9/11

Gestart door daan, 11 september 2006 - 15:42:17

« vorige - volgende »

daan

Het is alweer 5 jaar geleden dat er aanslagen waren op het WTC. Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren.

Zoveel doden..

R.I.P. aan de slachtoffers van toen.

McChouffe

Onlangs zag ik een interessante reportage waar eens kritisch gekeken werd naar 11 september. Een aantal dingen die ik me nog herinner:

Van het vliegtuig dat neergestort is op het Pentagon zijn slechts enkele kleine brokstukken teruggevonden, daarbij komt dat de schade aan het Pentagon niet overeenkomt met normale schade die mag verwacht worden na een vliegtuigcrash.

Het staal gebruikt in de WTC torens was volgens de fabrikant bestand tegen temperaturen hoger dan diegenen die veroorzaakt werden door de brandende kerosine en vliegtuigen. Er zijn nog een aantal voorbeelden van andere (oudere) wolkenkrabbers die harder in brand stonden (het aantal verdiepingen dat in brand stond was hoger) dan de WTC-torens en nog steeds rechtstaan. Er waren ook beelden van brandweermannen die werden teruggeroepen omdat er onderaan de torens nog een ontploffing plaatsvond, deze keer eentje die krachtig genoeg was om het staal te doen smelten.

Bin Laden is volgens de CIA linkshandig. Op de video waarop hij de aanslagen opeist is hij ineens rechtshandig (het kan ook andersom zijn, maar in ieder geval klopte het niet).

Er was ook iets niet in de haak met telefoongesprekken gevoerd vanuit één van de vliegtuigen. Het is onmogelijk om op die hoogte te telefoneren met een mobiele telefoon.

Het klinkt misschien niet geloofwaardig zoals het hier staat, maar in de reportage was het dat zeker wel. Of het waar is, is natuurlijk een andere zaak.
Blijft wel dat er die dag onschuldige mensen zijn gestorven.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Olav18

Loose Change was dat, in Zembla (een Nederlands televisieprogramma) werd gisteren een hoop van de theorieën die daarin werden genoemd weer onderuit gehaald.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

McChouffe

Citaat van: Olav18 op 11 september 2006 - 19:43:50
Loose Change was dat, in Zembla (een Nederlands televisieprogramma) werd gisteren een hoop van de theorieën die daarin werden genoemd weer onderuit gehaald.

Interessant.
Loose Change is te bekijken op:
Kan je Zembla ergens opnieuw bekijken?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Olav18

Loose Change werd gisteren direct na Zembla op Nederland 3 uitgezonden.

Normaal gesproken komen veel van de uitzendingen op de publieke zenders op www.uitzendinggemist.nl.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)


Juan Pablo

Deze docu heeft me echt wat gedaan. Het duurt een 1h30min maar het is de moeite om er even tijd voor te nemen.

Dat heel het 9/11 gebeuren een samenzwering was wist ik al, maar deze feiten zijn echt verbluffend...

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tim C

Loose change werd enkele weken geleden, samen met enkele andere crackpot theories, onderuit gehaald in Ter Zake. Soms gaat het om cafélogica, soms om bronnen van vlak na de ramp. En meestal had 1 telefoontje de onjuistheid van de bron aangetoond...

Dus ik durf zelfs niet zo ver gaan om dit feiten te noemen. Het gevaarlijke is dat het zo geloofwaardig wordt voorgesteld dat mensen die nonsens nog gaan geloven ook.

Juan Pablo

Citaat van: Tim C op 11 september 2006 - 23:13:24
Loose change werd enkele weken geleden, samen met enkele andere crackpot theories, onderuit gehaald in Ter Zake. Soms gaat het om cafélogica, soms om bronnen van vlak na de ramp. En meestal had 1 telefoontje de onjuistheid van de bron aangetoond...

Dus ik durf zelfs niet zo ver gaan om dit feiten te noemen. Het gevaarlijke is dat het zo geloofwaardig wordt voorgesteld dat mensen die nonsens nog gaan geloven ook.

één telefoontje, die ging zeker naar mensen die opeens van hun mening waren verandert.

Ik geloof er geen snars van, als het echte verhaal boven water komt, dan krijgen we wat..

dit is trouwens nog een mooie tribute van de gebeurtenissen op 9/11


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tim C

Citaat van: Juan Pablo op 12 september 2006 - 10:14:10
één telefoontje, die ging zeker naar mensen die opeens van hun mening waren verandert.
Nee, er drijft op internet nog zo veel nonsens rond van vlak na de aanval. één telefoontje kan dan duidelijk maken wat er bevestigd is en wat niet.

Mensen zoals die van Loose Change zouden op z'n minst een paar basislessen journalistiek moeten krijgen.

FerrariMan

Citaat van: Juan Pablo op 11 september 2006 - 22:52:27
Deze docu heeft me echt wat gedaan. Het duurt een 1h30min maar het is de moeite om er even tijd voor te nemen.

Dat heel het 9/11 gebeuren een samenzwering was wist ik al, maar deze feiten zijn echt verbluffend...
Loose change is de grootste onzin sinds sinterklaas. Lees dit maar eens door, ben je wel een paar uur stil mee, dat wel...maar de hele film valt met deze artikels.
http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

:)

Tim C

Het zijn dus dingen als dit waar ik op doel:
Citaat04:57
July 4th, 2001. Osama Bin Laden, wanted by the United States since 1998, receives medical attention at the American Hospital in Dubai, where he is visited by a local chief of the CIA.

This was reported by the French paper Le Figaro, quoting an anonymous source. The story is unconfirmed.

klassieke verdraaiing en verzwijging om een punt te kunnen bewijzen:
CitaatBomb sniffing dogs are pulled from the World Trade Center, and security guards end two-weeks of 12 hour shifts.

They had been put on two weeks earlier because of phoned-in threats. The unusual thing is that they had been on extra duty for those two weeks, not that they were pulled off.

Nog eens het weglaten van informatie:
CitaatRegardless, air traffic controllers at Dulles International Airport that were tracking Flight 77. All thought that it was a military plane.
15:15 The on-screen quote from Danielle O'Brien, Dulles ATC, is not complete. Here's the whole quote:

"The speed, the maneuverability, the way that he turned, we all thought in the radar room, all of us experienced air traffic controllers, that that was a military plane," O'Brien said. "you don't fly a 757 in that manner. It's unsafe."  Source

Valse feiten aanbrengen:
CitaatTherefore, it is scientifically impossible that 12 tons of steel and titanium was vaporized by kerosene.

No one claims it was

En zo gaat dat heel die film lang door. Het spijtige aan heel die zaak is dat het als waarheid wordt voorgesteld zonder ook maar 1 expert aan bod te brengen. Er worden zelfs geen 2 tegen mekaar uitgespeeld. Geen expert. Geen. Enkel een twintig jarige filmstudent die samen met zijn vriendjes aan de  toog aan het redeneren is.

FerrariMan

En het ergste van alles is dat zoveel mensen op de wereld dit beginnen te slikken en te verkondigen aan iedereen. Daar krijg ik kippenvel van.

Doefie

Nog zo'n theorie is dat de beving vlak voor het instorten een typische bomexplosie zouden zijn, dat zo'n gebouw anders niet instort. Directeur van dat en expert van dit zeiden dat meteen na de aanslag, twee dagen later waren ze ontslagen of klonk het "ja maar we hebben ons vergist."

Of het waar is of niet, geen idee. Feit is dat ik al het opgeblazen gedoe beu ben en ik er 100% van overtuigd ben dat het gewoon opgezet spel is, zodat regering Bush tenminste iéts had om op te steunen. Het is niet de eerste keer dat de CIA iets zou doen wat niet echt publiek mag gemaakt worden.

FerrariMan

Ik denk dat we niet moeten oordelen over dingen waar we nog maar 1% van weten. Zeker wanneer het gaat om het beschuldigen van een natie als zou die haar eigen volk uitmoorden in de naam van de oorlog.