Jaguar C-XF

Gestart door McChouffe, 07 januari 2007 - 21:19:19

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat
New Jaguar C-XF
These exclusive Top Gear studio shots are as close as you'll get to Jaguar's new C-XF ahead of next week's Detroit motor show.

Billed as a design exercise showcasing the vision for the next generation of Jag saloons, the XF gives us a glimpse of what we can expect from the upcoming S-Type replacement in a year's time.

And the message is clear - no more retro. "This isn't about heritage," says Ian Callum, Jaguar's design director. "Understanding Jaguar's past is about understanding what created those cars in the context of their time. This is about creating something that's right for our time."

The lines are chiselled high-tech rather than swooping old school - and the high-shouldered, lean-forward shape is more reminiscent of sharp new Japanese design (think Lexus IS) than Jaguar history book.

"Everything powers rearwards from the grille," says Callum, "and there should be a spontaneity, as though something's just happened. There's no unnecessary decoration on this car. If there's a detail, there's a good reason why it's there."

Under the bonnet there's a reworked version of Jaguar's 4.2-litre supercharged V8, rumoured to deliver around 500bhp - ready, we hear, for a likely XF-R appearance.

For the first time in a road car, the engine uses Beru F1 System's Wire in Composite (WIC) technology, where the electrical kit is tucked neatly and safely away in a bespoke carbon-fibre sleeve.

Inside, the retro-bashing continues: heavily sculpted seats trimmed in semi-aniline leather headline with cool carbon-effect trim. Even the standard-issue Jag wood trim has been worked over - symbolically scorched poplar wood features on the doors and transmission tunnel.

Start the engine and the cabin is filled with electroluminescent lighting; select 'dynamic' mode on the transmission and the rev-counter motors towards you. There's even a Dual View screen on the dash, allowing the driver to view the satnav and passenger to watch a DVD.

As Ian Callum puts it: "Jaguars should be perceived as cool cars, and cool cars attract interesting and edgy people. The next generations of Jaguars will do just that." And, finally for Jaguar, we reckon that might just be right.
Bron: http://www.topgear.com/content/news/stories/1472






Wat een knappe wagen  :o Het interieur is misschien een beetje te futuristisch naar mijn smaak, maar de rest is om duimen en vingers van af te likken!

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Om bij weg te dromen...

Martin

Liever een Porsche 911.

McChouffe

Citaat van: Martin op 07 januari 2007 - 23:58:36
Liever een Porsche 911.

Ik ga je toch moeten tegenspreken  :)
Ook al heeft deze wat weg van een Aston, de verschillen zijn toch duidelijk. En dat is iets wat van Porsches niet gezegd kan worden. Om het met de woorden van Jeremy Clarkson te zeggen: "Porsche have the laziest design team in the world".

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Een beest, dat is het! Zo ziet hij er voor mij uit! Het interieur is wat minder, maar de buitenkant :o :o
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

#5
Citaat van: McChouffe op 08 januari 2007 - 09:27:09
Citaat van: Martin op 07 januari 2007 - 23:58:36
Liever een Porsche 911.

Ik ga je toch moeten tegenspreken  :)
Ook al heeft deze wat weg van een Aston, de verschillen zijn toch duidelijk. En dat is iets wat van Porsches niet gezegd kan worden. Om het met de woorden van Jeremy Clarkson te zeggen: "Porsche have the laziest design team in the world".

Misschien een late reactie op dit topic ,maar las het nu pas.

We moeten niet alles geloven wat snob Clarkson zegt.
Jaguar kan niet eens tippen aan de bouwkwaliteit van BMW,Audi,Mercedes,Porche (gek he allemaal duitsers)in deze prijsklasse.
Ze draaien al jaren met verlies,en waar door?:bouwkwaliteit , is bij jaguar nooit anders geweest.
Vraag aan een Mercedes of BMW rijder of hij zijn auto wil ruilen voor een jaguar,hij zal je uitlachen.
Het model ziet er goed uit zeker,maar de( electronica)techniek? Betrouwbaar?
Laten we maar eens wachten op de eerste(duur) test.
En wat Dhr.Clarkson zegt over  Porche,die 911 gaat nog steeds als zoete broodjes over de toonbank.  ;)
Some things are too important to be left in the past.

McChouffe

Citaat van: janke op 24 januari 2007 - 15:29:02
Citaat van: McChouffe op 08 januari 2007 - 09:27:09
Citaat van: Martin op 07 januari 2007 - 23:58:36
Liever een Porsche 911.

Ik ga je toch moeten tegenspreken  :)
Ook al heeft deze wat weg van een Aston, de verschillen zijn toch duidelijk. En dat is iets wat van Porsches niet gezegd kan worden. Om het met de woorden van Jeremy Clarkson te zeggen: "Porsche have the laziest design team in the world".

Misschien een late reactie op dit topic ,maar las het nu pas.

We moeten niet alles geloven wat snob Clarkson zegt.
Jaguar kan niet eens tippen aan de bouwkwaliteit van BMW,Audi,Mercedes,Porche (gek he allemaal duitsers)in deze prijsklasse.
Ze draaien al jaren met verlies,en waar door?:bouwkwaliteit , is bij jaguar nooit anders geweest.
Vraag aan een Mercedes of BMW rijder of hij zijn auto wil ruilen voor een jaguar,hij zal je uitlachen.
Het model ziet er goed uit zeker,maar de( electronica)techniek? Betrouwbaar?
Laten we maar eens wachten op de eerste(duur) test.
En wat Dhr.Clarkson zegt over  Porche,die 911 gaat nog steeds als zoete broodjes over de toonbank.  ;)


Ik zwijg over techniek, ik zeg alleen maar iets over het design.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

janke

#7
Citaat van: McChouffe op 25 januari 2007 - 12:50:35
Citaat van: janke op 24 januari 2007 - 15:29:02
Citaat van: McChouffe op 08 januari 2007 - 09:27:09
Citaat van: Martin op 07 januari 2007 - 23:58:36
Liever een Porsche 911.

Ik ga je toch moeten tegenspreken  :)
Ook al heeft deze wat weg van een Aston, de verschillen zijn toch duidelijk. En dat is iets wat van Porsches niet gezegd kan worden. Om het met de woorden van Jeremy Clarkson te zeggen: "Porsche have the laziest design team in the world".

Misschien een late reactie op dit topic ,maar las het nu pas.

We moeten niet alles geloven wat snob Clarkson zegt.
Jaguar kan niet eens tippen aan de bouwkwaliteit van BMW,Audi,Mercedes,Porche (gek he allemaal duitsers)in deze prijsklasse.
Ze draaien al jaren met verlies,en waar door?:bouwkwaliteit , is bij jaguar nooit anders geweest.
Vraag aan een Mercedes of BMW rijder of hij zijn auto wil ruilen voor een jaguar,hij zal je uitlachen.
Het model ziet er goed uit zeker,maar de( electronica)techniek? Betrouwbaar?
Laten we maar eens wachten op de eerste(duur) test.
En wat Dhr.Clarkson zegt over  Porche,die 911 gaat nog steeds als zoete broodjes over de toonbank.  ;)


Ik zwijg over techniek, ik zeg alleen maar iets over het design.

Dit is ook geen opmerking naar jou persoonlijk,zeker niet, maar naar Dhr Clarkson (ik zeg zelf dat die auto er goed uitziet) Hij moet eens leren objectief te zijn daar heeft hij nog wel eens problemen mee.Zijn opmerking "Porche have the laziest design team in the world" slaat echt nergens op hij vergeet zeker de Cayenne en Cayman(lange levertijden door verkoop succes) en ze ontwikkelen nu de 4 deurs Panamera die eind 2008 begin 2009 op de markt komt wordt directe concurrent van de s-xf. Nee,doe mij dan maar Ton Roks (autovisie) en Gotz Lehrer( auto motor sport) die 2 zijn objectief en verkopen geen verhaaltjes zoals Dhr Clarkson.Hierover heb ik hem sept.2006 een e-mail gestuurd  maar hij is zeker nog aan het nadenken over zijn antwoord.Iedereen mag zeggen over een automerk wat hij wil ,maar dat moeten geen raakt kant nog wal verhalen zijn.Sorry dat ik nu misschien te vel ben maar ik hou niet van pipo,s want dat is hij.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

De Porsche Cayenne, waar het designteam van Potsche het volgende werk aan heeft gehad:
1) Stuur een mail naar zusterfabrikant Volkswagen of ze geen 4x4 willen ontwikkelen;
2) Neem het ontwerp van Volkswagen over en verander er 2 pennentrekken en een motor aan.

Niet echt een model om mee aan te tonen dat Porsche geen lui designteam heeft. :)

janke

#9
Citaat van: Jasper op 25 januari 2007 - 19:43:28
De Porsche Cayenne, waar het designteam van Potsche het volgende werk aan heeft gehad:
1) Stuur een mail naar zusterfabrikant Volkswagen of ze geen 4x4 willen ontwikkelen;
2) Neem het ontwerp van Volkswagen over en verander er 2 pennentrekken en een motor aan.

Niet echt een model om mee aan te tonen dat Porsche geen lui designteam heeft. :)

Het enige wat VW en Porsche samen ontwikkeld hebben is het chassis ,is nu een maal goedkoper  en de rest zijn ze hun eigen weg gegaan.Dus die paar pennenstreken wat jij zegt klopt hier dus niet.Zet ze naast elkaar en je ziet de verschillen.Porsche is nog steeds zelfstandig met een eigen ontwerp afdeling.En die Cayene  ziet er toch wel iets beter uit dan die Touareg ,want die bedoel je toch. ;)
Some things are too important to be left in the past.

McChouffe

Citaat van: janke op 25 januari 2007 - 20:10:44
Citaat van: Jasper op 25 januari 2007 - 19:43:28
De Porsche Cayenne, waar het designteam van Potsche het volgende werk aan heeft gehad:
1) Stuur een mail naar zusterfabrikant Volkswagen of ze geen 4x4 willen ontwikkelen;
2) Neem het ontwerp van Volkswagen over en verander er 2 pennentrekken en een motor aan.

Niet echt een model om mee aan te tonen dat Porsche geen lui designteam heeft. :)

Het enige wat VW en Porsche samen ontwikkeld hebben is het chassis ,is nu een maal goedkoper  en de rest zijn ze hun eigen weg gegaan.Dus die paar pennenstreken wat jij zegt klopt hier dus niet.Zet ze naast elkaar en je ziet de verschillen.Porsche is nog steeds zelfstandig met een eigen ontwerp afdeling.En die Cayene  ziet er toch wel iets beter uit dan die Touareg ,want die bedoel je toch. ;)

De Cayenne is een doorsnee Porsche op hoger chassis en de Tourareg is een even lelijk broertje  :)

Ieder zijn mening, maar ik ben van mening dat Porsche al te lang teert op aftreksels van hetzelfde design. Of daar nu 1 van verkocht wordt of 1 000 000 doet er voor mij eigenlijk niet toe  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

janke

Citaat van: McChouffe op 25 januari 2007 - 22:19:37
Citaat van: janke op 25 januari 2007 - 20:10:44
Citaat van: Jasper op 25 januari 2007 - 19:43:28
De Porsche Cayenne, waar het designteam van Potsche het volgende werk aan heeft gehad:
1) Stuur een mail naar zusterfabrikant Volkswagen of ze geen 4x4 willen ontwikkelen;
2) Neem het ontwerp van Volkswagen over en verander er 2 pennentrekken en een motor aan.

Niet echt een model om mee aan te tonen dat Porsche geen lui designteam heeft. :)

Het enige wat VW en Porsche samen ontwikkeld hebben is het chassis ,is nu een maal goedkoper  en de rest zijn ze hun eigen weg gegaan.Dus die paar pennenstreken wat jij zegt klopt hier dus niet.Zet ze naast elkaar en je ziet de verschillen.Porsche is nog steeds zelfstandig met een eigen ontwerp afdeling.En die Cayene  ziet er toch wel iets beter uit dan die Touareg ,want die bedoel je toch. ;)

De Cayenne is een doorsnee Porsche op hoger chassis en de Tourareg is een even lelijk broertje  :)

Ieder zijn mening, maar ik ben van mening dat Porsche al te lang teert op aftreksels van hetzelfde design. Of daar nu 1 van verkocht wordt of 1 000 000 doet er voor mij eigenlijk niet toe  :)

Dat ben ik met je eens over die mening,ik heb helemaal niks met Porsche maar ze draaien als een tierelier en dat is een feit elk model wordt nog steeds goed verkocht in 2006 39.000 Cayenne,s dus met die lelijkheid valt het ook wel mee, er zijn dan toch genoeg mensen die aftreksels kopen,en dat voor die centen.Ze draaien met hun modellen dikke winst,en dat kan VW niet zeggen,de grote baas Pitschesrieder hebben ze op straat gezet.En doorsnee Porsche,s die geven er toch niet of wel?Kom je een VW tegen dan loop je door, kom je een Porsche tegen dan draai je,je om,toch? ;)
Some things are too important to be left in the past.

McChouffe

Citaat van: janke op 25 januari 2007 - 23:03:20
Kom je een VW tegen dan loop je door, kom je een Porsche tegen dan draai je,je om,toch? ;)

Als ik een Cayenne tegenkom, draai ik me om ... om er niet naar te hoeven kijken  ;)
Ik ben nu eenmaal geen Porschefan. En het feit dat die wagen zoveel verkocht wordt, maakt het voor veel minder speciaal. Ik zie hier in Antwerpen regelmatig wel eens een Porsche, eigenlijk teveel. Een Porsche voorbij zien rijden is nu eenmaal niet zo speciaal als een Lambo, Ferrari, Lotus, Aston ... Bij het zien van een Porsche heb ik een massaproductie-gevoel, ondanks het feit dat het wel heel leuke wagens zullen zijn om mee te rijden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

dj Peter

#13
Het is een juweeltje, deze nieuwe Jag.   :o