Fernando Alonso is een groot kampioen!

Gestart door scho0634, 20 februari 2007 - 19:43:47

« vorige - volgende »

Folkert

Groot Kampioen wil ik nog net niet zeggen. Hij is een uitstekend coureur, maar heeft zijn eerste wereld titel  verdeind door falen van Mclaren. Kan hij niets aan doen en verdiend die titel ook, maar hij was niet de snelste van dat jaar, wel de betrouwbaarste. Zijn 2de WK heeft hij 100 % verdiend. Als ik heel eerlijk ben is heel 2006 beetje een vaag seizoen. Renault was in het begin de auto om te verslaan. Tot ineens die Massa dempers werden verboden. En dan nog monzo, meest rare beslissing ooit gemaakt in mijn ogen.
Maar goed, Verdiende WK titel. Dit jaar, reed hij ook sterk en had tot de laatste ronde een theoretische kans om WK te worden. En ja sommige zeggen geluk dat hij de titels heeft gewonnen, maar SChumacher(enige coureur waar ik het echt van weet en echt heb zien rijden.) had ook aantal keer geluk met zijn titels. 1994, 2000 en 2003.(uitval van zijn concurenten.)

MAar goed het zijn allebei groot coureurs en wat hun allebei ook groot maakt, is het feit dat ze een team kunnen opbouwen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Dat laatste moet bij Alonso nog blijken. Bij Renault heeft ie het natuurlijk uitstekend gedaan maar of hij vorig seizoen McLaren ook daadwerkelijk naar voren heeft geholpen weet ik nog niet zo net...We gaan het dit jaar meemaken.

Folkert

Citaat van: 0634 op 03 januari 2008 - 21:53:24
Dat laatste moet bij Alonso nog blijken. Bij Renault heeft ie het natuurlijk uitstekend gedaan maar of hij vorig seizoen McLaren ook daadwerkelijk naar voren heeft geholpen weet ik nog niet zo net...We gaan het dit jaar meemaken.
Ik denk toch echt dat Alonso Renault tussen 2001 en 2006 goed heeft geholpen. Wat was hier anders aan dan Schumacher/Ferrari 1996-2000?
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 04 januari 2008 - 02:46:45
Citaat van: 0634 op 03 januari 2008 - 21:53:24
Dat laatste moet bij Alonso nog blijken. Bij Renault heeft ie het natuurlijk uitstekend gedaan maar of hij vorig seizoen McLaren ook daadwerkelijk naar voren heeft geholpen weet ik nog niet zo net...We gaan het dit jaar meemaken.
Ik denk toch echt dat Alonso Renault tussen 2001 en 2006 goed heeft geholpen. Wat was hier anders aan dan Schumacher/Ferrari 1996-2000?

Inderdaad, Alonso heeft toen Renault op sleeptouw genomen, net als Schumacher dat met Ferrari deed. Toch zal Alonso in mijn ogen nooit een groot kampioen zijn, wel een groot piloot.

McChouffe

Alsof Schumacher en Alonso alleen waren. Zonder Todt, Brawn, Martinelli en Byrne stond Ferrari ook niet waar ze nu zouden staan. En hetzelfde geldt voor Alonso.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Folkert

Citaat van: McChouffe op 04 januari 2008 - 08:19:19
Alsof Schumacher en Alonso alleen waren. Zonder Todt, Brawn, Martinelli en Byrne stond Ferrari ook niet waar ze nu zouden staan. En hetzelfde geldt voor Alonso.
Tuurlijk, hij heeft hulp gehad van zijn team, maar ik denk dat Schumacher en Alonso de beslissende Factor waren.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Als Alonso Renault terug aan de top brengt,moet ik hem tegen ijn zin mischien toch als een groot kampioen moeten gaan aanzien.
Maar ik denk niet dat ze echt terug voor de titel gaan meespelen.
Maar ook als McLaren zou terugvallen moeten we toch gaan geloven dat Alonso veel heeft bijgedragen aan hun succes.
Ik kijk echt uit naar het volgende seizoen,wat duurt dat toch altijd lang.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Supermariobros

Citaat van: meatball op 20 januari 2008 - 19:38:17
Ik kijk echt uit naar het volgende seizoen,wat duurt dat toch altijd lang.

Nog een kleine twee maand en het is zover.  ;)

TheIceman

FRI Practice 1 in:
052 DAYS | 11 HOURS | 48 MINUTES 

Zo lang nog ongeveer.

alonsolover