Belkart 2007

Gestart door Doefie, 21 november 2006 - 20:18:50

« vorige - volgende »

Doefie

Om effe ook eens iets te posten over het karten ;)

Volgend jaar gaat er voor de vierde of vijfde maal op rij opnieuw het Belgisch Indoorkarting Kampioenschap van start. Het kampioenschap, beter bekend als Belkart, zal over acht weekends beslist worden, plus enkele niet-kampioenschapsraces voor het amusement. De acht kartings zijn geselecteerd door de Belkarters zelf, stuk voor stuk ervaren mannen die er enkel de beste kartings uit haalden ;)

11 februari: JPR Belgium - Sint Niklaas
4 maart : Euro Kart - Poperinge
6 mei : Extreme Kart - Herselt
27 mei : First Kart 'Inn - Machelen
2 september : Indoorkarting Halle-Beersel
30 september : Mol in Action - Mol
21 oktober : Indoorkarting Antwerpen
18 november : Inkart - Puurs
- met op 5 augustus: Family Happening in Antwerp Karting (Wilrijk)

Mensen die eens van de (toch wel geweldige) Belkart-sfeer willen proeven zijn altijd welkom op 3 december in Machelen, waar de laatste race van dit jaar wordt gereden. Meer informatie is te vinden op www.belkart.be en www.vlik.be

Tim C

Hoeveel betaal je daar nu eigenlijk voor?

Doefie

Één race kost €65. Daglicentie is €10, jaarlicentie €50. Per race hebt ge vier sessies (of vier keer heats of twee kwalificaties en twee races). Met de jaarlicentie krijgt ge twee weken voor de race in de karting 5€ korting per sessie dat ge rijdt, om te kunnen gaan trainen.

Gewoon de prijs van vier sessie's karten dus :)

Ferrari 2010

Kan eigenlijk iedereen aan eender welke race meedoen of moet je je aan het begin van het seizoen inschrijven ofzo?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Vrije inschrijving. Als ge maar één race wilt meedoen, rijdt ge maar één race mee. Als ge een heel seizoen wilt meedoen, rijdt ge een heel seizoen mee ;)

Er is trouwens een promorace in Machelen, op 14 januari.

Ferrari 2010

En rijden daar ook mensen in mee met minder kartervaring? Ik zie het anders wel zitten om eens mee te racen in Antwerpen, maar heb nu niet bepaald de zin om helemaal naar huis gereden te worden. En is het met een team of rijdt je alleen? Ik veronderstel dat de karts van de baan zelf gebruikt worden, of pakken jullie eigen karts mee? En ook jullie uitrusting, rijden jullie in je eigen sparco overal met eigen helm etc. of gebruiken jullie gewoon het gerief dat in de karting aanwezig is?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Belgisch Individueel Indoorkart Kampioenschap ;) Elke coureur voor zich dus. Ook de karts van de indoorkarting zelf. De meesten hebben hun eigen overall, helm, schoenen, enz... maar je kan gerust met u sportschoentjes de overall en helm van de plaatselijke karting gebruiken (gebeurd altijd wel is).

De coureurs zelf dan. Belkart is intussen bekend aan het worden als de beste kartschool die er is. Er zijn elk jaar vrij veel van de deelnemers die net beginnen met karten, zo heb ik dit seizoen ook mijn eerste kartseizoen gereden. En dan valt het te zien wat ge 'naar huis rijden' noemt he. Een halve seconde of veel meer... Dit jaar was blijkbaar een uitzonderlijk competitief seizoen. Als je op de site naar de uitslag van de Masters in de eerste race kijkt ( http://www.belkart.be/uitslagen/1e/masters.pdf ) kunt ge zien dat in de eerste sessie de snelste tijd 42.100 was en de nummer 20 reed 42.844 . In 2005 was het verschil zeker niet zo klein, werd er vaak met meer dan een seconde (tot anderhalve à twee seconde ongeveer) verschil gereden.

Nu ja, ik zou zeggen, laat u niet afschrikken. Ik ben ook niet van de beste coureurs die er is en ben dit jaar negende in het eindklassement geëindigd. Dit jaar zaten er enkele uitstekende coureurs tussen, maar ook de gewone beginners. Een mooie mix :)

Supermariobros

Citaat van: Doefie op 06 december 2006 - 23:08:29
Nu ja, ik zou zeggen, laat u niet afschrikken. Ik ben ook niet van de beste coureurs die er is en ben dit jaar negende in het eindklassement geëindigd. Dit jaar zaten er enkele uitstekende coureurs tussen, maar ook de gewone beginners. Een mooie mix :)

Twee weken geleden zei iemand me dat je een uitstekend kart-rijder bent.  ;)

Doefie

Citaat van: Supermariobros op 07 december 2006 - 11:03:26
Citaat van: Doefie op 06 december 2006 - 23:08:29
Nu ja, ik zou zeggen, laat u niet afschrikken. Ik ben ook niet van de beste coureurs die er is en ben dit jaar negende in het eindklassement geëindigd. Dit jaar zaten er enkele uitstekende coureurs tussen, maar ook de gewone beginners. Een mooie mix :)

Twee weken geleden zei iemand me dat je een uitstekend kart-rijder bent.  ;)

Wow ik wordt beroemd ;D Als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wie kent gij dan ook dat ik ken ? :)

Supermariobros

Citaat van: Doefie op 07 december 2006 - 14:32:53
Citaat van: Supermariobros op 07 december 2006 - 11:03:26
Citaat van: Doefie op 06 december 2006 - 23:08:29
Nu ja, ik zou zeggen, laat u niet afschrikken. Ik ben ook niet van de beste coureurs die er is en ben dit jaar negende in het eindklassement geëindigd. Dit jaar zaten er enkele uitstekende coureurs tussen, maar ook de gewone beginners. Een mooie mix :)

Twee weken geleden zei iemand me dat je een uitstekend kart-rijder bent.  ;)

Wow ik wordt beroemd ;D Als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wie kent gij dan ook dat ik ken ? :)

Robby (Renmans) was bij mij, hij studeert journalistiek en moest voor school een interview doen met iemand die zijn leven op één dag compleet veranderd is. We hebben natuurlijk ook gepraat over F1 en karten dus, en ik zei ken je Daan die kart ook regelmatig en hij wist me te zeggen dat je enorm goed kan rijden.  :)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 06 december 2006 - 23:08:29
Belgisch Individueel Indoorkart Kampioenschap ;) Elke coureur voor zich dus. Ook de karts van de indoorkarting zelf. De meesten hebben hun eigen overall, helm, schoenen, enz... maar je kan gerust met u sportschoentjes de overall en helm van de plaatselijke karting gebruiken (gebeurd altijd wel is).

De coureurs zelf dan. Belkart is intussen bekend aan het worden als de beste kartschool die er is. Er zijn elk jaar vrij veel van de deelnemers die net beginnen met karten, zo heb ik dit seizoen ook mijn eerste kartseizoen gereden. En dan valt het te zien wat ge 'naar huis rijden' noemt he. Een halve seconde of veel meer... Dit jaar was blijkbaar een uitzonderlijk competitief seizoen. Als je op de site naar de uitslag van de Masters in de eerste race kijkt ( http://www.belkart.be/uitslagen/1e/masters.pdf ) kunt ge zien dat in de eerste sessie de snelste tijd 42.100 was en de nummer 20 reed 42.844 . In 2005 was het verschil zeker niet zo klein, werd er vaak met meer dan een seconde (tot anderhalve à twee seconde ongeveer) verschil gereden.

Nu ja, ik zou zeggen, laat u niet afschrikken. Ik ben ook niet van de beste coureurs die er is en ben dit jaar negende in het eindklassement geëindigd. Dit jaar zaten er enkele uitstekende coureurs tussen, maar ook de gewone beginners. Een mooie mix :)
Mja, dat klinkt in ieder geval positief :P Ik zou graag later meer races mee rijden, in 2008 ofzo. Ik ga zeker en vast eens bekijken wat men mogelijkheden zijn en misschien zie ik je dan wel in Antwerpen ;) Het was zo men bedoeling van er wat meer ervaring op te doen, want als ik ga karten rijdt ik meestal wel de meerderheid naar huis, maar overdag rijdt de top niet, want men tijd ligt nog een dikke seconde onder de top 10 van het circuit. Zoals de meesten hier op het forum wil ik later wel in een autoraceklasse mee doen, wetende dat formuleracen voor mij niet is weggelegd zou het leuk zijn van ooit in de Belcar te rijden, maar ook daar hebt ge natuurlijk ervaring voor nodig é :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi till infinity op 07 december 2006 - 17:45:57Mja, dat klinkt in ieder geval positief :P Ik zou graag later meer races mee rijden, in 2008 ofzo. Ik ga zeker en vast eens bekijken wat men mogelijkheden zijn en misschien zie ik je dan wel in Antwerpen ;) Het was zo men bedoeling van er wat meer ervaring op te doen, want als ik ga karten rijdt ik meestal wel de meerderheid naar huis, maar overdag rijdt de top niet, want men tijd ligt nog een dikke seconde onder de top 10 van het circuit. Zoals de meesten hier op het forum wil ik later wel in een autoraceklasse mee doen, wetende dat formuleracen voor mij niet is weggelegd zou het leuk zijn van ooit in de Belcar te rijden, maar ook daar hebt ge natuurlijk ervaring voor nodig é :D

... en véél geld ;D Seizoen Belcar kost u om en bij de €35000. Puur rijden, dus geen sponsoruitnodigingen, uitrusting, enz. he... Heb het laatste jaar paar contacten gehad voor Formule Renault, een dikke €80000 voor een seizoen :(

Anders spreken we is af he, kom ik is in Antwerpen rijden en kunt ge vergelijken ;) Met een seconde boven het dagrecord kunt ge normaal gezien wel mee in de Belkart, tenzij u kart niet mee wilt of een offday hebt (hebben we allemaal wel is in het seizoen ;D). Op 5 augustus rijden we in Wilrijk, eind oktober in Puurs. Kunt ge misschien nog is meedoen ;)

Citaat van: Supermariobros op 07 december 2006 - 17:26:04
Robby (Renmans) was bij mij, hij studeert journalistiek en moest voor school een interview doen met iemand die zijn leven op één dag compleet veranderd is. We hebben natuurlijk ook gepraat over F1 en karten dus, en ik zei ken je Daan die kart ook regelmatig en hij wist me te zeggen dat je enorm goed kan rijden.  :)

De naam zegt me wel iets, maar vaag  :-\

Ramses

Citaat van: Doefie op 07 december 2006 - 21:44:30
Citaat van: Supermariobros op 07 december 2006 - 17:26:04
Robby (Renmans) was bij mij, hij studeert journalistiek en moest voor school een interview doen met iemand die zijn leven op één dag compleet veranderd is. We hebben natuurlijk ook gepraat over F1 en karten dus, en ik zei ken je Daan die kart ook regelmatig en hij wist me te zeggen dat je enorm goed kan rijden.  :)

De naam zegt me wel iets, maar vaag  :-\

Een van de mannen van f1world.be  ;)

Doefie

Citaat van: Ramses op 07 december 2006 - 22:07:38
Citaat van: Doefie op 07 december 2006 - 21:44:30
Citaat van: Supermariobros op 07 december 2006 - 17:26:04
Robby (Renmans) was bij mij, hij studeert journalistiek en moest voor school een interview doen met iemand die zijn leven op één dag compleet veranderd is. We hebben natuurlijk ook gepraat over F1 en karten dus, en ik zei ken je Daan die kart ook regelmatig en hij wist me te zeggen dat je enorm goed kan rijden.  :)

De naam zegt me wel iets, maar vaag  :-\

Een van de mannen van f1world.be  ;)

Aha, vandaar :) Waarschijnlijk hij die heeft meegedaan aan de race tussen de sites op 1 april (vermoed ik ?).

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 07 december 2006 - 21:44:30
Citaat van: Schumi till infinity op 07 december 2006 - 17:45:57Mja, dat klinkt in ieder geval positief :P Ik zou graag later meer races mee rijden, in 2008 ofzo. Ik ga zeker en vast eens bekijken wat men mogelijkheden zijn en misschien zie ik je dan wel in Antwerpen ;) Het was zo men bedoeling van er wat meer ervaring op te doen, want als ik ga karten rijdt ik meestal wel de meerderheid naar huis, maar overdag rijdt de top niet, want men tijd ligt nog een dikke seconde onder de top 10 van het circuit. Zoals de meesten hier op het forum wil ik later wel in een autoraceklasse mee doen, wetende dat formuleracen voor mij niet is weggelegd zou het leuk zijn van ooit in de Belcar te rijden, maar ook daar hebt ge natuurlijk ervaring voor nodig é :D

... en véél geld ;D Seizoen Belcar kost u om en bij de €35000. Puur rijden, dus geen sponsoruitnodigingen, uitrusting, enz. he... Heb het laatste jaar paar contacten gehad voor Formule Renault, een dikke €80000 voor een seizoen :(

Anders spreken we is af he, kom ik is in Antwerpen rijden en kunt ge vergelijken ;) Met een seconde boven het dagrecord kunt ge normaal gezien wel mee in de Belkart, tenzij u kart niet mee wilt of een offday hebt (hebben we allemaal wel is in het seizoen ;D). Op 5 augustus rijden we in Wilrijk, eind oktober in Puurs. Kunt ge misschien nog is meedoen ;)

Citaat van: Supermariobros op 07 december 2006 - 17:26:04
Robby (Renmans) was bij mij, hij studeert journalistiek en moest voor school een interview doen met iemand die zijn leven op één dag compleet veranderd is. We hebben natuurlijk ook gepraat over F1 en karten dus, en ik zei ken je Daan die kart ook regelmatig en hij wist me te zeggen dat je enorm goed kan rijden.  :)

De naam zegt me wel iets, maar vaag  :-\
Mja, ik weet ongeveer wat een seizoen in Belcar kost, een collega van mijn broer heeft een team, heb verleden weekend een rondje mee mogen rijden. Maar ik heb het dan niet over de grote belcar maar over de sprinters cup ofzo hé, dat kost net iets minder ;) Als je met een porsche of zo zou rijden ben je als je crasht al direct 10.000 extra kwijt aan herstellingskosten (als ge geluk hebt), das wat veel uiteraard ;)

Ik heb wel zin om me eens met jouw te vergelijken in Antwerpen, kzal je hier nog een PM over sturen, dan zien we wel eens wanneer het past ;) Volgend jaar wil ik zeker een race meerijden, later meer, vanaf midden augustus 2007 heb ik men vast rijbewijs, dus dan zijn de mogelijkheden ruimer hé :P

Het is inderdaad zo dat er veel afhangt van de kart, als ik in Antwerpen ga karten dan rijdt ik meestal een 3-tal sessies, en het valt duidelijk op dat er een ruim verschil tussen de karts zit daar! Vooral met de remmen dan, de ene zit soepel en reageert goed, de andere heeft een zware rem. Maar ze hebben daar ook nog een reeks andere karts apart staan die ik nog nooit heb zien rijden, ik vermoed dat ze die gebruiken voor races.

Soit, ik moet nu weg, ik spreek je nog wel ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.