Eindronde

Gestart door Jasper, 21 mei 2007 - 21:29:43

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Tanghe is volledig weg van het voorplan, Dreesen verkommert in de B-kern van Club...

Jeugdwerking is 5,6 spelers die vanuit je eigen jeugd doorbreken. Spelers die je al hebt sinds ze 14 of 15 jaar zijn en doorbreken als ze 20-21 zijn ofzo.
Dit heeft Lierse niet meer. Waarom moesten ze anders Jarju enzo aankopen ?

Anderlechtse jeugdwerking doet veel beter dan Lierse ?
Kompany, Vanden Borre, Yulu-Matondo (komt van Anderlecht), Mark de Man, Olivier Deschacht, Odjidja Ofoe Vadis, Walter Baseggio, Legaer.

Zijn maar een paar voorbeelden van 2 jaar werken. Zoiets kan Lierse niet meer voorleggen jammer genoeg. Nogthans zou Lierse meer geneigd moeten zijn om jeugdspelers op te stellen.
Het zal dat zeker moeten doen nu zowel Bob Peeters als Kristof Snelders de club verlaten.



Jasper

#31
Dat de jeugd van Anderlecht beter is dan die van Lierse, daar kijk ik nu niet van op aangezien hun budget veel groter is. :) Noem mij één kleine club in België die veel jeugdspelers opstelt. Ik ben geen voetbalkenner maar ik kan er echt geen bedenken die even goed doet als Lierse.

Dat Anderlecht bij ons een Tanghe komt halen en Club Dreesen wegpikt, wil dat dan niet zeggen dat onze jeugdproducten wel degelijk sterk zijn, maar dat we ze gewoon niet kunnen houden omdat we het geld van de grote clubs zo nodig hebben? Dreesen en Tanghe hebben die leeftijd van 20-21 jaar die jij zegt, nog niet bereikt, wie zegt dat ze niet meer zullen doorbreken?

Lierse heeft geen jeugdwerking meer met producten als Ceulemans, Moons, Peeters, Huysegems, De Wilde, Brocken. Deels omdat de lichting van '97 een klein mirakel was en dus moeilijk te evenaren, deels door het foute management van na het kampioenenjaar en niemand zal ontkennen dat ik dat foute management al meermaals heb toegegeven.

Hamilton MASTER

Ik meen dat het bestuur van Lierse sinds 97 elk jaar gigantische fouten heeft begaan.

Zelfs nu nog. Kijk naar de aanteigingen van Kjetil Rekdal aan het adres van Theyskens.
Rekdal is al maanden niet betaald geweest en de zogezegde betaling wordt telkens uitgesteld met beloftes voor de volgende.
Nu is het voor Rekdal genoeg geweest, hij neemt een advocaat en zal stappen ondernemen.

Theyskens countert dit en volgens hem zou Rekdal hém nog geld moeten. Snap niet waar je ergens in een transfer geld moet betalen om bij een club te horen, zeker als treiner...

Theyskens zit ook met een probleem in het contract van Snelders... Een speler aantrekken met een degradatie-clausule is altijd gevaarlijk.
Cercle wil (terecht overigens) geen geld betalen omdat Lierse uit 1ste verdwijnt. Lierse (lees Theyskens) ziet dit anders en wil die clausule niet respecteren.

Overigens wil Theyskens de 3 miljoen € niet betalen aan stad Lier. Deze had nogthans een lening afgesloten om de vereffening te voorkomen.
Nu Lierse in 2de zit, heeft de stad Lier recht op 3 miljoen €. Want in de deal stond dat Lierse onmiddellijk moet betalen wat ze van die lening hebben gekregen mochten ze degraderen.
Hier is Lierse mee akkoord gegaan. Ook nu wil Theyskens een oplossing zoeken om dit niet te betalen.

Een zakenman die een club overneemt is een verschrikkellijke zaak. Geld is alles waar ze op uit zijn.
Hetgeen wat mij nog meer verbaast, is dat ze zo op hun geld zitten, maar toch Charlie Miller kunnen aankopen voor 3 jaar.
Miller werd bij Kaiseslauteren (vorige club Rekdal !!!) te duur gevonden qua loon en extra premies.
Bij Lierse heeft hij gekregen wat hij wou en dit voor 3 jaar. Goede speler maar hoe wil je met een club positief raken door zo'n gigantisch bedrag te betalen (gigantisch in vergelijking met de financiële situatie van Lierse natuurlijk.)

Ik vind dat Lierse in vereffening moet gaan.
Herbeginnen met een schone lei, Theyskens buitensmijten. Hij probeerde dé nieuwe Uyterhoeven te worden en is hier gigantisch in mislukt.
Vanaf 3de terug beginnen en zoals KV Mechelen proberen binnen de 5 jaar terug te staan. Dat is de enige oplossing op lange termijn.
Lierse beseft dit volgens mij nog niet. Op dit moment kunnen ze zelfs in 2de niets zoeken.
Ze hebben een aankoopverbod en met de 3 miljoen € aan de stad Lier moeten ze eerst dit betalen van de Belgische Voetbalbond, alvorens nieuwe transfers te mogen doen.
Ga in vereffening, begin opnieuw en bouw opnieuw op. Zonder dat lukt het echt niet.
Snelders weg, Miller weg, Bob Peeters weg.
Lierse is zonder hen vrij weinig.



Tim C

Jasper, Lierse heb toch nog wat werk tegen de start. Vandaag leek het er toch niet echt uit te komen :P

Jasper

Wat was er gisteren?

Tim... Lierse is nu op sterven na dood. Ik zei vorig seizoen al dat als Lierse naar tweede zou degraderen, dat we dan failliet zouden gaan. Die dag is nu bijna gekomen. Ik denk niet dat Lierse er over een jaar nog zal zijn. Laat ons alvast hopen...

Tim C

Een oefenmatch tegen de beste ploeg van het land! Koninklijke Berchem Sport!

Jasper

Hoeveel was het?

Tim C

0-1 niet dat er met die score moet rekening worden gehouden want zowat iedereen heeft even mogen spelen...