Sinds wanneer kijk jij F1 en wat is voor jou...

Gestart door Supermariobros, 28 oktober 2006 - 17:42:24

« vorige - volgende »

Jasper


fawlty

hoogtepunt : duels tussen schumacher en MONTOYA
dieptepunt : Lewis(mclaren) die alles uit handen geeft
Ja sluw is die Hamilton

scho0634

Citaat van: QMaverick op 26 december 2007 - 02:49:49
Weet trouwens nog een dieptepunt....

Het jaar dat Damon Hill wereldkampioen werd.... Wat een anti kampioen was die vent...

Ieder zijn favorieten, maar 96 was in mijn herinnering bepaald niet het minst leuke jaar. Was best spannend.

QMaverick

Citaat van: 0634 op 26 december 2007 - 22:09:37
Citaat van: QMaverick op 26 december 2007 - 02:49:49
Weet trouwens nog een dieptepunt....

Het jaar dat Damon Hill wereldkampioen werd.... Wat een anti kampioen was die vent...

Ieder zijn favorieten, maar 96 was in mijn herinnering bepaald niet het minst leuke jaar. Was best spannend.

Jaar 1996 was ook niet het dieptepunt, maar dat een Damon Hill kampioen kon worden...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

scho0634

Zal wel aan de naam liggen aangezien er al 3 Hills kampioen zijn geworden :)

Doefie

Citaat van: 0634 op 27 december 2007 - 19:59:32
Zal wel aan de naam liggen aangezien er al 3 Hills kampioen zijn geworden :)

Waarvan twee familie en één die toevallig dezelfde naam had :)

scho0634

Citaat van: Doefie op 27 december 2007 - 20:02:12
Citaat van: 0634 op 27 december 2007 - 19:59:32
Zal wel aan de naam liggen aangezien er al 3 Hills kampioen zijn geworden :)

Waarvan twee familie en één die toevallig dezelfde naam had :)

Toch de naam die veruit de meeste kampioenen leverde ;)

QMaverick

Citaat van: 0634 op 27 december 2007 - 21:58:34
Citaat van: Doefie op 27 december 2007 - 20:02:12
Citaat van: 0634 op 27 december 2007 - 19:59:32
Zal wel aan de naam liggen aangezien er al 3 Hills kampioen zijn geworden :)

Waarvan twee familie en één die toevallig dezelfde naam had :)

Toch de naam die veruit de meeste kampioenen leverde ;)

Nee hoor, dat was toch de naam Schumacher... 7 stuks kampioen...  ;D
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

TheIceman

Citaat van: QMaverick op 28 december 2007 - 08:43:33
Citaat van: 0634 op 27 december 2007 - 21:58:34
Citaat van: Doefie op 27 december 2007 - 20:02:12
Citaat van: 0634 op 27 december 2007 - 19:59:32
Zal wel aan de naam liggen aangezien er al 3 Hills kampioen zijn geworden :)

Waarvan twee familie en één die toevallig dezelfde naam had :)

Toch de naam die veruit de meeste kampioenen leverde ;)

Nee hoor, dat was toch de naam Schumacher... 7 stuks kampioen...  ;D
Het lijkt mij dat ze het hier over de naam hebben, en niet over het aantal keer dat 1 naam kampioen is geworden. Misschien beetje wazige uitleg, maar ik kon het niet in betere woorden brengen.

QMaverick

Citaat van: TheIceman op 28 december 2007 - 11:26:36
Citaat van: QMaverick op 28 december 2007 - 08:43:33
Citaat van: 0634 op 27 december 2007 - 21:58:34
Citaat van: Doefie op 27 december 2007 - 20:02:12
Citaat van: 0634 op 27 december 2007 - 19:59:32
Zal wel aan de naam liggen aangezien er al 3 Hills kampioen zijn geworden :)

Waarvan twee familie en één die toevallig dezelfde naam had :)

Toch de naam die veruit de meeste kampioenen leverde ;)

Nee hoor, dat was toch de naam Schumacher... 7 stuks kampioen...  ;D
Het lijkt mij dat ze het hier over de naam hebben, en niet over het aantal keer dat 1 naam kampioen is geworden. Misschien beetje wazige uitleg, maar ik kon het niet in betere woorden brengen.

Weet ik wel, maar tis af en toe leuker om het niet te begrijpen...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman


F1Cast

#72
Ik kijk eigenlijk sinds dat Jos Verstappen bij Benetton begon, 1994 dus. Sindsdien vrijwel geen race gemist.

Hoogtepunt: Spa 1995, Schumacher en Hill beginnen in het achterveld en worden 1 en 2.

Dieptepunt: Imola 94.
F1Cast - De nr. 1 autosport podcast van NL - www.f1cast.nl

_Makke_

Ik kan daar niet echt een jaartal op plakken. Ik weet dat ik als klein ventje naar de F1 keek omdat mijn vader daar altijd naar keek. Ik begon F1 echt te volgen in 93 en vooral daarna.

Hoogtepunt: De titel van Hakkinen in 1998. Voor de rest vond ik die (voor ons dan toch) nachtraces altijd speciaal. Ik stond nooit graag vroeg op, maar als de wekker ging om naar de F1 te kijken, dan sprong ik uit mijn bed en zat ik meteen achter de tv. Those were the days! Dus die nachtraces bij kunstlicht vind ik in dat opzicht zeer jammer.

Dieptepunt: Imola 94

Folkert

Ik bne gaan kijken ergens 1994(in mijn herinneringen is het adelaide geweest, waar Schumacher op in mijn oge vuile wijze de titel van hill ontnam.
Ironisch genoeg was ik de hele race voor hem, tot dat hij dat flikte dus.

Ik kreeg de aandacht toen mijn vader ineens naar boven riep dat Ayrton Senna was overleden. Ik wist toen al lang en breed wie hij was en wat de F1 was en hij was mijn held. Echter had ik heel zelden maar iets van hem gezien.

Hoogte punten:
1984, monaco: Senna die op magistrale wijze laat zien wie hij is.
1985, portugal: Senna eerste overwinning op wederom magistrale wijze.
Hongarije 1997. Mijn eerste f1 race waar ik bij ben geweest en het was geweldig.
1996-2000. Schumacher werd op 2000 na hier gelukkig geen WK. Helaas nam schumacher de jaren daarop persoonlijk wraak op mij.
2000 Schumachers eerste WK titel. Hoewel ik de man voor geen meter mocht/mag, had ik wel respect voor hem.
Diepte punten.
En ook alle spannende momenten tussen Hakkinenen(die in mijn ogen Schumacher veel moeilijker had kunnen maken als hij de juiste auto had gehad in voorgaan de jaren.)
Met als hoogte punt zijn 2 WK titels en zijn mooiste (wellicht ook een van de mooiste allertijden) inhaal actie bij schumacher op spa 2000.
2006: Velen zullen het niet met mij eens zijn, maar het afscheid van Schumacher was mooi. Niet alleen voor de sport, maar ook voor de coureur zelf. Hij heeft een mooie en succesvolle carriere achter de rug gehad. Het was gewoon tijd om te stoppen.
2007: eindelijk is het zo ver, Kimi is eindelijk WK, waar hij in mijn ogen de WK van 2003 en 2005 had moeten zijn.

1994: Natuurlijk het zwarte weekend in imola. Grootste verlies van een van de grootste coureurs allertijden. Schumacher die Hill de baan uit rost en onterecht wK word.
2002: de verdomde teamorders van Ferrari en de belachelijke move van Schumacher om wel de overwinning te pakken maar "sportief en groots" probeert te zijn door Barrichello op het hoogste schavotje plaats te nemen.
2003: Schumacher en Ferrari worden geholpen door de FIA door het afkeuren van de banden van Michellin. Montoya word ten onrechte een straf opgelegt in USA.
2005: het wel bekende banden Fiasco.
2006: FIA lijkt zich wederom te bemoeien met de titel strijd. Massa dempers worden verboden en dat lijkt Ferrari enorm te helpen.
monza 2006: compleet belachelijke straf voor Fernando Alonso voor het zo genaamd op houden van Massa.
2007: natuurlijk het SPionage schandaal van Mclaren wat erg uit de hand liep. Wat me het meeste dwars zat is het feit dat Ferrari geen onderzoek kreeg.
Trotse vader van Rosalie(L)