de nieuwe line up

Gestart door scho0634, 02 december 2006 - 21:09:28

« vorige - volgende »

scho0634

De line up voor 2007 (tot nu toe) met in het rood mijn verwachtingen.

De lijst:

(Deelnemer / constructeur / eerste coureur / tweede coureur)

Vodafone McLaren Mercedes
McLaren-Mercedes  Ik ben heel benieuwd of de nr. 1 op de wagen voor nieuw elan kan zorgen.
1: Fernando Alonso Krijgt het moeilijk. Wellicht goed voor 1 of 2 overwinningen en wat podiums
2: Lewis Hamilton Tja, geen idee. Moet de tijd krijgen. Zal wellicht zo af en toe voor Alonso kunnen komen.

ING Renault F1 team
Renault De kampioenen zijn hun ster verloren. Wordt een zwaar jaar
3: Giancarlo Fisichella  Zoals altijd; matigheid troef. Niet meer dan een subtopper
4: Heikki Kovalainen  Weinig over te zeggen. Vervangt de kampioen. Zal niet meevallen. Wel een groot talent.

Scuderia Ferrari Marlboro
Ferrari    De grote favorieten. Benieuwd of de vele nieuwelingen goed met de druk omgaan.
5: Felipe Massa Pakt een paar keer de winst. Doet mee voor de titel.
6: Kimi Raikkonen Mijn grote favoriet voor de titel.

Honda Racing F1 Team
Honda Japans numero uno. Regelmatig op het podium.
7: Jenson Button Zal wel weer een grillig seizoen worden.
8: Rubens Barrichello Zie Button

BMW Sauber F1 Team
BMW Kunnen zeker leuk mee gaan doen. Gaan voor verassingen zorgen
9: Nick Heidfeld Zal nu moeten presteren. De druk van Kubica zal groot zijn.
10: Robert Kubica Groot talent. Kan zeker voor verassingen zorgen.

Panasonic Toyota Racing
Toyota Zullen toch weer door de Honda's geklopt gaan worden.
11: Ralf Schumacher Van heel Toyota verwacht ik niet veel.
12: Jarno Trulli  Zie Ralf.

Red Bull Racing
Red Bull-Renault Zullen aan moeten klampen. Met deze line up zal dat lastig worden.
14: David Coulthard Zie trulli
15: Mark Webber Zie DC

AT&T Williams
WilliamsF1-Toyota Ik verwacht andermaal een heel zwaar jaar.
16: Nico Rosberg Snel, heel snel. Zal wel minder grillig moeten worden.
17: Alexander Wurz  Leuk dat hij terug is.

Scuderia Toro Rosso 
Toro Rosso-Ferrari Zullen het moeilijk krijgen om Spyker achter zich te houden
18: nog niet bevestigd
19: nog niet bevestigd

Spyker F1 Team 
Spyker-Ferrari  Het op 1 na zwakste team van de grid. Zullen wel een stijgende lijn laten zien
20: Christijan Albers Voor spek en bonen. Wellicht wel wat beter dan vorig seizoen.
21: nog niet bevestigd

... Super Aguri F1 Team Zullen helaas niet veel klaarspelen.
Super Aguri-Honda
22: Takuma Sato  Jammer dat hij weer een seizoentje mag meepakken
23: Anthony Davidson Leuk dat hij eindelijk een kans krijgt.


Iemand anders hele andere verwachtingen???

Doefie

Vodafone McLaren Mercedes
Teveel verwachtingen.

ING Renault F1 team
Zullen niet meteen verdwijnen van het podium, misschien nog wel een overwinning of twee op naam van Fisichella.

Scuderia Ferrari Marlboro
Dé kans voor Räikkönen, hoewel er nu ook weer té veel van verwacht wordt. Aanpassen aan het team, de wagen, blablabla. Na vijf seizoenen McLaren overstappen naar de Italianen vergt ook wel wat aanpassing he.

Honda Racing F1 Team
Subtop, geen top.

BMW Sauber F1 Team
De underdog die voor verrassingen kan zorgen, hoewel ze niet de hemel moeten worden ingeprezen om twee-drie goeie resultaten van vorig seizoen. Heidfeld en Kubica hebben talent maar ook niet meer dan wat er in de subtop rondrijdt, wat BMW.Sauber volgens mij al jaren is.

Panasonic Toyota Racing
Er wordt teveel verwacht. Na één seizoen goed presteren, deels door tegenvallende concurrentie, verwacht men direct kampioenen. Ze hebben al gepresteerd en zullen opnieuw presteren, maar geduld kennen de Japanners niet. En dat is het grootste probleem.

Red Bull Racing
Zelfde als Toyota. Ze hebben ervaring en talent, en geld. Nu ook een topdesigner (Newey staat bekend om zijn kwaliteiten om van een subtopper een winnaar te maken --> zie naar McLaren waar ze voor 1998 stonden). Enkel hopen dat ze daar wél geduld hebben.

AT&T Williams
Vorig jaar heeft Rosberg zijn talent al laten zien, nu heeft hij al wat meer ervaring en ik hoop voor hem dat de Williams nu wat mee kan. Met een Toyota-motor in plaats van de zwakke Ford-Cosworth zou dat normaal geen probleem mogen zijn... of toch minder. Würz weet ik het zo niet. Destijds bij Benetton werd hij omver gekegeld door Fisichella, en nadien als testcoureur wel mooie dingen laten zien.

Scuderia Toro Rosso
Speed en Liuzzi blijven. De middenmoot, niet meer of niet minder.

Spyker F1 Team 
De typische Nederlandse mentaliteit (sorry voor de Nederlanders hier maar zo is het wel): nu men een bijna puur Nederlands team heeft gaan ze meteen de pannen van het dak rijden... althans, naar eigen zeggen. De waarheid ligt echter anders en er zal niet veel verschil zijn met vorig jaar. Spyker heeft Midland overgenomen, die er al na één jaar de brui aan gaven omdat de plannen niet gingen zoals ze voorzien hadden. Zij hadden op hun beurt Jordan overgenomen, een team die al enkele seizoenen met Minardi streed. Spyker zal hetzelfde doen en Super Aguri op hun dak (of eerder onder hun achtervleugel) krijgen.

Super Aguri F1 Team
Honda nummer 2. Ze gaan wel moéten presteren willen ze in Japan nog kansen krijgen van de Honda-directie. Sato heeft geluk dat ze per se een Japanse coureur nodig hebben, Davidson dat hij al vijf jaar onder de vleugel van Honda rijdt (toen nog BAR).

Martin

--------------------------------------------------------------------------------
Vodafone McLaren Mercedes
Ik verwacht, net als afgelopen seizoen niet veel van dit team.
Ze mogen dan wel startnummer 1 op de neus hebben, die zijn ze in 2008 zeker weer kwijt.
Alonso is naar het verkeerde team gegaan.

ING Renault F1 team
Dit team zal snel blijven en gaan voor het WK.
Heikki Kovalainen zal zeker zijn stempel drukken op het team.

Scuderia Ferrari Marlboro
Ik ben Ferrari fan sinds 1970, maar ik stap nu over naar Renault.
Die Fin mag ik niet en hij gaat weinig tot niets presteren. Hij is geen Ferrari man.

Honda Racing F1 Team
In top vijf in de eindstand van 2007.

BMW Sauber F1 Team
Hier twijfel ik. Het kan vriezen en het kan dooien.
Kubica kan verrassen.

Panasonic Toyota Racing
Ik verwacht een verbetering t.o.v. van 2006.
Vooral van Trulli, Schumacher maakt op mij geen goede indruk.
Te roekeloos.

Red Bull Racing
In 2007 verwacht ik er niet te veel van. Middenmoot.

AT&T Williams
Moeilijk in te schatten. Alles of niets, ik weet het niet bij dit team.
Twee coureurs die goed kunnen rijden als ze een goede wagen hebben.
En dat is nu de vraag. Hoe goed is de Williams in 2007?


Scuderia Toro Rosso
Verwacht niet te veel van dit team. Drie punten aan het eind van het seizoen.
En dan ben ik optimistisch.

Spyker F1 Team 
Tja, een Nederlands team. Als Nederlander ben ik er trots op. Maar verder?
Ik verwacht geen topprestaties. Als ze een paar puntjes halen mogen ze blij zijn.

Super Aguri F1 Team
Laatste jaar in de F1. Ik verwacht ze in 2008 niet meer aan de start.
In 2007 behalen ze geen punten.

scho0634

Citaat van: Doefie op 03 december 2006 - 00:08:04

Spyker F1 Team 
De typische Nederlandse mentaliteit (sorry voor de Nederlanders hier maar zo is het wel): nu men een bijna puur Nederlands team heeft gaan ze meteen de pannen van het dak rijden... althans, naar eigen zeggen.

Hee uhh....Ik ben ook Nederlander en verwacht hooguit een lichte verbetering, maar veel zal het niet zijn. :-[

Olav18

Toch grappig dat ik een aantal Spyker-fans hoor zeggen dat het weer typisch Nederlands negatief is dat er veel Nederlanders verwachten dat Spyker ergens achteraan zal rijden.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Doefie

Citaat van: Olav18 op 03 december 2006 - 22:33:16
Toch grappig dat ik een aantal Spyker-fans hoor zeggen dat het weer typisch Nederlands negatief is dat er veel Nederlanders verwachten dat Spyker ergens achteraan zal rijden.

Vooraan zal het niet zijn ...

Olav18

Sluit ik mij volledig bij aan uiteraard.

Ik denk zelfs dat Spyker het erg moeilijk gaat krijgen de rode lantaarn niet over te hoeven nemen.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Jasper

Ik denk dat Spyker het seizoen gaat beginnen tussen STR en Super Aguri, maar vanaf de tweede helft van het seizoen zal Mike Gascoyne zijn invloed kunnen laten doorwegen en dan gaat STR op zijn hoede moeten zijn.

Doefie

Nog iets waar 'k aan moet denken ... McLaren verliest drie topmensen bij de desginafdeling. Ik hoop voor hen dat ze dat kunnen opvangen maar ik vrees er wat voor. Vandaar dat ik denk dat we Red Bull regelmatiger in de punten gaan mogen verwachten, met het werk van Adrian Newey en ... (ik ben zijn naam kwijt).

Jasper


Doefie

Ja, is een van de twee waar ik niet op kon komen. Tombazis gaat naar Ferrari, op de andere kan 'k nog steeds niet komen ::)

scho0634

....en wat krijgt de winnaar?? ;)

Doefie

Ne kus van de leerkracht en een bank vooruit.

scho0634

Ferrari voert de druk op mijn favoriet voor de titel flink op. Ik ben benieuwd of Kimi inderdaad de Iceman blijkt te zijn....

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5187

Juan Pablo

Vodafone McLaren Mercedes
McLaren-Mercedes =  Ze hebben goede rijders, auto zal waarschijnlijk minder zijn dan de Ferrari, maar ik denk dat ze wel degelijk een bedreiging zijn.
1: Fernando Alonso = Zal wel even moeten wennen, maar FA maakt nooit fouten dus hij sleept zn puntjes wel binnen
2: Lewis Hamilton = Enorm talent, enorm snel, enorm onervaren. Kan alle kanten op dus

ING Renault F1 team
Renault
3: Giancarlo Fisichella = Heeft zijn krediet in de laatste twee jaar verspeeld, waarom zou het nu opeens beter gaan.
4: Heikki Kovalainen = Kent het team al via zijn testwerk, hij gaat niet spetteren, maar de Renault word ook niet whoepi.

Scuderia Ferrari Marlboro
Ferrari   = De kampioenen.
5: Felipe Massa = Moet in het begin van het seizoen toeslaan, voordat Kr het team kent en die zal doen ongetrijfelt een inhaal slag doen.
6: Kimi Raikkonen = Ik verwacht dat hij zich goed aanpast, de betrouwbaarheid van Ferrari gaat hem goed doen.

Honda Racing F1 Team
Honda  = Ik denk dat er weinig progressie zit in Honda, Bmw en RBR zullen wel aan de deur kloppen
7: Jenson Button = Dit jaar geen overwinning.
8: Rubens Barrichello = Mag wel wat meer presteren dan vorig seizoen.

BMW Sauber F1 Team
BMW =  Leuk underdog team, kan altijd verrasen
9: Nick Heidfeld = zeer constant, geen spetterende finishes, maar wel punten.
10: Robert Kubica = Snel, maakt nogal wat fouten, anders scoort hij handenvol punten

Panasonic Toyota Racing
Toyota= Kansloos
11: Ralf Schumacher= Aan het einde van zijn latijn
12: Jarno Trulli = zie Ralf

Red Bull Racing
Red Bull-Renault = Hebben in mijn ogen goede coureurs, als de auto zo word als beloofd kan RBR een grote stap naar voren maken.
14: David Coulthard= toch leuk dat hij nog een jaartje erbij is, hoe je het wend of keert, DC  ervaring brengt veel punten
15: Mark Webber = Verzaakte de boel bij WIlliams, laatste kans.

AT&T Williams
WilliamsF1-Toyota = Jaar van de waarheid
16: Nico Rosberg = Ik vind Rosberg geen talent, en verwacht ook niet zo veel van hem
17: Alexander Wurz  = Wurz.. sja leuk en aardig, maar ook niet de beste coureur, bovendien ook al 6 jaar zonder race ervaring.

Scuderia Toro Rosso 
Toro Rosso-Ferrari = Ben benieuwd, het gat naar de middemoot is denk ik te groot
18: nog niet bevestigd
19: nog niet bevestigd

Spyker F1 Team 
Spyker-Ferrari= Ze hebben goede coureurs, maar de auto moet toch goed zijn.
[c20: Christijan Albers = Redelijke coureur, maar kan niets presteren met een slechte auto.
21:Adrian Sutil = Goede zet om Sutil te nemen, k heb hem hoog zitten

... Super Aguri F1 Team
Super Aguri-Honda = Maakt wat progressie
22: Takuma Sato= Reed een prima seizoen, nu de punten
23: Anthony Davidson = Aardige zet, het word spannend hoe de laatste plekken verdeeld gaan worden.


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.