[A1GP] Sentul (Indonesië)

Gestart door Martin, 10 december 2006 - 00:03:37

« vorige - volgende »

Martin

De Nederlanders doen het goed. Bleekemolen voor team Nederland en Ho-Pin Tung voor team China.
Ik vraag me af of er ooit een team België komt? Als wij, de kaaskoppen het kunnen, moet het toch ook bij mijn zuiderburen lukken.
Is er geen talent of geen geld?

Doefie

Citaat van: Martin op 10 december 2006 - 00:03:37
De Nederlanders doen het goed. Bleekemolen voor team Nederland en Ho-Pin Tung voor team China.
Ik vraag me af of er ooit een team België komt? Als wij, de kaaskoppen het kunnen, moet het toch ook bij mijn zuiderburen lukken.
Is er geen talent of geen geld?

Daar wordt naar volgend jaar hard aan gewerkt.

dj Peter


Olav18

Nederland finishte als vijfde, maar....

A1 Team Netherlands has been excluded from the results of the Gudang Garam A1GP Sentul, Indonesia Feature race. Following an A1GP Stewards' enquiry, it was ruled that the team did not respect the pit stop procedure and made its mandatory pit stop outside the pit stop window, which was between laps eight and 20. The team was found to be in breach of article 219 of the A1GP Sporting Regulations.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Olav18

Over het belgië verhaal.

Citaatgeen geld

Dit zal het grootste probleem zijn, ook in België zullen genoeg rijders zijn die in de A1GP mee kunnen komen.

Het is natuurlijk ook even afwachten, hoe het hele A1GP zich verder gaat ontwikkelen.

CitaatAs first announced on 29 September, His Highness Sheikh Maktoum Hasher Al Maktoum has completed the sale of his entire shareholding in A1GP to the RAB Special Situations (Master) Fund managed by RAB Capital plc having seen his vision of a nation versus nation motor racing series brought to life. 

The transaction, for an undisclosed sum, consolidates RAB Capital's position as the largest institutional shareholder in A1GP.

Stepping down as Chairman and Director of A1GP, Sheikh Maktoum said, 'With RAB Capital's financial expertise and ability to appoint additional management, I am confident that A1GP will attain a new level of excellence. I wish A1GP, RAB and the series every success in the future.' 

Commenting on the acquisition, Philip Richards, Chief Executive Officer of RAB Capital said, 'We believe that A1GP will fulfil its promise as the exciting world cup of motorsport where driver skill is all important, as national teams compete for the world championship without the distortion of a different manufacturer for each team. The popularity of the series continues to grow throughout the World and importantly, Asia, where this exciting sport matches the aspirations of billions of citizens across half the planet.'
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Tim C

Als je dat zo bekijkt dan is het maar zeer de vraag of A1GP het in het algemeen gaat overleven.

Martin

Even vertalen.

De wedstrijdleiding van de A1GP van Indonesië heeft zondag Team Nederland gediskwalificeerd. Jeroen Bleekemolen eindigde als vijfde, maar werd geschrapt uit de uitslag omdat hij de verplichte pitstop een ronde te laat had uitgevoerd.
Bleekemolen had in het laatste deel van de wedstrijd op het circuit van Sentul juist veel progressie geboekt omdat hij ogenschijnlijk op het juiste moment zijn regenbanden inwisselde voor slicks. Achteraf bleek zijn pitstop niet conform de reglementen.
Nieuw-Zeeland (Jonny Reid) won voor het eerst in de A1-cyclus. Duitsland werd tweede, voor Frankrijk.


Olav18

En de reactie van Jan Lammers:

Citaat" Wij wachtten tot het laatste moment met het maken van onze verplichte pitstop om optimaal van de weersomstandigheden gebruik te maken. Dit werkte perfect en we vertrokken als eerste op de droogweer banden. Hetgeen ons op podiumkoers bracht. Superwerk van onze jongens! Tot onze verbazing werden wij na afloop van de race door de organisatie uit de uitslag geschrapt. Zij concludeerde dat wij niet reglementair gehandeld hadden omdat wij bij het completeren van onze 20e ronde onze verplichte pitstop nog niet gemaakt hadden. Ons meningsverschil is dat wij vinden dat het reglement aangeeft (zie hieronder de Engelse originele versie) dat wij vóór het afmaken van onze 20e ronde 'op de racebaan' een pit-stop moeten maken. Wij hebben onze 20 ronde afgemaakt in de pitstraat. De definitie van de pitstraat (Pit lane) is :"dit is de weg die toegang geef tot de Pits (garage boxes) en tevens de weg waarmee je de racebaan (Track) kunt oprijden en verlaten .Onze conclusie: Het is onmogelijk de pitstraat (Pitlane) in te rijden zonder de racebaan te verlaten ergo wij hebben onze 20e ronde niet op de racebaan afgemaakt, maar in de pitstraat. Ook representeert onze 20e rondetijd een ronde die gedeeltelijk op de racebaan (track) en gedeeltelijk in de pitstraat werd afgelegd.


De rondetijden waren als volgt:
Lap 19 1:27.711 15:50 (Race ronde 'on the track')
Lap 20 1:35.470 B 15:51 ('B' staat voor Box/Pits) de tijd is langzamer dan de ronde ervoor vanwege het inrijden van de 'pit lane')
Lap 21 2:02.854 15:53 (Ronde in combinatie met het uitrijden van de Pits
Lap 22 1:27.646 15:55 (Race ronde 'on the track')



Regel:
PIT STOP
219. At any time between the completion, on the Track, of lap 8 and before the completion, on
the Track, of lap 20 during the Feature Race, each Car must complete a mandatory Pit
Stop in order to change all four wheels and tyres to the satisfaction of the Stewards.



Definities:

'Track means the part of a Circuit on which Practice, Qualifying and the Races are held'.
'Pit Lane means the lane by which the Cars can access the Pits and access and exit the Track.'

"Wij zullen de organisatie alsnog trachten de overtuigen dat wij naar eer en geweten en volgens het reglement hebben gehandeld. Het zal nog wel even duren voordat de geleerden het hier over eens zijn maar het is mijn plicht om dit aan te vechten. Ik weet wel zeker dat er een aanvulling in het reglement zal komen, alleen willen wij niet de prijs voor dit leerproces betalen en onze 5e plaats gerectificeerd krijgen".
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Martin

Team Nederland is sinds afgelopen week klant van LavAzza koffie en ik heb het mobiel nummer van Jan Lammers.
Ik bel hem binnenkort voor een uitnodiging voor een interview. Als dat lukt lees je het binnnenkort op F1-Geschiedenis.
Heb je nog vragen aan Jan Lammers, plaats ze hier en ik selecteer er een aantal.




janke

Citaat van: Martin op 13 januari 2007 - 12:31:46
Team Nederland is sinds afgelopen week klant van LavAzza koffie en ik heb het mobiel nummer van Jan Lammers.
Ik bel hem binnenkort voor een uitnodiging voor een interview. Als dat lukt lees je het binnnenkort op F1-Geschiedenis.
Heb je nog vragen aan Jan Lammers, plaats ze hier en ik selecteer er een aantal.




Hoe denkt Lammers over de toekomst van A1GP en of hij zelf nog achter het stuur gaat zitten dit jaar op Le Mans en met welke andere coureurs.? ;)
Some things are too important to be left in the past.

janke


Bleekemolen start als 4de in A1GP.
Tezien RTL7 vannacht om 02.00.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Keurige 4e plek voor Bleekemolen. Ja gaat je afvragen wat de meerwaarde van de dure Jos Verstappen vorig jaar is geweest.

cookie

Citaat van: 0634 op 04 februari 2007 - 11:31:58
Keurige 4e plek voor Bleekemolen. Ja gaat je afvragen wat de meerwaarde van de dure Jos Verstappen vorig jaar is geweest.
Jeroen rijd inderdaad heel constant, elke race draait ie mee in de top 10. Verstappen kwalificeerde zich vaak buiten de top 10, reed dan wel een spectaculaire inhaalrace maar dat was niet zo effectief en eindigde meestal met een ongeluk.

De races waren weer super vandaag, spijtig dat dams zo'n voordeel heeft door 2 teams te runnen. Dat zou A1 moeten vebieden, want achter duitsland en nieuw zeeland zit het superdicht bij e lkaar.