UEFA-cup 2006-2007

Gestart door razzle_dazzle, 25 augustus 2006 - 18:35:50

« vorige - volgende »

Supermariobros

Ajax speelde tot voor Zulte-Waregem een bedroevende Europese campagne, maar gisteren was daar weinig van te merken. De Nederlandse club speelde een goede wedstrijd en was een maatje te groot voor ons. Er werd ons wel een strafschop onthouden, maar op hun zege was niks aan te merken. Ondanks de 0-3 nederlaag overwinteren we toch dankzij de overwinningen tegen Wenen en Praag.

Vrijdag (morgen) wordt er in Nyon geloot voor de 16e finales, waar we het tegen een groepswinnaar zullen opnemen. Mogelijke tegenstanders van Zulte-Waregem zijn Blackburn, Panaithinakos, Newcastle. In de overige groepen worden de laatste wedstrijden vandaag nog afgewerkt.

Jasper

Zo goed was Ajax niet hoor, ze kunnen zeker beter dan dat. Ik moet wel zeggen dat die tweede goal verdorie een propere counter was. En dat we bij 1-1 (strafschop Zulte) een heel andere match te zien krijgen.

Juan Pablo

En Nederland overklast Belgie weer eens  8)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 14 december 2006 - 14:59:44
Zo goed was Ajax niet hoor, ze kunnen zeker beter dan dat. Ik moet wel zeggen dat die tweede goal verdorie een propere counter was. En dat we bij 1-1 (strafschop Zulte) een heel andere match te zien krijgen.

Ajax kan inderdaad beter, maar gisteren volstond hun spel alvast voor de zege. Jammer dat we die terechte strafschop niet kregen, de match had zoals je al zei een totaal ander beeld gekregen. Ik zeg nu niet dat we zouden gewonnen hebben, maar de nederlaag was zeker zo zwaar niet geweest.

Enfin, morgen de loting afwachten en dan is de wedstrijd van woensdag vlug vergeten.

razzle_dazzle

Nederland overklast Belgie al langer hoor...alleen is er nu wel de nuance dat Ajax een topclub in Nederland is en Zulte-Waregem een ploegje dat met semi-profs speelt en nog maar aan zijn tweede seizoen op de hoogste afdeing bezig is...
Toch knap gedaan vind ik.

Nu maar hopen op een Engelse topper of Parma  :).

scho0634

Het ging verrassend makkelijk gisteren, ja. Daar ben ik wel blij mee als geboren Amsterdammer, trouwens  :). Als Ajax 2 weekjes terug tegen ZW had gespeeld had ik het trouwens nog moeten zien, want toen speelden ze erbarmelijk. Gelukkig (voor mij) gaat het de laatste 3 potjes weer wat beter. Al was het gisteren niet groots. Individuele kwaliteiten van m.n. Huntelaar gaven de doorslag.

Dat ZW zich uberhaupt plaatst vind ik sowieso heel knap voor zo'n kleine club. Overigens moet de kracht van het Nederlandse voetbal hier niet overschat worden. Zoals hier boven wordt gesteld speelde een Belgische middenmoter tegen een Nederlandse topclub met een begroting van 70 miljoen. Ik denk dat Nec ook niet zomaar wint van CLub Brugge of Anderlecht. Psv doet het de laatste jaren aardig maar hadden dit jaar ook wel een heel simpel CL poultje. Tegen een grote ploeg zullen ze ook gewoon het onderspit delven, zie de wedstrijd tegen Liverpool. Toen waren ze echt kansloos. Maar het Nederlandse voetbal is wel wat verder dan het Belgische momenteel, ja. Maar daar moet ik bijzeggen dat het voor mij onbegrijpelijk is dat de Rode Duivels zo erbarmelijk presteren de laatste jaren met toch heel aardige spelers.

Supermariobros

Vanmiddag bij de loting zijn de mogelijke tegenstanders van Z-Waregem: Tottenham, Blackburn, Newcastle, AZ, Panaithinakos, Parma of de Rangers.

Het Europese avontuur is mooi geweest voor Essevee en we wisten als enige Belgische ploeg te overwinteren  :P, Het zal in de volgende ronde hoogstwaarschijnlijk een einde kennen. Mijn voorkeur gaat uit naar Blackburn, de minste van de Engelse clubs.

Supermariobros

#67
Zulte-Waregem heeft een prachtige affice geloot, we zullen het op 14 of 15 februari thuis opnemen tegen Newcastle, de nr. 14 uit de Engelse competitie. Een week later wordt de terugmatch afgewerkt.

Hopelijk kunnen we iets tonen, zodat ze ons ook in Engeland kennen.  :)

De Nederlandse ploegen hebben taaie tegenstanders geloot: AZ neemt het op tegen Fenerbache, Feyenoord tegen Tottenham en Ajax tenslotte speelt tegen Werder Bremen.

scho0634

Citaat van: Supermariobros op 15 december 2006 - 15:24:39
Zulte-Waregem heeft een prachtige affice geloot, we zullen het op 14 of 15 februari thuis opnemen tegen Newcastle, de nr. 14 uit de Engelse competitie. Een week later wordt de terugmatch afgewerkt.

Hopelijk kunnen we iets tonen, zodat ze ons ook in Engeland kennen.  :)

De Nederlandse ploegen hebben taaie tegenstanders geloot: AZ neemt het op tegen Fenerbache, Feyenoord tegen Tottenham en Ajax tenslotte speelt tegen Werder Bremen.

Wrijf het er maar in..... :-[

Supermariobros

Zoals verwacht was Newcastle een paar maatjes te groot, al was daar in de eerste helft weinig van te merken. We voetbalden met een groot hart, maar de Engelsen kregen wel de beste kansen. Wij hadden een strafschop kunnen krijgen voor handspel.

In de tweede helft kwam het klasseverschil van de Magpies naar boven, wel jammer dat we onmiddelijk na de rust op achterstand kwamen, die verdubbeld werd na een onterechte strafschop. Wij konden wel nog tegen scoren, maar de goal van Siberski was er teveel aan.

Z-Waregem speelde een verdienstelijke wedstrijd, maar het is zeker geen schande om tegen dit Newcastle te verliezen.

Racegirl


Ze verdienden veel meer dan verliezen met 1-3. Toch mogen ze met opgeheven hoofd terugkijken naar de wedstrijd, ik heb vooral genoten van de eerste helft. Ongelukkige owngoal net bij het begin van de 2de helft, en geen penalty (net zoals het ook geen handspel was in de eerste helft).

Newcastle was net een tikkeltje te sterk..

You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper

Ik ben jaloers op Zulte-Waregem, hun verdedigers werken efficiënter af dan onze spitsen. :-\

razzle_dazzle

Geen oneervolle verliesmatch voor Zulte he. Ik vond Newcastle eigenlijk ontgoochelend, maarja als je dan toch 3 ballen in het netje kan leggen, beschik je toch over een zekere klasse waar geen enkele Belgische ploeg over beschikt.

Toch een kleine bemerking...dat zogezegde handsgeval was echt wel onopzettelijk hoor, voor zoiets fluit je gewoon geen penalty...zelfs niet voor david tegen goliath. Maar toch, knap gedaan van ZW.

Supermariobros

We hebben gisteren eervol afscheid genomen van Europa en Z-Waregem mag terugkijken op een geslaagde Europese campagne. Gisteren speelden een een goede wedstrijd met een B-ploeg!!!, maar wat stelde Newcastle teleur. Ze stonden dan wel 3-1 voor, maar zeker voor een Engelse ploeg verwacht je toch dat ze voor eigen publiek voluit voor de overwinning gaan.

Dat gebeurde dus niet en de Westvlamingen speelden heel goed mee. Meert moest dan wel een bal van de lijn koppen, maar wij konden ook aanspraak maken op een doelpunt telkens via uitstekende passes van Meert, maar Van Den Driessche en Siani twijfelden telkens te lang. Met een Matthys had het misschien 0-1 gestaan. De tweede helft geen verbetering voor de Magpies, ze komen dan toch op voorsprong en dan zie je dat bij ons de kous af is. Enkele min. voor tijd hadden we nog de gelijkmaker kunnen scoren via een schitterende actie van de ingevallen Matthys, maar telkens dat verdomde Engelse been ertussen.

Newcastle heeft ongetwijfeld de klaase in huis, en één speler kan de match beslissen. Ze zijn sterker dan ons, maar gisteren vond ik ze een teleurstellende wedstrijd spelen en het was zeker niet onverdiend geweest mochten we een gelijkspel behaald hebben.

Nu kunnen we ons volop concentreren op de competitie, nu nog in de linkerkolom zien te eindigen en ons seizoen is geslaagd.