De plaatsjes in 2007.

Gestart door bogief1, 03 oktober 2006 - 18:41:48

« vorige - volgende »

Tim C

Citaat van: Jasper op 14 oktober 2006 - 17:48:17
Waarschijnlijk. Maar Ferrari of Renault kunnen gewoonweg het risico niet nemen om iemand zonder enige F1-ervaring in hun wagen te zetten in de races.
De naam Alonso komt in mij naar boven...

Jasper

Ik volg niet. ??? Begonnen bij Minardi, een jaar getest bij Renault en dan pas in de races ingezet. Wat bedoel je precies?

Tim C

Enkel Minardi, dan getest. Bijna hetzelfde lijkt me als GP2 domineren en een hele winter lang testen.

Bon, volgende dan, Michael Schumacher.

Jasper

Met het verschil dat je bij Minardi in de F1 rijdt en als beste van de GP2 nu eenmaal niet. F1 brengt veel meer druk met zich mee, dat weet toch iedereen?

Michael Schumacher: ten eerste irrelevant omdat het al 15 jaren geleden is, ten tweede bij het kleine Jordan begonnen, oké, voor maar 1 race, maar Benetton was in 1991 ook slechts het vierde team van het pak, had nog nooit een titel gewonnen, had in heel haar geschiedenis nog maar 5 GP-overwinningen op het palmares (Berger '86, Nannini '89, Piquet '90 (2x), Piquet '91). Geen topteam in 1991 dus.

Ik blijf erbij, rookies kunnen in de huidige F1 niet debuteren bij een absoluut topteam.

Tim C

Als McLaren slim is zullen we over een jaar nog eens praten ;)

Jasper

Ik had dus over absolute topteams, niet over McLaren. Dat was het begin van mijn hele punt...

KVDracer

Citaat van: Jasper op 14 oktober 2006 - 17:48:17
Waarschijnlijk. Maar Ferrari of Renault kunnen gewoonweg het risico niet nemen om iemand zonder enige F1-ervaring in hun wagen te zetten in de races. Daarvoor staat er veel te veel  op het spel voor hen. Voor McLaren kan het (jammer genoeg) niet veel slechter dan het voorbije jaar dus ze kunnen wel risico nemen. Ferrari en Renault hebben alles te verliezen.

Ze laten nooit iemand zomaar starten zonder ervaring e. Bij Minardi kon men dit nog, maar McLaren en Williams hebben die mannen (Rosberg-Hamilton) wel uitvoerig getest. Je ziet ook op een test tot wat die in staat zijn en je zag het ook al in de andere race klasses. Zie naar Villeneuve, die stapte in '96 in de Williams en won bijna onmiddellijk zijn eerste GP, zonder veel testervaring, hij had enkel de winter om ervaring op te doen. Voor mij zijn nu nog steeds de topteams Ferrari-Renault-McLaren-Williams, hoewel Williams hier niet echt meer thuishoort.

Tim C

Citaat van: Jasper op 14 oktober 2006 - 22:27:52
Ik had dus over absolute topteams, niet over McLaren. Dat was het begin van mijn hele punt...
Citaat van: Tim C op 14 oktober 2006 - 20:49:00
Als McLaren slim is zullen we over een jaar nog eens praten ;)

B00

Citaat van: KVDracer op 14 oktober 2006 - 22:29:50
Citaat van: Jasper op 14 oktober 2006 - 17:48:17
Waarschijnlijk. Maar Ferrari of Renault kunnen gewoonweg het risico niet nemen om iemand zonder enige F1-ervaring in hun wagen te zetten in de races. Daarvoor staat er veel te veel  op het spel voor hen. Voor McLaren kan het (jammer genoeg) niet veel slechter dan het voorbije jaar dus ze kunnen wel risico nemen. Ferrari en Renault hebben alles te verliezen.

Ze laten nooit iemand zomaar starten zonder ervaring e. Bij Minardi kon men dit nog, maar McLaren en Williams hebben die mannen (Rosberg-Hamilton) wel uitvoerig getest. Je ziet ook op een test tot wat die in staat zijn en je zag het ook al in de andere race klasses. Zie naar Villeneuve, die stapte in '96 in de Williams en won bijna onmiddellijk zijn eerste GP, zonder veel testervaring, hij had enkel de winter om ervaring op te doen. Voor mij zijn nu nog steeds de topteams Ferrari-Renault-McLaren-Williams, hoewel Williams hier niet echt meer thuishoort.

Ik vind BAR Honda veel beter dan Williams. Williams-BMW  hadden nooit uitelkaar moeten gaan.
BMW staat nu ook voor Williams.
Michael the living legend

KVDracer

Citaat van: B00 op 16 oktober 2006 - 01:12:50
Citaat van: KVDracer op 14 oktober 2006 - 22:29:50
Citaat van: Jasper op 14 oktober 2006 - 17:48:17
Waarschijnlijk. Maar Ferrari of Renault kunnen gewoonweg het risico niet nemen om iemand zonder enige F1-ervaring in hun wagen te zetten in de races. Daarvoor staat er veel te veel  op het spel voor hen. Voor McLaren kan het (jammer genoeg) niet veel slechter dan het voorbije jaar dus ze kunnen wel risico nemen. Ferrari en Renault hebben alles te verliezen.

Ze laten nooit iemand zomaar starten zonder ervaring e. Bij Minardi kon men dit nog, maar McLaren en Williams hebben die mannen (Rosberg-Hamilton) wel uitvoerig getest. Je ziet ook op een test tot wat die in staat zijn en je zag het ook al in de andere race klasses. Zie naar Villeneuve, die stapte in '96 in de Williams en won bijna onmiddellijk zijn eerste GP, zonder veel testervaring, hij had enkel de winter om ervaring op te doen. Voor mij zijn nu nog steeds de topteams Ferrari-Renault-McLaren-Williams, hoewel Williams hier niet echt meer thuishoort.

Ik vind BAR Honda veel beter dan Williams. Williams-BMW  hadden nooit uitelkaar moeten gaan.
BMW staat nu ook voor Williams.

De combinatie Williams-BMW deed het ook wel niet heel goed e. Renault terug bij Williams gelijk vroeger en het zal wel terug in orde komen.

Tim C

Paffett lijkt buiten te zijn gestapt bij McLaren. Niet onbegrijpelijk als je ziet wat hij er voor heeft opgegeven...

bogief1

#41
http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10630

Hopelijk kunnen ze weer meedoen met de top, het is een spijtig feit dat Williams het slachtoffer word van het geld  :(
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

Citaat van: bogief1 op 19 oktober 2006 - 18:15:44
[urlhttp://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10630][/url]
Hopelijk kunnen ze weer meedoen met de top, het is een spijtig feit dat Williams het slachtoffer word van het geld  :(
Ik zie Toyota het team van Williams nog overkopen om het om te dopen tot hun B team ( net zoals Red Bull en Scuderia Torro Rosso) als Williams volgend jaar beter presteert dan hun eigen fabrieksteam.
Toyota kan nog altijd de naam Lexus gebruiken.

scho0634

BMW heeft volgens formule1.nl Robert Kubica nu definitief bevestigd voor volgend seizoen naast Nick Heidfeld. Goeie keus, lijkt me. De pool laat mooie dingen zien tot dusver. Verdient zeker een stoeltje voor een heel seizoen.

KVDracer

Citaat van: Snekuem op 19 oktober 2006 - 18:33:10
Citaat van: bogief1 op 19 oktober 2006 - 18:15:44
[urlhttp://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10630][/url]
Hopelijk kunnen ze weer meedoen met de top, het is een spijtig feit dat Williams het slachtoffer word van het geld  :(
Ik zie Toyota het team van Williams nog overkopen om het om te dopen tot hun B team ( net zoals Red Bull en Scuderia Torro Rosso) als Williams volgend jaar beter presteert dan hun eigen fabrieksteam.
Toyota kan nog altijd de naam Lexus gebruiken.


Ik hoop dat dit nooit gebeurd. Ik hoop Williams ooit terug aan de top te zienn want dit is nog een echt privé team van de oude tijd, samen met McLaren. Toyota vind ik daarentegen een zeer triestig team.Al die miljarden in de F1 pompen en dan nog geen deftige prestaties kunnen neerzetten. Ik denk trouwens, als het zo nog een jaar of twee doorgaat, Toyota zich uit de F1 zal trekken en hun terug op de sportcars richten.