Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 01 augustus 2006 - 09:47:10

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Alonso
10 (24.4%)
Schumacher
31 (75.6%)

Totaal aantal stemmen: 34

scho0634

Ik denk dat Schumacher de titel pakt. Natuurlijk waren de banden in Hongarije ruk en was eigenlijk heel Ferrari slecht. MAar in droog weer hebben ze denk ik toch de beste Auto/motor/banden combi. Aangezien er nu niet meer mag worden getest zal het voor Renault lastig worden de opgelopen achterstand nog in te lopen. Alhoewel Alonso in de regen indrukwekkend sterk reed. Maar ook dit had te maken met de betere intermediates.



dj Peter

Citaat van: scho0634 op 07 augustus 2006 - 22:03:25
Ik denk dat Schumacher de titel pakt. Natuurlijk waren de banden in Hongarije ruk en was eigenlijk heel Ferrari slecht. MAar in droog weer hebben ze denk ik toch de beste Auto/motor/banden combi. Aangezien er nu niet meer mag worden getest zal het voor Renault lastig worden de opgelopen achterstand nog in te lopen. Alhoewel Alonso in de regen indrukwekkend sterk reed. Maar ook dit had te maken met de betere intermediates.




Mis. De Bridgestonebanden waren slecht.

scho0634

Citaat van: SaffierFM op 09 augustus 2006 - 20:43:28
Citaat van: scho0634 op 07 augustus 2006 - 22:03:25
Ik denk dat Schumacher de titel pakt. Natuurlijk waren de banden in Hongarije ruk en was eigenlijk heel Ferrari slecht. MAar in droog weer hebben ze denk ik toch de beste Auto/motor/banden combi. Aangezien er nu niet meer mag worden getest zal het voor Renault lastig worden de opgelopen achterstand nog in te lopen. Alhoewel Alonso in de regen indrukwekkend sterk reed. Maar ook dit had te maken met de betere intermediates.




Mis. De Bridgestonebanden waren slecht.

Heb je Massa niet gezien, dan. En waarom werden Schumachers banden niet gewisseld? Ferrari was dit keer gewoon slecht.

Tim C

Dat is dan zeer raar, want Massa is er in geslaagd om de snelste ronde neer te zetten en de beide Ferrari's reden na verloop van tijd quasi vergelijkbare tijden met de top 3. Als alle wagens zo slecht zijn...

scho0634

Citaat van: Tim C op 09 augustus 2006 - 22:00:41
Dat is dan zeer raar, want Massa is er in geslaagd om de snelste ronde neer te zetten en de beide Ferrari's reden na verloop van tijd quasi vergelijkbare tijden met de top 3. Als alle wagens zo slecht zijn...

Dus omdat ie de snelste ronde reed was ie goed? Dan waren de banden dat dus zeker ook?

Toen de baan opdroogte werden de Bridgestones beter en konden de Ferrari's naar voren komen. Maar in de eerdere ronden toen de omstandigheden moeilijk waren kon ie Schumacher bij lange na niet bijhouden. Had ie ook nog de pech dat Ferrari hem op droogweer banden weer de baan opstuurde.

Als Ferrari gewoon net als de anderen een rondje of 15 voor het eind de banden had gewisseld had Schumacher 2e of 3e kunnen worden en was is uit de problemen met Heidfeld gebleven. Vind ik niet slim van Ferrari. Van Schumacher kan je je afvragen of het niet slimmer was geweest om Heidfeld er maar langs te laten en gewoon 4e te worden en 5 punten voor het WK te pakken. Alhoewel het wel stoer is dat ie er gewoon voor gaat.

Al met al vond ik het geen beste race van Ferrari, Bridgestone en de beide coureurs.

Maar goed, daar zal jij het ongetwijfeld niet mee eens zijn...

Tim C

Man in godsnaam, stop nu eens met te denken dat iedereen hier ultra voor of tegen is...

Ferrari was niet slecht tijdens die GP. Ten eerste, Schumacher stond net als Barrichello helemaal in het begin op full wets. In het tweede deel van de race draaiden ze ongeveer dezelfde tijdens als de frontrunners. Je moet met zulke banden die op droog oppervlak alles behalve zijn maar eens twee wagens zo lang achter je houden. En Massa zette de snelste ronde neer.

Was de start en het resultaat slecht? Ja. Was daarom "de" Ferrari minder? Nee. Was de Bridgestone slecht? Ja.

Dat laatste is misschien wat moeilijk op te maken omdat niemand in Maranello het van de daken schreeuwt zoals een bepaald Frans/Engels team wanneer het een race minder gaat.

In alles liggen nuances, wij slagen er blijkbaar in om die te vinden, wanneer geef jij het eens een poging?

Exit Tim. Never argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

FerrariMan

Ook ik vond Ferrari kwa taktiek erg tegenvallen. Men had MS veel eerder moeten binnenhalen en op zeker spelen.
In dat opzicht een heel erg slechte en dure zet van de rooien.

Kirabi

Ja je moet soms gokken in dit spel en deze keer gokte ze finaal mis, MS  kon er niks aan doen dat hij niet sneller ging, de intermediates waren best slecht in dit weer, het moet gewoon nog natter zijn om de full wets eronder te doen en dan zijn ze een stuk beter

Mja back on topic... Schumi voor kampioenschap


scho0634

Citaat van: Tim C op 09 augustus 2006 - 23:10:55
Man in godsnaam, stop nu eens met te denken dat iedereen hier ultra voor of tegen is...

Ferrari was niet slecht tijdens die GP. Ten eerste, Schumacher stond net als Barrichello helemaal in het begin op full wets. In het tweede deel van de race draaiden ze ongeveer dezelfde tijdens als de frontrunners. Je moet met zulke banden die op droog oppervlak alles behalve zijn maar eens twee wagens zo lang achter je houden. En Massa zette de snelste ronde neer.

Was de start en het resultaat slecht? Ja. Was daarom "de" Ferrari minder? Nee. Was de Bridgestone slecht? Ja.

Dat laatste is misschien wat moeilijk op te maken omdat niemand in Maranello het van de daken schreeuwt zoals een bepaald Frans/Engels team wanneer het een race minder gaat.

In alles liggen nuances, wij slagen er blijkbaar in om die te vinden, wanneer geef jij het eens een poging?

Exit Tim. Never argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.


Schumacher startte gewoon op intermediates en had juist een prima start. Buiten dat heb ik het helemaal niet over voor of tegen. Als ik zeg dat Ferrari deze race slecht was zeg ik niet dat ik voor of tegen ben. En dan zeg ik ook niet Renault alles goed deed. Jij bent degene die nu weer Renault erbij haalt.

Op de laatste zinnetje van je ga ik maar niet in. Ik ben niet bepaald een 'idiot' maar ik heb een andere mening dan jou. Blijkbaar mag dat niet. Dag Tim.

Ferrari 2010

Citaat van: scho0634 op 10 augustus 2006 - 18:26:34
Citaat van: Tim C op 09 augustus 2006 - 23:10:55
Man in godsnaam, stop nu eens met te denken dat iedereen hier ultra voor of tegen is...

Ferrari was niet slecht tijdens die GP. Ten eerste, Schumacher stond net als Barrichello helemaal in het begin op full wets. In het tweede deel van de race draaiden ze ongeveer dezelfde tijdens als de frontrunners. Je moet met zulke banden die op droog oppervlak alles behalve zijn maar eens twee wagens zo lang achter je houden. En Massa zette de snelste ronde neer.

Was de start en het resultaat slecht? Ja. Was daarom "de" Ferrari minder? Nee. Was de Bridgestone slecht? Ja.

Dat laatste is misschien wat moeilijk op te maken omdat niemand in Maranello het van de daken schreeuwt zoals een bepaald Frans/Engels team wanneer het een race minder gaat.

In alles liggen nuances, wij slagen er blijkbaar in om die te vinden, wanneer geef jij het eens een poging?

Exit Tim. Never argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.


Schumacher startte gewoon op intermediates en had juist een prima start. Buiten dat heb ik het helemaal niet over voor of tegen. Als ik zeg dat Ferrari deze race slecht was zeg ik niet dat ik voor of tegen ben. En dan zeg ik ook niet Renault alles goed deed. Jij bent degene die nu weer Renault erbij haalt.

Op de laatste zinnetje van je ga ik maar niet in. Ik ben niet bepaald een 'idiot' maar ik heb een andere mening dan jou. Blijkbaar mag dat niet. Dag Tim.
Alles mag, maar je bent nonsens aan het vertellen. Zelfs over jezelf, leesde boel dat je hebt gepost nog eens goed over, en je zal er zelf ook wel achter komen

Citaat van: Kirabi op 10 augustus 2006 - 09:04:18
het moet gewoon nog natter zijn om de full wets eronder te doen en dan zijn ze een stuk beter
En hoe kan jij met zekerheid zeggen dat de full wets van Brigestone wel beter zouden zijn geweest? Brigestone had te harde banden gekozen, als ik even door redeneer zouden ze dat dan ook bij de full wets hebben gedaan...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

David4Ever

Op de live timing stond inderdaad te lezen dat Michael en Rubens als enige twee op Full Wets zijn gestart.


Maar nu misschien terug on topic?

scho0634

Citaat van: Red David op 11 augustus 2006 - 10:55:52
Op de live timing stond inderdaad te lezen dat Michael en Rubens als enige twee op Full Wets zijn gestart.


Maar nu misschien terug on topic?

Als dat zo is, heeft Ferrari dus een verkeerde keus gemaakt. Maar daar mag je van sommigen niks van zeggen.

Ferrari 2010

Volgens de commentatoren van sporza was het nog niet nat genoeg om full wets te mogen gebruiken, en voor zover ik hun banden bij de start heb gezien stonden ze net als derst op intermediates.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

Citaat van: scho0634 op 11 augustus 2006 - 23:18:51
Citaat van: Red David op 11 augustus 2006 - 10:55:52
Op de live timing stond inderdaad te lezen dat Michael en Rubens als enige twee op Full Wets zijn gestart.


Maar nu misschien terug on topic?

Als dat zo is, heeft Ferrari dus een verkeerde keus gemaakt. Maar daar mag je van sommigen niks van zeggen.

Geeuw........



scho0634