Fernando Alonso is een groot kampioen!

Gestart door scho0634, 20 februari 2007 - 19:43:47

« vorige - volgende »

scho0634

Sinds ik hier regelmatig kom, hoor ik zo veel verschillende meningen over Alonso. De een vind hem geweldig de ander vind hem helemaal niks. De ene vind het een groot kampioen de ander vind hem een kwalletje.

Dus nu wil ik het wel eens weten: Wat vinden jullie van de wereldkampioen?

McChouffe

Alonso is zonder twijfel een goede rijder. Toch zal het nooit mijn favoriet worden, zeker niet na sommige uitspraken vorig jaar. Ik heb ook het gevoel dat Alonso minder leeft voor de sport en het meer als zijn job beschouwd, zeker in vergelijking met Schumacher. Over enkele jaren zal ik pas echt op de vraag kunnen antwoorden of hij al dan niet een groot kampioen is.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Een zeer goed en degelijk rijder maar zeker niet mijn favoriet. Mensen (zoals Doornbos) tijdens testsessies van de baan rijden, het opzettelijk op de rem gaan staan onder rode vlag in Hongarije vorig jaar (Schumacher), het kappen op zijn team als het minder gaat (ook al werd dat wat overdreven in de boekskes), dat gezaag en geklaag als het hem eens niet meezit en van het ene topteam naar het andere overstappen en dan claimen dat je jezelf wil testen (ok, die sloeg misschien wat tegen na 2006).

Maar wat me vooral tegensteekt is dat gedoe van "ik moet hier niet winnen". Een kampioen die niet in Monaco moet winnen, moet ook geen kampioen zijn.

Maar een goed rijder, zonder twijfel...

dj Peter

Ik ben al blij dat Alfonso niet naar Ferrari gegaan is.  :P De blaaskaak.

KVDracer

Ik vind Alonso een goede rijder,maar zijn geklaag zoals verleden maakt hem niet tot een groot rijder of groot kampioen. Hij is dan misschien wel tweemaal wereldkampioen, maar ik denk niet dat hij lang in het geheugen zal blijven hangen. Mensen zoals MS, Mansell, Senna, .. zorgden voor commotie, ge waart voor hen of tegen hen, maar niet ertussen. En zo een uitgesproken karakter heeft Alonso niet.

scho0634

Prost werd ook als een onverbeterlijke zeikerd gezien, maar was een groot kampioen.

Of FA sympathiek is betwijfel ik, maar ik vind wel dat hij persoonlijkheid heeft. Zeker voor zijn leeftijd. Veel meer als dertigers als Barrichello, Trulli of Ralf.

Persoonlijk vind ik hem een prima coureur, een prima kampioen, maar pas als hij bij McLaren iets kan neerzetten binnen een jaartje of 2 vind ik hem een echte grote kampioen in het rijtje, Stewart, Senna, Prost, MS.

Tim C

Citaat van: 0634 op 20 februari 2007 - 20:44:23
een echte grote kampioen in het rijtje, Stewart, Senna, Prost, MS.
Let's not go nuts :P

Ferrari 2010

Kampioen is ie, maar een groot kampioen vind ik hem niet. Elke kampioen is natuurlijk goed en heeft talent, maar hij is alles behalve men favoriet. Mij steekt zen vaak kinderachtige gedrag (ivm Doornbos en rode vlag zoals Tim al aanhaalde) dik tegen. Eveneens de niet erg grote passie voor de échte formule 1 (en daarmee bedoel ik dan het zeggen van dingen als 'ik moet hier niet winnen' en 'na 3 wereldtitels stop ik') steekt me dik tegen. Vandaar, ik zie hem liever gaan dan komen, gelukkig is ie dan ook naar McLaren gegaan en niet naar Ferrari gekomen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Tim C op 20 februari 2007 - 20:47:04
Citaat van: 0634 op 20 februari 2007 - 20:44:23
een echte grote kampioen in het rijtje, Stewart, Senna, Prost, MS.
Let's not go nuts :P

Heya, zo zei ik het niet, he! Ik zei dat hij dat ooit kon worden! Niet dat hij dat nu al is.

spiritualangel

ik heb alonso nooit graag gehad.maar moet zeggen zijn uitspraak van dat hij graag een derde titel wil veroveren met mclaren krijg ik meer en meer respect voor hem.laat ons zien wat dit seizoen brengt en dat de beste mag winnen

Jasper

Citaat van: Tim C op 20 februari 2007 - 20:21:13Maar wat me vooral tegensteekt is dat gedoe van "ik moet hier niet winnen". Een kampioen die niet in Monaco moet winnen, moet ook geen kampioen zijn.

x2 :)

ivan_

ik vindt hem maar een gewone kampioen....

wereldtitel 1 heeft die gehaald wegens het falen van mclaren die niet betrouwbaar genoeg was....

wereldtitel 2 heeft die gehaald omdat schumi was uitgevallen in japan...

phil69

jazeker een groot kampioen, hij heeft zich heel snel naar de top gewerkt en zijn ambitie kunnen waarmaken.
En vooral een zeer compleet rijder, dat vooral heeft het bij hem gemaakt.


kwa persoonlijkheid ook, hij is niet bang en gaat ervoor, hij zegt zn mening , zijn eigen ding
Hij is niet het robottypetje nr. zoveel.
Hij gaat nu een uitdaging aan om de titel te pakken met een ander team dan Renault, bij McLaren dan nog, al een hele tijd geleden dat ze een titel haalden.
zien wat hij ervan kan terechtbrengen, maar hij is er zeker toe in staat,
hij is zeer sterk, t'is echt een stier

Dat hij nu en dan eens in de clinch geraakt met het één of het ander, d'as gewoon eigen geworden aan F1.
maar ja, wat doe je deraan.

Aan anderen nu om te bewijzen dat ze beter kunnen, maar Alonso is nu de Golden Boy in de F1

Jasper

Citaat van: ivan_ op 21 februari 2007 - 17:50:50
ik vindt hem maar een gewone kampioen....

wereldtitel 1 heeft die gehaald wegens het falen van mclaren die niet betrouwbaar genoeg was....

wereldtitel 2 heeft die gehaald omdat schumi was uitgevallen in japan...
Dat zijn eigenlijk loze argumenten he, want je kan ze even goed omdraaien. Als de McLaren in 2005 wel betrouwbaar was geweest, dan was hij waarschijnlijk een stuk trager. Je kunt er echter vanop aan dat elk team z'n uiterste best doet om competitief te zijn, en dus is het heel simpel: Renault heeft McLaren verslagen, niets meer en niets minder.

Ook in 2006 kan je alles omdraaien: als Schumacher in de tweede helft van het seizoen geen betere wagen had gehad dan Alonso, dan was hij nooit zo dicht gekomen. Ook: Schumacher viel in winnende positie uit in Japen, dus dat zijn 10 punten die hij verliest, en Alonso krijgt er 2 bij omdat hij opschuift van 2 naar 1. Dus als Schumacher niet uitvalt, dan is het verschil in het klassement 12 punten kleiner. Wat was het verschil op het einde van het seizoen? 13 punten. Die ene kapotte motor in Japan kun je dus nooit de enige oorzaak noemen van de titel van Alonso.

Kijk, Formule 1 is volgens mij een spel van 3 elementen: de rijder, de wagen die hij onder zijn kont krijgt, en geluk. In feite kan je dus nooit het onderscheid maken welke van deze 3 factoren de meeste invloed heeft op een bepaald resultaat van een bepaald pakket rijder/wagen/geluk (vaak krijg je een indicatie, maar nooit een een volledig juiste weergave omdat je maar 2 rijders hebt per team). De beste gok die je kan wagen is dat het een combinatie van de 3 is. Zo dus ook waarschijnlijk in 2005 en 2006.

Tim C

#14
Jasper, ik volg je mening over 2006 maar als ik je goed heb gelezen heb je één van de feiten verkeerd. In Japan begonnen ze met evenveel punten, als Ferrari die race won was die "superwagen" voor Brazilië niet te super geweest omdat de druk dan niet meer bij hun ligt.
Dat gezegd zijnde:
- If ifs and buts were candy and nuts, we'd all have a merry Christmas...
- Schumacher en Ferrari maakten een geweldige comeback maar daar hadden ze wel het nodige geluk bij nodig.

2005 Moest de titel logischerwijs naar Raikkonen maar in 2006 verdiende de Spanjaard hem...