Ralf Schumacher: The End?

Gestart door Tim C, 31 mei 2007 - 12:02:25

« vorige - volgende »

Bij welk team zal Ralf volgend jaar aan de slag gaan?

Williams
Force India
Prodrive (eventueel)
pensioen

Tim C

Ralf's dagen bij Toyota lijken geteld

Staat er over twee races geen enkele Schumacher meer op de startgrid? Wie zou hem vervangen en is een mogelijk ontslag terecht?

McChouffe

Als Ralf slim is, zal hij genoegen nemen met een grote salarisvermindering.

Verder moet Toyota een dringend de hand in eigen boezem steken. Ze zijn veel te ongeduldig en ontslaan te snel mensen als de prestaties tegenvallen (vb: Gascoyne). Het lijkt me dus eigenlijk beter om Ralf nog even in het team te houden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

ivan_

#2
ik hoop toch dat ralf kan blijven bij toyota. En ik ben het er ook mee eens dat zijn salaris een stuk omlaag kan... ik ben voorstander van een prestatiegericht salaris.
als er iets moet veranderen bij toyota is het een goede ontwerper aannemen.
ben ervan overtuigd dat ralf en jarno het maximale potentieel uit de wagen halen wat er te halen valt op dit moment ;)

bogief1

Ralf heeft nooit echt iets getoond in de F1, met een goeie wagen kunnen er veel winnen...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Schumi nr1

Citaat van: bogief1 op 31 mei 2007 - 17:56:24
Ralf heeft nooit echt iets getoond in de F1, met een goeie wagen kunnen er veel winnen...


Dat is waar, maar met een mindere wagen zal het zeker niet lukken. Toyota mag beginnen met de hand in eigen boezem te steken, voor een team met het grootste budget zijn de resultaten beneden pijl.

McChouffe

Citaat van: Schumi nr1 op 31 mei 2007 - 18:02:15
Citaat van: bogief1 op 31 mei 2007 - 17:56:24
Ralf heeft nooit echt iets getoond in de F1, met een goeie wagen kunnen er veel winnen...


Dat is waar, maar met een mindere wagen zal het zeker niet lukken. Toyota mag beginnen met de hand in eigen boezem te steken, voor een team met het grootste budget zijn de resultaten beneden pijl.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat McLaren momenteel het grootste budget heeft. Maar da's natuurlijk offtopic  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

meatball

Ralf zit enkel in de f1 door zijn achternaam,dus voor mij, ander en beter.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Ik zal er niet rouwig om zijn als hij gaat. Best een redelijke coureur, maar geen enkele meerwaarde voor de sport. Hij heeft Toyota ondanks zijn ervaring niets kunnen brengen. Geld ook voor Trulli. Al ligt de matige ontwikkeling van het team natuulijk voor 90% aan Toyota zelf.

Jasper

Ach, Ralf heeft zich nog serieus gemengd in het titelgevecht van 2003 dus naar mijn mening heeft hij ooit wel degelijk een bijdrage geleverd aan de sport. Maar hij lijkt al een tijdje over zijn hoogtepunt heen en is daarom nu inderdaad niet echt een meerwaarde meer. Hem tijdens het seizoen vervangen lijkt mij een beetje overdreven. Hij heeft het dit jaar nog niet goed gedaan maar, op Monaco na, ook niet ontzettend slecht.

McChouffe

Citaat van: 0634 op 01 juni 2007 - 18:37:52
Hij heeft Toyota ondanks zijn ervaring niets kunnen brengen.

Toyota moet natuurlijk ook open staan voor die ervaring. Het geval Gascoyne en de snelle exit van McNish en Salo (en quasi alle andere piloten) in het achterhoofd houdend, stel ik me hier serieuze vragen bij.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Het is ook geen prutser, best een goede rijder. Maar als je me vraagt of zijn prestaties de afgelopen jaren erg verheffend zijn geweest moet ik toch zeggen; nee, niet echt. Al ligt de stagnatie van Toyota natuurlijk voor het leeuwendeel aan Toyota zelf.

Misschien is mijn mening ook een beetje gebaseerd op het feit dat ik niets heb met het team of 1 van beide rijders ;). Eigenlijk niet helemaal objectief dus.

scho0634

Als ie zo doorgaat is zijn eind in de F1 idd nabij. 6-0 inmiddels in het voordeel van Trulli.

En vandaag reed Ralf ook echt weer kansloos. Ze hebben dan misschien een probleem met de voorwielophanging, maar daar heeft Trulli dan ook last van. En die rijd gewoon naar Q1.

KVDracer

Ik denk niet dat men de slechte resultaten alleen bij Ral moet zoeken. Trulli kan misschien beter met de wagen overweg. Maar ik denk dat het eerder de Toyota is, die niet echt in orde is. En ik zie ook niet snel vooruitgang.

Jasper

Aan deze race te zien is het eerder Trulli die moet uitkijken. Dit heb ik nog nooit gezien, iemand die bij het uitrijden van de pits crasht. ;D ;D

McChouffe

Citaat van: Jasper op 10 juni 2007 - 21:36:26
Aan deze race te zien is het eerder Trulli die moet uitkijken. Dit heb ik nog nooit gezien, iemand die bij het uitrijden van de pits crasht. ;D ;D

Lijkt mij bijna niet anders kunnen dan dat er een probleem was met de wagen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.