GP van China

Gestart door Tim C, 23 september 2006 - 10:36:22

« vorige - volgende »

The Iceman

Beide Renaults op de eerste startrij, Schumacher toch nog knap zesde als beste Bridgestonecoureur. Had hem na het eerste kwartier eerlijk gezegd niet meer in de top 10 verwacht. Wat een verschil tussen beide merken. Ziet er op het eerste zicht goed uit voor de blauw-gelen, maar als het morgen droog zou blijven, zie ik Schumacher toch nog kort komen en misschien zelfs nog de race winnen aangezien Bridgestone wel de betere droogweerband heeft. Alonso heeft natuurlijk het geluk dat hij Fisi naast zich heeft, maar hoelang gaat die de de druk aankunnen ??? Hij heeft al meer geblunderd dit seizoen als hij onder druk komt staan. Op RTL Duitsland zeiden ze dat het morgen wel zou kunnen regenen tijdens de race, maar niet zo hevig meer als vandaag. Bridgestone heeft inderdaad niet meer het beste regenrubber, zagen we trouwens al in Hongarije dit jaar. Hopelijk mogen we morgen een spannende race verwachten.   



KVDracer

Het is te hopen dat het morgen droog blijft en MS in Alonso zijn buurt kan finishen. Ik vind wel dat je hieraan kan zien dat MS wat ouder wordt. Vroeger was hij in de regen onklopbaar en nu heeft hij moeite om degelijke tijden neer te zetten. Ik weet niet of het helemaal aan hem ligt, maar de ouderdom zal er toch wel een stuk in meespelen. Achja, laat ons hopen dat hij nog wat kan laten zien in de laatste drie races dat hij ons nog gunt. Michelin heeft wel een grote voorsprong genomen in verband met de regenbanden, vroeger waren ze nergens te bespeuren en nu is het net het omgekeerde.

The Iceman

Citaat van: FerrariMan op 30 september 2006 - 10:31:41
Mijn vriendin zit momenteel in de buurt van het circuit, en volgens haar zal het morgen met zekerheid regenen ten tijde van de GP. Althans, dat is wat zij daar te horen krijgt.

Renault gaat dit circuit verlaten met P1 in het WCC en Alonso gaat hier de genadeslag toedienen.
Michael kan achteraf nadenken over hoe de weergoden (die hem ooit zo goed gezind waren) hem in het heetst van de strijd te kakken zetten.
Heb eens eventjes enkele weersites geconsulteerd :
Weather.com zegt kans op lichte regen morgen in Shanghai.
CNN weather zegt dat het morgen in Shanghai droog, maar half bewolkt gaat blijven.
Wunderground geeft morgen 50% kans op neerslag in Shanghai.
Maar, zoals in België zitten ze er vaak naast wat het weer betreft, dus waarschijnlijk morgen zon en 30 graden.  ;D ;D ;D

The Iceman

Citaat van: KVDracer op 30 september 2006 - 12:43:52
Het is te hopen dat het morgen droog blijft en MS in Alonso zijn buurt kan finishen. Ik vind wel dat je hieraan kan zien dat MS wat ouder wordt. Vroeger was hij in de regen onklopbaar en nu heeft hij moeite om degelijke tijden neer te zetten. Ik weet niet of het helemaal aan hem ligt, maar de ouderdom zal er toch wel een stuk in meespelen. Achja, laat ons hopen dat hij nog wat kan laten zien in de laatste drie races dat hij ons nog gunt. Michelin heeft wel een grote voorsprong genomen in verband met de regenbanden, vroeger waren ze nergens te bespeuren en nu is het net het omgekeerde.
Heeft volgens mij niets met ouderdom te maken, bandjes, bandjes en nog eens bandjes ! Als je ziet waar alle Bridgestone coureurs staan, vind ik het nog knap dat Schumacher uiteindelijk nog 6de is geworden vandaag.

Bruno

Citaat van: Snekuem op 30 september 2006 - 12:56:28
Citaat van: KVDracer op 30 september 2006 - 12:43:52
Het is te hopen dat het morgen droog blijft en MS in Alonso zijn buurt kan finishen. Ik vind wel dat je hieraan kan zien dat MS wat ouder wordt. Vroeger was hij in de regen onklopbaar en nu heeft hij moeite om degelijke tijden neer te zetten. Ik weet niet of het helemaal aan hem ligt, maar de ouderdom zal er toch wel een stuk in meespelen. Achja, laat ons hopen dat hij nog wat kan laten zien in de laatste drie races dat hij ons nog gunt. Michelin heeft wel een grote voorsprong genomen in verband met de regenbanden, vroeger waren ze nergens te bespeuren en nu is het net het omgekeerde.
Heeft volgens mij niets met ouderdom te maken, bandjes, bandjes en nog eens bandjes ! Als je ziet waar alle Bridgestone coureurs staan, vind ik het nog knap dat Schumacher uiteindelijk nog 6de is geworden vandaag.

Inderdaad, als je zou zeggen dat het aan zijn ouderdom ligt dat hij nu minder gepresteerd heeft is niet zo'n beste opmerking voor de andere coureurs die met Bridgestone rijden want die kwamen er helemaal niet aan te pas... :D

Bridge heeft dit jaar inderdaad een regenband die niet echt goed presteerd. Maar ik vraag me eigenlijk af hoe het met de strategie voor mrogen gesteld is. Als we aannemen dat er bij Ferrari en de andere teams een héél andere strategie gepland is en het weer werkt mee kunen we nog aardig verrast worden.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

scho0634

Was trouwens een knappe ronde van de Duitser. Halverwege de 2e sessie dacht ik eventjes dat hij niet in de top 10 zou eindigen, dat ie uiteindelijk 6e wordt is dan best knap. Ik geloof niet dat ie heel weinig benzine heeft meegenomen. Dat zou zijn race strategie om zeep helpen. En zeker in de regen die morgen misschien gaat vallen moet je flexibel met je strategie om kunnen gaan. Relatief leeg kwalificeren zou dan niet zo snugger zijn.

Ferrari 2010

Zoals ik gisteren al vreesde regende het vandaag in de kwali, nu, Schumi heeft toch een knappe 6de plaats neergezet naar mijn mening, tis te hopen dat die naftbak ook nog wat in zich heeft zitten natuurlijk. Er zijn morgen eigenlijk 3 mogelijkheden:
-het is droog, Ferrari lijkt me ietsje sterker dan renault, ze halen hopelijk een paar wagens in bij de start en met wat geluk haalt schumi nog een 2de of zelfs eerste plaats.
-het is aan het opdrogen, vanmorgen tijdens de vrije trainingen hadden ze dezelfde situatie, schumacher zette er een mooie eerste tijd neer dus dan zullen ze toch ook de schade nog kunnen beperken met een podiumplaats
-het regent, ferrari is hopeloos en schumacher mag blij zijn als ze nog in de punten eindigenen. Een foutje is echter snel gemaakt, maar Alonso is een behoorlijk rijder waarvan ik ge foutje verwacht. Maakthij toch een foutje, dan loopt dat waarschijnlijk fataal af. De pekstroken zijn spekglad dus de kans is groot dat ie dan crasht of veel tijd verliest en schumacher dus geen grote achterstand oploopt, in het beste geval zelfs punten wint. Helaas bestaat deze optie (crashen) ook voor schumi en alle anderen natuurlijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#82
Citaat van: Schumi 2006 op 30 september 2006 - 16:54:32maar Alonso is een behoorlijk rijder waarvan ik ge foutje verwacht. Maakthij toch een foutje, dan loopt dat waarschijnlijk fataal af. De pekstroken zijn spekglad dus de kans is groot
Alonso ging er vandaag ook af, zonder schade. Net als Fisico. Rubens. Liuzzi. Speed...

Het weer voor morgen:
http://wwwa.accuweather.com/ en dan links bovenin shanghai ingeven.

Ferrari 2010

Geeft geen ene moer bij mij, hij kan daar niks voor vinden. Shanghai ingeven bij http://www.weeronline.nl/ geeft wel een bericht,helaas voorspellen ze regen :'(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Ze hebben blijkbaar het meeste moeite met de eerste bocht, ik denk dat er daar een rivier'tje staat.
Alonso en Schumacher zijn beide goeie piloten in de regen, zie hongarije. Dus van mij mag het regenen.
Alonso 1 - schumi 2. Dan het omgekeerde in de overige 2 Gp's. Wie is kampioen bij een gelijke stand?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

McChouffe

Citaat van: bogief1 op 30 september 2006 - 18:10:05
Wie is kampioen bij een gelijke stand?

Ik dacht degene met de meeste overwinningen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: McChouffe op 30 september 2006 - 18:20:41
Citaat van: bogief1 op 30 september 2006 - 18:10:05
Wie is kampioen bij een gelijke stand?

Ik dacht degene met de meeste overwinningen.

Inderdaad. Aantal overwinningen, dan aantal tweede plaatsen, dan derde plaatsen, enz.

bogief1

Dan zal, als m'n theorie klopt, Schumacher kampioen zijn met 1 overwinning. Zou da geen mooi einde zijn van het seizoen?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

In het geval dat boogie voorstelt is het dan schumi, die met 8GP's er 1tje meer heeft dan Alonso.

**edit**
Oeps, net te laat, staat er net op. Zou inderdaad een mooi einde zijn, maar ook wel extreem stressvol!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Schumi 2006 op 30 september 2006 - 17:55:53
Geeft geen ene moer bij mij, hij kan daar niks voor vinden. Shanghai ingeven bij http://www.weeronline.nl/ geeft wel een bericht,helaas voorspellen ze regen :'(

Ik hoop juist op regen. Krijgen we een geweldige race! :D