P1 and I'm not fighting with the main opponents like Ferrari or BMW, I will not risk anything. I need the eight points. I need to win the championship in Brazil, not here."
En dat is een werelkampioen.  ;)

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 10 juni 2007 - 09:16:21
Beginnen de eerste scheuren bij Ferrari zich te vertonen???

Ik denk eerder het "gebrek" aan ontwikkeling, "scheuren" zou ik het niet noemen. Ik denk dat de mensen die zeggen dat de ontwikkeling van de McLaren, mede door Alonso en Hamilton, beter en sneller gaat dan bij Ferrari gewoon gelijk hebben.

En Alonso ... zijn we nog verbaasd van zo'n uitspraak?  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Pfff. Fernando doet zijn reputatie weer eer aan. ::)

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 10 juni 2007 - 09:29:39
Alonso laat ondertussen nog eens zien wat een racer hij eigenlijk wel is:

Citaat"Tomorrow, how many laps is the race? 65, 66, 70? If I'm not P1 and I'm not fighting with the main opponents like Ferrari or BMW, I will not risk anything. I need the eight points. I need to win the championship in Brazil, not here."
En dat is een werelkampioen.  ;)

Een wereldkampioen die liever iedere race tweede wordt en de titel pakt, ipv 10 races winnen en de rest uitvallen zodat je geen titel pakt.

Tja, het is een manier van denken. Ik kan er niet mee zitten, iedereen is anders. Vooralsnog heeft 'racer pur sang'-Raikkonen een stuk minder mooie cv. Wij kunnen het wel jammer vinden dat FA een berekende rijder is, maar resultaat boekt hij wel. Ik kan me zo voorstellen dat er zat teambazen zijn die zouden willen dat hun coureur zo uitgekookt was als FA. Voorlopig heeft dat berekende rijden hem op zijn 25e reeds 2 wereldtitels en 17 GP's opgeleverd. Hoe je het ook wend of keert; dat is een staat van dienst waar zelf Michael Schumacher op die leeftijd niet aan kon tippen. Senna was ook spectaculairder dan Prost, maar Prost won meer.

Dus dan kunnen wij wel met zijn allen vraagtekens zeggen bij dit soort uitspraken, maar het levert hem wel spectaculaire resultaten op. En voorlopig lijkt het erop dat hij ook dit jaar weer volop meedoet voor de titel. Drie op rij zou wel heel knap zijn.

En daarna zijn alle Alonso-haters van hem af, want hij heeft ook gezegd dat hij drie titels wel genoeg vind. Dus eigenlijk moet iedereen hopen op een nieuwe Alonso titel ;)

Juan

Citaat van: Roel op 09 juni 2007 - 20:52:21
Citaat van: Juan op 09 juni 2007 - 20:41:06
Citaat van: McChouffe op 09 juni 2007 - 20:37:42
Nog een kleine opmerking. In Q2 wordt de tijd van Nick Heidfeld afgenomen omdat hij de chicane voor de finish afsnijdt. In Q3 doet Hamilton hetzelfde, maar zonder gevolg.
Niet dat dat een verschil had uitgemaakt, maar waarom bij Heidfeld wel en Hamilton niet?
Idd vreemd, Hamilton deed zelfs geen moeite om toch door de chicane proberen te komen.
BTW, de manoeuvres van Alonso gezien op het rechte stuk in zijn laatste ronden? Net of hij de pole niet wilde pakken :-\

Ik gok dat het rondje van Hamilton(waarbij hij de chicane afsneed) niet zijn snelste was en daardoor ook niet werd geschrapt, maar het is maar een gok.
Alonso, 2-voudig wereldkampioen, die vrijwillig z'n pole zou afstaan aan een rookie die nog nooit op dat circuit eerder reed, lijkt me straf...
Geweldig van Hamilton!
Kijk eens naar dit filmpje en je ziet en hoort overduidelijk dat Alonso net voor de streep van het gas gaat...
Juan

scho0634

Maar waarom zou hij van het gas afgaan?

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 10 juni 2007 - 18:32:42
Maar waarom zou hij van het gas afgaan?
Misschien om de volgende bocht nog te kunnen nemen? Deze ligt vlak na de streep...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Verdomme, safety car brengt Alonso het geluk. ::)

Ferrari 2010

Hmm, die SC en dan wel-niet mogen pitten. Vreemde situatie :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

OOOOOOOOOOOOh, WTF!!!!


Wat een drama, manman, hopen dat dit goed komt!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Ik hoopdat dit goed afloopt, want dit ziet er niet goed uit.

Wel een rare regel in verband met de SC.

Doefie

Ligt er bewusteloos in...

Doefie

Vergeet niet dat ze op zo'n plek 300 kilometer per uur rijden. En zijn bescherming aan zijn hoofd is weggevlogen.

KVDracer

Zouden ze in dit geval niet beter de race stil leggen, ik denk niet dat dit echt bevorderlijk is voor de hulpdiensten en de rijders.

Ferrari 2010

Citaat van: KVDracer op 10 juni 2007 - 19:41:22
Ik hoopdat dit goed afloopt, want dit ziet er niet goed uit.

Wel een rare regel in verband met de SC.
Ja, maar blijkbaar was hetgeen Alonso deed dan och ooik niet toegestaan.

Citaat van: Doefie op 10 juni 2007 - 19:41:54
Ligt er bewusteloos in...
Het is te hopen dat het dat maar is. Dit was een héle zware crash. Dit moet zwaar zijn voor de rijders die dat hebben zien gebeuren!

Citaat van: KVDracer op 10 juni 2007 - 19:45:37
Zouden ze in dit geval niet beter de race stil leggen, ik denk niet dat dit echt bevorderlijk is voor de hulpdiensten en de rijders.

Helemaal mee eens, en deze SC situatie heeft niet veel zin, dit duurt ang, héél lang.

*edit* of toch niet, hij is er vrij snel uit. Ik weet niet of het zo is, maar ik denk dat dat een goed teken is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.