wat vinden jullie over de strategie van mclaren?

Gestart door bmwracing, 30 mei 2007 - 11:53:08

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: 0634 op 30 mei 2007 - 22:26:30
Naar de jaarlijkse optocht door de straten van Monte Carlo. ;)

Wat betreft de vermeende teamorders, volkomen logisch en de heisa erover is compleet over the top. Storm in een glas water. Logisch dat McLaren zei dat Hamilton geen risico's moest nemen als je 1 en 2 ligt op het circuit waar inhalen nauwelijks mogelijk is. Jammer voor Hamilton, maar het zou voor hem sowieso lastig zou zijn geweest om Alonso in te halen. Als je zag dat Kimi al geen mensen in kon halen die in inferieure wagens reden, dan wordt het wel heel moeilijk om iemand in te halen in een gelijke auto.
Van mij mag deze race van de kalender verdwijnen,ik kijk niet graag naar optochten waar de uitslag al voor de race vaststaat >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

The REAL BUTTON Freak

Monaco moet blijven, maar alle kutregeltjes die elk jaar veranderen daar moet iets aan gedaan worden.

Back to Basics met de f1 wagen zelf. kijk naar Monaco 96, of 97 om er enkele te noemen, dat waren geweldige races. Maar toen werd er nog manueel geschakelt, reden ze met slicks, geen tracie controle of Launch Control. 

Dat waren nog eens tijden. Coulthard die met een Schumacher helm door Monaco vlamde.

The Iceman

Monaco is voor mij altijd nog de race van het jaar !!!  :D

Spencer

Het beste van al is dat de miserie is begonnen in de pers conferentie achteraf waarin Hamilton liet doorschijnen aan de pers dat hij zich moest inhouden. Hij was vertrokken met een andere strategie waarmee hij langer kon rijden dan Alonso voor de eerste pitstop met een heel grote kans dat hij Alonso daardoor zou inhalen. Uiteindelijk heeft McLaren de strategie gewijzigd en Hamilton vroeger binnengeroepen dan gepland, waardoor hij achter Alonso bleef, en vervolgens via de radio te horen kreeg dat hij het wat kalmer aan mocht doen.

Lijkt me een beetje frustratie van Hamilton, en tevens de eerste "fout" die hij maakt in zijn F1 carriere. Hij had beter gewoon gezwegen in die pers conferentie en dan had niemand iets geweten.

Het lijkt me een beetje arrogantie die boven komt bij Hamilton ... waarschijnlijk de teleurstelling omdat hij al een paar weken liep te roepen dat de overwinning in Monaco eraan kwam. Ik veronderstel dat als de schrijvende pers blijft zeggen dat je de beste bent, je het uiteindelijk nog gaat geloven ook. De eerste barstjes in het shiny McLaren team komen naar boven.

Roel

Citaat van: Spencer op 02 juni 2007 - 20:12:58
Het beste van al is dat de miserie is begonnen in de pers conferentie achteraf waarin Hamilton liet doorschijnen aan de pers dat hij zich moest inhouden. Hij was vertrokken met een andere strategie waarmee hij langer kon rijden dan Alonso voor de eerste pitstop met een heel grote kans dat hij Alonso daardoor zou inhalen. Uiteindelijk heeft McLaren de strategie gewijzigd en Hamilton vroeger binnengeroepen dan gepland, waardoor hij achter Alonso bleef, en vervolgens via de radio te horen kreeg dat hij het wat kalmer aan mocht doen.

Lijkt me een beetje frustratie van Hamilton, en tevens de eerste "fout" die hij maakt in zijn F1 carriere. Hij had beter gewoon gezwegen in die pers conferentie en dan had niemand iets geweten.

Het lijkt me een beetje arrogantie die boven komt bij Hamilton ... waarschijnlijk de teleurstelling omdat hij al een paar weken liep te roepen dat de overwinning in Monaco eraan kwam. Ik veronderstel dat als de schrijvende pers blijft zeggen dat je de beste bent, je het uiteindelijk nog gaat geloven ook. De eerste barstjes in het shiny McLaren team komen naar boven.

;D Ooit een carrière bij de Joepie, dag allemaal, TV-story, daily miror, ... overwogen? Zo de boel opkloppen waar er enkel een gemotiveerde rijder niet kon/mocht winnen en deze zijn teleurstelling laat zien. De wil om te winnen vergelijken met arrogantie, mooi zo! ::)
'het shiny Mclaren team' - kan er nog meer afgunst van een zin afdruipen?
God save Mclaren

vidal

Zoals Prost al zei,..hij is het niet eens met de strategie. Ze hebben geen stalorders....
Zal wel ruzie worden tussen Alonso en Hamilton... :o

robbert

het is raar om te zeggen maar dan kunnen we nog voor verrassingen komen te staan dit seizoen. Als er daadwerkelijk spanningen zouden komen tussen de 2 mclarenrijders dan kan Ferrari nog een kans maken op de titel

meatball

Citaat van: robbert op 20 juni 2007 - 15:18:52
het is raar om te zeggen maar dan kunnen we nog voor verrassingen komen te staan dit seizoen. Als er daadwerkelijk spanningen zouden komen tussen de 2 mclarenrijders dan kan Ferrari nog een kans maken op de titel
Dan is er in de f1 tenminste nog ergens spanning ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Volgens Le Professeur zou McLaren dus juist wel teamorders moeten gebruiken:
formule1.nl

[20-06] Dat Fernando Alonso en Lewis Hamilton vrij zijn om tegen elkaar te racen, gaat McLaren volgens Alain Prost nog opbreken. De viervoudig wereldkampioen meent dat het voor teveel spanning in het team zorgt.


Alonso en Hamilton zijn in een hevige strijd verwikkeld om de leiding in het WK, met als hoogtepunt het gevecht om de overwinning in de Grand Prix van Amerika. Dat gebeurde met de goedkeuring van teambaas Ron Dennis. Hij heeft al meerdere keren verklaard dat zijn coureurs vrij zijn om tegen elkaar te racen.

Prost vindt dat Dennis daar langzamerhand wel eens verandering in mag gaan brengen, en een keuze moet maken op welke coureur hij zijn geld zet. ,,Ik denk dat het een verkeerde keuze is om nu allebei de coureurs dezelfde behandeling te geven", aldus Prost in de Spaanse krant El Pais.

,,Dat gaat uiteindelijk tegen ze werken, omdat het voor teveel spanningen in het team zorgt." En hij kan het weten. Eind jaren tachtig van de vorige eeuw reed de Fransman samen met de Braziliaan Ayrton Senna voor McLaren, en ook zij mochten toen vrij tegen elkaar racen van Dennis.

Daarnaast is Prost van mening dat Hamilton zijn succesvolle start in de Formule 1 vooral te danken heeft aan het feit dat hij voor aanvang van het seizoen veel gebruik heeft kunnen maken van de simulator op de McLaren-fabriek. ,,De simulatoren zijn tegenwoordig zo perfect, dat er zelfs geoefend kan worden met regen, nat asfalt, wind en dat soort zaken."

,,En Hamilton heeft de simulator veel meer gebruikt dan Alonso. Bovendien is zijn rijstijl veel vloeiender en minder agressief dan die van Alonso. Ik denk dat McLaren het daarom makkelijker vindt om de auto voor Hamilton af te stellen." Om daaraan toe te voegen: ,,Maar dat doet niets af aan het feit dat Alonso super is. Hij is werkelijk een geweldige coureur."

Jasper

Maar Prost heeft dan ook verloren van zijn eigen teamgenoot in 1988, toen hij maar wat graag had gewonnen. Misschien dat dat deels verklaart waarom hij nu zulke kritiek geeft.

scho0634

Citaat van: Jasper op 21 juni 2007 - 15:24:15
Maar Prost heeft dan ook verloren van zijn eigen teamgenoot in 1988, toen hij maar wat graag had gewonnen. Misschien dat dat deels verklaart waarom hij nu zulke kritiek geeft.

Maar hij won dan wel weer een jaar later ;)

Jasper

Ja, maar dat was niet het jaar dat McLaren opper-, maar dan echt OPPERmachtig was.

FerrariMan

CitaatHamilton crasht pas geveilde go-kart

F1-sensatie Lewis Hamilton ging in zeven grote prijzen nog geen enkele keer van de baan, maar ging op een veiling voor het goede doel in Londen uit de bocht met een pas verkochte go-kart.
''Oeps dat was nipt,'' reageerde de leider in het F1 klassement na de onzachte kennismaking met de boorden van het geïmproviseerde circuit in het centrum van Londen. ''Hij is een beetje gebogen aan de achterkant'', voegde hij verontschuldigend toe.

De kart was net voor het incident verkocht aan een Noord-Ierse bieder die maar liefst 42.100 pond (64.000 euro) betaalde voor de wagen.

De Ier zal het maar minder vinden.  ;D