Raakt massa zege kwijt ?!!

Gestart door schumi4ever, 24 oktober 2006 - 12:06:49

« vorige - volgende »

schumi4ever

Lees ik hier nu net dat Massa zijn zege kwijt kan raken omdat ie content als ie was dat ie als braziliaan de braziliaanse race gewonnen had en daarom met de braziliaanse vlag wou zwaaien in zn auto ? Waar zijn we mee bezig ? En dan maar klagen over te weinig coureurs met passie... Dit kunnen ze toch echt niet menen...?

Mikacouli

Mja, die regel hebben ze ingevoerd om het foefelen met gewicht te verbieden. Maar het zal wel zo'n vaart niet lopen zeker dat ze gaan moeilijk doen over een vlagje.

Kirabi

Als ze dat doen, dan vind ik dat wel erg flauw want Massa heeft nu zijn mooiste zege behaald... als je die wegneemt.... hmmmm


Doefie


Juan Pablo

Stoppen na de race is altijd leuk.

kijk maar naar de MotoGP, qua zoiets loopt de F1 achter, sfeer.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

KVDracer

Dat zou pas echte bullshit zijn. Ik mis de tijd waarin de F1 rijders na hun overwinning met de vlag in de hand hun ere ronde aflegden. Het is toch wel duidelijk dat hij enkel en alleen is gestopt om de vlag in handen te nemen. Ik hoop maar dat hier niets afficieels van in huis komt of de F1 zal bij mij op een laag pitje komen te staan, zeker na het stoppen van MS.

bogief1

Het is een stomme regel, maar het is er wel 1...
Al zou het zonde zijn, er was niks kwaad mee bedoeld.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Manuel

Citaat van: bogief1 op 24 oktober 2006 - 18:02:11
Het is een stomme regel, maar het is er wel 1...
Al zou het zonde zijn, er was niks kwaad mee bedoeld.
Inderdaad, hij was gewoon trots dat hij als Braziliaan in Brazilië gewonnen had.

B00

Vind jammer dat ze na de race niet een paar dikke donuts en Burnouts maken... Met het wegen is dit verledentijd :'(
Michael the living legend

Olav18

Hier op de site staat dat het artikel 154 is, op de site van de FIA is het echter artikel 159, daar staat echter ook in dat je niet mag inhalen tijdens de uitloopronde, maar volgens mij wordt daar ook weinig op uit gedaan.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Schumi nr1

Tijdens de uitloopronde wordt inderdaad ingehaald, en geen klein beetje. Dan moeten ze geen zaak maken van die stop om een vlag op te halen ook. Het zou erg jammer zijn moest hij zijn zege omwille van deze futiliteit verliezen. Maar regels zijn regels.

Ferrari 2010

Citaat van: Olav18 op 24 oktober 2006 - 19:30:59
Hier op de site staat dat het artikel 154 is, op de site van de FIA is het echter artikel 159, daar staat echter ook in dat je niet mag inhalen tijdens de uitloopronde, maar volgens mij wordt daar ook weinig op uit gedaan.
Bij mij staat het onder artikkel 154 hoor:
CitaatFINISH
152) The end-of-race signal will be given at the Line as soon as the leading car has covered the full race
distance in accordance with Article 13.
153) Should for any reason the end-of-race signal be given before the leading car completes the scheduled
number of laps, or the prescribed time has been completed, the race will be deemed to have finished when
the leading car last crossed the Line before the signal was given.
Should the end-of- race signal be delayed for any reason, the race will be deemed to have finished when it
should have finished.
154) After receiving the end-of-race signal all cars must proceed on the circuit directly to the post race parc
fermé without stopping, without overtaking (unless clearly necessary), without receiving any object
whatsoever and without any assistance (except that of the marshals if necessary).
Any classified car which cannot reach the post race parc fermé under its own power will be placed under
the exclusive control of the marshals who will take the car to the parc fermé.
Bron: http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html
2006 Sporting Regulations - document update: 12.07.2006
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Olav18

Klopt, sorry ik zat al bij 2008 te kijken.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Ferrari 2010

Citaat van: Olav18 op 24 oktober 2006 - 19:46:24
Klopt, sorry ik zat al bij 2008 te kijken.
Niet vooruitlopen op de feiten hé :P

Ik denk niet dat er nu een punt van gemaakt zal worden. Als Ferrari nu de titel zou hebben gewonnen had Renault er heel misschien een punt van gemaakt, maar dat zou dan wel hééél erg zwak zijn hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Dit is echt wel nieuws maken om nieuws te hebben hoor.

GrandPrix.com kwam hier al mee af, maar gebruikte het om aan te tonen dat de straf van Alonso in Monza belachelijk was.
Dan draait men dit verhaal een paar keer door de molen en krijg je dit.