De Rode Slakjes

Gestart door Tim C, 16 augustus 2006 - 23:04:17

« vorige - volgende »

FerrariMan

Stel je voor dat de Belgen alsnog naar het EK gaan, benieuwd naar de jassendraaiers.  :)

razzle_dazzle

Niet dat dat zal gebeuren maar het is idd. wel typerend voor ons zielige underdoglandje...In feite krijgen we nu wat we verdienen. Belgie kent geen identiteit of persoonlijkheid en bestaat slechts uit een samenraapsel van brokstukken die niet in mekaar passen. Vergelijk het met een soort Trabantje met een lada-motor, twee Pirelli en twee Michelin-banden en olie uit een of ander Frans schip dat ooit voor onze kust is gezonken.

Elke topmatch worden we weggezongen door de tegenstrever! Elke match gaat door in een half gevuld stadion dat de structuur van onze bond in feite weergeeft: SENIEL! We missen de basis om een land met een persoonlijkheid te zijn: liefde voor het vaderland!

De Roeselares en Oostendes van onze competitie geven het perfect weer: iemand anders iets niet gunnen primeert hier te vaak boven de eigen doelstellingen en ambities. Ik vergeet nooit hoe die gasten van Oostende de benen uit hun lijf liepen op de laatste speeldag van twee seizoenen geleden, gesteund door hun fantastische achterban die uit volle borst 'Racing Genk olé olé' zongen.

Spelers als Balaban, Frutos of Conceicao zullen hier nooit aarden. Geef ons maar de Vranckens, Leleus en Verheyens van de wereld. Dat is pas genieten.




razzle_dazzle

Sterke match gisteren van onze duivels. Portugal is momenteel gewoon te sterk voor ons.
Alleen blijven de pijnpunten aanwezig: gebrek aan creativiteit, techniek en efficientie. Dat Fellaini onze gevaarlijkste man was, zegt meer over onze zwaktes dan over onze sterktes.
Voorts heb ik me serieus vergist in Vertonghen en vond ik het een plezier nog eens naar een fitte Emile te kunnen kijkeN.

Supermariobros

CitaatOns tempo lag te laag, we waren niet efficiënt, de inspeelpasses waren problematisch, we misten automatismes en de uitslag is niet goed.

Simpele conclusie: Er was niets goed!

Nu begint het pas echt zielig te worden, we staan pas zesde in de groep met 1 punt voorsprong op Kazachstan en 2 op Azerbeidzjan. Zelfs Armenië staat op gelijke hoogte van onze rode slakjes.

Dit vond ik nog het mooiste beeld uit de wedstrijd en dat voor wat animo zorgde:




FerrariMan

Citaat van: Supermariobros op 07 juni 2007 - 09:07:10
CitaatOns tempo lag te laag, we waren niet efficiënt, de inspeelpasses waren problematisch, we misten automatismes en de uitslag is niet goed.

Simpele conclusie: Er was niets goed!

Nu begint het pas echt zielig te worden, we staan pas zesde in de groep met 1 punt voorsprong op Kazachstan en 2 op Azerbeidzjan. Zelfs Armenië staat op gelijke hoogte van onze rode slakjes.

Dit vond ik nog het mooiste beeld uit de wedstrijd en dat voor wat animo zorgde:




Bwah, ik heb de match gezien en vond het toch een vrij sterke eerste helft van de duivels. Helaas is afwerken momenteel niet de sterkste kant. In tegenstelling tot een paar wedstrijden terug vond ik het echt wel beter om aan te zien. Kan natuurlijk ook aan de uil liggen.

Racegirl



Ze zijn gewoon té traag.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

The REAL BUTTON Freak

Als je moet winnen, ga je niet spelen met een diepe spits (en zeker niet als die spits Mpenza is).

Timmy Simmons de beste van België laat zich pakken als de eerste de beste pre miniem.

Ik wil best Vaderlandsliefde tonen maar momenteel supporter ik liever voor Duitsland en Ierland.

razzle_dazzle

Dat er geen goed voetbal kwam, was te verwachten, maar dat je WEERAL, net zoals zaterdag, verdedigt als idioten, daar kan ik echt niet bij.

1e goal: Dekking van niemand. Clement die zichzelf het bos in stuurt door dom op z'n kont te vallen, terwijl hij het gat van De Man (WTF doet die als rechtsachter???  ) gaat opvullen. Verder blijft dan Simons man-man, omdat Vermaelen gewoon bij zn mannetje blijft staan, terwijl de bal bijne op het penaltypunt ligt 


2e goal... zoniet nog erger...
Vandamme die die kerel gewoon bal aan de voet rustig de grote rechthoek laat inkomen, terwijl Vandamme zelf maar blijft wijken en wijken, en niet de minste actie onderneemt om de bal te onderscheppen. Verder doet noch Simons, noch Clement de moeite om bij te sluiten, zodat Vandamme enkel de buitenkant zou moeten afdekken. Ze hadden nochtans tijd genoeg, me dunkt...

Dan laat Vandamme, langs de buitenkant nota bene (zijn verdedigende goede kant normaal gezien) , nog een gat, waarvan de aanvaller deftig gebruik maakt...Dan krijg je een doelman die nog niet eens in de buurt komt van de bal, terwijl die toch duidelijk in zijn korte hoek getrapt wordt...

Dat je aanvallend weinig voorstelt met die veldbezetting lijkt me ook vrij logisch. Ik heb er nu eens op gelet op't einde van de wedstrijd, en er stonden welgeteld 2 spelers op hun beste positie, en dat waren Clement en Stijnen (zegt genoeg, niwaar?).

De rechtachter die verdedigende mid is, linksachter die verdedigende middenvelder is, een verdedigende middenvelder die eigenlijk aanvallende middenvelder is, een linkermid die aanvallende middenvelder is, een rechtermid die aanvallende middenvelder is, een hangende spits die aanvallende middenvelder is, en dan een diepe targetman die eigenlijk zwervende spits is... Probeer zo maar es voetbal te spelen, laat staan te winnen...

Er waren afwezigen en we hebben nog een jonge ploeg, maar toch hebben we meer talent dan pakweg 6, 7 jaar geleden...onvoorstelbaar wat een rotzooi.

Hamilton MASTER

Ik ga volledig mee in je evaluatie.

Wat een pijnpunt blijft zijn de tactische blunders die VDE blijft opstapelen. Jammer dat Ariel Jacobs daar weg is want Demol bakt er bitter weinig van.
Waarom laat je Vermaelen niet centraal spelen met Clement en net ervoor Simons ?
Zo kan Van Damme linksachter nemen en heb je op linksmid de keuze tussen Martens en Vertongen.

De rechtsachter blijft een pijnpunt. Cornelis zou daar moeten staan.


De spelers die het zouden maken als ik bondscoach zou zijn:
Doelmannen: Bailly, Cordier, Stijnen (ook in die volgorde basisspeler. Stijnen verdient die plek niet.)

Verdedigers: Cornelis, Deschacht, Simons, Van Buyten, Kompany, Lombaerts, De Man

Middenvelders: Martens, Defour, Mudingayi, Vertongen, Fellaini, Legaer, Chatelle, Soetaers

Aanvallers: Sterchélé, E.Mpenza, Vandenbergh, Pieroni, Dembele


Mijn basis-team:
                                          Bailly


Cornelis         Van Buyten           Kompany          Deschacht


Chatelle          Defour                Mudingayi          Soetaers


                    Sterchélé              Dembele


Desnoods haal je nog een aanvaller eruit en zet je Simons nog net voor de verdediging.
Ofwel zet haal je er een spits af en zet je Martens tussen middenveld en aanval.



Supermariobros

#69
Van rode slakjes naar  de echte rode Duivels, een ware metamorfose!!

De Belgen hebben eindelijk nog eens met een groot strijdershart gevoetbald en wonnen oververdiend. Een hele sterke eerste helft, de tweede iets minder maar dat was normaal. Alleen had ik verwacht dat Servië op gelijke hoogte zou komen, doordat wij massal achteruit kropen.

Absolute uitblinkers waren Dembele, Kompany en Mirallas. Die laatste heeft in zijn eerste interland getoond dat hij in de nationale ploeg thuis hoort.

Als we op deze weg verder gaan, zijn we klaar voor onze kwalificatiewedstrijden voor het WK2010.

Tim C

Nu nog achteraan wat meer de dingen bij elkaar houden en met de voeten op de grond blijven en we kunnen eindelijk beginnen bouwen :P

razzle_dazzle

Zéér tamme Serven gedurende 60 minuten. De Belgen konden, vooral in de eerste helft, de bal makkelijk in de ploeg houden. Iets wat hen normaal maar moeilijk lukt. De Belgen hadden overwicht in de eerste helft, zonder echt uitgespeelde kansen te versieren. Die goal van Mirallas is knap, maar het was geen kans. De tweede helft zakten de Belgen terug en kwamen de Serven meer opzetten, met enkele kansjes, tot zelfs kansen, als gevolg.
De fase met Dembele en Stojkovic werd iets te fel uitvergroot. Ik vond het geen penalty, maar een onschuldige botsing. De doelman ging wel degelijk voor de bal, ook al kwam hij er misschien stevig ingevlogen, maar van een echte fout kan hier toch geen sprake zijn.

Dembele speelde erg sterk, eindelijk zou ik zeggen, want ik was nog altijd aan het wachten tot dit talent eens iets ging tonen bij de rode duivels. Maar het was idd erg sterk. Ook Mirallas vond ik heel sterk. Minstens even mooi doelpunt als het eerste, zo niet mooier.

Defour, behalve enkele balverliezen, toch stilaan de patron geworden, net als bij ons.

En idd Kompany speelde niet slecht - vooral aanvallend -, maar maakt toch nogal wat verdedigende fouten. Het moest idd Big Dan of Leonard eens geweest zijn, amai. Dat eerste doelpunt komt er grotendeels door zijn slecht positiespel!

Bon, ik vind dat dit Belgische elftal ook nog wel wat veranderingen mag/moet ondergaan. Vooreerst moet die Stijnen uit dat doel. Achterin moet er met een échte rechts-en linksback gespeeld worden. En Simons moet doorgeschoven worden naar het middenveld (Vermaelen/Lombaerts - Van Buyten/Kompany vind ik centraal achterin een betere optie). Op datzelfde middenveld moet Geraerts verbannen worden, die loopt toch overal bij voor spek en bonen. Ook Goor moet eruit, en zelfs Mudingayi zou ik niet laten spelen (in de veronderstelling dat Simons naar het middenveld schuift en Fellaini er nog bijkomt). Bovendien moet Defour een centrale rol krijgen (driehoek centraal). Voorin zit het wel redelijk goed, al zakt die Dembele toch bijzonder ver terug.

VDE mag nog altijd ophoepelen.
Maar goed, (thuis)winst tegen een - toch wel erg zwak - Servië is geen heropstanding. Kan je je met deze ploeg ooit nog kwalificeren voor een tornooi ? Gezien je altijd twee "toppers" in de reeks gaat hebben ?

We zullen zien, maar de groei bij vele spelers mag niet stilvallen zoals dat zo dikwijls bij onze beloften gebeurt.

Hamilton MASTER

Ik weet niet wat ik met de verdediging zou aanvangen...

Ik denk dat ik Mudingayi zou laten staan in het middenveld maar er bijvoorbeeld een Fellaini naast zou zetten.
Ofwel achterin Simons - Vermaelen en dan Kompany naast Mudingayi ofzo.

Rechtsmid zou ik toch eens proberen om een Vanden Borre te steken. Achterin zou ik gaan voor Cornelis.

Linksachter zou ik dan een Lombaerts laten spelen of een Deschacht.

Linksmid is het grootste probleem en daar moet dringend een Grégoire of een Soetaers komen.
Al heeft Goor het nog degelijk gedaan vind ik. Hij dook regelmatig de ruimte in en deed zijn storend werk goed.

Geraerts heb ik niet gezien. Hij was er volgens mij wel als het nodig was maar bracht niets bij.

Kompany heeft 8 maand niet gespeeld, geef hem tijd. Hij weet dat hij conditioneel goed zit maar dat er nog matchritme ontbreekt. Heeft hij zelfs gezegd gisteren.

Stijnen moet uit doel zoals je zegt. Hij was de onzekerste van alle Belgen gisteren. Zet Bailly maar snel terug daar.

Ik vind dat de Belgen rustig waren in balbezit. Ok de Serviërs gingen niet met man en macht jagen maar ze bleven erg rustig en probeerden in de meeste gevallen om er voetballend uit te komen.
Defour is een leider geworden zoveel is zeker. Hij brengt rust en heeft ongelofelijk veel vista.

Nu wachten op bevestiging :)



Supermariobros

In de eerste helft liep het op wieltjes, maar wat we we in de tweede helft te zien kregen was wel heel erbarmelijk slecht. Als je een 0-2 voorsprong tegen Kazachstan niet kan vasthouden, dan zegt het wel genoeg denk ik.

Deze topictitel doet zijn naam weer alle eer aan.

razzle_dazzle

Centrale verdedigers op de flanken, Simons centraal, Kompany op het middenveld, Defour rechtsmidden,....blabla ik val in herhaling  :).

Blijven geloven in je systeem Rene  ::).