Fernando Alonso is een groot kampioen!

Gestart door scho0634, 20 februari 2007 - 19:43:47

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: Tim C op 21 februari 2007 - 20:12:00
Jasper, ik volg je mening over 2006 maar als ik je goed heb gelezen heb je één van de feiten verkeerd. In Japan begonnen ze met evenveel punten, als Ferrari die race won was die "superwagen" voor Brazilië niet te super geweest omdat de druk dan niet meer bij hun ligt.
Dat gezegd zijnde:
- If ifs and buts were candy and nuts, we'd all have a merry Christmas...
- Schumacher en Ferrari maakten een geweldige comeback maar daar hadden ze wel het nodige geluk bij nodig.

2005 Moest de titel logischerwijs naar Raikkonen maar in 2006 verdiende de Spanjaard hem...

De titel moest in 2005 naar Raikkonen? Hoezo dan?

Hij reed een sterk jaar, maar dat deed Alonso ook. Het verschil zat hem in de teams; McLaren vediende de titel niet, maar Renault wel.

Tim C

En daar ben ik het nu eens 100% mee eens. Renault was de beste constructeur maar Raikkonen was met mijlen voorsprong de beste rijder dat jaar.

Juan Pablo

Citaat van: Jasper op 21 februari 2007 - 16:41:48
Citaat van: Tim C op 20 februari 2007 - 20:21:13Maar wat me vooral tegensteekt is dat gedoe van "ik moet hier niet winnen". Een kampioen die niet in Monaco moet winnen, moet ook geen kampioen zijn.

x2 :)

Precieslie, een kampioen moet altijd willen winnen, niet dat berekende gezeik. Fernando Kwalonso

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

hermanwiegerman

De man persoonlijk zal niet mijn grote vriend worden. Maar talent heeft hij zeker wel.
Bij mijn weten heeft hij op de baan in 2006 geen enkele fout gemaakt. (opgeblazen motor en wielen die er af vlogen kon hij ook niets aan doen)
Ondertussen heeft hij Giancarlo Fisichella helemaal zoek gereden dus je kunt ook niet zeggen dat hij rustig naar zijn kampioenschap reed.

Daarintegen.....heeft schumacher wel fouten gemaakt: auto in puin in australie, eigen race verpest in Hongarije. Ondertussen een paar keer verslagen door zijn teamgenoot.

Dus ja......kwal van een gozer maar hij is goed!

scho0634

Citaat van: Tim C op 22 februari 2007 - 08:34:37
En daar ben ik het nu eens 100% mee eens. Renault was de beste constructeur maar Raikkonen was met mijlen voorsprong de beste rijder dat jaar.

Dank je ;)

Maar over de rijders zijn we het niet helemaal eens. Raikkonen reed uitstekend, maar Alonso reed ook foutloos (behoudens Montreal ;)). Het verschil zit hem de resultaten aan het begin van het seizoen. Omdat Alonso snel een voorsprong pakte in de toen superieure Renault, hoefde hij toen de McLaren steeds sneller werd slechts te controleren. Gewoon de maximaal behaalbare punten pakken iedere race. En dat kan hij goed, want hij is een berekende rijder.

Raikkonen werd, door de teleurstellende seizoensstart in het offensief gedwongen. Daardoor kon hij lekker aanvallend rijden. Dat is leuker om te zien. Maar FA deed wat hij moest doen en daarvoor verdient hij de credits. Om eerlijk te zijn zie ik niet zoveel onderdelen van het coureursvak dat hij niet beheerst. Misschien dat zijn persoonlijke PR wat beter kan ;).

niek

ik vindt Alonso een groot rijder zeker bij  dit team al was kimi hier zeker ook op zijn plaats dus jamer dat hij weg moest

bogief1

Alonso is een groot kampioen, maar zal wel nooit dé grootste worden.
Hij rijd niet spectaculair zolang hij de titel niet heeft of toch niet vaak.
Maar hij rijd wel slim, waarom ook het volle pond geven als je kan verdedigen, is een kwestie van geen risico te nemen.
Defensief vind ik hem de allerbeste, je zal hem niet rap in een fout verleiden. Ik vind dat je hem het best kan vergelijken met Alain Prost.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Spencer

Ik heb ooit een uitspraak gelezen die niet van toepassing lijkt in een sport die over snelheid gaat.

"Een team wil races winnen aan een zo laag mogelijke snelheid."

Vraag me niet van wie de uitspraak was.

Alonso is misschien niet een rijder die elke race per sé wil winnen maar iemand die een seizoen eerder in zijn volledigheid bekijkt. Daardoor komt hij misschien wat saai over en ik begrijp dat mensen struikelen over zijn uitspraken zoals "hier moet ik vandaag niet winnen". In tegenstellling tot bv. Raikkonen die er elke race voluit voor gaat maar daarbij niet altijd zijn materiaal spaart. Hoeveel McLarens kapot zijn gegaan door Raikkonens rijstijl en hoeveel door McLarens fout zullen we nooit weten. Feit is dat Ferrari maar beter een degelijke auto voor Raikkonen kan bouwen.

Ik denk bv. terug aan Senna die er ook elke race voor ging en soms zichzelf té ver pushte met crashes tot gevolg. Crashes zijn goed voor nul punten.

Alonso's berekendheid kun je op z'n minst efficiënt noemen, 2 wereldtitels in de laatste 2 jaren.

En niet onbelangrijk: na enorm saaie seizoenen sinds 2000 met de dominantie van Schumacher is Alonso diegene die leven in de brouwerij heeft gebracht. Hij heeft Schumacher 2 keer geklopt en dat kan niemand ontkennen. Alleen al daarom verdient hij het respect.

Maar tenzij McLaren een zeer betrouwbare wagen maakt, zie ik hem geen kampioen worden in 2007.

Tim C

Zoals eerder al gezegd, elke wagen die kapot ging is er eentje van McLaren. Als Kimi zo'n vernietigende rijstijl heeft, wat ik betwijfel, dan was het aan McLaren om daar rekening mee te houden. Ze hebben vijf jaar gehad om daar iets aan te doen...

scho0634

Citaat van: Spencer op 23 februari 2007 - 20:10:21
Ik heb ooit een uitspraak gelezen die niet van toepassing lijkt in een sport die over snelheid gaat.

"Een team wil races winnen aan een zo laag mogelijke snelheid."

Vraag me niet van wie de uitspraak was.

Alonso is misschien niet een rijder die elke race per sé wil winnen maar iemand die een seizoen eerder in zijn volledigheid bekijkt. Daardoor komt hij misschien wat saai over en ik begrijp dat mensen struikelen over zijn uitspraken zoals "hier moet ik vandaag niet winnen". In tegenstellling tot bv. Raikkonen die er elke race voluit voor gaat maar daarbij niet altijd zijn materiaal spaart. Hoeveel McLarens kapot zijn gegaan door Raikkonens rijstijl en hoeveel door McLarens fout zullen we nooit weten. Feit is dat Ferrari maar beter een degelijke auto voor Raikkonen kan bouwen.

Ik denk bv. terug aan Senna die er ook elke race voor ging en soms zichzelf té ver pushte met crashes tot gevolg. Crashes zijn goed voor nul punten.

Alonso's berekendheid kun je op z'n minst efficiënt noemen, 2 wereldtitels in de laatste 2 jaren.

En niet onbelangrijk: na enorm saaie seizoenen sinds 2000 met de dominantie van Schumacher is Alonso diegene die leven in de brouwerij heeft gebracht. Hij heeft Schumacher 2 keer geklopt en dat kan niemand ontkennen. Alleen al daarom verdient hij het respect.

Maar tenzij McLaren een zeer betrouwbare wagen maakt, zie ik hem geen kampioen worden in 2007.

Hier ben ik het mee eens.

Alleen niet met de stukje over de McLaren die stuk gaat door Kimi's rijstijl. Kimi is een aggresieve en aanvallende racer die doorgaans alles van zichzelf en het materiaal vraagt. Maar hoe dan ook; het is de auto die stuk gaat. Het probleem ligt dus bij McLaren. Als een auto zgn. niet tegen een ruwe rijder kan, moet je zorgen dat hij daar wel tegenkan of een andere rijder contracteren. Zoals Tim C. ook al zei, na 5 jaar had McLaren toch allang een oplossing voor het 'probleem' moeten vinden.

bogief1

Citaat van: 0634 op 23 februari 2007 - 21:02:56
Citaat van: Spencer op 23 februari 2007 - 20:10:21
Ik heb ooit een uitspraak gelezen die niet van toepassing lijkt in een sport die over snelheid gaat.

"Een team wil races winnen aan een zo laag mogelijke snelheid."

Vraag me niet van wie de uitspraak was.

Alonso is misschien niet een rijder die elke race per sé wil winnen maar iemand die een seizoen eerder in zijn volledigheid bekijkt. Daardoor komt hij misschien wat saai over en ik begrijp dat mensen struikelen over zijn uitspraken zoals "hier moet ik vandaag niet winnen". In tegenstellling tot bv. Raikkonen die er elke race voluit voor gaat maar daarbij niet altijd zijn materiaal spaart. Hoeveel McLarens kapot zijn gegaan door Raikkonens rijstijl en hoeveel door McLarens fout zullen we nooit weten. Feit is dat Ferrari maar beter een degelijke auto voor Raikkonen kan bouwen.

Ik denk bv. terug aan Senna die er ook elke race voor ging en soms zichzelf té ver pushte met crashes tot gevolg. Crashes zijn goed voor nul punten.

Alonso's berekendheid kun je op z'n minst efficiënt noemen, 2 wereldtitels in de laatste 2 jaren.

En niet onbelangrijk: na enorm saaie seizoenen sinds 2000 met de dominantie van Schumacher is Alonso diegene die leven in de brouwerij heeft gebracht. Hij heeft Schumacher 2 keer geklopt en dat kan niemand ontkennen. Alleen al daarom verdient hij het respect.

Maar tenzij McLaren een zeer betrouwbare wagen maakt, zie ik hem geen kampioen worden in 2007.

Hier ben ik het mee eens.

Alleen niet met de stukje over de McLaren die stuk gaat door Kimi's rijstijl. Kimi is een aggresieve en aanvallende racer die doorgaans alles van zichzelf en het materiaal vraagt. Maar hoe dan ook; het is de auto die stuk gaat. Het probleem ligt dus bij McLaren. Als een auto zgn. niet tegen een ruwe rijder kan, moet je zorgen dat hij daar wel tegenkan of een andere rijder contracteren. Zoals Tim C. ook al zei, na 5 jaar had McLaren toch allang een oplossing voor het 'probleem' moeten vinden.

McLaren moest inderdaad een betere auto kunnen maken, maar het viel wel op dat het meestal de wagen van Kimi was die stuk ging. JPM en Pedro hadden er minder last van.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

En waar reden die twee? Verder naar achter, dus ligt het?
Weer bij McLaren...

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 24 februari 2007 - 12:22:38
Citaat van: 0634 op 23 februari 2007 - 21:02:56
Citaat van: Spencer op 23 februari 2007 - 20:10:21
Ik heb ooit een uitspraak gelezen die niet van toepassing lijkt in een sport die over snelheid gaat.

"Een team wil races winnen aan een zo laag mogelijke snelheid."

Vraag me niet van wie de uitspraak was.

Alonso is misschien niet een rijder die elke race per sé wil winnen maar iemand die een seizoen eerder in zijn volledigheid bekijkt. Daardoor komt hij misschien wat saai over en ik begrijp dat mensen struikelen over zijn uitspraken zoals "hier moet ik vandaag niet winnen". In tegenstellling tot bv. Raikkonen die er elke race voluit voor gaat maar daarbij niet altijd zijn materiaal spaart. Hoeveel McLarens kapot zijn gegaan door Raikkonens rijstijl en hoeveel door McLarens fout zullen we nooit weten. Feit is dat Ferrari maar beter een degelijke auto voor Raikkonen kan bouwen.

Ik denk bv. terug aan Senna die er ook elke race voor ging en soms zichzelf té ver pushte met crashes tot gevolg. Crashes zijn goed voor nul punten.

Alonso's berekendheid kun je op z'n minst efficiënt noemen, 2 wereldtitels in de laatste 2 jaren.

En niet onbelangrijk: na enorm saaie seizoenen sinds 2000 met de dominantie van Schumacher is Alonso diegene die leven in de brouwerij heeft gebracht. Hij heeft Schumacher 2 keer geklopt en dat kan niemand ontkennen. Alleen al daarom verdient hij het respect.

Maar tenzij McLaren een zeer betrouwbare wagen maakt, zie ik hem geen kampioen worden in 2007.

Hier ben ik het mee eens.

Alleen niet met de stukje over de McLaren die stuk gaat door Kimi's rijstijl. Kimi is een aggresieve en aanvallende racer die doorgaans alles van zichzelf en het materiaal vraagt. Maar hoe dan ook; het is de auto die stuk gaat. Het probleem ligt dus bij McLaren. Als een auto zgn. niet tegen een ruwe rijder kan, moet je zorgen dat hij daar wel tegenkan of een andere rijder contracteren. Zoals Tim C. ook al zei, na 5 jaar had McLaren toch allang een oplossing voor het 'probleem' moeten vinden.

McLaren moest inderdaad een betere auto kunnen maken, maar het viel wel op dat het meestal de wagen van Kimi was die stuk ging. JPM en Pedro hadden er minder last van.
Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het aan McLaren ligt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Dat vind ik dus ook. Of je moet een rijder nemen die lief en netjes is voor het materiaal of je maakt een solidere auto.

meatball

voor mij is alonso gewoon een goede piloot maar hoort zeker niet thuis bij de grote,
zoals schumacher,senna,piquet 8)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat