Voetbalbeker van België 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2006 - 18:04:19

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Ik ga akkoord met Razzle deze keer.
Brugge heeft inderdaad héél weinig laten zien en Standard nog minder.

Zet een Geeraerts op het middenveld en je hebt een heel andere match lijkt me.
Ook Fellaini werd gigantisch benadeeld door de arbitrage.

Dante die geel krijgt omdat iemand hem vastpakt in z'n rug, hij zijn arm wegtrekt en dan opeens ziet dat het de lijnrechter is? Laat me niet lachen.
Clement man van de match  ::)  ... zucht ... het Belgische voetbal is er gigantisch slecht aan toe.

Waarom krijgt Blondel geen rood voor zijn tackle op Conceiçao ? Vervecken ziet goed genoeg dat Blondel gewoon de achillespees van Sergio had kunnen doortrappen. Kous kapot, tape kapot, gewoon los door alles door. Bal? In geen kilometers te bekennen.

Man van de match nadien Stijnen? Don't think so. Hij krijgt in die fase die als "briljant" werd omschreven de bal 2x recht op hem afgeschoten. Goed positiespel? Neen slecht getrapt van Jova en Sergio.

Standard was niet veel beter. Geen enkele voet aan de grond kregen ze op het middenveld. Brugge stoorde vlug en Balaban ging zelfs af en toe mee storen  :o

Rotslechte finale, rotslechte arbitrage en de vurigste supporter was Preud'Homme. Respect voor die man, zo zijn er nog weinigen.



razzle_dazzle

De vraag die moet gesteld worden is: "Wat heeft Vervecken gezien bij de fase Jova-Valgaeren?". Het antwoord is simpel: PENALTY! Maar hij mocht die echter niet fluiten. Het feit dat Vervecken zelfs geen corner geeft, speelt in zijn nadeel en zorgt dus voor de nodige controverse. Hiermee toont hij duidelijk aan dat Valgaeren geen bal had en dit een logische strafschop tot gevolg had moeten zijn. Een vergissing van Vervecken, maar het niet fluiten van de penalty was heel bewust! Naar de reden kunnen we echter gissen, maar er zijn gisteren teveel toevalligheden gebeurd om nog enige geloofwaardigheid op te wekken. Ik geloof dan ook meer dan ooit dat er voor deze wedstrijd onderlinge afspraakjes zijn gemaakt...
Nooit hebben wij meeval (arbitrage) als het erop aankomt, al 20 jaar niet (lees: belangrijke momenten; titel, finales).

Het arbitrage-korps buiten beschouwing gelaten, was dit echter wel nog een schandalige prestatie van Standard. Hoe durf je zo het veld opkomen? Tegenstand was 10x scherper en speelde met veel meer overgave. Onbegrijpelijk. We waren gewoon nergens, overal te laat, veel te laks, niet vooruit verdedigen. Dit was verdorie een FINALE! Daar versta ik, met de beste wil van de wereld, echt NIETS van.

Ik ben akkoord met de stelling dat MPH een echte clubman is en dat hij bij Standard moet blijven, maar NIET als trainer. Ik vind dat velen zich daar nogal op verkijken. 't Is niet omdat hij met ons meevoelt en Standard terug wil brengen daar waar het hoort, dat ik/wij een oogje moeten toeknijpen wanneer hij weer eens (tactisch) blundert. Niemand is perfect, maar het is niet de eerste keer...
- Eerst en vooral is de keuze voor Oussalah zeer merkwaardig. Mustapha heeft in het verleden al meermaals gefaald achterin. Wetende dat Club een kopbalsterke ploeg is, had de keuze voor Dupré wel zeer voor de handliggend geweest.
- Waarom gooit hij zijn middenveld door elkaar? We spelen al 10 matchen hetzelfde, en bij de FINALE (!!!) gooit hij alles door elkaar? Witsel rechts, Defour links en Sergio die het spel moet verdelen?! Wie heeft dit in godsnaam beslist? Welke eikel haalt zich dat in zijn hoofd? Het liep voor geen meter, niemand wist waar lopen en Sergio slofte van de ene naar de andere kant waardoor Fellaini altijd in de problemen kwam. Niemand stond op zijn plaats en dat heeft ons 45 kostbare minuten en een 1-0 achterstand opgeleverd. Een onbegrijpelijke blunder van formaat. Dit kon gewoon nooit goed uitdraaien. Tactisch is MPH een grand zero!
- I'm sick of his games. MPH begint serieuze Vercauteren-trekjes te krijgen. Altijd zijn opstelling tot op het einde verzwijgen, altijd proberen de verrassing te creëeren door te schuiven met spelers,...En het levert JAMAIS iets op!
- De keuze van de bank was wellicht lastig, maar een Sa Pinto had daar eigenlijk niet mogen ontbreken (ten nadele van Dembélé).

Versta me echter niet verkeerd: ik zeg JA tegen MPH (rouche in hart en nieren), maar niet als coach. Een geweldige uitstraling, persoonlijkheid en gedrevenheid, maar het is beter dat hij zich niet moeit met het veldspel (en dan heb ik het niet enkel over de wedstrijd van gisteren).

Ook nog een zeer leuke quote bij het persoverzicht : "Enig positief punt is dat Witsel, Defour en Fellaini - allen 18 jaar - de nodige ervaring opdoen met dit soort wedstrijd, en zich bewust worden van enkele lacunes. Lacunes die men best nog een jaartje in Luik tracht te bewerken." Hopelijk lezen de desbetreffende spelers dit ook eens!

Altijd hopend/toelevend naar een hoogtepunt en steeds weer onderuit gekegeld worden. Het komt altijd hard aan, ook nu weer. Volledig teneergeslagen na het verloren titelduel op anderlecht vorig jaar. Nauwelijks hersteld hiervan, maar uiteindelijk worden we dit seizoen derde en spelen we een cup final. Je hoopt dan toch weer op "iets", maar het mag natuurlijk niet zijn. Alweer duwen ze je dat zwarte, diepe dal in, waarin je nog amper naar boven kan klauteren. Opnieuw ontgoocheling, opnieuw verdriet...Het doet verdorie veel pijn! Hadden we dit echter op voorhand geweten, hadden we ons een pak moeite en pijn kunnen besparen, maar we zijn niet voor niets Rouches: we hopen altijd en we staan er altijd. Dit is dan ook UNIEK en we zijn een eenzaat in onze soort. En daar ben ik verdorie fier op! Ooit zullen wij triomferen en die uitbarsting van vreugde zullen wij, en wij alleen, begrijpen!

Toch nog een welgemeende f*ck you naar alles wat blauw en zwart is! Public de merde!

Hamilton MASTER

Ik begrijp je frustratie wel.

Vervecken heeft de match echt kapot gefloten.
Hoeveel fouten Jova tegen zich gefloten kreeg is niet op 3 handen te tellen. Het is echt schrijnend om zien. Vooral als de commentaar op Canvas de prestatie van Vervecken bewierrookte alsof hij de beste match dit seizoen had gefloten.

"Vervecken heeft alles prima onder controle." Niet echt dus. Als je dan ziet hoe vaak Balaban zich weer laat vallen en telkens de fout mee krijgt.
Ik begin meer een hekel te krijgen aan Balaban, een hekel die groter is dan die die ik voor Gert Verheyen jarenlang heb gehad.

Ik ken qua spelers niet zoveel van de opstellingen van Standard maar achterin was het met Ousallah  inderdaad klungelen geblazen.
Ook Deflandre speelde een vrij povere partij.

Eerlijk duurt wederom dus het kortst...