Het Formule 1 seizoen 2006

Gestart door scho0634, 23 oktober 2006 - 22:14:45

« vorige - volgende »

scho0634

Het seizoen 2006 zit erop! Fernando Alonso pakt zijn tweede wereldtitel en Michael Schumacher gaat met pensioen.

Maar hoe beoordelen we dit seizoen? Leuk of niet? Spraakmakend of saai?

Er waren een aantal saaie races, vooral aan het begin toen de Renault dominantie groot was, en een aantal hele fraaie races (m.n. Hongarije, China). Ferrari kwam gelukkig knap terug en de titelstrijd duurde uiteindelijk toch weer eens tot de laatste ronde. Er was dramatiek (MS op Suzuka, FA op Monza), controverse (Monaco), relletjes (Hongarije) en ook buiten de baan ging het er soms hard aan toe (FA die uithaalde naar zowel Renault als MS).

Het seizoen werd historisch door het afscheid van Michael Schumacher, die net niet zijn 8e titel kon pakken. We hebben toch ook weer twee nieuwe racewinnaars mogen begroeten (Massa, Button) en een aantal talentvolle rookies (o.m. Rosberg, Kubica), alsmede nieuwe teams (Spyker, SA).

Het begon saai, maar al met al vond ik het uiteindelijk toch een leuk seizoen.

Ik zeg; 7,5!

Iemand een andere mening en/of visie?

bogief1

Na enkele saaie seizoenen, was dit toch 1 van de betere sinds de laatste 5jaar.
Zowel Alonso en Schumacher, als Renault en Ferrari waren aan elkaar gewaagd.
Renault had weeral van in het begin de zaken op punt en Ferrari wist weeral - mss net iets te laat- een prachtauto te bouwen.
Het afscheid van Schumacher is waarschijnlijk het hoogtepunt van het seizoen, maar er is dit jaar meer dan ooit te zien dat er nieuwe helden op punt staan om bij de top te komen.
Alonso heeft getoond -weliswaar niet naast de baan -  dat hij een waardig opvolger is van Schumacher.
Voor het eerst sinds jaren zag ik de toekomst van de F1 verbeteren. De race's waren al spannender en de toekomst is verzekers met Kubica, Rosberg, Vettel, Piquet, Hamilton en wss Senna.
Het is tijd voor m'n winterslaap nu, op naar maart!
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

marlboro

Ik vond de eerste helft geen vetten.
Het was dankzij ferrari/schumacher dat het toch nog spannend is geworden.
Minimum 25 punten achter gestaan en dit toch allemaal inhalen en dan op de beslissende momenten veel pech gekend waardoor het kampioenschap in z'n plooien lag.(Laatste 2 races).
Ook de race gisteren is nog zeer leuk geweest dankzij schumacher want het zou anders maar saai zijn geweest.
Over heel het seizoen bekeken had renault toch de betere wagen.
Het afscheid van schumacher is idd het hoogtepunt van het seizoen,de grootmeester,de legende die er na zovele jaren,records enz...ermee ophoud.
Alonso is een goeie rijder,ik denk dat daar niemand aan twijfelt alleen zal hij nooit de nieuwe schumacher zijn zoals sommigen beweren.
Ik zie eerder een vettel,massa,kubica eventueel een nieuwe schumacher worden al kies ik toch voor vettel als hij z'n kans binnen een aantal jaar krijgt.
Ik ben ook van mening dat rijders zoals fisico,ralfke,barri,coulthard beter zouden stoppen en de jonge gasten de kans geven.Want al deze rijders zijn 2de hands rijders.
Voor volgend seizoen zie ik massa of raikkonen kampioen worden.
Wat button betreft;degelijke rijder maar duidelijk geen topper in mijn ogen.De jongen mankeert ook dat tikkeltje meer.

Wat schumacher betreft en ik kan het niet genoeg herhalen;deze heeft dit seizoen en vooral in het 2de deel toch nogmaals laten zien dat hij de beste van het veld is.Jammer dat hij geen 8ste titel heeft kunnen behalen maar hij kan er niets aandoen dat de ferrari hem de laatste 2 races laat zitten.

Ik geef een 7/10.

Bende kinders

scho0634

#3
Je moet Alonso ook niet zien als de nieuwe Schumacher, maar als de eerste Alonso. Maar het klopt dat er een hoop nieuwe talenten zich hebben aangediend dit jaar. En dat is een groot pluspunt aan dit seizoen.

Kirabi

Eindelijk weer eens een goede strijd die tot de laatste race beslist moest worden

ik geef een 8


scho0634

Citaat van: Kirabi op 24 oktober 2006 - 13:42:25
Eindelijk weer eens een goede strijd die tot de laatste race beslist moest worden

ik geef een 8

Misschien is mijn 7,5 inderdaad nog iets aan de lage kant. Alhoewel de laatste 5, 6 races de eerdere saaie races wel wat verbloemen.

Ferrari 2010

Misschien een poll van maken? Zou handig zijn. Het seizoensbegin zou ik buizen, vrij weinig spanning, maar in het 2de deel hebben Ferrari en Renault het erg leuk gemaakt!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Straks: de man van het seizoen 2006!

thomas17

2006 was nog mooier als 2003.wat heb ik dit jaar vaak op het puntje van men stoel moeten zitten.tuurlijk waren er ook saaie races.(Spanje)Frankerijk)maar toch hadden die wel mooie winnaars dat gaf het toch een exstra zetje.Australie was er ook een!en dan de regenrace in holgerije nog.dan monza,suzuka.ik denk dat het echt een jaar is geweest waarin het kampioenschap heel anders beslist had kunnen worden.maar het blijft een mechanische sport.een sport waar je altijd naar de toekomst moet kijken.2006 zal ik echter niet snel vergeten!buitenlangs,buitenlangs.... ;)