Beker Vrouwenvoetbal

Gestart door Racegirl, 27 mei 2007 - 09:51:36

« vorige - volgende »

Racegirl

Ook in het vrouwenvoetbal werd gisteren de finale van de beker gespeeld in Brussel: Wezemaal - Zuid-West Vlaanderen

Wezemaal verovert 6e beker bij de vrouwen

KFC Rapide Wezemaal, sinds 2004 telkens Belgisch kampioen in het vrouwenvoetbal, stak zaterdagavond zijn zesde Beker van Belgiƫ op zak. In de bekerfinale in het Koning Boudewijnstadion in Brussel klopte het Brabantse team DVC Zuid-West Vlaanderen met 3-0.
Elsen opende de score in de 20e minuut op assist van Maes, die een zwak ontzetten van doelvrouw Malfait afstrafte. In de 65e minuut miste Wezemaal een penalty. Maes, die foutief werd gestopt door Stevens, mikte van op elf meter zelf op Malfait. Het was dan wachten tot in de 80e minuut, toen Torreele inviel en al na enkele seconden bij haar eerste baltoets met een succesvolle lob uitpakte. Eindelijk uitte de doorlopende superioriteit van de landskampioen zich ook op het scorebord. Maes deed er in de 84e minuut nog eentje bij: ze kopte een voorzet van Verelst binnen.

Viervoudig Belgisch kampioen Wezemaal lukte ook in 2004 al eens de dubbel. Op de erelijst van de beker volgt het Standard Femina op, waartegen het vorig jaar de finale met 6-3 verloor. Voor Wezemaal was het vandaag de achtste bekerfinale. Zes werden er gewonnen: in 1993 (2-1 tegen Herk Sport), 1997 (3-0 tegen Sinaai Girls), 2001 (4-1 tegen Sinaai Girls), 2003 (8-1 tegen Eendracht Aalst) en 2004 (3-1 na strafschoppen tegen RSC Anderlecht) en in 2007.

Zuid-West Vlaanderen, zesde in de competitie op 32 punten van Wezemaal, was in 2005 ook al eens finalist. Toen werd met 3-0 verloren van Anderlecht.

(Artikel uit Het Nieuwsblad)

Best wel schandelig: voor de vrouwenfinale waren er maar 400 tickets beschikbaar en je kon de wedstrijd nergens op televisie volgen.
Ik heb dan maar op een Duits televisiekanaal (ARD) gekeken naar hun finale Frankfurt-Duisburg (1-1) en Frankfurt won de strafschoppenreeks!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Supermariobros

Citaat van: Racegirl op 27 mei 2007 - 09:51:36
Best wel schandelig: voor de vrouwenfinale waren er maar 400 tickets beschikbaar en je kon de wedstrijd nergens op televisie volgen.
Ik heb dan maar op een Duits televisiekanaal (ARD) gekeken naar hun finale Frankfurt-Duisburg (1-1) en Frankfurt won de strafschoppenreeks!

Eigenlijk wel jammer, ik zou nochtans gekeken hebben naar de mooie benen. ;)

Proficiat aan Wezemaal en 400 tickets is wel heel weinig voor een bekerfinale.