[MotoGP]Hayden kampioen na val Rossi.

Gestart door Juan Pablo, 29 oktober 2006 - 15:54:07

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Nicky Hayden is de nieuwe wereldkampioen in de MotoGP-klasse. De Amerikaan, rijdend op een Honda, profiteerde zondag tijdens de laatste Grote Prijs op het circuit van het Spaanse Valencia van een val van klassementsleider Valentino Rossi. 

Hayden eindigde als derde, wat genoeg was om Rossi af te houden van titelprolongatie. Rossi, die voor de laatste race nog een voorsprong had van acht punten, gleed in de vijfde ronde van de wedstrijd onderuit. Hij wist wel weer op zijn motor te komen, maar meer dan een dertiende plaats zat er voor hem niet in.

De Grote Prijs werd overigens gewonnen door de Australiër Troy Bayliss. Die inviel voor de geblesseerde Gibernau. Capirossi werd tweede.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

scho0634

Tja. Ik had het Rossi toch iets meer gegund. Hayden vind ik een niet erg overtuigende kampioen. Maar goed, hij heeft de meeste punten, dus hij heeft het beter gedaan dan ieder ander. Knappe prestatie. Rossi heeft het toch zelf laten liggen.

Juan Pablo

Citaat van: scho0634 op 29 oktober 2006 - 19:45:08
Tja. Ik had het Rossi toch iets meer gegund. Hayden vind ik een niet erg overtuigende kampioen. Maar goed, hij heeft de meeste punten, dus hij heeft het beter gedaan dan ieder ander. Knappe prestatie. Rossi heeft het toch zelf laten liggen.

Zelf laten liggen?

2x uitgevallen met technisch malheur (vanaf p.1 en p.4)
1x Lekke band
1x eruit gereden door Elias

Vier uitvalbeurten, en Hayden slechts één keer door een idiote actie van zijn teamgenoot.

Maar dan nog, hij stond gewoon nog voor Hayden, er was niets aan de hand.. hij heeft het natuurlijk op het einde zelf weg gegeven (trouwens hij oogde de hele race niet sterk).
Maar op slechts vijf punten eindigen van de wereldkampioen, en dat met 3 uitval beurten meer: Hulde!

Volgend jaar gewoon weer Rossi  :-*, of Melandri  :-*

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

scho0634

Citaat van: Juan Pablo op 29 oktober 2006 - 21:25:06
Citaat van: scho0634 op 29 oktober 2006 - 19:45:08
Tja. Ik had het Rossi toch iets meer gegund. Hayden vind ik een niet erg overtuigende kampioen. Maar goed, hij heeft de meeste punten, dus hij heeft het beter gedaan dan ieder ander. Knappe prestatie. Rossi heeft het toch zelf laten liggen.

Zelf laten liggen?

2x uitgevallen met technisch malheur (vanaf p.1 en p.4)
1x Lekke band
1x eruit gereden door Elias

Vier uitvalbeurten, en Hayden slechts één keer door een idiote actie van zijn teamgenoot.

Maar dan nog, hij stond gewoon nog voor Hayden, er was niets aan de hand.. hij heeft het natuurlijk op het einde zelf weg gegeven (trouwens hij oogde de hele race niet sterk).
Maar op slechts vijf punten eindigen van de wereldkampioen, en dat met 3 uitval beurten meer: Hulde!

Volgend jaar gewoon weer Rossi  :-*, of Melandri  :-*

tja dat is dus precies wat ik bedoelde....gisteren heeft ie het laten liggen. Ben blij dat je het met me eens bent, al vind je zelf blijkbaar van niet ::)

Juan Pablo

Citaat van: scho0634 op 30 oktober 2006 - 19:08:18
Citaat van: Juan Pablo op 29 oktober 2006 - 21:25:06
Citaat van: scho0634 op 29 oktober 2006 - 19:45:08
Tja. Ik had het Rossi toch iets meer gegund. Hayden vind ik een niet erg overtuigende kampioen. Maar goed, hij heeft de meeste punten, dus hij heeft het beter gedaan dan ieder ander. Knappe prestatie. Rossi heeft het toch zelf laten liggen.

Zelf laten liggen?

2x uitgevallen met technisch malheur (vanaf p.1 en p.4)
1x Lekke band
1x eruit gereden door Elias

Vier uitvalbeurten, en Hayden slechts één keer door een idiote actie van zijn teamgenoot.

Maar dan nog, hij stond gewoon nog voor Hayden, er was niets aan de hand.. hij heeft het natuurlijk op het einde zelf weg gegeven (trouwens hij oogde de hele race niet sterk).
Maar op slechts vijf punten eindigen van de wereldkampioen, en dat met 3 uitval beurten meer: Hulde!

Volgend jaar gewoon weer Rossi  :-*, of Melandri  :-*

tja dat is dus precies wat ik bedoelde....gisteren heeft ie het laten liggen. Ben blij dat je het met me eens bent, al vind je zelf blijkbaar van niet ::)

Ik doelde erop dat hij meer dan 50 punten mist door Technisch malheur  ;)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

scho0634

klopt. Rossi is sowieso de beste rijder (gisteren ff niet ;)). Maar Hayden is de kampioen. Ook alle credits voor hem. Niet de snelste, wel de meest constante.