Desktop

Gestart door McChouffe, 23 maart 2007 - 23:09:09

« vorige - volgende »

McChouffe

A long time ago in a galaxy far, far away was er een topic waarin iedereen zijn desktop mocht posten. Ik zal de spits afbijten:


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

meatball

ziet er een actief beest uit ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Tot voor kort had ik dit:



Maar in Italië vorige week heb ik deze foto genomen, één van mijn beste foto's ooit:


McChouffe

Spongebob  ;D

Welk OS zit er onder dat KDE-kleedje?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper


Hamilton MASTER




Dit is mijn bureaublad op mijn pc thuis.
Zal straks als ik op kot ben die van m'n andere pc posten.
Er staat véél rommel op.

De foto die er nu op staat is mijn highscore bij Unreal Infiltration online. Ik ben [Sixpack]Bee.
Heerlijke online game die vrij basic is maar het schieten gaat beter dan in elke andere online multiplayer. Op het moment van deze screenshot was ik in Unreal top 10 van de wereld.
Door weinig te gamen sta ik nu top 30 ofzo maar nog steeds vrij goed ;)

Wil iemand me uitdagen, try me  8)



McChouffe

Citaat van: Jasper op 09 april 2007 - 12:46:19
Ubuntu ;)

Goeie keuze  ;)
Al aan het spelen geweest met Beryl/Compiz?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Nooit van gehoord, lol. :) Het is mijn broer die deze PC in orde houdt. Voor Kubuntu had ik FreeBSD+KDE. Dat was denk ik iets sneller dan Kubuntu maar mijn PC liep er warm van dus ik kan dat niet meer draaien. In Ubuntu is het ook veel simpeler om iets te installeren (Adept package manager), pakken simpeler dan in Windows zelfs. :)

Hamilton MASTER

Het is een goede keuze als je de pc niet gebruikt om geavanceerd te gamen of met veel programma's te werken.

Windows heeft namelijk de meeste 'macht' en hierdoor worden programma's geschreven die zeker op Windows werken maar niet op Kubuntu.

Ook een erg groot nadeel van Kubuntu is dat je toch redelijk wat kennis en ervaring moet hebben om bijvoorbeeld een schijf te formatteren.
Als je dit dan nog moet doen met een partitie kan je wel even bezig zijn.

Voor de rest een heel goede Linux-versie.



Jasper

Geavanceerd gamen, iets zegt me dat dat er met mijn Pentium 3 van 1.0 GHz en GeForce 2 TI 64 MB toch al niet van gaat komen. :)

En je zou ervan verschieten wat je allemaal vindt aan programma's voor Ubuntu hoor, ik weet niet wat je precies bedoelt met veel programma's maar PhotoShop en Office worden toch al bijna geëvenaard volgens mij. Gratis, wel te verstaan.

Kubuntu installeren (als je daar een cd-rom voor hebt) is gemakkelijker dan Windows installeren, ook als je met verschillende partities werkt. Formatteren doe ik nooit. Vanwege de virussen zal je het in Linux al niet moeten doen. :)

McChouffe

Citaat van: Hamilton MASTER op 10 april 2007 - 23:34:30
Het is een goede keuze als je de pc niet gebruikt om geavanceerd te gamen of met veel programma's te werken.

Windows heeft namelijk de meeste 'macht' en hierdoor worden programma's geschreven die zeker op Windows werken maar niet op Kubuntu.

Klopt, maar er zijn evenveel programma's die op Linux werken en niet op Windows. En om met veel programma's te werken is Linux een pak efficiënter. Op vlak van resources gebruik kan Windows een hele grote punt zuigen aan Linux of BSD. Windows is nog altijd een single-tasking/user OS waar nadien multi-tasking en multi-user aan zijn toegevoegd. En dat is duidelijk te merken op vlak van performance.

Citaat van: Hamilton MASTER op 10 april 2007 - 23:34:30
Ook een erg groot nadeel van Kubuntu is dat je toch redelijk wat kennis en ervaring moet hebben om bijvoorbeeld een schijf te formatteren.
Als je dit dan nog moet doen met een partitie kan je wel even bezig zijn.

Partioneren en formatteren zijn echt wel kinderspel onder Ubuntu. Dat er iets meer kennis nodig is, is enkel te wijten aan het feit dat Linux met een heel pak meer bestandssystemen overweg kan dan het totaal verouderde FAT of NTFS.

Ik geeft toe dat Linux niet op alle vlakken even goed is als Windows. Maar op veel vlakken staat het wel mijlenver voor, en de punten waar het achter loopt verminderen steeds weer.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McChouffe



De kat is weg en vervangen door het Debian-logo. En Ubuntu 6.10 Edgy Eft is vervangen door Ubuntu 7.04 Feisty Fawn  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Juan

Hier vind je mijn desktop van laptop. Op PC gewoon een standaard geval.

http://members.lycos.nl/formulejuan/Screens/desktop.JPG
Juan

Ferrari 2010

Ben ik dan de enige met zo'n volgestoken bureaublad? :-/ En dit is dan nog maar van op de laptop, dat van op de pc staat nog véél voller...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Ik hou van orde op mijn pc.

Alles wat op je bureaublad staat, staat trouwens dubbel op je pc mocht je het nog niet weten. Dat vreet alleen maar geheugen.

Als ik toch icoontjes nodig heb, zet ik ze meestal in mappen (progs, games en dergelijke)

Op het screenshot dat hierboven van mij staat zat ik op mijn oude slechte pc.
Nuja slecht... Hij kan wel wat aan maar mijn nieuwe is beter en daar is de orde véél beter.