Man van de race: Brazilië

Gestart door Tim C, 22 oktober 2006 - 22:24:38

« vorige - volgende »

Zoals gewoonlijk

Felipe Massa
3 (7.7%)
Fernando Alonso
1 (2.6%)
Jenson Button
2 (5.1%)
Michael Schumacher
31 (79.5%)
Kimi Raikkonen
1 (2.6%)
Giancarlo Fisichella
0 (0%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Pedro de la Rosa
0 (0%)
Iemand anders (wie?)
1 (2.6%)

Totaal aantal stemmen: 31

Kirabi

Ja Schumacher geen twijfel, maar Massa heeft ook een perfecte race gereden.


Hamilton MASTER

Schumacher natuurlijk. Bleef knokken en zijn uitspraak dat hij 'vandaag kon ik iedereen dubbelen !' zou niet ver van de waarheid geweest zijn.

Hij reed telkens verschroeiende tijden en bleef tijd terugwinnen, zelfs toen hij in duel moest met Fisico en Raikkonen.

Mooi afscheid, al had een podium toch de kers op de taart geweest.



schumi4ever

Schumacher, hij nam afscheid zoals hij altijd gereden heeft: met stijl
Ook een fantastische race van massa natuurlijk.

Chef

Schumacher heeft als een dolle stier gereden. Het lijkt heel wat, maar ik heb het idee dat hij in zijn beste jaren in ieder geval achter Massa had weten te balanden. (en wie weet wat er dan nog had kunnen gebeuren) Met zijn soms onbesuisde inhaal akties waarbij niemand echt de deur dicht gooide heeft hij zelf die lekke band opgelopen. De Ferrari was echter zo snel dat hij nog steeds tot bij Alonso had kunnen komen als hij niet 3 of 4 keer persoonlijke fouten had gemaakt waardoor hij er bijna af vloog. (meest typerend zijn gerommel rond Kubica) Het kwam op mij over of er vandaag niet helemaal zijn hoofd bij had. Massa heeft de race prima gewonnen, al werd er wel erg gecontroleerd achter hem gereden door Alonso. De enige echte race was die om de wereldtitel (vandaar ook MS zijn dwaze rijstijl om naar voren te komen) en die heeft Alonso het beste verreden. Over een paar jaar zal dit niet de race zijn waar Massa de thuis GP heeft gewonnen, of de race waarbij MS de 5e plek behaalde na achterstand, maar de race waar Alonso de titel heeft gepakt.

Tim C

Slecht nieuws Chef, het was de vierde plek ;)

Ik ga trouwens niet akkoord. Het was 60 ronden op en over het randje rijden om nog tot P4 te geraken en iemand die niet goed bij zijn hoofd was maakt zo geen manouvre als dat op Raikkonen.

The Iceman

Maar ja, Schumacher zei het zelf. "Ik had een waanzinnig snelle wagen en kon iedereen dubbelen". Dus dan lijkt het voor mij toch niet echt zo moeilijk om die achterstand weg te werken als je ziet dat de rest ongeveer 1,5 sec per ronde trager is. Toch knap dat hij nog zo gedreven was tijdens zijn laatste race.

Tim C

Je moet het natuurlijk nog wel doen. Ik denk dat we hier te veel zitten te denken dat een F1 wagen besturen iets is als een ritje met de wagen...

FerrariMan

#22
Sterk hoe zovelen telkens opnieuw geweldige prestaties weten te minimaliseren.

De man had bepaald moment 75 seconden achterstand! Hoe snel die Ferrari ook mocht zijn, hetgeen hij ermee deed was meer dan geweldig.

Bijvoorbeeld, GrandPrix.com, altijd vol kritiek jegens MS en ze hebben echt niet snel een goed woord voor hem over:
CitaatOften he has made his own luck but in the last couple of weeks things have not gone well. But he too drove like a champion, he came back from a huge disadvantage and finished fourth, just 4.7secs behind Alonso. It was an astonishing performance.

But Michael rose to the challenge and drove a stupendous recovery drive. With a tankful of gas and nothing to lose Schumacher was at his most impressive. It took him until lap 28 before he caught the first backmarker but then he worked his way through the riff-raff aided to a small extent by some pit stops. Michael did not pit until lap 47 by which time he was up to sixth. His stop dropped him back to eighth and then Kubica disappeared into the pits for his second stop and Michael was left with Barrichello in his sights. Rubens barely put up a fight.

Franky

Shumi voor mij.
Maakt mij niet uit dat hij een paar foutjes gemaakt heeft. hij heeft het toch maar gedaan. Massa heeft vrij makkelijk van begin tot finish kunnen rijden in een auto die een pak sneller was dan de rest dus hier is niets speciaals aan. Alonso had het verder ook niet bepaald moeilijk volgens mij.

Wel jammer voor hem dat ze in brazilie meer oog hadden voor Massa dan voor hem. Het zou toch zijn moment moeten geweest zijn. De kaarten zijn geschud en zelfs had shumi vorige race niet uitgevallen dan was hij gisteren nog geen kampioen geworden. Ik denk echter wel dat er dan helemaal anders gereden was.

Franky
Franky Reymenants

robbert

voor mij schumacher en massa, niet omdat ze alle2 vo ferrari rijden maar omda massa een mooie overwinning haalde en schumacher heel zot gereden heeft en sterk heeft teruggekeerd. button heeft eigenlijk ook niet slecht gereden om zo van ver nar p3 te komen
goed gedaan jongen

The Iceman

#25
Citaat van: Tim C op 23 oktober 2006 - 11:25:55
Je moet het natuurlijk nog wel doen. Ik denk dat we hier te veel zitten te denken dat een F1 wagen besturen iets is als een ritje met de wagen...
Inderdaad, dat valt helemaal niet te vergelijken. Maar Schumacher met zijn gedrevenheid en ervaring + een bloedsnelle Ferrari.
Remember Suzuka 2005. Daar deed Kimi het ook, en ook met een supersnelle Mac onder zijn achterste. 
Denk je dat Schumacher dit had kunnen verwezelijken met vb een McLaren Mercedes ????
Ik bedoel maar, het 'karretje' waar je inzit is toch de keyfactor om zo een prestatie neer te zetten. En die Ferrari, die was bloedsnel gisteren.
Het was een knappe prestatie, maar niet eentje om achterover te vallen. Maar minimaliseren doe ik deze prestatie zeker niet.

KVDracer

Ik heb op MS gestemd, hoewel het er meerdere verdiende. Button heeft een dijk van een race gereden, maar MS heeft toch een prachtige race gereden. Mooie inhaalacties, kortom, de MS gelijk in de beginjaren.

schumi4ever

Citaat van: Chef op 23 oktober 2006 - 10:07:07
Schumacher heeft als een dolle stier gereden. Het lijkt heel wat, maar ik heb het idee dat hij in zijn beste jaren in ieder geval achter Massa had weten te balanden. (en wie weet wat er dan nog had kunnen gebeuren) Met zijn soms onbesuisde inhaal akties waarbij niemand echt de deur dicht gooide heeft hij zelf die lekke band opgelopen. De Ferrari was echter zo snel dat hij nog steeds tot bij Alonso had kunnen komen als hij niet 3 of 4 keer persoonlijke fouten had gemaakt waardoor hij er bijna af vloog. (meest typerend zijn gerommel rond Kubica) Het kwam op mij over of er vandaag niet helemaal zijn hoofd bij had. Massa heeft de race prima gewonnen, al werd er wel erg gecontroleerd achter hem gereden door Alonso. De enige echte race was die om de wereldtitel (vandaar ook MS zijn dwaze rijstijl om naar voren te komen) en die heeft Alonso het beste verreden. Over een paar jaar zal dit niet de race zijn waar Massa de thuis GP heeft gewonnen, of de race waarbij MS de 5e plek behaalde na achterstand, maar de race waar Alonso de titel heeft gepakt.


Helemaal niet mee eens  >:(
Schumi heeft een hele race op de limiet gereden , daardoor dat hij soms bijna van de baan vloog. Dat lijken misschien 'persoonlijke fouten' maar dat zijn ze helemaal niet. Het is juist fantastisch dat hij zelfs als hij zo op de limiet rijd toch op de baan weet te blijven. mijn mening é

dj Peter

Citaat van: Chef op 23 oktober 2006 - 10:07:07
Schumacher heeft als een dolle stier gereden. Het lijkt heel wat, maar ik heb het idee dat hij in zijn beste jaren in ieder geval achter Massa had weten te balanden. (en wie weet wat er dan nog had kunnen gebeuren) Met zijn soms onbesuisde inhaal akties waarbij niemand echt de deur dicht gooide heeft hij zelf die lekke band opgelopen. De Ferrari was echter zo snel dat hij nog steeds tot bij Alonso had kunnen komen als hij niet 3 of 4 keer persoonlijke fouten had gemaakt waardoor hij er bijna af vloog. (meest typerend zijn gerommel rond Kubica) Het kwam op mij over of er vandaag niet helemaal zijn hoofd bij had. Massa heeft de race prima gewonnen, al werd er wel erg gecontroleerd achter hem gereden door Alonso. De enige echte race was die om de wereldtitel (vandaar ook MS zijn dwaze rijstijl om naar voren te komen) en die heeft Alonso het beste verreden. Over een paar jaar zal dit niet de race zijn waar Massa de thuis GP heeft gewonnen, of de race waarbij MS de 5e plek behaalde na achterstand, maar de race waar Alonso de titel heeft gepakt.

Weet je zeker dat het de GP van Brazilie 2006 was die je geizn hebt ?  ???

Michael Schumacher is de onbetwistbare man van de race.


bogief1

Ik heb op Schumacher gestemd, 2e plaats voor sato (10e met een aguri!) en button 3des
A new chapter will begin soon: Bruno Senna