Michael Schumacher: The End.

Gestart door FerrariMan, 10 september 2006 - 16:01:21

« vorige - volgende »

scho0634

Als je een paar jaartjes F1 kijkt weet je dat inhalen momenteel uiterst moelijk is. Ook als je een snellere auto hebt. Denk maar aan Imola 2005, toen Schumi de snelste was maar niet voorbij kwam aan Alonso (Die toen trouwens ook goed verdedigde zonder fout te maken!). De inhaalactie van FA bij MS toen en die op de Hungaroring dit jaar waren beide buitenom op plekken waar je het niet ff had gedacht. Dat waren gewoon prima acties. Zelfs op Monza (met name in de 1e ronde) liet ie zien dat ie toch echt wel kan racen. Dat waren gewoon prima acties, en daarvoor kijk ik F1. En dat geld niet alleen voor Alonso, ook voor bv Raikkonen. 

Schumacher is goed, heel goed. Maar ik wordt soms wel moe van mensen die alles wat hij doet geweldig vinden en als aan ander het doet is het omdat ie een betere auto heeft. Nou ik heb nieuws voor je: In 75% van alle door hem gewonnen races had MS toch echt de beste wagen.

FerrariMan

Citaat van: scho0634 op 22 september 2006 - 21:56:33Nou ik heb nieuws voor je: In 75% van alle door hem gewonnen races had MS toch echt de beste wagen.
Dus een vierde van de gewonnen races was met een mindere auto? Niet slecht, op negentig overwinningen.  :)

Ik ben het eens dat Alonso kwa racerij heel sterk is, dat hebben we dit seizoen toch al gezien. Gelukkig is er meer aan de sport dan het racen alleen.

Nuja, Brazilië komt dichterbij...helaas.


Vroemvroem

Citaat van: scho0634 op 22 september 2006 - 21:56:33
Als je een paar jaartjes F1 kijkt weet je dat inhalen momenteel uiterst moelijk is. Ook als je een snellere auto hebt. Denk maar aan Imola 2005, toen Schumi de snelste was maar niet voorbij kwam aan Alonso (Die toen trouwens ook goed verdedigde zonder fout te maken!). De inhaalactie van FA bij MS toen en die op de Hungaroring dit jaar waren beide buitenom op plekken waar je het niet ff had gedacht. Dat waren gewoon prima acties. Zelfs op Monza (met name in de 1e ronde) liet ie zien dat ie toch echt wel kan racen. Dat waren gewoon prima acties, en daarvoor kijk ik F1. En dat geld niet alleen voor Alonso, ook voor bv Raikkonen. 

Schumacher is goed, heel goed. Maar ik wordt soms wel moe van mensen die alles wat hij doet geweldig vinden en als aan ander het doet is het omdat ie een betere auto heeft. Nou ik heb nieuws voor je: In 75% van alle door hem gewonnen races had MS toch echt de beste wagen.


Das typisch voor mensen zoals u;je zit alonso op te hemelen doordat'em goed verdedige in imola in 2005 maar ben je dit seizoen dan al vergeten mss?Juist,we hebben net de omgekeerde situatie gekregen en deze was alonso veel sneller en kon er ook niet voorbij en schumacher had ook geen fouten gemaakt.Maar daar zwijg je vlug over natuurlijk.
Ik krijg het schijt van mensen die alonso ophemelen terwijl die dikkenek in mijn ogen nog eerst zeer veel moet bijleren en nog veel moet laten tonen.

In monza zit iedereen zo bezig van alonso van wauw,van 10 naar 3de plaats,dat is idd mooi maar je moet alles wel eens goed nagaan;1)Ik wist op voorhand dat alonso veel plaatsen al zou goed maken bij de start,die renaults starten als een gek en daar is niets nieuws aan en alonso zat al meteen op een 6de plaats.Dat starten is niet omdat alonso zo goed is maar omdat er iets aan of in die wagen steekt waardoor ze een stuk vlugger kunnen optrekken dan de meeste anderen.
2)De manier waarop meneerke heidfeld voorbij steekt?Zo kan ik het ook zenne door gewoon maar vlug de chicane te gaan afsnijden,dit was overduidelijk en alonso heeft onbegrijpelijk geen straf gekregen.
3)Hopla dus,alonso daardoordus op een 5de plaats terecht gekomen maar dan zat massa met het probleem dat hij een heel stuk toch sneller was dan kubica maar heeft enorm veel tijd door verloren en daardoor kon alonso als een button makkelijk volgen maar die renault was sneller dan kubica en button en massa werd dus opgehouden.Het resultaat was dat alonso een aantal ronden langer kon rijden dan alle anderen en daar het verschil heeft kunnen maken en daardoor op een 3de plaats opeens zat.

Massa zou ervoor zijn geweest had hij al die kostbare seconden niet verloren achter die kubica maar goed,dat is nu eenmaal F1,het hoort erbij.
Dus zo spectaculair was het dus niet van alonso.

Schumacher heeft voor al zijn overwinningen en z'n succes en noem maar op hard moeten werken en heeft niet de makkelijke keuze gemaakt toen hij naar ferrari ging.
Het is zijn werk en hij heeft er uiteindelijk de vruchten van kunnen plukken en terecht.
In 2002 en 2004 had schumacher de allerbeste wagen,niets op aan te dingen,het was onmogelijk voor de anderen om kampioen te worden.
Maar het is toch niet meer dan normaal dat je vooral veel kan winnen als je de beter wagen hebt?
Mij gaat het hem er ook om dat schumacher bv in 96 met een wrak van een ferrari toch 3 races heeft kunnen winnen en niet de minste.
Vorig seizoen was schumacher niet slecht want schumacher heeft met zo'n vorte wagen toch maar mooi een 3de eindplaats behaald ondanks toch wel heel wat pech te hebben gehad en te zijn uitgevallen ect.....

Dat iedere rijder fouten maakt en eens zaken doet die niet horen weten we al langer dan vandaag.Senna en prost en noem maar op gaan ook niet vrijuit daarin.

bogief1

Dan heeft die zelfde Schumacher ook die slechte wagen helpen maken.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Vroemvroem

Citaat van: bogief1 op 23 september 2006 - 17:34:41
Dan heeft die zelfde Schumacher ook die slechte wagen helpen maken.


In 96 valt er schumacher helemaal niets te verwijten.
En schumacher kan er maar weinig aan doen als ze bij ferrari bv een slechte motor hebben gemaakt zoals bv vooral bij mclaren het geval is.Schumacher kan wel enorm veel bijbrengen.

Hamilton MASTER

Citaat van: Vroemvroem op 23 september 2006 - 21:40:02
Citaat van: bogief1 op 23 september 2006 - 17:34:41
Dan heeft die zelfde Schumacher ook die slechte wagen helpen maken.


In 96 valt er schumacher helemaal niets te verwijten.
En schumacher kan er maar weinig aan doen als ze bij ferrari bv een slechte motor hebben gemaakt zoals bv vooral bij mclaren het geval is.Schumacher kan wel enorm veel bijbrengen.

Je hebt gelijk, hij is een genie dat alleen goede zaken kan doen...
Iedereen moet werken voor zijn overwinningen, en iedereen kan een mooie inhaalrace rijden.

Moet je daarom de meningen van anderen afbreken omdat ze niet strijken met jouw mening ?

Waarom in godsnaam zo agressief?  :-\



bogief1

Ik vraag me dit ook af. Je ziet blijkbaar alles door een Schumacherbril.
Schumacher zal inderdaad wel bijgebracht hebben tot het succes van Ferrari de laatste jaren.
Maar met Todt en Brawn hadden ze al de mannen in huis om tot een succes te komen.
Williams leverde ook z'n kampioenen dankzij de wagen die werd ontwikkeld door Newey...
Moest bv Hill naar Ferrari gegaan zijn dan was Ferrari ook weer aan de top gekomen dankzij de eerder vernoemde namen.
Schumacher ontwerpt geen wagen é, hij is de piloot die wel zegt wat er beter moet zijn.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Vroemvroem

Citaat van: bogief1 op 23 september 2006 - 22:05:50
Ik vraag me dit ook af. Je ziet blijkbaar alles door een Schumacherbril.
Schumacher zal inderdaad wel bijgebracht hebben tot het succes van Ferrari de laatste jaren.
Maar met Todt en Brawn hadden ze al de mannen in huis om tot een succes te komen.
Williams leverde ook z'n kampioenen dankzij de wagen die werd ontwikkeld door Newey...
Moest bv Hill naar Ferrari gegaan zijn dan was Ferrari ook weer aan de top gekomen dankzij de eerder vernoemde namen.
Schumacher ontwerpt geen wagen é, hij is de piloot die wel zegt wat er beter moet zijn.

Correctie;schumacher heeft er zelf voor gezorgd dat hij mensen als een brawn en co heeft kunnen meenemen naar ferrari.
Meneerke villeneuve heeft dit helemaal niet gekunnen.
Niet alle rijders zijn in staat om zo'n mensen te overtuigen om naar een ander team mee te gaan.
Maar ferrari zag die loonlast allemaal niet zitten en schumacher heeft zelf een bepaald bedrag van zijn loon laten houden,iets wat velen niet weten volgens mij,op die manier zijn brawn en co dan toch naar ferrari kunnen gaan.Schumacher wist ook wel dat hij zonder die mensen nergens zou staan.
Daarmee dat ik zeg;hoeveel mensen doen of kunnen zoiets?
Tuurlijk maakt schumi de motor niet enz....Maar mij gaat het hem erom en net uitgelegd dat je wel de (juiste)mensen moet kunnen meekrijgen en dat is nu eenmaal de verdienste van michael.
Alonso kan zoiets helemaal al niet zeggen en raikkonen ook al niet.

Schumacher heeft niet wat maar zeer veel bijgebarcht bij ferrari.Hij is ook de beste piloot en heeft in al die jaren het verschil ook op de baan kunnen maken.
Neem nu massa;goeie rijder maar zou dit seizoen nooit in staat zijn geweest omnog zo dicht tot bij alonso te geraken.En van teamorders bij ferrari heb ik nog niets of nauwelijks iets van gezien.Integendeel,bij renault heeft fisico al 3maal alonso moeten voorlaten.

Hamilton MASTER

Alonso bracht Renault enorm veel bij. Hij kent enorm veel van mechaniek en kan zijn ingenieurs heel veel bijbrengen over de wagen.
Net als Kovalainen, die dit onderdeel van de sport nog meer beheerst dan Fernando.

Schumacher heeft inderdaad met Brawn en Todt goede mensen bij Ferrari gebracht maar om dit nu helemaal op te hemelen vind ik het toch een beetje erover.
De wagen die hij 3 jaar had, was echt compleet top. Een prima wagen met een kaliber piloot erin, die combinatie kon niet mislukken.
Maar om hen allemaal de hemel in te prijzen... Het is en blijft sport.

Ook al doet 1 rijder het schitterend, mag je het werk van Renault niet onderschatten. Ze komen terug de F1 binnen, halen een toptalent bij Minardi weg en worden wereldkampioen met een wagen die 4 jaar in de F1 zit. Chapeau vind ik.

Ik meen dat je iets té pro-schumacher bent ;)



Vroemvroem

Citaat van: Raikkonen MASTER op 24 september 2006 - 13:37:00
Alonso bracht Renault enorm veel bij. Hij kent enorm veel van mechaniek en kan zijn ingenieurs heel veel bijbrengen over de wagen.
Net als Kovalainen, die dit onderdeel van de sport nog meer beheerst dan Fernando.

Schumacher heeft inderdaad met Brawn en Todt goede mensen bij Ferrari gebracht maar om dit nu helemaal op te hemelen vind ik het toch een beetje erover.
De wagen die hij 3 jaar had, was echt compleet top. Een prima wagen met een kaliber piloot erin, die combinatie kon niet mislukken.
Maar om hen allemaal de hemel in te prijzen... Het is en blijft sport.

Ook al doet 1 rijder het schitterend, mag je het werk van Renault niet onderschatten. Ze komen terug de F1 binnen, halen een toptalent bij Minardi weg en worden wereldkampioen met een wagen die 4 jaar in de F1 zit. Chapeau vind ik.

Ik meen dat je iets té pro-schumacher bent ;)

Alonso heeft helemaal niets bijgebracht.Heeft alonso zoals schumacher mensen meegetrokken naar een ander team?Nope,zelfs nu naar mclaren,noppes.
Alonso zal er alleen kunnen ophopen dat de mensen bij mclaren zelf eindelijk eens een goeie wagen maken en niet eentje waar e ieder seizoen wel iets aan mankeert.Iedere rijder kan uiteraard wel zeggen van dit en dat en ik vind dat ik teveel onder en/of overstuur heb enz.....Tzou jammer zijn mochten ze dat niet kunnen.
En we zien het dit seizoen dat schumacher nog steeds de beste piloot is van het veld.De eerste helft van het seizoen was de renault sterker dan de ferrari maar toch wint schumacher 2 races.Dan kan ferrari de kloof dichten en sindsdien kan alonso geen races meer winnen,integendeel,eindigd een aantal keer op een 5de plaats en voor de race in monza hebben ze bij renault proberen die motor te verbeteren maar we hebben gezien tot wat dat geleid heeft,hehe.

En je bent fout;todt zat al bij ferrari.
3jaar?
De ferrari was alleen oppermachtig in 2002 en 2004.In 2003 kon zowel bmw als mclaren aanspraak maken op de titel maar schumcher maakte het klasseverschil over heel het seizoen bekeken en won verdiend de titel.

Renault verdiende dan ook de constructur vorig seizoen.

Tim C


bogief1

Alonso heeft al 3? records op jonge leeftijd gehaald en is mee een onderdeel van het succes van renault.
Zie jij renault volgend jaar nog presteren zoals de laatste jaren? Ze zullen Alonso missen.
Schumacher en Ferrari zijn top geworden onder andere door het vele geld dat zowel Ferrari als marlboro uitgaf.
Schumi is top, maar jij beeld hem voor als een God...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

Citaat van: Vroemvroem op 24 september 2006 - 13:52:18
De ferrari was alleen oppermachtig in 2002 en 2004.In 2003 kon zowel bmw als mclaren aanspraak maken op de titel maar schumcher maakte het klasseverschil over heel het seizoen bekeken en won verdiend de titel.
Schumacher alleen maakte het klasseverschil niet, de anderen lieten steken vallen en dankzij een héél betrouwbare Ferrari won hij alsnog de titel. Montoya gooide in Indy zijn eigen ruiten in, Kimi stond meermaals naast de kant met een kapotte Mercedes motor in zijn McLaren.

The Iceman

Citaat van: Vroemvroem op 24 september 2006 - 13:52:18
Alonso heeft helemaal niets bijgebracht.Heeft alonso zoals schumacher mensen meegetrokken naar een ander team?Nope,zelfs nu naar mclaren,noppes.
Denk dat je de bal hier compleet misslaat ! Alonso's feedback mogen we zeker niet onderschatten.