Wat kunnen we verwachten van Super Aguri-Honda ?

Gestart door Blue Shadow, 06 december 2006 - 19:26:30

« vorige - volgende »

Welk team maakt in 2007 het meeste vooruitgang ?

Super Aguri
12 (54.5%)
Spyker
6 (27.3%)
Toro Rosso
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 20

Blue Shadow

Het is altijd mogelijk maar dan zal die tweede coureur toch heel erg veel geld moeten meebrengen  :)
iceman 4 world champion

Olav18

Ik denk dat het (voornamelijk) gaat om de straatauto's (en eventueel het Le Mans-project), mocht het al waar zijn.

Ik zie persoonlijk niet echt de meerwaarde voor een F1-testcircuit in Nederland, voor een team dat gevestigd is in Engeland. Dan kunnen ze beter naar Silverstone, of als je toch naar het vaste land gaat, naar Spanje of Zuid-Frankrijk gaan.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Tim C

Citaat van: Olav18 op 10 december 2006 - 16:21:28
Dan kunnen ze beter naar Silverstone, of als je toch naar het vaste land gaat, naar Spanje of Zuid-Frankrijk gaan.
Jordan/Midland/Spyker kan niet dichter bij Silverstone zitten... Ze zitten vlak er naast.

Dus zoals Olav zei, waarom zo'n duur ding neerzetten?

Blue Shadow

Moesten ze hun eigen circuit neerzetten hoe zit dit dan met het maximum aantal testdagen blijft dit dan hetzelfde ???
Of mogen ze dan op hun eigen circuit testen naar hartlust ?? :-\
iceman 4 world champion

Tim C

Neen, dat was de reden waarom Ferrari in 2005 niet meedeed aan het "gentlemens agreement"...

Blue Shadow

Citaat van: Tim C op 12 december 2006 - 01:42:17
Neen, dat was de reden waarom Ferrari in 2005 niet meedeed aan het "gentlemens agreement"...

Wat is de gentlemens agreement ??? Ik volg helaas de forumle 1 nog maar 2 jaar intensief en
heb hiervan nog nooit gehoord.
iceman 4 world champion

scho0634

Citaat van: Blue Shadow op 12 december 2006 - 20:07:44
Citaat van: Tim C op 12 december 2006 - 01:42:17
Neen, dat was de reden waarom Ferrari in 2005 niet meedeed aan het "gentlemens agreement"...

Wat is de gentlemens agreement ??? Ik volg helaas de forumle 1 nog maar 2 jaar intensief en
heb hiervan nog nooit gehoord.

Een afspraak tussen alle teams waarbij het aantal testdagen aan banden wordt gelegd. Onbeperkt testen is er daardoor niet meer bij. Alleen Ferrari werkt hier niet aan mee.

Volgens mij is het trouwens een officieuze afspraak. Geen juridisch vastgelegde afspraak. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Iemand anders wel?

Jasper

Inderdaad, daarom heet het ook een gentlemens' agreement, een overeenkomst van gentlemen. En gentlemen worden verondersteld geen overeenkomsten te breken. :P

scho0634

En in de F1 lopen gelukkig louter gentlemen rond .... ???



Blue Shadow

Dus alle teams houden zich aan die 'agreement'  behalve ferrari ??
iceman 4 world champion

Ferrari 2010

Citaat van: Blue Shadow op 13 december 2006 - 18:31:57
Dus alle teams houden zich aan die 'agreement'  behalve ferrari ??
Ferrari heeft gewoon van begin af aan gezegd dat ze er in de toenmalige situatie niet aan mee deden (hun argument: ze waren het enige team dat deftig aan de ontwikkeling van de Brigestones kon werken, terwijl Michelin door verschillende topteams met info werd gevoed).
Dus alle teams die zich aan het gentlemens' agreement hebben gebonden hebben zich er ook aan gehouden. Ferrari zei van het begin duidelijk er niet aan mee te doen.

Dit jaar hebben ze ook al veel minder getest als verleden jaar, ik denk dat ze niet veel meer hebben getest dan andere teams, maar wel verspreider. Dus ipv 2 of 3 wagens op 1 circuit testten ze tegelijk op Fiorano en Nugello bijvoorbeeld.

Als ik me niet vergis is het aantal testdagen vanaf volgend seizoen offcieel aan banden gelegd. Ik kan er naast zitten hoor maar ik dacht toch zoiets gelezen te hebben enkele maanden geleden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Dit jaar stond er trouwens volgens mij geen beperking meer op het aantal testdagen, maar ik kan er hier ook naast zitten. Het zou van de andere teams ook wel vrij dom zijn om zich twee jaar na elkaar te laten "pakken" door Ferrari. :)

scho0634

Al heeft het Ferrari de laatste 2 jaar nou niet echt heel veel gebracht...