Wat kunnen we verwachten van Super Aguri-Honda ?

Gestart door Blue Shadow, 06 december 2006 - 19:26:30

« vorige - volgende »

Welk team maakt in 2007 het meeste vooruitgang ?

Super Aguri
12 (54.5%)
Spyker
6 (27.3%)
Toro Rosso
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 20

Blue Shadow

Super Aguri zet blijkbaar hun resultaten in stijgende lijn verder.

Gans het jaar ging het team er op vooruit met als resultaat dat ze in
de laaste gp van het jaar de zevende tijd draaide op het circuit.
En wat blijkt nu ?
Davidson zet in de wintertest een tijd neer van 1:20.437
goed voor een 6e notering van de dag.
Davidson en Super Aguri blijkbaar een goede combinatie en een team waar we
hopelijk van opkijken in 2007.
iceman 4 world champion

bogief1

#1
Ik verwacht ook wel dat ze van die laatste plaatsen geraken.
Een 2e Minardi zullen ze wel niet worden.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Ze hebben in ieder geval al een Honda onder de kap liggen, dus zullen ze wel wat opschieten. Maar je mag niet vergeten dat STR volgend jaar met Ferrari rijdt en ook Midland heeft er volgend jaar iets beter inzitten. Dus ja, het gat met de top zal verkleinen, maar ze zullen midland en STR niet naar huis rijden denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Super Aguri rijdt met een chassis van Honda rond... wel lichtelijk aangepast en omgedoopt naar de SA06b, maar het is een Honda-chassis.

bmwracing

Ja we kunnen iets verwachten maar eerst en vooral zien wat het brengt want het is al boel voor super aguri en toro roso omdat ze het chassis van hun moederbedrijf hebben mits wat aanpassingen.en ook ik zie het niet gebeuren dat super aguri voor honda zelf zal staan.

Blue Shadow

Persoonlijk denk ik toch dat Super Aguri een grotere sprong zal maken dan Spyker.
Bij Super Aguri staat de geldkraan waarschijnlijk iets meer open dan bij Spyker en
volgens mij zal die ferrari motor er niet veel aan veranderen bij Spyker.
iceman 4 world champion

Jasper

Ik denk dat alle drie de teams een sprong voorwaarts gaan maken en dat de kloof met RBR en Toyota klein zal zijn. Toro Rosso en Spyker krijgen Ferrari-motoren, Super Aguri blijft alsmaar verbeteren.

Maar iets zegt mij dat deze decembertest nog niet zo veel zegt over hoe de kaarten tijdens het seizoen zullen liggen. :P

Doefie

Citaat van: Jasper op 07 december 2006 - 13:58:01
Ik denk dat alle drie de teams een sprong voorwaarts gaan maken en dat de kloof met RBR en Toyota klein zal zijn. Toro Rosso en Spyker krijgen Ferrari-motoren, Super Aguri blijft alsmaar verbeteren.

Maar iets zegt mij dat deze decembertest nog niet zo veel zegt over hoe de kaarten tijdens het seizoen zullen liggen. :P

Weinig tests zeggen dat. In 2005 had McLaren enorm veel problemen tijdens de wintertests en reden uiteindelijk ook negen overwinningen bij elkaar.

daan

Maaar.. vergeet ook niet dat ze gedurende heel het seizoen met problemen kampten.

Doefie

Bwa, zou ik niet zeggen. Uiteindelijk op 18 races viel Räikkönen drie keer uit door mechanische pech, Montoya driemaal door mechanische pech en driemaal dat hij er zelf niks aan kon doen. McLaren was in 2005 redelijk goed betrouwbaar.

Räikkönen viel uit in San Marino (aandrijfas), Europa (rechtervoorwielophanging) en Duitsland (hydraulica)
Montoya in Canada (gediskwalificeerd), Frankrijk (hydraulica), Hongarije (aandrijfas), België (door Pizzonia), Japan (crash) en China (motor)
In USA deden ze beiden niet mee...

KVDracer

Volgens mij gaat Super Aguri de meeste vooruitgang maken. Ze rijden met Honda motoren hebben technische ondersteuning van Honda en hebben iemand als Davidson die al jaren voor Honda getest heeft. Toro Rosso gaat ook wat vooruitgang maken, maar ik verwacht er niet veel van. De RedBull van verleden jaar was ook niet echt top en moest ook voor ieder punt vechten. De Ferrari motoren zelf zijn bij Ferrari wel goed, maar we zien toch steeds dat de klantenversies net iets minder zijn.
Spyker rijdt ook met de Ferrari motoren, maar ik denk niet dat ze volgend jaar zoveel beter gaan doen dan dit jaar. Ze gaan beter presteren, maar ieder team gaat zich verbeteren en ik denk dat je hierdoor deze verbeteringen niet echt gaat kunnen zien.


scho0634

Mwah, Honda zal zich eerst en vooral toch richten op hun 'eigen' team. Datzelfde geld voor STR. Spyker zal langzaam aan progressie kunnen gaan boeken. Ik denk dat alledrie de teams beurtelings achteraan zullen gaan staan. Voor allen zie ik weinig (tot geen) punten in het vooruitzicht.

bogief1

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

CitaatGepost op Tuesday, 19 September 2006

Het feit dat we er verder nog niets van gehoord hebben, en dat zo'n circuit honderden miljoenen kost, zegt mij dat dit eerder een verkeerd getimede aprilgrap is.