F1-verbeteringen

Gestart door scho0634, 29 april 2007 - 01:20:48

« vorige - volgende »

scho0634

[27-04] Flavio Briatore denkt te weten wat hét zetje in de rug is dat de Formule 1 nodig heeft: invoering van een sprint- en hoofdrace naar A1 Grand Prix-model. ,,We moeten serieus nadenken over de toekomst."


Briatore laat een proefballon op.Nu de Formule 1-kalender de komende jaren een gedaanteverwisseling lijkt te ondergaan, is het volgens Briatore tijd om eens goed na te denken over de indeling van het Grand Prix-weekend. ,,Racen is ons werk, niet testen. Er moeten meer Grand Prix' komen, de kwalificatie moet worden veranderd en de races ook. We moeten ons proberen aan te passen", zegt hij in Autosprint.

De Renault-teambaas heeft al eens gezegd dat hij het grote onzin vindt dat de zondagmiddag van veel fans wordt verknald omdat er zonodig geracet moet worden. Die boodschap herhaalt hij nu nog eens. ,,Misschien moeten we de aanvangstijden ook maar meteen veranderen. Er moet een heldere toekomstvisie worden uitgestippeld."

In Briatores toekomstvisie van de koningsklasse is in ieder geval ruimte voor een sprint- en een hoofdrace, zoals in onder meer de GP2, A1GP en het WTCC. ,,In de GP2 werkt het heel goed. Ik zou graag willen weten of het beter is om twee races te hebben, in plaats van één van anderhalf uur. Bijvoorbeeld een race van 45 minuten en een tweede van vijftig minuten."

,,Laten we eerlijk zijn, nu gebeurt er amper wat als de coureurs hun tweede pitstop hebben gemaakt. Als je twee heats invoert, dan kan een coureur die is uitgevallen zijn slechte resultaat goedmaken in de tweede heat. We moeten ervoor zorgen dat de sport weer een stuk leuker wordt dan nu."
bron: Formule1.nl[27-04] Flavio Briatore denkt te weten wat hét zetje in de rug is dat de Formule 1 nodig heeft: invoering van een sprint- en hoofdrace naar A1 Grand Prix-model. ,,We moeten serieus nadenken over de toekomst."


Briatore laat een proefballon op.Nu de Formule 1-kalender de komende jaren een gedaanteverwisseling lijkt te ondergaan, is het volgens Briatore tijd om eens goed na te denken over de indeling van het Grand Prix-weekend. ,,Racen is ons werk, niet testen. Er moeten meer Grand Prix' komen, de kwalificatie moet worden veranderd en de races ook. We moeten ons proberen aan te passen", zegt hij in Autosprint.

De Renault-teambaas heeft al eens gezegd dat hij het grote onzin vindt dat de zondagmiddag van veel fans wordt verknald omdat er zonodig geracet moet worden. Die boodschap herhaalt hij nu nog eens. ,,Misschien moeten we de aanvangstijden ook maar meteen veranderen. Er moet een heldere toekomstvisie worden uitgestippeld."

In Briatores toekomstvisie van de koningsklasse is in ieder geval ruimte voor een sprint- en een hoofdrace, zoals in onder meer de GP2, A1GP en het WTCC. ,,In de GP2 werkt het heel goed. Ik zou graag willen weten of het beter is om twee races te hebben, in plaats van één van anderhalf uur. Bijvoorbeeld een race van 45 minuten en een tweede van vijftig minuten."

,,Laten we eerlijk zijn, nu gebeurt er amper wat als de coureurs hun tweede pitstop hebben gemaakt. Als je twee heats invoert, dan kan een coureur die is uitgevallen zijn slechte resultaat goedmaken in de tweede heat. We moeten ervoor zorgen dat de sport weer een stuk leuker wordt dan nu."

bron: formule1.nlhttp://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5758

Het is leuk om ideeen te bedenken om de F1 te verbeteren, maar is dat nodig? Wat mij betreft is de lange duur van de race onderdeel van de koningsklasse. Twee van die lullige racejes is meer wat voor de lagere klassen. Ook uit nostalgische overwegingen. F1 is F1, aan de kwali sleutelen ze al genoeg, de race moet gewoon blijven zoals die is. Al zou het aanvangstijdstip van mij best mogen veranderen in een uurtje of 6 of 7 in de vooravond. Nu is meteen je hele zondag weg. Voor de rest wordt ik een beetje verdrietig van dit soort voorstellen.

Supermariobros


McChouffe

Onzinnig en belachelijk idee. Waarom moet F1 toch altijd meer en meer op die andere klassen lijken? Binnenkort is er niets meer wat de F1 nog anders maakt dan lagere klassen, zeker nu meer en meer onderdelen dreigen gestandardiseerd te worden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.


ivan_

Citaat van: McChouffe op 29 april 2007 - 10:01:21
Onzinnig en belachelijk idee. Waarom moet F1 toch altijd meer en meer op die andere klassen lijken? Binnenkort is er niets meer wat de F1 nog anders maakt dan lagere klassen, zeker nu meer en meer onderdelen dreigen gestandardiseerd te worden.
inderdaad ;)

Jasper

Ik ben het er ook mee eens. Betrouwbaarheid is, hoe pijnlijk het ook is voor een McLaren-fan de laatste jaren, een onderdeel van Formule 1 en daar haal je een héél groot deel van weg door zo'n twee korte racejes te houden.

scho0634

Dat was mijn gevoel ook toen ik het las. Geforceerd proberen om de race leuker te maken. Gelul. F1 is F1. De fans kijken toch wel, en de notoire zeikers die de F1 saai noemen moeten eens naar de gemiddelde voetbalwedstrijd kijken. Is ook vaak saai. Gaan we toch ook niet zeggen dat we de doelen 2x zo groot moeten maken. Zo werkt het nou eenmaal in de sport. Soms is het spektakel en soms niet. Ik als fan verveel me nooit tijdens een GP. En van dit soort essentiele regels moeten ze afblijven >:(

Tim C

F1 is saai, en dat is niet goed te praten door te zeggen dat een voetbalwedstrijd ook saai is. Net zoals het niet op te lossen valt door dit soort trucjes.

scho0634

Het was maar een voorbeeld Tim. Het gaat erom dat er niet naar onzinnige noodgrepen moet worden gezocht. LAatst riep er ook eentje dat de snelsten voortaan maar achteraan moeten starten. Tjonge jonge wat een bs.

Tim C

Het inhalen moet gewoon makkelijker worden gemaakt, bvb door meer mechanische grip te bieden...

meatball

Citaat van: Tim C op 29 april 2007 - 14:22:06
Het inhalen moet gewoon makkelijker worden gemaakt, bvb door meer mechanische grip te bieden...
Inderdaad vroeger waren er op deze manier ook meer spannende race's.
Ik begrijp niet dat men almaar nieuwe onzinnige dingen verzint zonder terug in de tijd te gaan kijken,vanaf waar en waarom ging het de verkeerde kant op.
Wie graag naar korte race's kijkt of naar standaard wagens heeft keuze zat in de lagere klasse's f1 is f1 de top en dat moet blijven >:(
Ik heb in elk geval het gevoel dat bij elke nieuwe regel de f1 saaier word dus kijk a.u.b. eens terug i.p.v. vooruit.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: meatball op 29 april 2007 - 15:09:57
Citaat van: Tim C op 29 april 2007 - 14:22:06
Het inhalen moet gewoon makkelijker worden gemaakt, bvb door meer mechanische grip te bieden...
Inderdaad vroeger waren er op deze manier ook meer spannende race's.
Ik begrijp niet dat men almaar nieuwe onzinnige dingen verzint zonder terug in de tijd te gaan kijken,vanaf waar en waarom ging het de verkeerde kant op.
Wie graag naar korte race's kijkt of naar standaard wagens heeft keuze zat in de lagere klasse's f1 is f1 de top en dat moet blijven >:(
Ik heb in elk geval het gevoel dat bij elke nieuwe regel de f1 saaier word dus kijk a.u.b. eens terug i.p.v. vooruit.

Volgens mij is de FIA te trots om toe te geven dat veel regels die ze bedacht hebben het alleen maar slechter gemaakt hebben. Daarom verzinnen ze er liever nog wat meer bij.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

bogief1

Misschien is dit een verbetering http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5764, al zal deze oplossing ook wel flexibel zijn denk ik.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

McChouffe

Citaat van: bogief1 op 30 april 2007 - 19:22:53
Misschien is dit een verbetering http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5764, al zal deze oplossing ook wel flexibel zijn denk ik.

Ze hebben de mosterd wel een beetje bij Renault gehaald. Best wel lelijk trouwens  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

meatball

Ik ben eens benieuwd of deze maand van testen en verbeteringen een verschil gaat geven.
Eigenlijk verwacht ik van niet en zal ferrari weer zeer sterk zijn en mclaren er net achter.
Vooral honda en renault zullen echte goede verbeteringen moeten gevonden hebben of het seizoen is voor hen volledig om zeep.
Ik zit nog het meest te wachten op een verbetering die het terug mogelijk maakt om in te halen,maar reken er niet echt op dat
dat dit seizoen nog goed komt :(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat