Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

bogief1

http://www.formula1.com/archive/grandprix/1990/216.html

Om een vb te geven, kijk eens naar die namen. Prost - Senna - Mansell - Piquet.
Allemaal wereldkampioenen in 1 race. Dat bedoel ik met concurrentie. Is natuurlijk Schumi z'n fout niet, maar ik toon enkel aan dat hij het gemakkelijker had of in die periode.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Citaat van: KVDracer op 30 september 2006 - 13:01:08
Ik vind het zo raar dat iedereen hier zegt dat MS zoveel wereldtitels heeft gewonnen omdat hij geen concurrentie had, maar ze willen dat niet toegeven dat hij de beste is. Als je geen concurrentie hebt wil dit zeggen dat je gewoon de beste bent. In '98 en '99 is Hakkinen met rede wereldkampioen geworden. In '96 is Hill wereldkampioen geworden omdat MS bezig was om Ferrari aan de top te brengen. In '97 is Villeneuve wereldkampioen ook omdat hij dat seizoen de betere was. Maar als je de tijdspanne ziet van '91tot nu en ziet dat MS 10 jaar meegestreden heeft om de titel, dan moet je toegeven dat je in de hele F1 geschiedenis zo weinig mensen gaat tegenkomen. Had Senna nog geleefd hat MS mss 2 titels minder gehad, want vergeet niet dat Senna al reeds 34 jaar was toen hij verongelukt is en dat hij geen 10 jaar meer zou doorgegaan zijn maar nog een jaar of drie.
Toen MS in '91 in de F1 kwam heeft hij in zijn eerste kwalificatie direct het duel tussen hem en zijn teamgenoot gewonnen op een circuit zoals Spa waar hij dan nog nooit gereden had ervoor, dan weet je dat hij behoorlijk veel talent heeft. Dat hij in '91-'92-'93 steeds beter was als zijn teamgenoten zonder dat hij de nr 1 status had zal ook wel iets aan zijn status binnen het team gedaan hebben. Maar om in '96 over te stappen naar Ferrari en te zeggen dat je dit team naar de top gaat brengen wil ook zeggen dat hij geen schrik heeft om op zijn bek te gaan. Hij had evengoed bij Benetton kunnen blijven en in '96 en '97 terug wereldkapioen worden. Vergeet niet dat Ferrari in de seizoenen ervoor met moeite een race won en dat hij in '96 al 3 races won. En niet met een superieure Ferrari maar met een middelmatige wagen. Want in '96 waren Brawon of Byrne nog niet bij Ferrari omdat ze nog een contract hadden bij Benetton.

En bij Alonso mis je de strijdkarcht. Hij is groot met woorden maar klein op de baan. En hij zegt nu al dat hij geen 15 jaar aan de top zou kunnen blijven dat hij dat er niet voor over zou hebben (heeft hij in het begin van het seizoen gezegd). En daaraan zie je het verschil in strijdkracht met MS.

Daar gaan we weer. Niemand zegt dat Schumacher geen grootheid is. Integendeel. Het enige wat ik probeer aan te geven is dat ie niet altijd evenveel concurrentie heeft gehad. Na Hakkinen's afscheid in 2001, had ie in 2002, 3 en 4 alleen maar jongens als Coulthard, Barrichello en Montoya tegenover zich. Goeie coureurs maar geen echte toppers. Daarbij had ie ook nog een dominante wagen. En als ie die niet had dan kon ie het zelf wel af tegen dit soort subtoppers, met alle respect. Enige nuance in zijn palmares is daarom wel aan te brengen. Midden tot eind jaren 80 bijvoorbeeld hadden we met wereldkampioenen als Prost, Piquet, Mansell en Senna toch een wat sterker bezette grid. Ook dan zou MS zijn titels hebben gepakt maar zoveel als nu waag ik toch te betwijfelen. Daarom is het niet te zeggen of hij de beste ooit is. Komt bij dat ik jongens als Stewart, Clark, Fangio e.d. kan ik niet beoordelen daarvoor ben ik (gelukkig ;)) te jong.

Wat betreft Alonso's uitspraken, Als hij dat idd gezegd heeft doet dat toch niks af aan zijn kwaliteiten of strijdlust? Bjorn Borg stopte al op zijn 26e met tennissen, toch is hij een van de all-time grootheden in zijn sport. Ik zie niet in wat dat uitmaakt. Hakkinen is trouwens ook jong gestopt.

dj Peter

Michael Schumacher won zojuist de GP van China 2006. En hoe! Niet alleen door de fouten van Renault maar vooral door zijn rijderstalent.

We'll miss you next year Michael...

scho0634

Citaat van: SaffierFM op 01 oktober 2006 - 10:01:42
Michael Schumacher won zojuist de GP van China 2006. En hoe! Niet alleen door de fouten van Renault maar vooral door zijn rijderstalent.

We'll miss you next year Michael...

Hij won idd door zijn eigen uitstekende rijden in moeilijke omstandigheden en ook door het falen van Renault. De verkeerde keuze bij het wisselen van de voorbandjes is eigen schuld, dikke bult. Als je in de regen rijd en aan de leiding ligt, denk ik dat je juist wat conservatiever moet denken. Laat anderen eerst maar experimenteren met andere banden. Op het moment dat die tijd winnen kan je altijd nog naar binnen. Slechte pitstop is waarschijnlijk gewoon een beetje pech.

Evenzogoed, niets dan lof voor een prima winst van MS, prettig dat Alonso 2e werd waar ik op een bepaald moment dacht dat ie nog veel verder tergu zou gaan vallen. Zo is het nog spannender, voor zover mogelijk...

Vroemvroem

Schumi niet meer in de F1? :'( :'( :'( :-[

Zucht.

FerrariMan

Wat een race van de Duitser. Wat een race.

Ok, geluk met het falen van Renault maar andersom is dat net hetzelfde.

Vroemvroem

Citaat van: FerrariMan op 01 oktober 2006 - 10:44:56
Wat een race van de Duitser. Wat een race.

Ok, geluk met het falen van Renault maar andersom is dat net hetzelfde.

Tuurlijk,geef ik ook grif toe dat je in de F1 soms een beetje geluk moet hebben maar dat is alleen maar de fout van alonso en het team.
Vergeet niet dat alonso ook minstens 4 belangrijke sec is kwijtgeraakt door van de baan te gaan.

Niels

Maar toen had hij nog de oude banden er op. Daar had hij zich wel weer mee weg kunnen rijden. Maar het gaat niet alleen om de fouten van Alonso, maar ook door het rijderstalent van Schumacher. Die al vanaf '91 meereed? Ik ben geen fan van hem, maar echte spectaculaire inhaal-acties gaan we volgend jaar niet zien.

Vroemvroem

Citaat van: Niels op 01 oktober 2006 - 10:56:05
Maar toen had hij nog de oude banden er op. Daar had hij zich wel weer mee weg kunnen rijden. Maar het gaat niet alleen om de fouten van Alonso, maar ook door het rijderstalent van Schumacher. Die al vanaf '91 meereed? Ik ben geen fan van hem, maar echte spectaculaire inhaal-acties gaan we volgend jaar niet zien.

Dat zou ik niet durven zeggen hoor ;).Er zullen altijd mooie acties blijven ook onder andere rijders :-).Maar ik snap uw punt wel,zonder michael is de f1 veel minder,alleeja,voor mij toch allesins en vandaag nog maar eens gezien waarom.
Moest schumi er dit seizoen niet zijn geweest dan was alonso mee z'n 2 vingers in de neus kampioen geworden.

Je bent geen fan van schumi,welnu,ge kunt nog steeds het worden want er zijn nog 2 races te gaan :-).

Ferrari 2010

Citaat van: Niels op 01 oktober 2006 - 10:56:05
Maar toen had hij nog de oude banden er op. Daar had hij zich wel weer mee weg kunnen rijden. Maar het gaat niet alleen om de fouten van Alonso, maar ook door het rijderstalent van Schumacher. Die al vanaf '91 meereed? Ik ben geen fan van hem, maar echte spectaculaire inhaal-acties gaan we volgend jaar niet zien.
Kubica zal denk ik wel voor genoeg spektakel zorgen. En als Räikkönen een goede wagen heeft zal ook hij wel spectakel laten zien ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Niels

Het is wel mooi dat Alonso naar Ferrari gaat. En er dus een plekje bij Renault vrijkomt? Is die al weggegeven? Misschien een plek voor Kubika? Daar gaat hij het dus heel goed doen.

Vroemvroem

Citaat van: Niels op 01 oktober 2006 - 11:17:01
Het is wel mooi dat Alonso naar Ferrari gaat. En er dus een plekje bij Renault vrijkomt? Is die al weggegeven? Misschien een plek voor Kubika? Daar gaat hij het dus heel goed doen.

Alonso gaat naar mclaren en raikkonen gaat naar ferrari  ;)

Niels

Laatst zeiden ze nog dat Alonso naar Ferrari ging. Maarja, even gechekt op Internet en je hebt gelijk!

Ferrari 2010

Citaat van: Niels op 01 oktober 2006 - 11:17:01
Het is wel mooi dat Alonso naar Ferrari gaat. En er dus een plekje bij Renault vrijkomt? Is die al weggegeven? Misschien een plek voor Kubika? Daar gaat hij het dus heel goed doen.
En Kovalainen gaat naar Renault, er is nkel nog een plekje bij Mclaren vrij als je naar de huidige topteams kijkt, maar dat is wsl voor Hamilton. Kubica gaat denk ik gewoon bij BMW blijven, ik denk dat die volgend jaar wel eens goed zouden kunnen meestrijden!

Citaat van: Niels op 01 oktober 2006 - 11:21:47
Laatst zeiden ze nog dat Alonso naar Ferrari ging. Maarja, even gechekt op Internet en je hebt gelijk!
Daar is nooit sprake van geweest hoor, Alonso heeft begin dit seizoen al bekend gemaakt naar McLaren te gaan ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Citaat van: Niels op 01 oktober 2006 - 11:21:47
Laatst zeiden ze nog dat Alonso naar Ferrari ging. Maarja, even gechekt op Internet en je hebt gelijk!
Daar is nooit sprake van geweest,  Alonso tekende reeds in december 2005 al voor McLaren Mercedes.