Fernando Alonso is een groot kampioen!

Gestart door scho0634, 20 februari 2007 - 19:43:47

« vorige - volgende »

dj Peter

Twee wereldtitels, evenveel als Mika Hakkinen,maar Mika ligt bij mij toch in een hoger laatje

scho0634

Toch knap hoe hij McLaren een boost lijkt te hebben gegeven. Zeker als je het ziet in relatie tot de huidige prestaties van Renault. Gaat 'gewoon' dor met winnen bij zijn nieuwe team. Al is het wel zo dat FA er nog een hele kluif aan krijgt om Hamilton het gehele seizoen achter zich te houden. Want ook Hamilton is indrukwekkend, en qua snelheid vrijwel gelijk aan FA.

dj Peter

Citaat van: 0634 op 08 april 2007 - 11:22:52
Toch knap hoe hij McLaren een boost lijkt te hebben gegeven. Zeker als je het ziet in relatie tot de huidige prestaties van Renault. Gaat 'gewoon' dor met winnen bij zijn nieuwe team. Al is het wel zo dat FA er nog een hele kluif aan krijgt om Hamilton het gehele seizoen achter zich te houden. Want ook Hamilton is indrukwekkend, en qua snelheid vrijwel gelijk aan FA.
Is het je in Maleisie niet opgevallen dat Lewis het hele veld opgehouden heeft op Fernando de nodige voorsrong te geven ?

scho0634

Citaat van: SaffierFM op 09 april 2007 - 10:53:21
Citaat van: 0634 op 08 april 2007 - 11:22:52
Toch knap hoe hij McLaren een boost lijkt te hebben gegeven. Zeker als je het ziet in relatie tot de huidige prestaties van Renault. Gaat 'gewoon' dor met winnen bij zijn nieuwe team. Al is het wel zo dat FA er nog een hele kluif aan krijgt om Hamilton het gehele seizoen achter zich te houden. Want ook Hamilton is indrukwekkend, en qua snelheid vrijwel gelijk aan FA.
Is het je in Maleisie niet opgevallen dat Lewis het hele veld opgehouden heeft op Fernando de nodige voorsrong te geven ?

Nee.

Het is me opgevallen dat FA in de kwalificatie voor Hamilton stond en na de start er als een haas vandoor ging. Hij ging ook 2 rondes eerder naar binnen, dus Alonso was ook iets lichter. Tel daarbij op dat het gevecht met Massa Hamilton uiteraard tijd kostte en de voorsprong van Alonso is verklaard. Opzettelijk de Ferrari's ophouden van de kant van Hamilton heb ik niet kunnen ontdekken.

Verder niets dan lof voor beide McLaren rijders. Beide compleet foutloos. De beide Ferrari's hebben met een toch iets betere auto het nakijken.

McChouffe

Citaat van: 0634 op 09 april 2007 - 11:06:39
De beide Ferrari's hebben met een toch iets betere auto het nakijken.

Doet me denken aan de tweede helft van vorig seizoen, maar deze keer heeft Ferrari dan de iets betere auto  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Hamilton MASTER

Citaat van: Tim C op 20 februari 2007 - 20:21:13
het opzettelijk op de rem gaan staan onder rode vlag in Hongarije vorig jaar (Schumacher)

Wat MS deed om Jaques Villeneuve van de wereldtitel te houden wordt kennelijk o zo snel vergeten...
Ik wil geen verdediging maken voor Alonso maar er zijn zoveel rijders die af en toe zich van hun lelijkste kant laten zien. Dit vaak wanneer de spanning het hoogst is.

MS deed dit toen het de enigste mogelijkheid was om nog wereldkampioen te worden, Jaques mocht niet finishen en dat heeft MS geprobeerd.

Alonso wou er ook voor zorgen dat MS zo weinig mogelijk punten pakte en dit heeft hij ook geprobeerd.

Is hier zo veel verschil? Naar mijn mening niet. Maar ja, mensen vergeten immers.



meatball

Ik moet tegen mijn zin stillaan gaan toegeven dat alonso een groot kampioen is.
Als je op enkele maanden tijd van een kwakkelteam eentopteam kunt maken moet je toegeven dat hij top is :-[
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Citaat van: KVDracer op 20 februari 2007 - 20:29:24
Ik vind Alonso een goede rijder,maar zijn geklaag zoals verleden maakt hem niet tot een groot rijder of groot kampioen. Hij is dan misschien wel tweemaal wereldkampioen, maar ik denk niet dat hij lang in het geheugen zal blijven hangen. Mensen zoals MS, Mansell, Senna, .. zorgden voor commotie, ge waart voor hen of tegen hen, maar niet ertussen. En zo een uitgesproken karakter heeft Alonso niet.

toch bemerk ik hier dezelfde tendens, je bent voor hem of tegen hem. na de eerste pagina met reacties gelezen te hebben, lees ik alleen maar reacties die zeggen dat hij goed is, maar niet sympathiek. precies wat ik van Schumacher vond.
Alonso daarentegen mag ik als mens veel meer. zijn uitspraken die niet altijd even politiek correct zijn, mag ik graag horen. dat is tenminste een beetje vuur zoals destijds an villeneuve en irvine kwam. trouwens ook senna en mansell konden controverse scheppen.

alonos is een goede coureur, dat staat buiten kijf. dat zijn kampioenschappen niet alleen aan Renault te wijten waren, dat is nu duidelijk. ook met McLaren kan hij winnen en podiums scoren.
het is niet mijn favoriet, maar dat is eigenlijk geen van de rijders van dit moment. ik ben liefhebber van de sport en niet zo zeer van een team of een rijder.
in ieder geval vindt ik het wel goed dat Aloso naar McLaren is overgestapt en de lef heeft om dat op het moment te doen dat McLaren meer in het middenveld dan in de top zit. dat laat zien dat hij uitdaging zoekt en niet gaat voor een hele reeks simpele kampioenschappen.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Ik vind dus zelf dat hij zich qua status nog niet kan meten met de groten uit het verleden, maar wie kon dat wel op zijn 25e? Als mens lijkt hij me idd niet bijzonder sympathiek. Een beetje een einzelganger, tikkeltje arrogant.

Maar als coureur vind ik hem onomstreden. Hij beheerst feitelijk alle onderdelen van het racen. Waar Raikkonen wellicht de snelste is over een ronde is FA de beste van het huidige veld. Een vrijwel foutloze coureur die altijd van voren rijd en uit de problemen blijft. Zelden betrokken bij gekke dingen. Heeft een talent om iedere race het voor hem maximaal aantal punten te rijden. Het verbaast mij dat velen op dit netwerk hem niet zo geweldig vinden. Kijk eens hoe het nu ineens met Renault gesteld is nu hij weg is.

Mijns inziens doet hij absoluut niet onder voor bijvoorbeeld Schumacher in diens Benetton-tijd. Respect voor deze man.

f1columns.nl

Citaat van: Hamilton MASTER op 09 april 2007 - 12:40:31
Citaat van: Tim C op 20 februari 2007 - 20:21:13
het opzettelijk op de rem gaan staan onder rode vlag in Hongarije vorig jaar (Schumacher)

Wat MS deed om Jaques Villeneuve van de wereldtitel te houden wordt kennelijk o zo snel vergeten...
Ik wil geen verdediging maken voor Alonso maar er zijn zoveel rijders die af en toe zich van hun lelijkste kant laten zien. Dit vaak wanneer de spanning het hoogst is.

MS deed dit toen het de enigste mogelijkheid was om nog wereldkampioen te worden, Jaques mocht niet finishen en dat heeft MS geprobeerd.

Alonso wou er ook voor zorgen dat MS zo weinig mogelijk punten pakte en dit heeft hij ook geprobeerd.

Is hier zo veel verschil? Naar mijn mening niet. Maar ja, mensen vergeten immers.

Helemaal mee eens! Al gaat Alonso vast niet vrij uit, ook de Spanjaard heeft z'n streken!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 10 april 2007 - 21:43:01
Ik moet tegen mijn zin stillaan gaan toegeven dat alonso een groot kampioen is.
Als je op enkele maanden tijd van een kwakkelteam eentopteam kunt maken moet je toegeven dat hij top is :-[
Ja, dat geloof je nu zelf toch niet? Denk je nu echt dat Alonso McLaren terug heeft gebracht? ;D ;D
Komop man, op 4 maanden maak je een team niet hoor, Alonso was misschien een stimulans voor de werknemers, maar het is niet aan Alonso te danken dat McLaren nu terug aan de top meedraait. Had Alonso er niet gewest, dan had Mcaren nu even goed terug hoger meegedraaid, op 4 maanden kan je niet veel veranderen hoor!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

En als het over Schumacher gaat, is het dat hij Ferrari weer groot heeft gemaakt...

DaSilva

Alonso is zeker een goede piloot maar hij heeft het charisma van "een bak witloof".
Hij doet wel moeite om dat te compenseren maar daarbij "probeerd" hij het ook te hard wat dan weer het tegenovergestelde effect heeft.
Bij iedere overwinning probeerd hij iets "speciaals" op te voeren wat hij duidelijk heeft afgekeken van Rossi uit de MotoGP (ongetwijfeld de meest charismatische persoon uit alle motorsportklassen samen van de laatste 10j).
Hoe lang nog eer hij de Schumacher-jump zal imiteren als er nog enkele overwinningen volgen?
Naar mijn mening zet hij zichzelf hier iedere keer serieus mee voor joker.
Dus ... zeker iemand om mee rekening te houden als hij in de wagen zit maar eens uit de wagen  :'(

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 11 april 2007 - 12:45:12
En als het over Schumacher gaat, is het dat hij Ferrari weer groot heeft gemaakt...
Voila, daar heb je het. Het valt zo op...
Maar Alonso is natuurlijk maar een gemiddeld rijder.
En een wagen kan je niet veel veranderen in 4 maand? Hoe verklaar je dan STI dat McLaren vorig jaar geen enkele gp won en nu plots aan de leiding van het kampioenschap staat? Het zijn raadsels volgens mij. Iedereen weet maar al te goed dat Alonso een groot deel positieve invloeden gegeven heeft aan de mp4/22. Ook briatore zei vorige week datze Alonso missen. Ah, hij zal nooit goed kunnen doen, altijd diezelfde zever.

Jasper

Volgens mij is het eerder andersom. Net als Schumacher bij Ferrari is Alonso niet de man die de nieuwe wagen heeft ontworpen... En als Kimi was gebleven, dan had hij nu waarschijnlijk ook aan de leiding van het klassement gestaan.