GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 01 augustus 2006 - 09:55:06

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Citaat van: Schumi 2006 op 04 augustus 2006 - 09:38:42
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126242
Nu begint het verwarrend te worden hé. Zijn die massadembers nu wél of niét toegelaten zolang er geen uitsluitsel is? Of kan daar iedere race een ander oordeel over worden uitgesproken?

hopelijk worden ze verboden, want dan is Renault nog zwakker  :).

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

Citaat van: Juan Pablo op 04 augustus 2006 - 15:16:43
Citaat van: Schumi 2006 op 04 augustus 2006 - 09:38:42
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126242
Nu begint het verwarrend te worden hé. Zijn die massadembers nu wél of niét toegelaten zolang er geen uitsluitsel is? Of kan daar iedere race een ander oordeel over worden uitgesproken?

hopelijk worden ze verboden, want dan is Renault nog zwakker  :).
Eeuh, voor de duidelijkheid: Renault heeft ze in Duitsland ook niet egbruikt en heeft zich in Hongarije zonder aangeboden bij de technische keuring. Dus ik vermoedt dat ze ze sowieso niet zullen gebruiken ondanks de toestemming.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

Citaat van: Schumi 2006 op 04 augustus 2006 - 15:25:06
Citaat van: Juan Pablo op 04 augustus 2006 - 15:16:43
Citaat van: Schumi 2006 op 04 augustus 2006 - 09:38:42
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=126242
Nu begint het verwarrend te worden hé. Zijn die massadembers nu wél of niét toegelaten zolang er geen uitsluitsel is? Of kan daar iedere race een ander oordeel over worden uitgesproken?

hopelijk worden ze verboden, want dan is Renault nog zwakker  :).
Eeuh, voor de duidelijkheid: Renault heeft ze in Duitsland ook niet egbruikt en heeft zich in Hongarije zonder aangeboden bij de technische keuring. Dus ik vermoedt dat ze ze sowieso niet zullen gebruiken ondanks de toestemming.

Oké, dan word Renault niet zwakker, maar blijven ze telleurstellend.  :)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

#18
Alonso is het bokje!  ;D

- Fernando Alonso is door de FIA bestraft voor het hinderen van Robert Doornbos en krijgt daarnaast een tijdstraf wegens inhalen onder gele vlaggen. De wereldkampioen krijgt in de kwalificatie in alledrie de sessies twee strafseconden en is dus kansloos voor een goede startplaats.

In de tweede vrije training haalde Alonso Red Bull-coureur Doornbos in op het rechte stuk. Volgens Alonso ging de Nederlander niet voldoende aan de kant. Daarop remde de Renault-coureur op een volgens de FIA ongeoorloofde manier zodat Doornbos moest uitwijken. Terwijl Doornbos door de racedirectie werd vrijgesproken, krijgt Alonso morgen bij de kwalificatie telkens een seconde opgeteld bij zijn beste rondetijd.

Tot overmaat van ramp voor Alonso is nog een tweede vergrijp geconstateerd. Volgens het persbericht van de FIA heeft Alonso ingehaald op een deel van de baan waar op dat moment gele vlaggen gezwaaid warden. Resultaat: nog een seconde straftijd. Omdat de straffen cumulatief worden toegekend krijgt Alonso  bij de eerste sessie van de kwalificatie twee seconden straftijd. Mocht hij daarmee desondanks de tweede sessie halen, kan de Spanjaard daar opnieuw twee strafseconden tegemoetzien. In het puur hypothetische geval dat hij het ondanks die straf tot de laatste sessie weet te schoppen krijgt Alonso daar nogmaals twee seconden aan zijn broek.

: kortom,.. HEEL MOOI!  :)

Hier een filmpje van de problemen met Doornbos:

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

McChouffe

Citaat van: Juan Pablo op 04 augustus 2006 - 19:45:53
Alonso is het bokje!  ;D

- Fernando Alonso is door de FIA bestraft voor het hinderen van Robert Doornbos en krijgt daarnaast een tijdstraf wegens inhalen onder gele vlaggen. De wereldkampioen krijgt in de kwalificatie in alledrie de sessies twee strafseconden en is dus kansloos voor een goede startplaats.

In de tweede vrije training haalde Alonso Red Bull-coureur Doornbos in op het rechte stuk. Volgens Alonso ging de Nederlander niet voldoende aan de kant. Daarop remde de Renault-coureur op een volgens de FIA ongeoorloofde manier zodat Doornbos moest uitwijken. Terwijl Doornbos door de racedirectie werd vrijgesproken, krijgt Alonso morgen bij de kwalificatie telkens een seconde opgeteld bij zijn beste rondetijd.

Tot overmaat van ramp voor Alonso is nog een tweede vergrijp geconstateerd. Volgens het persbericht van de FIA heeft Alonso ingehaald op een deel van de baan waar op dat moment gele vlaggen gezwaaid warden. Resultaat: nog een seconde straftijd. Omdat de straffen cumulatief worden toegekend krijgt Alonso  bij de eerste sessie van de kwalificatie twee seconden straftijd. Mocht hij daarmee desondanks de tweede sessie halen, kan de Spanjaard daar opnieuw twee strafseconden tegemoetzien. In het puur hypothetische geval dat hij het ondanks die straf tot de laatste sessie weet te schoppen krijgt Alonso daar nogmaals twee seconden aan zijn broek.

: kortom,.. HEEL MOOI!  :)

Hier een filmpje van de problemen met Doornbos:

De druk wordt een beetje groot voor Alonso  :)
In Hongarije is een slechte kwalificatie wel iets wat je serieus kan missen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Olav18

Alonso heeft iets soortgelijks ook in bij een test van afgelopen winter geflikt:

http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Ferrari 2010

#21
Goed gedaan van de wedstrijdleiding. Ik vraag me af waarom Doornbos aan de kant zou moeten terwijl de sessie op vlak van tijden van geen belang is. Doornbos heeft toch ook het recht alles te geven, bovendien had Alonso ruimte genoeg om hem te passeren. Alonso begint zich een beetje te goed te voelen, die 2 strafseconden zullen zijn race zwaar hypotikeren.

Gezien het verschil tussen de eerste en de 16 in de eerste sessie meestal wel meer bedraagt dan 2 seconden zal hij zich misschien nog wel door die sessie doorkrijgen, door de 2de sessie doorgeraken lijkt me qwasi onmogelijk.

Aangezien inhalen op de baan niet gemakkelijk wordt zal hij een goede strategie moeten hebben om nog hoog te eindigen, hij zal blij mogen zijn als hij nog in de punten eindigt, want als de andere teams rijden zoals in de vorige GP zal het zwaar worden!

Citaat van: Olav18 op 04 augustus 2006 - 20:24:27
Alonso heeft iets soortgelijks ook in bij een test van afgelopen winter geflikt:


Hij is een slechte verliezer...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Olav18

Alonso heeft denk ik gewoon iets tegen Red Bull.

Vanaf seconde 28 overigens.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

razzle_dazzle

Het incident Alonso-Doornbos.



Dom dom dom toch...

KVDracer

Ze zullen gewoon de twee seconden bijtellen op Alonso zijn besttijd in de kwalificatie. Hij zal wel mee kunnen doen voor pole positie, maar ze zullen het bij zijn tijd bijtellen. Toen hij in het begin in de F1 kwam , hoopte ik echt dat hij het ging maken in F1, maar vanaf dit seizoen is zijn nek wel een beetje dik geworden, ik vraag mij af hoe hij in zijn wagen geraakt  :-\ Het  is nu te hopen dat MS er kan van profiteren.

Tim C

Twee seconden is wel veel, ik denk dat hij zelfs de tweede ronde niet zal halen. As hij dat wel doet is het al helemaal uitgesloten dat hij de tweede sessie overleefd. Het verschil tussen de nummers 1 en 17 tijdens de vorige kwalificatie was net geen twee seconden.

Begint het front stilletjes aan te barsten met de magische tien punten grens in het zicht?

Hamilton MASTER

Stel je voor dat MS deze kans verprutst of dat er iets fout zou gaan met de wagen. Ik hoop het zeker niet maar dit is zo'n moment waar alles juist moet gaan of je wint net niets!

Trouwens... Kimi wint ;)



Kirabi

hmmm MS zal deze kans zeker moeten en zal die kans ook grijpen, want dan gaat het in ieder geval wel wat makkelijker voor hem,

maar wat betreft Alonso..... die kan echt tegen helemaal niks die gast


robbert

ja schumacher gaat winnen en tot 1 punt van alonso komen
eindelijk. alonso begint wel zo op montoya te gelijken hoor. zo'n aggresieve kerel

Tim C

Fernando Alonso, Duitsland:
CitaatDid you see what Michael did?

Fernando Alonso, Hongarije, 6 dagen later
CitaatIk weet niet waarom hier zo'n spel wordt van gemaakt. Dat zijn nu eenmaal dingen die gebeuren