Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

FerrariMan

Ik ben benieuwd of hij zich verder voor UNESCO en andere doelen gaat blijven inzetten.
Autosport:
CitaatSchumacher earned around $58 million in the year to June, according to Forbes, and has been the highest-paid driver for a decade.
The German has given away substantial amounts, last year alone donating $10 million to help victims of the South Asian tsunami, and has been an ambassador for UNESCO.
Ik bedoel maar, 10 miljoen van de 58 (van één jaar) is toch wel een hele som.

Ook ben ik benieuwd of hij nog wedstrijden mee zal voetballen met de piloten..

FerrariMan

Ik heb hier een heel erg lang geschreven interview met MS, gemaakt rond de GP van Italië 2001. Er zit echt vanalles in kwa vragen en heel veel nieuwe feiten. (voor mij althans)
Nadeel, het is vrij lang.


Ik wil het hier wel plakken, iemand bezwaar?

Tim C

Liever linken dan.

Of een bijlage?

FerrariMan


scho0634

Citaat van: FerrariMan op 13 september 2006 - 11:53:01
In bijlage het artikel!

Mooi interview. Grappig dat ze het toen al hadden over het eventuele snelle afscheid. Was eigenlijk alweer vergeten dat ze al zolang aan het speculeren zijn.

Jordy

Hoe groots zijn prestaties ook mogen zijn, al van het begin van zijn carriere heeft hij zijn onsportieve kant niet weggestoken.

Het begon al na zijn eerste GP, waar hij ondanks een principeakkoord met Eddie Jordan toch overging naar Benetton.

Daarna de onfaire manier waarop hij zijn eerste titel won door Hill te rammen aangezien hij ervoor de muur licht had geraakt en toch zou uitvallen.

Vervolgens de 'geruchten' rond tractiecontrole in zijn laatste jaar Benetton en eerste jaren bij de Scuderia.

Ook in dit rijtje te vermelden, zijn poging om Villeneuve te rammen in Jerez, zijn eis dat teamgenoten altijd tweede viool moesten spelen, zijn 'foutje' in Monaco,enz

Als enorme Hill fan heb ik het nooit op hem gehad. Ik heb respect voor wat hij heeft bereikt maar denk er nog niet aan om hem in het rijtje Senna, Prost, Lauda, Fangio,... te plaatsen. Daarbij is het onmogelijk om iemand de grootste ooit te noemen. Hoeveel van de huidige renners zouden in de jaren 60-70 in een F1 gestapt zijn?

Ik vergeet (en vergeef) nooit zijn schijnheilige farce met lichte glimlach op Imola '94 (de fatale race van een écht kampioen, nl Senna) na zijn overwinning daar.
Onder zulke omstandigheden nog kunnen glimlachen, je moet het maar durven.
Nope, Schumacher komt nog niet tot aan de enkels van de rechtervoet van God!

http://www.youtube.com/watch?v=47ccbOpItCg&mode=related&search=

Toegeven, de man kan rijden, maar in mijn ogen ontbreekt hij 2 dingen om als een "grote" beschouwd te mogen worden, ondanks zijn palmares:
* Het charisma
* Concurrentie, zowel qua wagen als qua piloten, als binnen zijn eigen team.
De keren dat die concurrentie er wél was, heeft hij bijna telkens de wereldtitel gemist.

bogief1

Dit is ook voor mij de reden, waarom ik niet voor Schumacher was.
Velen verwijzen dan naar Senna, maar het enige dat ze hem kunnen verwijten, is toen hij Prost van de baan reed in Japan.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: Jordy op 13 september 2006 - 17:29:42
Ik vergeet (en vergeef) nooit zijn schijnheilige farce met lichte glimlach op Imola '94 (de fatale race van een écht kampioen, nl Senna) na zijn overwinning daar.
Onder zulke omstandigheden nog kunnen glimlachen, je moet het maar durven.
Dan heb je zeker ook een hekel aan Mika? Die na die race in de PC verklaarde dat de wedstrijd "good fun" was.
Dat lachje....in de PC lacht hij toch niet? http://www.youtube.com/watch?v=t2mqzX0-4ck&mode=related&search=


Citaatmaar in mijn ogen ontbreekt hij 2 dingen om als een "grote" beschouwd te mogen worden, ondanks zijn palmares:
* Het charisma
Charisma ja, dat is natuurlijk zijn eigen fout. Hij had tijdens het ontwerpen van zichzelf maar charisma moeten erbij steken, niet?
Wat een zever met andere woorden. Iemand's prestaties minimaliseren omdat hij een minder open charisma heeft dan een Braziliaan nota bene. Goed bezig.  ;D

dj Peter

Zo,bij deze kunnen de Schumi-haters ook even hun ei kwijt.

Nooit in de geschiedenis van de F1 heeft er een rijder zoveel zeges,poles,snelste ronden, wereldtitels en punten behaald dan Michael Schumacher en ik betwijfel of er ooit nog zo'n rijder komt.En dat niet alleen,beste Jordy, weet jij misschien wie er hoofdzakelijk heeft toe bijgedragen dat er sinds Imola '94 geen dodelijke ongelukken meer gebeurd zijn?....juist ja. Ik zie het de watjes van vandaag niet doen.
Mensen als Fangio,Lauda, Prost,Senna waren uitblinkers in hun tijd. Schumi is de grootste van deze tijd. Echter als ik zie wat de man verwezenlijkt heeft op de baan en door Ferrari  zowat te reorganiseren, de veiligheid op en rond de circuits mede te verbeteren, zijn forse steun aan goede doelen, dan kan er voor mij maar één de grootste zijn. Schumacher is natuurlijk God niet,maar dat waren Prost en Lauda ook niet,zelfs Hill niet.
Voor sommigen is Senna God,leuk voor hen, maar da's vooral omdat ie dood is want zo is het nu eenmaal: over de doden niks dan goed.
Heel wat acties van Michael waren niet zuiver op de graad,maar F1 is dan ook geen koffiekransje maar er word verondersteld dat het de beste racers ter wereld zijn.

scho0634

Zoals eerder vermeld ben ik ook geen groot Schumacher-fan. Sinds Senna ben ik geen fan van een rijder meer geweest. Maar Ook Senna, Prost ,Mansell, Piquet waren mannen die van tijd tot tijd niet altijd even sportief waren. Dat is heus niet alleen maar Schumacher. Trouwens ook Alonso komt niet over als een sympathieke, warme en sportieve vent.

Maar wat geeft dat nou? Ik heb lieve een harde strijd tot het uiterste dan van die gasten die altijd maar leuk en lief met elkaar omgaan. Harde duels op en naast de baan, dat is het mooiste!

Wees nou eerlijk zeg, als je met 1 race te rijden een puntje voorstaat in de titelstrijd en je komt elkaar tegen op de baan,
wat zou je doen????

Hetgeen waar ik het wel met Jordy mee eens ben, is dat als Schumi meer concurrentie had gehad, had ie minder gewonnen. Wees nou eerlijk, nadat Hakinnen stopte bleven mensen als JPM, Frentzen, Ralf en 20 jarige debutanten als Alonso en Raikkonen over. Dat is wat anders als halverwege de jaren 80 om maar eens wat te noemen.

bogief1

Ik zeg niet dat ik hem haat, ik geef alleen de reden waarom ik geen supporter ben er van.
Er is hier ook genoeg gezegd over Montoya, dat hij een grote mond had...
Elk heeft z'n redenen waarom hij wel of niet een fan is van X of Y.

Ik heb respect voor Schumacher, hij is een waardig kampioen, maar 7 of 8 is overdreven voor mij. Sorry fans, mijn mening.
Dat hij meermaals kampioen is geworden is volkomen terecht, maar mijn respect ging nog zoveel groter zijn voor hem, moest hij tegenstand geduld hebben in z'n team.
2004 was een saai seizoen omdat Ferrari alles won, maar er is ook een periode geweest dat McLaren alles won, alleen bleef het spannend omdat Prost Senna bij hem wou.
Dat vind ik jammer bij Schumacher, ging hij bijvoorbeeld (ik zeg maar wat) Villeneuve bij hem laten rijden hebben en werd hij toen kampioen dan ging die titel(s) nog zoveel meer betekend hebben.

In 94 was de titel onverdiend, daar denk ik niet dat je veel kan tegen spreken? Akkoord, misschien een reflex omdat het om 1 punt ging, maar er worden nu al voor minder dingen straffen gegeven. In 95 daarentegen was hij echt SUPER. Maar als je dan ziet dat Irvine de rol kon overnemen om voor de titel te vechten, ondanks dat hij in het begin voor Schumi reed, dan zag je wel dat er concurrentie kon zijn in het team. Nogmaals, jammer dat we dat nooit gezien hebben bij hem.

Daarom haat ik hem nog niet é, velen zien dit wel zo.
Jullie uiten nu ook kritiek op Alonso en vroeger op JPM en Villeneuve?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Martin

Iemand of iets haten in de F1 zou te gek voor woorden zijn. Iedereen heeft een favoriet.
Bij mij is dat Ferrari. Nooit voor een speciale rijder van dat team. Dat is mij om het even. (Pas vanaf 1973.)
Al moet ik zeggen dat Gilles Villeneuve een diepe indruk op mij maakte. Maar toen was ik veel jonger.

McChouffe

Citaat van: bogief1 op 13 september 2006 - 21:12:15
Maar als je dan ziet dat Irvine de rol kon overnemen om voor de titel te vechten, ondanks dat hij in het begin voor Schumi reed, dan zag je wel dat er concurrentie kon zijn in het team.

Irvine overnemen? Je hebt het dan over '99 veronderstel ik. Irvine bleef enkel in de running voor de titel door fouten van McLaren en Mika Salo (en nadien Schumacher) die in dienst van Irvine reed.
Dat er concurrentie geweest zou kunnen zijn, daar ben ik mee akkoord. Alleen is Irvine toch wel een slecht voorbeeld.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: McChouffe op 13 september 2006 - 22:43:20
Citaat van: bogief1 op 13 september 2006 - 21:12:15
Maar als je dan ziet dat Irvine de rol kon overnemen om voor de titel te vechten, ondanks dat hij in het begin voor Schumi reed, dan zag je wel dat er concurrentie kon zijn in het team.

Irvine overnemen? Je hebt het dan over '99 veronderstel ik. Irvine bleef enkel in de running voor de titel door fouten van McLaren en Mika Salo (en nadien Schumacher) die in dienst van Irvine reed.
Dat er concurrentie geweest zou kunnen zijn, daar ben ik mee akkoord. Alleen is Irvine toch wel een slecht voorbeeld.

idd. Irvine was een leuke kerel, maar Ferrari onwaardig om eerlijk te zijn.

McChouffe

Citaat
Bernie Ecclestone has sensationally claimed that Michael Schumacher could drive for Renault next season.

Despite the German announcing that he would retire from the sport at the end of the current campaign, F1's ringmaster believes that Schumi was rushed into his decision by Ferrari and could continue racing in 2007.

"I know that Renault would take him immediately," Bernie announced in his column for Sport-Bild. "I have the feeling that he had to make a decision at a time when he really didn't want to

"With his ability and his fitness, he has at least two more years in him."

Ecclestone's comments, however, should be read with the qualification that Schumi is one of the most marketable assets F1 currently possesses and - much to Bernie's 's dismay - interest in the sport is expected to decline if the German does indeed quit the sport in three races' time.
Bron: Planetf1.com

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.