Zoals in 1991

Gestart door The Iceman, 01 oktober 2006 - 12:38:03

« vorige - volgende »

Kirabi

Ik haat Alonso ook maar ik ga niet als een draak hier rondbleeren

Mja back on topic
in 1991 weet ik niks van want toen was ik net 3 jaar :P


scho0634

Citaat van: Kirabi op 02 oktober 2006 - 20:23:49
Ik haat Alonso ook maar ik ga niet als een draak hier rondbleeren

Mja back on topic
in 1991 weet ik niks van want toen was ik net 3 jaar :P

Moet je ff een jaaroverzichtje zien te regelen. Was namelijk een heel mooi jaar. Senna in de McLaren startte geweldig dat jaar met iets van 5 overwinningen op rij en daarna werd de Williams van Mansell beter en beter. Inderdaad een beetje zoals dit jaar. Uiteindelijk spinde Mansell op Suzuka van de baan en dat was het dan. Volgens mij was dit ook het jaar waarin Senna de veel snellere Mansell na een geweldig gevecht op Monaco van de zege afhield, maar dat kan ook in 92 zijn geweest.

Overigens legde Williams Renault in 1991 wel de basis voor de wereldtitel in 92. Een van de beste auto's ooit dat jaar met allerlei electronische snufjes zoals de later helaas verboden actieve vering. Maar goed, ook zonder dat soort snufjes pakten ze titels in 93, 96 en 97.

The Iceman

Citaat van: scho0634 op 02 oktober 2006 - 20:33:54
Moet je ff een jaaroverzichtje zien te regelen. Was namelijk een heel mooi jaar. Senna in de McLaren startte geweldig dat jaar met iets van 5 overwinningen op rij en daarna werd de Williams van Mansell beter en beter. Inderdaad een beetje zoals dit jaar. Uiteindelijk spinde Mansell op Suzuka van de baan en dat was het dan. Volgens mij was dit ook het jaar waarin Senna de veel snellere Mansell na een geweldig gevecht op Monaco van de zege afhield, maar dat kan ook in 92 zijn geweest.

Overigens legde Williams Renault in 1991 wel de basis voor de wereldtitel in 92. Een van de beste auto's ooit dat jaar met allerlei electronische snufjes zoals de later helaas verboden actieve vering. Maar goed, ook zonder dat soort snufjes pakten ze titels in 93, 96 en 97.
Senna pakte in 1991 de eerste 4 overwinningen van het seizoen met zijn McLaren Honda. Het was toch in 1992 toen Mansell met zijn veel snellere Williams Renault niet voorbij Senna geraakte in Monaco. Voor de rest van het seizoen was de combinatie Mansell - Williams heel dominant en dat resulteerde in 9 overwinningen op 16 races. 
Wat die titels van Williams betreft ?? In 1993, toen Alain Prost zich voor de 4e maal tot wereldkampioen kroonde, werd er nog wel met al die 'electronische snufjes' zoals active suspension en traction controle gereden. Pas vanaf 1994 werden die zaken verboden  ;)

scho0634

#18
Oh thanks. Ik dacht vanaf 93. Zal idd wel kloppen, aangezien ze 10 races wonnen dat jaar (7 x prost, 3 x Hill). Dat van Monaco daar begon ik al over te twijfelen toe ik zat te tikken. Ik bedacht me toen ineens dat Senna volgens mij die race in een matig Mclarentje reed tegen een veeel snellere Williams. En in 91 was die bepaald niet matig.

Ray Den

Citaat van: JC op 02 oktober 2006 - 16:52:11
kheb zo het gevoel dat jij zeer binnekort niet meer welkom zal zijn op dit forum

>:(
ohnee toch  :-[
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

KVDracer

Citaat van: Snekuem op 02 oktober 2006 - 09:25:36
Citaat van: Vroemvroem op 01 oktober 2006 - 21:28:53
Alonso is belange zo goed niet als schumacher.Telkens opnieuw moet een mens dat hier weer aanhoren.
Ik zal nog wat anders zeggen;die kubica is beter dan alonso.
Bij de meeste Renault dealers staat in hun showroom een kartonnen portret van Fernando Alonso. Je kunt er misschien eentje vragen, kun je daar je agressie op kwijt  ;) ;) ;)


Ik heb ook zo iets staan van Ms maar dan van bij Bridgestone. Ma dan wel niet om op te slaan :p

Eric

Citaat van: Vroemvroem op 02 oktober 2006 - 14:35:06
Goed gedacht,eerst schijt en pis ik erop en daarna klop in z'n smoel in tweeen en laat er m'n buurman z'n hond nog eens goed op kakken.wahahaha.


Hou het wel een beetje op niveau als je wil...er zijn betere manieren om je frustraties op uit te werken
dus, let op je taal in de toekomst

scho0634

En vandaag ging het weer zo'n beetje als in 91. Toen ging Mansell, die toen in de WK stand knap terug was gekomen, eraf op Suzuka en verloor de titel. Nu plofte MS zijn motor op dezelfde baan .....(Al is het verschil dat het nu nog niet helemaal gedaan is)