Gelekt: eerste foto's Smart ForTwo Two

Gestart door Martin, 08 november 2006 - 22:31:12

« vorige - volgende »

Martin

Dit zijn de allereerste foto's van de nieuwe generatie Smart Fortwo. De plaatsjes zijn uitgelekt. De fabrikant geeft ze officieel pas donderdagavond vrij als de compacte tweezitter aan de pers wordt getoond. Het grote publiek moet voorlopig geduld hebben om de lilliputter in levende lijve te zien. Hij staat vanaf april in de showroom.



De nieuwe ForTwo wijkt niet drastisch van zijn voorganger af. Sterker nog, pas wanneer de twee generaties naast elkaar staan, vallen de verschillen pas op. Dat begint aan de voorzijde met de lichtunits. En profil valt de Tridion-veiligheidskooi op, die optisch korter is dan op het vorige type door de toepassing van een plaatwerkdeel vóór het achterlicht. De nieuwste generatie is een stuk langer dan het huidige model.
De afstand van bumper tot bumper bedraagt nu zo'n twintig centimeter meer. Dat brengt de lengte op ongeveer 2,70 meter. De wielbasis is eveneens toegenomen. Smart heeft bewust voor dezelfde carrosserielijn en uitstraling gekozen. De verkoopaantallen zijn ook negen jaar na de introductie op een hoog niveau. Daaruit blijkt dat het design bij de kopersgroep nog steeds in de smaak valt.



Smart gaat de ForTwo wederom in twee carrosserievarianten aanbieden, een Coupé en een Cabrio. Daarnaast zal er keuze zijn uit een benzine- en dieselmotoren. Laatstgenoemde komt uit de eigen stal, terwijl de benzineblokken van Mitsubishi worden betrokken. De Japanse motoren beschikken over een cilinderinhoud van één liter en moeten volgens de topman minder dan vijf liter per 100 km verbruiken. De diesels moeten in staat zijn met 3,5 liter dieselolie 100 km te halen.



Prijzen zijn nog niet bekend, maar de fabrikant tracht de tariefstelling op hetzelfde niveau te houden. Dat betekent een instapprijs van om en nabij de € 9.000,-.



De Telegraaf


Ferrari 2010

Kvind em er lelijker op geworden, over het algemen ziet hij er hetzelfde uit, maar net datgene dat ze veranderd hebben vindt ik lelijk. Die band zoals ik het maar even noem die achteraan over de carrosserie loopt was vroeger breder, wat het veel mooier maakte. Ook het feit dat de achterruit nu schuin is en vroeger recht was vindt ik geen verbetering. Maarjah, het zal vooral ook wel wennen zijn, komt allemaal wel dik in orde veronderstel ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

de enige smart die mooi is is de roadster...de rest is niet mijn ding