De nieuwe Bridgestone's

Gestart door Chef, 14 januari 2007 - 10:13:07

« vorige - volgende »

Chef

Ne de eerste tests eind 2006 druppelden de eerste reacties binnen van coureurs en constructeurs over de nieuwe banden. Als ik het goed heb begrepen zouden ze o.a. minder grip hebben en de vraag is dan ook in wie zijn voordeel dit is, welke coureur kan hier het beste mee omgaan en welke wagen? Maar wat ik wel eens zou willen weten is of iemand weet hoe de logistieke bevoorading van de verschillende teams is geregeld. Krijgt ieder team exact dezelfde banden, of zijn er ook teams die vanwege uiteenlopende redenen (geld, marketing, of andere duistere afspraken) misschien stiekem een iets betere band krijgen?

McChouffe

Ik dacht dat Bridgestone voor ieder team dezelfde banden zou voorzien.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Chef

Dat zeggen ze ja, maar hoe wordt dat gecontroleerd?

Staan er bij iedere race een grote stapel banden waar ieder team zijn setjes van kan pakken, of krijgt ieder team rechtstreeks vanuit Bridgestone aangeleverd?

Tim C

Dat staat zo in de regels, dat wordt dus ook zo gecontroleerd. Het is niet omdat elke band er hetzelfde uitziet dat ze niet kunnen te weten komen dat hij niet dezelfde is.

Je zou als team, en Bridgestone ook trouwens, wel gek zijn om zoiets te proberen. Dat is voor een heel kampioenschap uitgesloten te worden...

Chef

#4
Het is ook DE manier om kampioen te worden! Er zijn zeker genoeg teams die zo'n risico willen nemen denk ik. En trouwens, hoe komt men er ooit achter?

Het schijnt dat de Ferrari motoren ook hetzelfde zouden zijn waar verschillende teams mee rijden, maar toch ben ik er niet helemaal van overtuigd dat get exact hetzelfde zijn.

Tim C

Je kan banden toch perfect analyseren? ;)

Of denk je dat ze daar geen staaltjes van nemen? ;)

Chef

Nou ja, laten we er dan maar van uitgaan dat het netjes zal gaan.

Maar wie is er in het voordeel met de nieuwe banden? Coureurs die soepel sturen, of mannen zoals Raikonen en Alonso die 'm lekker hard de bocht in knallen? Bij McLaren waren ze al nerveus dat Alonso zijn bochten rijstijl misschien te heftig zou zijn voor hun wagen en ik heb ook altijd het idee gehad dat de McLaren nooit helemaal kon leveren wat Raikonen nodig had.

Ik hoop maar dat deze 2 coureurs met hun eigen unieke stijl niet in het nadeel zullen zijn door de nieuwe banden, want ik hou wel van coureurs die de bochten wat anders dan rest nemen.


KVDracer

Citaat van: Chef op 14 januari 2007 - 10:54:52
Het is ook DE manier om kampioen te worden! Er zijn zeker genoeg teams die zo'n risico willen nemen denk ik. En trouwens, hoe komt men er ooit achter?

Het schijnt dat de Ferrari motoren ook hetzelfde zouden zijn waar verschillende teams mee rijden, maar toch ben ik er niet helemaal van overtuigd dat get exact hetzelfde zijn.

Er staat dan ook nergens in het reglement dat Ferrari dezelfde klantmotoren moet leveren als waarmee zij rijden. Er staat wel in het reglement dat Bridgestone voor ieder team dezelfde banden moet voorzien. De FIA zal hier wel controles op uitvoeren, ze controleren tot het kleinste vijsje in een wagen, de brandstof, dan zullen ze de banden ook wel aan een controle onderwerpen. En volgens mij gaat Bridgestone zijn nek niet uitsteken om het ene team van betere banden te voorzien dan het andere. Ze worden toch kampioen, al was het met Super Aguri. Anders kunnen ze goed in iedere raceklasse uitgesloten worden die door de FIA bepaald wordt.

Chef


McChouffe

Citaat van: Chef op 14 januari 2007 - 10:43:51
Dat zeggen ze ja, maar hoe wordt dat gecontroleerd?

Staan er bij iedere race een grote stapel banden waar ieder team zijn setjes van kan pakken, of krijgt ieder team rechtstreeks vanuit Bridgestone aangeleverd?

Het kan natuurlijk dat Bridgestone de banden levert aan de FIA, die ze op hun beurt dan weer zal verdelen onder de teams.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.