F1-verbeteringen

Gestart door scho0634, 29 april 2007 - 01:20:48

« vorige - volgende »

supersteven

indentieke wagens voor heel het f1 veld
is dit uit wraak omdat zijn march niet in geslaagd is de f1 te domineren zoals in andere klassen of uit uit een vlaag van ultieme kostenbesparing
let the sunshine shine in your heart

meatball

Waarom half werk?
Laat ze gelijk overschakelen op elektrische wagens,goed voor het milieu en geen geluid.
En dan pitstops om de batterij op te laden,dat geeft een pauze van ongeveer 3 uur ,goed voor de verkoop van frietjes en drank op het circuit.
Ik weet het bijna zeker, B.E en M.M. gaan mij bedanken voor dit idee,iedereen gelijk content  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Biodiesel ... 2.2 V6 ... tijd om een andere sport te zoeken...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

QMaverick

Wat een partij bull-shit die nieuwe regeltjes... Het is zo makkelijk, bredere auto's, geen electronica, handgeschakelde (sequentiƫle) versnellingsbak, gewoon een bobine, verdeler en vonken met die bende... Als het dan echt moet, van mijn part die auto's op biodiesel... Maar overboord met de rest van dit oeverloze gezeur van BE en MM...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

scho0634

Helemaal mee eens.

Eigenlijk nog geen reactie gezien van iemand die de naderende wijzigingen steunt. Maar toch zal de FIA dit wel weer door de strot gaan douwen. Jammer dat er geen echte sportmensen in de top zitten. Feitelijk was het racen in de jaren 70, 80 toch veel leuker dan in de jaren 90 en in de nieuwe eeuw? Ik snap best dat de F1 het zich niet meer kan veroorloven om 2 of 3 coureurs per jaar te zien verongelukken, dus de veiligheid moet altijd bewaakt worden. Maar het moet wel autoracen blijven. Crashes horen erbij. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om regels te bedenken waarbij de coureur weer een belangrijkere factor wordt dan nu. Weg met al die electronische gadgets. Het moet toch ook niet zo moeilijjk zijn om regels te bedenken waardoor inhalen op de baan eenvoudiger wordt, waarbij je dichter op de rijder voor je kan blijven in de bochten. Ook bepaalde circuits zullen onder de loep moeten worden genomen.

Uiteindelijk is dat goed voor de sport, en is dat dus ook goed voor de al goedgevulde portemonnees van de heren Mosley en Ecclestone. Dus ook zij hebben daar belang bij. En ja, het klopt dat er als er meer wordt ingehaald er vermoedelijk ook meer crashes gaan komen. Maar de auto's zijn inmiddels dusdanig veilig dat daar niet dramatisch over hoeft te worden gedaan. De hogere cockpitranden van een aantal jaren terug, het H.a.n.s. systeem, dat zijn allemaal dingen die ik begrijp maar voor de rest moet het wel een hoge snelheidsport worden waar duels op de baan moeten worden uitgevochten. En dat is feitelijk wat ik al een jaartje of 10,15 nog maar weinig zie. Mede door die continue stroom van wazige regelementswijzigingen.

Jasper

Om even de advocaat van de duivel te spelen...

Citaat van: 0634 op 22 mei 2007 - 23:06:35Het moet toch niet zo moeilijk zijn om regels te bedenken waarbij de coureur weer een belangrijkere factor wordt dan nu. Weg met al die electronische gadgets.

Tractiecontrole is vanaf volgend jaar verboden dus dit is niets nieuws.

Citaat van: 0634 op 22 mei 2007 - 23:06:35Het moet toch ook niet zo moeilijjk zijn om regels te bedenken waardoor inhalen op de baan eenvoudiger wordt, waarbij je dichter op de rijder voor je kan blijven in de bochten.

CDG-vleugel wordt ook ingevoerd in de toekomst dus ook hier zit verbetering aan te komen.


Een kleinere motor maken heeft geen negatieve invloed op het aantal inhaalpogingen, het maakt de sport gewoon trager. Dat vind ik niet goed, F1 is een hogesnelheidssport, maar je moet de dingen ook niet door elkaar gaan gooien. De toename van het broeikaseffect en het gat in de ozonlaag zijn ook twee totaal verschillende milieuproblemen...

McChouffe

Citaat van: Jasper op 23 mei 2007 - 15:29:19
CDG-vleugel wordt ook ingevoerd in de toekomst dus ook hier zit verbetering aan te komen.

Die CDG-vleugel is ook maar een halfbakken oplossing. Het probleem zit hem bij de grote afhankelijkheid van aƫrodynamische grip. De CDG-vleugel verandert aan het probleem niks, maar werkt er deels omheen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Dat de CDG vleugel wordt ingevoerd is trouwens nog niet helemaal zeker...

scho0634

Citaat van: Jasper op 23 mei 2007 - 15:29:19
Om even de advocaat van de duivel te spelen...

Citaat van: 0634 op 22 mei 2007 - 23:06:35Het moet toch niet zo moeilijk zijn om regels te bedenken waarbij de coureur weer een belangrijkere factor wordt dan nu. Weg met al die electronische gadgets.

Tractiecontrole is vanaf volgend jaar verboden dus dit is niets nieuws.


Dat weet ik. Het was ook meer in zijn algemeenheid bedoeld. Van mij mag zelfs het ouderwetse pookje weer worden ingevoerd. Maar ja, misschienben ik wel ouderwets ingesteld. Ik krijg iig een sik van al die wijzigingen ieder jaar.

Ikweet ook wel dat een kleinere motor niet meer of minder inhaalacties zal opleveren. Het is meer een combinatie van alles. Houd de veiligheid inhet achterhoofd maar laat de sport met rust. Een paar jaar geleden gaan de slicks weg, nu willen ze misschien weer invoeren. Dan gaan de V12's weg, dan de V10's, nu krijgen we misschien een V6. Vier jaar terug (of zoiets) kwam de tractiecontrole nu gaat dat ook weer weg.

Is de sport bij dit soort dingen nu echt gebaat?


meatball

Citaat van: 0634 op 23 mei 2007 - 17:57:27
Citaat van: Jasper op 23 mei 2007 - 15:29:19
Om even de advocaat van de duivel te spelen...

Citaat van: 0634 op 22 mei 2007 - 23:06:35Het moet toch niet zo moeilijk zijn om regels te bedenken waarbij de coureur weer een belangrijkere factor wordt dan nu. Weg met al die electronische gadgets.

Tractiecontrole is vanaf volgend jaar verboden dus dit is niets nieuws.


Dat weet ik. Het was ook meer in zijn algemeenheid bedoeld. Van mij mag zelfs het ouderwetse pookje weer worden ingevoerd. Maar ja, misschienben ik wel ouderwets ingesteld. Ik krijg iig een sik van al die wijzigingen ieder jaar.

Ikweet ook wel dat een kleinere motor niet meer of minder inhaalacties zal opleveren. Het is meer een combinatie van alles. Houd de veiligheid inhet achterhoofd maar laat de sport met rust. Een paar jaar geleden gaan de slicks weg, nu willen ze misschien weer invoeren. Dan gaan de V12's weg, dan de V10's, nu krijgen we misschien een V6. Vier jaar terug (of zoiets) kwam de tractiecontrole nu gaat dat ook weer weg.

Is de sport bij dit soort dingen nu echt gebaat?


Ik kan alleen maar zeggen volledig mee eens
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Ik heb er niets tegen dat de motoren zuiniger moeten worden in 2011, waar ik wel iets tegen heb is het idee van een 2.2liter V6, en dat omwille van twee redenen:

1) Dat is te belachelijk voor de F1, kunnen we evengoed de Formule Renault 2.0 de wereld rondsturen.
2) Het stuurt het verkeerde signaal dat groen rijden wil zeggen dat je prestaties moet inleveren. Dan zou ik eerder zeggen dat je de huidige V8's laat aanpassen om bvb (en ik zeg zomaar iets) driemaal minder te verbruiken. Dan levert de F1 weer eens echt een bijdrage voor de wereld...

meatball

Wat een zever f1 is sport en entertainment voor de suporters,moeten we nu weer de heilige gaan uithangen >:(
Hoeveel draagt de f1 nu bij tot de vervuiling veel minder denk ik dan b.v. de constante verhuis van het europees parlement van brussel naar straatsburg en terug, om maar iets te noemen ,wat de politiek direct kan oplossen.
Nee het is veel gemakelijker om motocross of f1 wat zwart te maken.
Er moeten verbeteringen gezocht worden om de sport spannend en snel te maken en anders kan je het beter gewoon afschaffen.
Ik zit niet te wachten op een 20 tal milieuvriendelijke autotjes die netjes op een rij 60 rondjes rondtouren.
racen en risico's nemen moeten ze,dat is sport.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Dat is dan weer het andere uiterste en dat is ook niet goed...

Als het groener kan, graag! Dan levert de sport een bijdrage, zoals ze dat vroeger zo vaak deed.

Maar die bijdrage komt er niet wanneer je een trap lager gaat...

meatball

Vandaag is nog maar eens duidelijk geworden dat er dringend wat moet gebeuren,saai,saai,saai.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

ivan_

Citaat van: meatball op 27 mei 2007 - 20:55:47
Vandaag is nog maar eens duidelijk geworden dat er dringend wat moet gebeuren,saai,saai,saai.

zonder die toerenbegrenzer hadden we meer actie gehad in monaco en het hele seizoen al :-\
je ziet bijna geen inhaalactie of iemand moet in de fout gaan....