Fernando Alonso is een groot kampioen!

Gestart door scho0634, 20 februari 2007 - 19:43:47

« vorige - volgende »

fawlty

volgt er hier iemand motoGP? iemand de overstap van rossi gezien van een top team Honda naar een team Yamaha dat nog nooit iets had gewonnen? bij honda werd hij meerdere malen kampioen , maar toch waagde hij de overstap naar het mindere team...zijn eerste seizoen daar werd hij wereldkampioen. dat is pas een groot kampioen! de eerste rijder in de F1 die zoiets lapt is voor mij een groot kampioen!
voorlopig dus zeker niet Alonso (en ook niet shumi)
Ja sluw is die Hamilton

scho0634


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Het seizoen duurt nog lang, maar dit was volgens mij -by far- zijn slechtste race van de afgelopen jaren. Hij blinkt toch doorgaans uit in het foutloos rijden, maar hij maakte nu in 1 race meer fouten dan in de afgelopen 2 seizoenen bij elkaar. Of ie echt in de problemen zit, zullen de komende races moeten uitwijken. De titel is nog lang niet voor Hamilton, hoor. En ook nog lang niet voor McLaren.

McChouffe

Misschien is het eigen aan grote kampioenen dat als de safety-car komt, ze raar beginnen doen. Kijk maar naar Hongarije vorig jaar met Alonso en Schumacher  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Roel

In de aanloop van de GP in Inianapolis doet Alonso enkele zielige uitspraken:

"Ik voel me al van in het begin niet helemaal op mijn gemak bij Mclaren" lees: ik krijg geen voorkeursbehandeling :'(
"Een Britse piloot, bij een Brits team, hij krijgt alle steun en hulp" lees: die debutant helpen ze nog, en ik als tweevoudig WK word hier helemaal aan m'n lot overgelaten. :-\

Als hij dit zo heeft gezegd dan gooit hij meteen ook z'n eigen ramen in. Het is wat voorbarig en ik heb het nooit gehad voor Alonso, maar: wat een janker!! Hij verliest een race door o.a. meerdere fouten van hemzelf nadat hij wel onbedreigd de race in Monaco als P1 had beëindigd, en dan nog zooo klagen.

Een groot rijder maar wat een klein mannetje, het doet mij weer denken aan zijn vingertjes van vorig jaar, "kijk eens wat ik kan..."
God save Mclaren

Jasper

Ik had er dit jaar tot hier toe minder last van gehad dan de voorbije jaren, maar Kwalonso is back. ::)

scho0634

Het hele stuk:

12-06] Fernando Alonso voelt zich nog niet helemaal thuis bij zijn nieuwe werkgever McLaren, zegt hij zelf. De Spanjaard presteert lang niet zo constant als voorheen, maar gelooft nog steeds in het behalen van een derde titel.


Alonso reflecteert op zijn relatie met McLaren.Alonso kwam afgelopen winter over van Renault omdat hij toe was aan een nieuwe uitdaging. Met het verwezenlijken van die uitdaging – McLaren er weer bovenop helpen en een derde titel scoren – is hij nu bezig, maar van een leien dakje gaat het niet.

Hoewel de tweevoudig wereldkampioen twee races heeft gewonnen, heeft hij het opmerkelijk moeilijk met teamgenoot Lewis Hamilton en maakt hij fouten die niet bij hem passen. In een interview met de Spaanse radiozender Cadena Ser sprak hij over zijn gevoelens.

,,Vanaf het eerste moment voelde ik me niet helemaal op mijn gemak", doelt hij onder meer op het hebben van een Britse teamgenoot. ,,Het team is Brits, net als Lewis en bovendien doet hij het fantastisch. Dan weet je dat hij net dat extra steuntje in de rug krijgt. Toch wil ik daar ook weer niet over klagen, ik heb het van begin af aan kunnen begrijpen."

Wat de McLaren-coureur dan weer niet begrijpt is waarom de Britse media hun nieuwe held Hamilton zo de hemel in schrijven, oftewel hypen. ,,Het is allemaal zo simpel. Nu is Lewis de held, maar was de safetycar een ronde later naar buiten gekomen dan had hij de race niet gewonnen. Daar wordt te makkelijk aan voorbij gegaan. Wat dat betreft heeft de Spaanse pers gelukkig meer respect."

Het mag dan allemaal even wat tegenzitten, voorlopig schat de Spanjaard zijn kansen op het winnen van de wereldtitel nog steeds hoog in. ,,Ik ben er rustig onder, ook al weet ik dat er vanaf mijn eerste dag in dienst van McLaren veel van me wordt verwacht. Het gaat zoals het gaat en voorlopig is mijn uitgangspositie in de titelrace vrij goed en dat is precies wat we willen."

Alonso staat in de rangschikking na zes races acht punten achter op Hamilton.



Ik begrijp dat een aantal mensen anti-Alonso zijn, maar ik snap echt niet wat hij hier verkeerd zegt. Je kan wel vanalles erbij gaan bedenken zoals Roel hierboven, maar volgens mij zegt hij niks vreemds. Hij is niet negatief over het team noch over Hamilton.

Roel

Citaat van: 0634 op 12 juni 2007 - 18:10:01

Ik begrijp dat een aantal mensen anti-Alonso zijn, maar ik snap echt niet wat hij hier verkeerd zegt. Je kan wel vanalles erbij gaan bedenken zoals Roel hierboven, maar volgens mij zegt hij niks vreemds. Hij is niet negatief over het team noch over Hamilton.


Het is idd een kwestie van interpretatie, maar ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat hij een excuus zoekt voor zijn foutenin Montreal. Een fout is een fout en die maakt iedereen wel, maar dat hoeft toch niet op je teammaat of je gevoel in het team betrokken te worden.
God save Mclaren

scho0634

Misschien zoekt een reden voor zijn fouten ipv een excuus. Of je een fan van de man bent of niet, fouten maken doet hij normaal niet heel veel. Dus er zal best een reden voor zijn. Al denk ik meer dat hij gewoon een off-day had. Dat kan ook gewoon een keer gebeuren.

Zie de beide Spykers, zie Trulli, zie Liuzzi ;)

McChouffe

Citaat van: 0634 op 12 juni 2007 - 22:24:59
Misschien zoekt een reden voor zijn fouten ipv een excuus. Of je een fan van de man bent of niet, fouten maken doet hij normaal niet heel veel. Dus er zal best een reden voor zijn. Al denk ik meer dat hij gewoon een off-day had. Dat kan ook gewoon een keer gebeuren.

Zie de beide Spykers, zie Trulli, zie Liuzzi ;)

Als Alonso een off-day heeft  of wat minder presteert is het nooit zijn schuld. Het is de schuld van het team (zie nu en vorig jaar), de schuld van de lichtbak, ... En dan lijkt het wel een beetje achter excuses zoeken.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: McChouffe op 12 juni 2007 - 22:29:47
Citaat van: 0634 op 12 juni 2007 - 22:24:59
Misschien zoekt een reden voor zijn fouten ipv een excuus. Of je een fan van de man bent of niet, fouten maken doet hij normaal niet heel veel. Dus er zal best een reden voor zijn. Al denk ik meer dat hij gewoon een off-day had. Dat kan ook gewoon een keer gebeuren.

Zie de beide Spykers, zie Trulli, zie Liuzzi ;)

Als Alonso een off-day heeft  of wat minder presteert is het nooit zijn schuld. Het is de schuld van het team (zie nu en vorig jaar), de schuld van de lichtbak, ... En dan lijkt het wel een beetje achter excuses zoeken.

Zelfkritiek is de meeste sporters vreemd, he ;).

Maar ik vind dat stukje hierboven niet echt schocking of kwallerig overkomen. Nogmaals, hij geeft niemand de schuld. Hij betrekt niet eens zijn slechte race erbij. En dat een rijder zich moet aanpassen aan een nieuw team is logisch. Bij Renault was alles op hem afgestemd, die positie moet hij zich bij Mac nog verwerven.

bmwracing

nogmaals een bewijs dat hij geen echte kampioen is.
met name hij vind dat lewis voorgetrokken is door mclaren  :).
gewoon zielig dat te horen maar hoe heeft hij zijn 2 kampioenschappen gewonnen?ja hoor door zelf alle steun te hebben van flavio.
nu mag hij dat ook eens ervaren door lewis meer aandacht te geven.

kenny

Citaat van: bmwracing op 13 juni 2007 - 07:52:23
nogmaals een bewijs dat hij geen echte kampioen is.
met name hij vind dat lewis voorgetrokken is door mclaren  :).
gewoon zielig dat te horen maar hoe heeft hij zijn 2 kampioenschappen gewonnen?ja hoor door zelf alle steun te hebben van flavio.
nu mag hij dat ook eens ervaren door lewis meer aandacht te geven.

Ik vind het nog altijd straf hoe sommige mensen woord voor woord geloven wat er in de media geschreven wordt...
::)

tazpas

Ik heb ook de indruk dat hij niet zo goed met druk om kan gaan. Bij Renault had hij geen druk van Fiscichella, hij was merkelijk beter. Dit jaar heeft hij al meer fouten laten zien dan in de rest van zijn F1 cariere. Het moet toch pijn doen dat een Rookie even snel met een Mclaren kan rijden dan een 2-voudig wereldkampioen? Ik hoop dat hij voor de rest van het jaar eens laat zien wat hij waard is.