[DTM] Spengler wint in Hockenheim

Gestart door Martin, 29 oktober 2006 - 16:59:18

« vorige - volgende »

Martin

Mercedes-coureur Bruno Spengler heeft zondag de laatste DTM-race van het seizoen gewonnen. De Canadees bleef op het circuit van Hockenheim de Brit Jamie Green voor. Dankzij de zege eindigde Spengler tweede in het eindklassement. Bernd Schneider was reeds verzekerd van de titel.

De Telegraaf

Juan Pablo

Ach, DTM viel mij tegen dit seizoen. Er moet nog veel gebeuren voordat het weer het niveau bereikt van rond 2002/2003.
Nooit gedacht dat ik Opel zou gaan missen..

Misschien raar, maar is een fusie met de WTCC niet mogelijk??

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Martin

Dat zou een goed idee zijn. Want alleen Mercedes en Audi geeft weinig spanning.

cookie

DTM was dit jaar vrij saai, geen echt spectaculaire races gezien. Van 2000 tot 2004 was het altijd spektakel, vooral de 2 jaar toen Albers meestreed voor de titel waren spannend. Dit seizoen was inhalen bijna onmogelijk, de pitstops verpeste mooie gevechten, ik weet dat DTM op F11 wil lijken maar om het inhalen nu zo moeilijk te maken gaat wat te ver :P

Hopelijk komen er nieuwe merken bij en doen ze iets aan de wagens en regels.

Juan Pablo

Ik vond vooral dat er mindere namen achter het stuur zaten, Bjork. Lauda. Stottard. Ickx..
En mensen die aan de kant werden gezet door problemen met de betaling enzovoort, dat haalt de glans van de sport af.
Ook vond ik dat de ex-f1 coureurs niet vooraan meededen,.. dat was jammer (Hakkinen-Alesi doel ik vooral op)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Raikkie

Wat een negatieve reacties allemaal  :o Ik vraag me toch wel af waarom jullie F1 kijken, want dat is in mijn ogen toch wel minder spannend dan de DTM. Natuurlijk zijn er de voorbije jaren mooie en spannende races geweest, maar ik vind niet dat je dit jaar mag klagen. En om dan nog het zogezegde gebrek aan spanning toe te schrijven aan het vertrek van Opel, dat snap ik helemaal niet. Wat heeft Opel bewezen in de DTM ? Hoeveel zeges heeft het merk in al die jaren behaald ? Hoe vaak hebben ze om de overwinning gestreden ? Ik denk dat het merendeel van de duels ook de voorbije jaren al werden uitgevochten tussen Audi en Mercedes...

Een fusie met het WTCC zit er volgens mij niet in, DTM en WTCC zijn toch wel erg verschillende series en zo spannend zijn de WTCC-races ook niet, om over de geweldig overzichtelijke gewichtsverdelingen nog maar te zwijgen  ;) Er is overigens vorig jaar eens een vergelijking gebeurd tussen de beide series en daaruit is gebleken dat de DTM duidelijk meer kijkers heeft, en ook het aantal toeschouwers is veel hoger.

@ Juan Pablo : Bij de mindere namen haal je de piloten aan die een 2004-auto bestuurden. Het doel van deze auto's is nieuwe piloten de kans te geven om te wennen aan het kampioenschap... Iedere succesvolle piloot is wel ooit ergens als "mindere naam" begonnen... Ik vind trouwens dat Björk, Lauda en Stoddart mooie dingen hebben laten zien en zeker volgend jaar weer een zitje verdienen. Vanina heeft gewoon te weinig sprintrace-ervaring vrees ik en ze heeft natuurlijk ook het nadeel dat ze bij een beginnend team terechtkwam, dat toch wel wat foutjes heeft gemaakt.

Problemen met sponsors en met betalingen heb je in alle takken van de autosport, ik denk niet dat de DTM de enige serie is waar er tijdens het seizoen van rijder gewisseld werd...

Het feit dat de ex-F1-piloten niet meekonden kan je nu toch moeilijk als reden geven waarom een serie niet aantrekkelijk is ? Als ze niet meekunnen is dat gewoon pech, daar kan de serie ook niet aan doen hé  ;)

Ik ben dit jaar naar een 6-tal races geweest en heb enkel lof voor de DTM, in tegenstelling tot de F1 is het betaalbaar én is er de hele dag leuke actie op de baan te zien.

Juan Pablo

Citaat van: Raikkie op 31 oktober 2006 - 22:36:49

@ Juan Pablo : Bij de mindere namen haal je de piloten aan die een 2004-auto bestuurden. Het doel van deze auto's is nieuwe piloten de kans te geven om te wennen aan het kampioenschap... Iedere succesvolle piloot is wel ooit ergens als "mindere naam" begonnen... Ik vind trouwens dat Björk, Lauda en Stoddart mooie dingen hebben laten zien en zeker volgend jaar weer een zitje verdienen. Vanina heeft gewoon te weinig sprintrace-ervaring vrees ik en ze heeft natuurlijk ook het nadeel dat ze bij een beginnend team terechtkwam, dat toch wel wat foutjes heeft gemaakt.


Dat vind ik ook een nadeel, coureurs zetten in een 2004-auto. Zo maak je een voorhoede en achterhoede, vind ik niet goed.
DTM moet (in mijn ogen) een klasse zijn met gelijkwaardige auto's, waarbij de coureur dus het verschil moet maken, gewoon rammen met die bakken. Niet te veel technische snufjes aan vast plakken.

Wat ze ook moeten afschaffen (als dat al niet gedaan is), extra gewicht als je wilt. Leuke beloning.. slaat volkomen nergens op..
Ik hoop dat ze het aantrekkelijker maken in 2007, in '04 en '05 ben ik naar races geweest. Dat was erg leuk, maar DTM daalt in aanzien.. zowel bij mij als vele anderen.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.