F1-verbeteringen

Gestart door scho0634, 29 april 2007 - 01:20:48

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: bogief1 op 30 april 2007 - 19:22:53
Misschien is dit een verbetering http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5764, al zal deze oplossing ook wel flexibel zijn denk ik.

Gaat McLaren ook daadwerkelijk met deze neus starten zondag?

meatball

Citaat van: 0634 op 08 mei 2007 - 21:02:13
Citaat van: bogief1 op 30 april 2007 - 19:22:53
Misschien is dit een verbetering http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5764, al zal deze oplossing ook wel flexibel zijn denk ik.

Gaat McLaren ook daadwerkelijk met deze neus starten zondag?
Denk ik niet eigenlijk,het nut is volgens mij nog niet echt bewezen,wel?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: meatball op 08 mei 2007 - 21:25:42
Citaat van: 0634 op 08 mei 2007 - 21:02:13
Citaat van: bogief1 op 30 april 2007 - 19:22:53
Misschien is dit een verbetering http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5764, al zal deze oplossing ook wel flexibel zijn denk ik.

Gaat McLaren ook daadwerkelijk met deze neus starten zondag?
Denk ik niet eigenlijk,het nut is volgens mij nog niet echt bewezen,wel?

Weet ik niet, ik ken de resultaten niet van deze test.

scho0634

Citaat van: meatball op 08 mei 2007 - 21:25:42
Citaat van: 0634 op 08 mei 2007 - 21:02:13
Citaat van: bogief1 op 30 april 2007 - 19:22:53
Misschien is dit een verbetering http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5764, al zal deze oplossing ook wel flexibel zijn denk ik.

Gaat McLaren ook daadwerkelijk met deze neus starten zondag?
Denk ik niet eigenlijk,het nut is volgens mij nog niet echt bewezen,wel?

Nu nog steeds niet, maar hij zat er toch op ;)

poetrel

Ik ondersteun de zienswijze dat ze de F1 steeds meer willen laten lijken op de lagere raceklasses totaal niet.

Het lijkt me echter logisch dat ze nieuwe formats eerst uittesten in lagere reeksen om ze hier te kunnen evalueren. Goede formats kunnen dan eventueel overwogen worden, slechte formats zullen vanzelf terug worden afgeschaft zonder dat de F1 hierdoor schade oploopt.
De 2 races in o.a. de GP2, A1GP en WTCC blijken leuke races op te leveren waardoor er gedacht kan worden dit 'uitgeteste en goedgekeurde' systeem ook in de koninginneklasse van de autosport in te voeren. De formule 1 is het summum, geen testreeks. In mijn ogen is het jarenlange geknoei met de kwalificaties dan ook eerder F1-onwaardig dan het voorstel van Flavio Briatore.

Wanneer de F1 verbetert kan worden door de positieve elementen uit andere raceklasses (vb. sacetycar...) op een doordachte manier in te passen in een GP-weekend heb ik daar geen problemen mee. Men moet er echter rekening mee houden dat regels wijzigen om te wijzigen nefast is. Nieuwe regels moeten een meerwaarde aan de sport bieden.

Of 2 races per weekend een goed idee is? Dat zal sterk afhangen van de wijze waarop het ingevoerd wordt, maar ik ben er niet onmiddelijk tegen. 





meatball

Ze moeten er eerst voor zorgen dat er terug geracet word,anders krijgen we gewoon twee maal treintje spelen na elkaar,en dat kan ik max 1 maal per week hebben :(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: poetrel op 15 mei 2007 - 12:08:29
Ik ondersteun de zienswijze dat ze de F1 steeds meer willen laten lijken op de lagere raceklasses totaal niet.

Het lijkt me echter logisch dat ze nieuwe formats eerst uittesten in lagere reeksen om ze hier te kunnen evalueren. Goede formats kunnen dan eventueel overwogen worden, slechte formats zullen vanzelf terug worden afgeschaft zonder dat de F1 hierdoor schade oploopt.
De 2 races in o.a. de GP2, A1GP en WTCC blijken leuke races op te leveren waardoor er gedacht kan worden dit 'uitgeteste en goedgekeurde' systeem ook in de koninginneklasse van de autosport in te voeren. De formule 1 is het summum, geen testreeks. In mijn ogen is het jarenlange geknoei met de kwalificaties dan ook eerder F1-onwaardig dan het voorstel van Flavio Briatore.

Wanneer de F1 verbetert kan worden door de positieve elementen uit andere raceklasses (vb. sacetycar...) op een doordachte manier in te passen in een GP-weekend heb ik daar geen problemen mee. Men moet er echter rekening mee houden dat regels wijzigen om te wijzigen nefast is. Nieuwe regels moeten een meerwaarde aan de sport bieden.

Of 2 races per weekend een goed idee is? Dat zal sterk afhangen van de wijze waarop het ingevoerd wordt, maar ik ben er niet onmiddelijk tegen. 


Ik heb de indruk dat men te snel de zaken wil aanpassen. Na een saai seizoen worden er heel wat dingen aangepast. Komt er weer een saai seizoen, worden er weer zaken aangepast, ... Men laat de zaken nooit op hun plooi komen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

JVA

Het enige dat ze moeten veranderen is de elketronica afschaffen. Als je de inboard beelden bekijkt hoe makkelijk een coureur door de bochten rijdt, dan begrijp je dat de coureur niet veel meer te maken heeft met de prestatie. Het is de wagen die het hem doet. Je moet eens inboard beelden bekijken van voor het elektronica tijdperk. Dan zie je een coureur werken in de auto. Toen kon hij wel het verschil maken, nu niet meer.


scho0634

[18-05] FIA-president Max Mosley heeft alle in de Formule 1 actieve autofabrikanten een brief gestuurd waarin hij een nieuw technisch reglement voorstelt. De plannen van Mosley zijn radicaal en behelzen veel milieuvriendelijke maatregelen. In Monaco wordt erover gepraat.


De brief van Mosley is niet alleen naar de huidige teams gestuurd, maar voor de zekerheid ook naar Audi en Ford. Als het aan de FIA ligt worden de technische reglementen namelijk dusdanig op de schop genomen dat ook potentiële nieuwkomers moeten weten waar ze aan toe zijn.. Het Engelse blad F1Racing neemt in het komende nummer alvast een voorschot op de regels. Zij menen te weten dat er vanaf 2011 een 2,2 liter V6-turbomotor komt, die op biologische brandstof gaat rijden. Dit voorstel past prima in de plannen van Mosley, die vorig jaar in Silverstone al een persconferentie belegde waarin hij een keur aan milieuvriendelijke maatregelen voorstelde.

Net als vorig jaar wil Mosley ook nu de fabrikanten de wind uit de zeilen halen door te komen met een waslijst aan technische vondsten die niet louter voor Formule 1-doeleinden, maar ook in de auto-industrie gebruikt kunnen worden. ,,We zijn in gesprek met de autofabrikanten om ervoor te zorgen dat in de toekomst niet meer wordt geconcentreerd op technieken die alleen in de Formule 1 bruikbaar zijn, maar dat er in plaats daarvan wordt aangemoedigd om technieken te gebruiken die ook op normale auto's toegepast kunnen worden."

Tegelijkertijd benadrukt Mosley dat zijn voorstellen niet ten koste zullen gaan van de sportieve aantrekkingskracht van de Formule 1. Daarom wil hij in Monaco ook gaan praten over vierwielaandrijving, tractiecontrole en een 'powerboost.' ,,Het is wel de bedoeling dat de Formule 1 als sport gelijkwaardig blijft of zelfs verbetert ten opzichte van de huidige situatie."


Jasper

Een turbomotor op biobrandstof, oké. Maar 2.2 liter V6? Dat kan je toch niet menen he... En zelfs die biobrandstof... ze spreken altijd over biodiesel dus dan gaan we met dieselmotortjes rijden. Waar gaat dit toch naartoe? :(

KVDracer

Pff, ik hoop dat ze dit echt wel niet menen. Straks kunnen ze gewoon een ronde plankgas rijden. Ik vind het goed dat ze mee iets willen doen aan de milieuvervuiling, maar dit is toch nog steeds de top van de autosport en blijkbaar wijken ze hier meer om meer vanaf. Ik hoop dat we vlug wissels krijgen aan de top dat BE en MM vervangen worden.

Jasper

De vervanging van Bernie wordt een kwestie van de hoogste bieder. De vervanging van Mosley is zoiets als de vervanging van de paus: de paus stelt kardinalen aan met dezelfde instelling als hijzelf, die kardinalen moeten dan een nieuwe paus kiezen en deze volgt dus meestal bijna dezelfde koers als zijn voorganger...

Ik ben ook voor de milieumaatregelen. Maar een 2.2 liter V6? Komaan...

supersteven

2,2 liter turbo en de formule 1 trager maken
die is waarschijnlijk de jaren 80 vergeten van 1,5 liter turbomotoren die tijdens een kwalificatie over de duizend pk uitbraakten
let the sunshine shine in your heart

scho0634

Lijkt me ook niet echt geweldig. Nog ff en ze rijden met 1,6i met 16 klepjes rond. Maar voorlopig zijn het nog niet bevestigde geruchten van F1 racing. Wat overigens wel een redelijk serieus blad is.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 mei 2007 - 16:54:41
Een turbomotor op biobrandstof, oké. Maar 2.2 liter V6? Dat kan je toch niet menen he... En zelfs die biobrandstof... ze spreken altijd over biodiesel dus dan gaan we met dieselmotortjes rijden. Waar gaat dit toch naartoe? :(
Niet direct te negatief over de dieseltjes hé. Herinner je je nog waarmee verleden seizoen de 24h van Le Mans gewonnen zijn? Dieselmotortjes zijn dus wel degelijk een optie. ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.