Fernando Alonso is een groot kampioen!

Gestart door scho0634, 20 februari 2007 - 19:43:47

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: Hamilton MASTER op 15 juni 2007 - 18:49:25
Nu valt het nog mee maar stel dat dezelfde situatie zich stelt 3 races voor het einde, dan zullen we vuurwerk zien.
Mocht Hamilton dan nog 8 punten voorstaan dan denk ik dat ze beiden gaan proberen te forceren om voorbij elkaar te komen dat er vroeg of laat wel brokken zullen vallen.

Ik weet absoluut niet wie in dat geval de overhand zou hebben maar ik denk dat Hamilton in dat geval aan het langste eind zou trekken. Hij trekt zich van niets iets aan, rijdt complexloos en Alonso heeft als uittredend wereldkampioen veel te verliezen op dat vlak.

Als ze bij McLaren slim zijn (wat ik wel verwacht) zal Ron Dennis daar op voorhand wel afspraken over maken.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McLaren_über_alles

Prachtig filmpje van Alonso tijdens z'n Renault periode:
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Racerke007

Idd mooi, er zal na een paar jaar ook wel zo'n filmpje van zijn Mclarenperiode gemaakt kunnen worden. Racetalenten als Fernando, Kimi, Lewis, Robert en Nico kunnen gewoon net dat beetje meer met een auto dan de rest.

Roel

FA groot rijder, geen groot kampioen, deel 2356879.

Man bewijst nogmaals dat hij een bjizonder groot talent is, maar een o zo slechte winnaar, zo mogelijk nog slechter dan hij verliest. Vorig jaar had ik het hier al zwaar met mans vingertjes na de race "kijk eens wat ik kan..."  Nu die geste naar zijn wagen en weer het afwijzende vingertje, dat gaat er ver over.
Daarna weet ik niet wie wat eerst zei, maar het is maar plat om je zo te verlagen na een van de sterkste races van je seizoen te rijden.

VEEEEEL respect voor de piloot(en zeker in deze race, waar hij uitblonk), weinig voor de mens (zoals hij overkomt op tv).
God save Mclaren

meatball

Citaat van: Roel op 23 juli 2007 - 18:28:44
FA groot rijder, geen groot kampioen, deel 2356879.

Man bewijst nogmaals dat hij een bjizonder groot talent is, maar een o zo slechte winnaar, zo mogelijk nog slechter dan hij verliest. Vorig jaar had ik het hier al zwaar met mans vingertjes na de race "kijk eens wat ik kan..."  Nu die geste naar zijn wagen en weer het afwijzende vingertje, dat gaat er ver over.
Daarna weet ik niet wie wat eerst zei, maar het is maar plat om je zo te verlagen na een van de sterkste races van je seizoen te rijden.

VEEEEEL respect voor de piloot(en zeker in deze race, waar hij uitblonk), weinig voor de mens (zoals hij overkomt op tv).
Een groot rijder ook maar af en toe.
Ik krijg in elk geval hoe langer hoe meer een hekel aan die belagelijke man,als iedereen na de race naar een klein deukje in zijn wagen gaat wijzen, waar zijn we dan mee bezig.
Ik heb al een grotere deuk in mijn wagen gehad op een parking van de G.B.
Moet iedereen mischien onmiddelijk plaatsmaken als meneer zuurpruim wil passeren ,ik dacht het niet.
Massa verdedigde zijn plaats gewoon tot op de limiet en niet erover,dus blij zijn dat je wint en niet zagen is dan de boodschap >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Racerke007

Meatball, hij zeurt niet elke keer: laat dat duidelijk zijn.

En de actie van Massa, tot driemaal toe, was erover.

janke

#171
Leg mij nou eens uit wat Massa 3x verkeerd deed. De eerste 2 zit hij gewoon op zijn racelijn en hoeft toch niet aan de kant te gaan. En de laatste zoals je ziet komen ze alle 2 ruim die bocht in en Massa echt niet de intensie had om Alonso eraf te rossen. Gewoon een race incident. Niet meer dan dat, vind ik.http://nl.youtube.com/watch?v=LjO-k0UiUeY
Alonso zal volgens mij de analen niet in gaan zoals een Rosberg, Villeneuve, Scheckter. Goede rijders en kampioenen, maar in het rijtje van MS, Clark, Stewart, Lauda, Senna zal hij ook wel nooit komen. Hij zwemt daar tussen in, net als Nelson Piquet. Een groot kampioen maar ook niet ieders lieveling geweest. En dat hoeft ook niet. Je zit in de F1 om te racen en niet om vriendjes te maken. Maar ik ben geen fan van hem. Maar dat ie kan sturen, daar hoefen we toch niet over te discussiëren.
Some things are too important to be left in the past.

Racerke007

Tja, meningen kunnen verschillen: in mijn ogen was dat erover.

janke

Citaat van: Racerke007 op 24 juli 2007 - 09:59:09
Tja, meningen kunnen verschillen: in mijn ogen was dat erover.
Bekijk die beelden nou eens goed. Er is toch helemaal niks aan de hand, zeker de eerste 2x niet. Uiteraard heb ik respect voor jouw mening, maar dit ziet er toch uit als gewoon racen met het mes tussen de tanden. Héérlijk toch? Het is F1 en geen bolderkar race.
Some things are too important to be left in the past.

Kedu

Alonso is toch 1 van de weinige rijders die kan zeggen dat hij Schumi verschillende keren heeft ingehaald.
Op zich al een mooi ding en dank u voor het spectakel!
Als je kijkt hoe Alonso de andere voorbij gaat (regelmatig langs de buitenbocht) moet je toch toegeven dat hij wel ballen aan z'n lijf heeft.
Geen seconde twijfel bij zulke acties, kleine kans en gaan.

Maar de mooiste actie (in 2006 of 2005, weet niet meer exact) vond ik toch hoe hij Schumi achter zich kon houden met een iets mindere Renault.
Schumi was ontketent en kwam ronde na ronde dichter. De laatste 5 ronden (denk ik) is Alonso erin geslaagt om Schumi die bijna in z'n gat zat achter zich te houden op een eerlijke manier en zonder 1 fout te maken. Door deze tactiek had MS in het verleden al vele slachtoffers gemaakt , zelfs de hier zo bejubelde Kimi. Sinsdien is m'n respect voor deze rijder hard gegroeid.

Wat de uitspraken en excuses zoeken betreft: als hij zou zeggen dat hij niet god was die dag zou men hem gebrek aan doorzetting en winnaarsmentaliteiten verwijten. En zo is het altijd wel iets, schenk er geen aandacht aan en kijk hoe hij altijd op een zeer goed gemiddelde en zonder veel laagtes.

Het is misschien geen sympa jongen maar dat kan mij geen zak schelen, ik ben fan van de F1 en niet van de roddel- en glamourboekskes.

Ivm het afwijzende vingertje naar Massa, dit vond ik nog wel grappig, waarschijnlijk niet voor de fans van Massa maar waarschijnlijk moeten we er niet teveel achter zoeken.

Racerke007

Citaatracen met het mes tussen de tanden. Héérlijk toch?

Dat is idd heerlijk.
Ik lig er ook absoluut niet van wakker doordat de rijder die verdiende van de ander te winnen dit gedaan heeft en we enkele adembenemende acties meegemaakt hebben.  8)

bogief1

De wereld word saai zegt men dan...

Dat met z'n vinger was iets dat men noemt als humor, blijkbaar zijn er veel die dat niet meer hebben.

Het gesprek erna was een kinderachtig showspel, van beide coureurs.

Hetgeen Alonso allemaal laat zien met een f1-wagen getuigd van pure klasse.
Als hij rijd met de gedachte om puntjes te rijden en niet aanvallen is het ook niet goed...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

alonsolover

Alonso is een goed kampioen ik zie hem mooi Lewis Hamilton voorbijgaan in de WK stand ,
In monaco kon je mooi zien dat hij kan weg rijden van zijn teamgenoot,
lewis is een goede rijder dat weet ik zelfs ook maar als hij langs achteren start zoals eergisteren
presteerd hij toch niet zo goed denk ik .

scho0634

Citaat van: Racerke007 op 24 juli 2007 - 09:59:09
Tja, meningen kunnen verschillen: in mijn ogen was dat erover.

Welnee, Massa verdedigde zich stevig, en Alonso aanvallen waren ook pittig. Als dat al niet meer kan, wat is racen dan nog waard? Eindelijk weer eens een pittig gevecht om de leiding. Zo moet het elke keer zijn.

Citaat van: bogief1 op 24 juli 2007 - 12:16:19
Als hij rijd met de gedachte om puntjes te rijden en niet aanvallen is het ook niet goed...

Dat is me ook al opgevallen, ja. Ondanks dat hij het snelste rondging in de regen zijn er hier zelfs mensen die vinden dat hij het rustig aandeed. Ik snap niet hoe die conclusie getrokken kan worden.

Citaat van: alonsolover op 24 juli 2007 - 15:35:46
Alonso is een goed kampioen ik zie hem mooi Lewis Hamilton voorbijgaan in de WK stand ,
In monaco kon je mooi zien dat hij kan weg rijden van zijn teamgenoot,
lewis is een goede rijder dat weet ik zelfs ook maar als hij langs achteren start zoals eergisteren
presteerd hij toch niet zo goed denk ik .

Schrijf Lewis nog maar niet af. Hij had een moeilijk weekend, maar dat hebben ze allemaal wel eens.

alonsolover

Citaat van: 0634 op 24 juli 2007 - 18:27:44
Citaat van: Racerke007 op 24 juli 2007 - 09:59:09
Tja, meningen kunnen verschillen: in mijn ogen was dat erover.

Welnee, Massa verdedigde zich stevig, en Alonso aanvallen waren ook pittig. Als dat al niet meer kan, wat is racen dan nog waard? Eindelijk weer eens een pittig gevecht om de leiding. Zo moet het elke keer zijn.

Citaat van: bogief1 op 24 juli 2007 - 12:16:19
Als hij rijd met de gedachte om puntjes te rijden en niet aanvallen is het ook niet goed...

Dat is me ook al opgevallen, ja. Ondanks dat hij het snelste rondging in de regen zijn er hier zelfs mensen die vinden dat hij het rustig aandeed. Ik snap niet hoe die conclusie getrokken kan worden.

Citaat van: alonsolover op 24 juli 2007 - 15:35:46
Alonso is een goed kampioen ik zie hem mooi Lewis Hamilton voorbijgaan in de WK stand ,
In monaco kon je mooi zien dat hij kan weg rijden van zijn teamgenoot,
lewis is een goede rijder dat weet ik zelfs ook maar als hij langs achteren start zoals eergisteren
presteerd hij toch niet zo goed denk ik .

Schrijf Lewis nog maar niet af. Hij had een moeilijk weekend, maar dat hebben ze allemaal wel eens.

Alonso heeft ook eens op de 10 de plaats moeten starten na problemen met zijn versnellingsbak en toch nam hij 2 punten mee ,
en Lewis start ook van de 10 e plaats en neemt geen een punt mee