De Rode Slakjes

Gestart door Tim C, 16 augustus 2006 - 23:04:17

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

#45
Ik ga er volledig mee akkoord.

Als ik Vandereycken was, ik zou zo spelen:

Stijnen
Cornelis, Van Buyten, Hoefkens, Deschacht
                     
Chatelle, Mudingayi , Simons, Soetaers
                         Defour
                       Sterchélé

                           
Bank:
Cordier, Clement, De Man, Emile Mpenza, Fellaini.



Hamilton MASTER

Finland 1-0 de boot in tegen Azerbeidjan!!!

Servië en Portugal deelden de punten met 1-1.

Polen won wel en staat nu na 7 matchen op 16 punten.

België heeft 'slechts' 7 punten uit 6 matchen.

Voor de rest staat Belgie 4 punten achter op de 2de plek wat wil zeggen dat ze dus met nog 8 matchen voor de boeg nog 4 punten moeten inhalen.
24 punten te winnen, 4 in te halen. Lijkt me, ondanks de moeilijkheid van de groep, nog doenbaar.

Maar vermits iedereen die ook maar denkt Belg te zijn, een van nature pessimist is, zal het door iedereen ontkent worden dat er nog een kans is.

Zelfs als de Belgen zouden winnen tegen Portugal zouden de krantenkoppen eerst zeggen "wij willen bevestiging" en nadien pas "eindelijk op de goede weg".

Ik vind dat we daarom meer naar onze Noorderburen moeten kijken en een beetje van hun 'arrogantie' moeten overnemen.



Supermariobros

Nog een meevaller voor België, Ronaldo kreeg gisteren een gele kaart en is geschorst voor de wedstrijd in België.

Tim C

Nu gaan we zeker winnen :D ;D :D ;D

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 29 maart 2007 - 10:07:12
Nu gaan we zeker winnen :D ;D :D ;D

We zullen vooruitgang boeken, want we zullen deze keer niet met 4-0 verliezen.  ;)

The REAL BUTTON Freak

een 0-3 lijkt me een realistischse uitslag.


razzle_dazzle

Gelukkig kunnen we binnenkort op onze nieuwe Belgen rekenen, want Tchité en De Camargo zouden wel eens een enorme versterking kunnen betekenen. Ik vond het een schitterend duo bij Standard en ook in de nationale ploeg zou dit mogelijk moeten zijn.

In de verdediging heeft Van Buyten eigenlijk een leider naast zich nodig, Simons zou hier zeer geschikt voor zijn, maar dan haal je een klasbak van zijn beste positie weg en versper je de weg voor talenten als Kompany en Vermaelen. Anderzijds kun je dan wel het gestalte en de kracht van Fellaini uitspelen, maar dan moet Defour op zijn beurt weer wijken. Moeilijke keuze dus...

In de goal heb ik het ondertussen wel gehad met Stijnen. Hij doet me meer en meer kennen aan Renard: een goede lijnkeeper die er niet in slaagt baas te zijn in de kleine rechthoek. Bovendien erg zwak op hoge ballen. Neen geef me dan maar Bailly, ook al neemt deze laatste soms iets teveel risico.

Op de flanken moeten je mannen met een versnelling, dribbel en goede voorzet plaatsen, geen statische figuren zoals Geraerts of Goor. Laat Soetaers en Chatelle dus maar opdraven.

Bailly

Cornelis-Van Buyten-Simons-Lombaerts

Chatelle-Mudingayi-Defour-Soetaers

Tchité-De Camargo

Dit zou op korte termijn een goede ploeg kunnen zijn. Achteraan heb je met Kompany, Vermaelen en Pocognoli of zelfs Deschacht dan voldoende alternatieven.

1 verdedigende middenvelder is genoeg aangezien we geen Pirlo hebben die zowel kan verdedigen,aanvallen en het spel dirigeren. Defour benadert mss nog het beste en zou perfect die combinatie aankunnen als je met twee spitsen speelt natuurlijk.

Vooraan verkies ik De Camargo als Targetman en de snelle Tchité als lanceerpunt, hier kan je natuurlijk ook voor Emile en Dembele kiezen.

Met deze opstelling zouden we een groot aantal pijnpunten al kunnen wegwerken. Met Defour komt er een pak meer creativiteit op het middenveld en met De Camargo en of Tchite heb je ideale afspeelpunten om afwisseling in het spel te brengen. Soetaers en Chatelle zijn mannen met een degelijke actie dito voorzet en dribbel. De moderne flankspeler dus.

We durven op dit moment nog te weinig de bal te vragen en aanvallend te spelen, hoewel ik toch voldoende kwaliteiten zie die aantonen dat we dit wel zouden kunnen.




The REAL BUTTON Freak

Ik zie Standard de nationale ploeg niet redden.

In Nederland zit het vol met Belgisch talent, dat men daar eens gaat kijken.

Maar eerste De Keersmacker vierendelen.

razzle_dazzle

Citaat van: The REAL Freak op 31 maart 2007 - 08:52:43
Ik zie Standard de nationale ploeg niet redden.

In Nederland zit het vol met Belgisch talent, dat men daar eens gaat kijken.

Maar eerste De Keersmacker vierendelen.

Dat zei ik ook helemaal niet hé. Tchité en De Camargo vond ik gewoon een heel sterk duo. Maar Dembele en Mpenza zouden dat even goed kunnen zijn.

Tja Nederlandse talenten, ik zie niet in wat een speler van pakweg Willem II bij onze nationale ploeg moet komen doen. Vermaelen, De Mul, Swerts en de mannen van AZ hebben wel, maar dan heb je het ook ver gehad...

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Razzle_dazzle op 31 maart 2007 - 19:26:25
Citaat van: The REAL Freak op 31 maart 2007 - 08:52:43
Ik zie Standard de nationale ploeg niet redden.

In Nederland zit het vol met Belgisch talent, dat men daar eens gaat kijken.

Maar eerste De Keersmacker vierendelen.

Dat zei ik ook helemaal niet hé. Tchité en De Camargo vond ik gewoon een heel sterk duo. Maar Dembele en Mpenza zouden dat even goed kunnen zijn.

Tja Nederlandse talenten, ik zie niet in wat een speler van pakweg Willem II bij onze nationale ploeg moet komen doen. Vermaelen, De Mul, Swerts en de mannen van AZ hebben wel, maar dan heb je het ook ver gehad...

In Nederland ligt het gemidelde niveua een pak hoger dan in België. ik kijk soms liever naar het Hollandse voetbal dan het Belgische hoor.

Hamilton MASTER

Soms? Ik altijd.

Zoals ik hier vroeger al postte, voor de voetbalrechten van de Hollandse Eredivisie werden ge-endemolled. (John Endemol...) keek ik telkens op de NOS elke zondagavond naar een uurtje heerlijk NL voetbal.

Mpenza zie ik ook nog iets hebben. Zeker als je ziet hoe hij speelt in Engeland.



Tim C

Citaat van: VRTnieuws.netRode Duivels niet op de Vlaamse buis
do 19/04/07 - Geen enkele Vlaamse tv-zender heeft een bod gedaan op de uitzendrechten voor de resterende thuiswedstrijden van de Rode Duivels in het kader van de kwalificatie voor het EKvoetbal 2008 in Oostenrijk en Zwitserland.
De komende thuiswedstrijden van het nationale voetbalelftal, waaronder België-Portugal op 2 juni, zullen niet op een Vlaamse zender te zien zijn. In het Franstalig landsgedeelte heeft RTL de tv-rechten gekocht.

De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) had eind maart een nieuwe procedure opgestart om de uitzendrechten voor de kwalificatiewedstrijden voor het EK 2008 te verkopen.

VRT, VT4 en Sport 5 hadden begin dit jaar een bod gedaan op de rechten voor de thuiswedstrijden voor de kwalificatie voor het EK 2008 en het WK 2010.

De KBVB vond de geboden bedragen te weinig en besliste om de thuiswedstrijden van de Rode Duivels afzonderlijk per kwalificatieronde aan te bieden, maar geen enkele Vlaamse zender toonde interesse in de thuisduels in het kader van het EK 2008.

De uitzendrechten voor de uitwedstrijden van de Rode Duivels zijn tot 2010 in handen van de comerciële zender VT4.

En zo heeft blijkbaar niet elke wolk een zilveren randje ;)

ivan_


Supermariobros

Citaat van: ivan_ op 19 april 2007 - 20:50:57
:(jammer

Je zou net blij moeten zijn, dan hoeven we hun geklungel niet aan te zien.

Hamilton MASTER

Toch zal ik hun matchen blijven bekijken.

Ik ben trots op het feit dat ik Belg ben en ik zie nog positieve punten in de Rode Duivels.