UEFA-cup 2006-2007

Gestart door razzle_dazzle, 25 augustus 2006 - 18:35:50

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Vandaag vond de loting van de eerste ronde van de UEFA-cup plaats:

Tsjern.Odessa (Oek) - H.Tel Aviv (Isr)
Braga (Por) - Chievo (Ita)
Lev.Tallinn (Est) - Newcastle (Eng)
Molde (Noo) - Rangers (Sch)
STANDARD - Celta de Vigo (Spa)
Mac.Haifa (Isr) - Litex Lovetsj (Bul)
Derry City (Ier) - PSG (Fra)

Hertha BSC (Dui) - Odense (Den)
Legia Warschau (Pol) - Austria W. (Oos)
Panathinaikos (Gri) - Zaporizja (Oek)
Lok.Moskou (Rus) - ZULTE WAREGEM
Sparta Praag (Tsj) - Hearts (Sch)
Fenerbahçe (Tur) - Randers (Den)
Salzburg (Oos) - Blackburn (Eng)

Schalke (Dui) - Nancy (Fra)
Achnas (Cyp) - Lens (Fra)
Slovan Liberec (Tsj) - Rode Ster (Ser)
AZ (Ned) - Kayserispor (Tur)
Roebin Kazan (Rus) - Parma (Ita)
Brøndby (Den) - E.Frankfurt (Dui)
Atromitos (Gri) - Sevilla (Spa)

Besiktas (Tur) - CSKA Sofia (Bul)
Vit.Setubal (Por) - Heerenveen (Ned)
Marseille (Fra) - Boleslav (Tsj)
Atvidabergs (Zwe) - Grasshopper (Zwi)
Rapid Boekarest (Roe) - Nacional (Por)
Trabzonspor (Tur) - Osasuna (Spa)

FC Bazel (Zwi) - Rabotnicki (Mac)
West Ham (Eng) - Palermo (Ita)
Feyenoord (Ned) - Lokomotiv Sofia (Bul)
Ruzomberok (Svk) - CLUB BRUGGE
Sion (Zwi) - Leverkusen (Dui)
Part.Belgrado (Ser) - Groningen (Ned)
Xanthi (Gri) - Dinamo Boekarest (Roe)

Slavia Praag (Tsj) - Tottenham (Eng)
IK Start (Noo) - Ajax (Ned)
Artmedia (Svk) - Espanyol (Spa)
Wisla Krakau (Pol) - Iraklis (Gri)
Livorno (Ita) - Pasching (Oos)
Dinamo Zagreb (Kro) - Auxerre (Fra)

De Belgische ploegen kenden niet veel meeval tijdens de loting. Zulte-Waregem moet het opnemen tegen Lokomotiv Moskou, waar oude bekende Muslin trainer is. Standard moet het opnemen tegen Celta de Vigo, Brugge ontmoet de onbekende slovaakse ploeg Rozomdinges.

Vreselijk, bah! Ik kan al geen Spaans voetbal zien, en nu trekt die corrupte zak daar toch wel niet Celta uit zeker. We hebben al geen al te geweldige herrineringen aan Spaanse tegenstanders, en bovendien moeten we nog eerst thuis spelen. Het kan tegen zitten... Niks sfeer, niks naam, niks uitstraling en toch kansloos. Pffff ...

Supermariobros

Wij hebben ook al geen te leuke loting achter de rug, we wisten dat we een moeilijke tegenstander zouden treffen, maar naar het koude en kille Rusland. Pfff, echt onaantrekkelijk. Ik had veel liever Schalke als tegenstander gehad, dan kwam er veel toeschouwers ook naar Duitsland.  :-\

Hamilton MASTER

Ja het wordt inderdaad moeilijk om de belgische coefficient hoog te houden.

Hopelijk lukt het voor elke ploeg om een degelijk resultaat neer te zetten en je weet maar nooit. In voetbal kan alles... Zie maar hoe Ajax werd uitgeschakeld in de voorronde van de Champions League.



JVA

Citaat van: Raikkonen MASTER op 26 augustus 2006 - 14:24:25
Ja het wordt inderdaad moeilijk om de belgische coefficient hoog te houden.

Hopelijk lukt het voor elke ploeg om een degelijk resultaat neer te zetten en je weet maar nooit. In voetbal kan alles... Zie maar hoe Ajax werd uitgeschakeld in de voorronde van de Champions League.

De Belgische coëfficiënt zal nooit meer voldoende worden om een rechtstreekse deelnemer te hebben aan de CL. Daarvor zijn er landen in opmars die België erg snel zullen vooraf gaan. Denk maar aan Rusland, UkraIne en vooral Roemenië.
Wil je de coëfficiënt op de voet volgen dan kan dat hier:
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method3/crank2007.html


razzle_dazzle

Citaat van: JVA op 26 augustus 2006 - 21:31:23
Citaat van: Raikkonen MASTER op 26 augustus 2006 - 14:24:25
Ja het wordt inderdaad moeilijk om de belgische coefficient hoog te houden.

Hopelijk lukt het voor elke ploeg om een degelijk resultaat neer te zetten en je weet maar nooit. In voetbal kan alles... Zie maar hoe Ajax werd uitgeschakeld in de voorronde van de Champions League.

De Belgische coëfficiënt zal nooit meer voldoende worden om een rechtstreekse deelnemer te hebben aan de CL. Daarvor zijn er landen in opmars die België erg snel zullen vooraf gaan. Denk maar aan Rusland, UkraIne en vooral Roemenië.
Wil je de coëfficiënt op de voet volgen dan kan dat hier:
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method3/crank2007.html



Voila dat denk ik er ook van. Anderlecht zal dit jaar al heel ver moeten geraken in de CL anders ziet de toekomst voor het Belgisch voetbal er heel erg benauwd uit. Binnen 5 à 10 jaar zie ik geen enkele Belgische ploeg nog doorstoten naar de Champions League, waardoor er ook terug een nivellering in onze competitie zal komen...

Supermariobros

2-1 verlies bij Lokomotiv Moskou en daar kunnen we heel tevreden mee zijn, de terugmatch is gered en wie weet. De Russen waren over de ganse wedstrijd beter, Waregem slaagde er niet in om eruit te komen en een kans te verzilveren, behalve in de 94e minuut dan. Maar Moskou heeft ons ook nooit echt in gevaar kunnen brengen en het is jammer dat de twee doelpunten er komen na defensief geflater.

Vooral ging doelman Merlier zwaar in de fout, bij de eerste goal grabbelde hij achter de bal nadat Minne die bal eerder ook al kon buiten getrapt hebben, bij de tweede goal na een hoekschop ging hij onder de bal door en niet lang erna was er alweer een bal die hij lostte. Bij Waregem is het algemeen geweten dat hij niet sterk is op hoge ballen en gisteren ging hij meermaals in de fout, normaal zou De Vlieger zijn kans moeten krijgen op Gent.

We speelden een meer dan behoorlijke match, vooral als je weet dat Meert, D'haemers, Van Nieuwenhuyze en Roussel geblesseerd waren. We mogen terugkijken op een geslaagd debuut.

Uitslagen van andere Belgische deelnemers: Standard verloor thuis van Celto De Vigo met 0-1 en Club Brugge ging winnen bij Ruzemberock met 0-1.

razzle_dazzle

Het feit dat Belgie de wedstrijden van Waregem en Brugge boven de onze verkoos, toont voor mij alleen al aan hoe laag het niveau van onze clubs is gezonken. Nul bezieling, nul uitstraling, nul resultaten. Of mogen we nu al blij zijn dat Brugge kan winnen tegen Ruzomberodinges  ::)?

Probeer vooral van dit moment te genieten Mario  :).

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 16 september 2006 - 18:28:18
Het feit dat Belgie de wedstrijden van Waregem en Brugge boven de onze verkoos, toont voor mij alleen al aan hoe laag het niveau van onze clubs is gezonken. Nul bezieling, nul uitstraling, nul resultaten. Of mogen we nu al blij zijn dat Brugge kan winnen tegen Ruzomberodinges  ::)?

Probeer vooral van dit moment te genieten Mario  :).

Doe ik hoor, Razzle  ;)

Supermariobros

Club op Kanal 2, Standard op La deux en Zulte-Waregem nergens . We zullen het met Sporza radio moeten doen.  :-\

Supermariobros

#9
Z.Waregem - L. Moskou 2-0 :D 8) :D 8) :D 8) :D 8) :D

Het mooie aan de sport is, dat het onvoorspelbaar blijft!

Lokomotiv mag dan wel in de eerste helft heer en meester geweest zijn, Waregem was toch baas in de tweede helft. Muslin heeft ons gewoon onderschat door zijn sterspelers op de bank te plaatsen. In de tweede helft scoorden Matthijs (mooi afgewerkt) en Sergeant met een prachtige lob.
Het rare is ook dat iedereen dacht na de 1-0 dat Moskou de kooi van De Vlieger zou bestoren, maar ze wisten niet van welk hout pijlen maken.

Het mooie is dat voor ons niks moest, das des te mooier; laat de topploegen n maar komen. Het is een verdiende kwalificatie, alleen erg jammer dat geen enkele Belgische tv-zender het de moeite vond om de wedstrijd uit te zenden. Na de wedstrijd ontstond er op de grote markt een echt volksfeest.

Club Brugge bereikte ook de poules door een moeizaam 1-1 gelijkspel tegen Ruzemberok, Balaban scoorde pas in de slotminuut de gelijkmaker.
Standard is jammer genoeg uitgeschakeld na een overdreven 3-0 verlies in Celto de Vigo. Geraerts mistte bij een 1-0 stand een strafschop.

Dinsdag wordt er geloot voor de poules.

razzle_dazzle

Boeren in Europa!  ;D

Mooi moment en als ZW wint van zo een club is dat altijd verdiend! Proficiat.

Supermariobros

Club Brugge en Zulte-Waregem hebben een moeilijke loting achter de rug.

Club Brugge speelt tegen Leverkussen, Tottenham, D. Boekarest en Tottenham.
Zulte-Waregem speelt tegen Austraia Wien, Sparta Praag, Espanyol en Ajax.

Een moilijke loting voor ons, maar dat was te verwachten. Er zitten mooie affiches bij en we zien wel hoe ver we geraken. Niks hoeft voor ons, dus als we resultaten kunnen boeken des te leuker. Als de competitie er maar niet teveel onder lijdt.

razzle_dazzle

#12
Zulte-Waregem heeft niets te verliezen. Hopelijk kunnen ze zich goed verweren, want een volgende ronde halen lijkt me onmogelijk. Toch wordt dit ongetwijfeld genieten voor jullie supporters, wie had dit 4-5 jaar geleden kunnen denken toen jullie nog in derde klasse zaten te verkommeren? ik hoop trouwens dat jullie Ajax te kakken kunnen zetten  :).

Ook Brugge lijkt me kansloos in een erg zware groep. Leuke affiches wel tegen Tottenham, Leverkusen en Besiktas (Runje!).

ik vrees wel dat de coefficient niet veel opgekrikt zal worden.

De acht poules:

Groep A: Auxerre (Fra), Glasgow Rangers (Sch), Partizan Belgrado (Ser), Livorno (Ita), Maccabi Haïfa (Isr)

Groep B: Bayer Leverkusen (Dui), Club Brugge (BEL), Besiktas (Tur), Dinamo Boekarest (Roe), Tottenham (Eng)

Groep C: FC Sevilla (Spa/titelverdediger), AZ Alkmaar (Ned), Slovan Liberec (Tsj), Grasshoppers Zürich (Zwi), Braga (Por)

Groep D: Parma (Ita), Lens (Fra), Heerenveen (Ned), Osasuna (Spa), Odense (Den)

Groep E: Feyenoord (Ned), Bazel (Zwi), Wisla Krakau (Pol), Blackburn Rovers (Eng), Nancy (Fra)

Groep F: Ajax Amsterdam (Ned), Sparta Praag (Tsj), Espanyol Barcelona (Spa), Austria Wenen (Oos), Zulte-Waregem (BEL)

Groep G: Panathinaïkos (Gri), Paris SG (Fra), Rapid Boekarest (Roe), Hapoël Tel-Aviv (Isr), Mlada Boleslav (Tsj)

Groep H: Newcastle (Eng), Celta Vigo (Spa), Palermo (Ita), Fenerbahçe (Tur), Frankfurt (Dui)

scho0634

#13
Als geboren en getogen Amsterdammer ben ik buiten F1 fan ook nog Ajax-fan. Ik heb echt geen idee of Zulte Waregem een goede ploeg is. Moeten wij oppassen??? Of is het normaal gesproken geen probleem. Eigenlijk ken ik alleen Standard, Club en Anderlecht.

Over het algemeen doen Belgische ploegen het goed tegen Nederlandse. Maar wij hebben zelf met Thomas Vermaelen natuurlijk wel de beste der Belgen  ;) ;).

razzle_dazzle

Zulte-Waregem kan je het best omschrijven als een goed georganiseerd elftal, hun sterke punten zijn de verdediging en de snelle omschakeling van verdediging naar aanval, ook hun combinaties zijn goed. Dit jaar missen ze echter een sterke targetman die de bal kan bijhouden tot er aansluiting volgt.

Normaal gezien heeft ZW geen kans tegen Ajax, maar als jullie niet snel kunnen scoren, kan het een taaie tegenstander worden.

Ps. let op met hun nummer 10, een echte matennaaier...