Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 01 augustus 2006 - 09:47:10

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Alonso
10 (24.4%)
Schumacher
31 (75.6%)

Totaal aantal stemmen: 34

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 01 augustus 2006 - 16:10:49
Citaat van: Schumi 2006 op 01 augustus 2006 - 16:09:46
Citaat van: FerrariMan op 01 augustus 2006 - 16:05:17
Ik durf niet gokken... Als Renault nog één desastreus weekend heeft in Hongarije dan zijn ze een vogel voor de kat. Als ze volgend weekend de schade kunnen beperken dan zal Alonso nog wel zegevieren. Ik volg dus de voorspelling van Tim waarin Alonso de titel nipt pakt en Ferrari de WCC.
Als ze de schade kunnen beperken niet? Ze moeten beter zijn en anders heeft ferrari hen binnenkort ingehaald. Er wordt nu een maand lang niet getest, maw 2 GP's die met qwasi dezelfde wagen als die van Duitsland gerden wordt. Op de omstandigheden na is erdus niet veel verschil. Enkel de banden kunnen een verschil maken.

Maar ook daarna, een ommeslag gebeurt niet zo gemakkelijk hé. Een seconde sneller per ronde, tzal deels aan de banden hebben gelegen maar ik vraag me af of dat alles maakt.
Niet vergeten dat Ferrari zich geen enkele fout kan veroorloven. Eén slecht resultaat...
Das waar, maar eigenlijk kan Renault dat ook niet echt meer. 1 fout en ze staan gelijk, als ze zo doorgaan gaan we spetember in met een qwasi gelijke stand. Het is inderdaad wel zo dat Renault nog geen enkele grote fout heeft gemaakt, maar Ferrari heeft de laatste tijd ook geen fouten meer gemaakt.

Als Renault 1 grote fout maakt zullen ze ongeveer gelijk staan, het is dan wel zo dat Ferrari geen fout mag maken, renault kan zich dus een fout meer permiteren...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi 2006 op 01 augustus 2006 - 16:02:47
Citaat van: Jasper op 01 augustus 2006 - 14:13:47
Citaat van: Schumi 2006 op 01 augustus 2006 - 13:22:47
Niet te vergeten dat het jaar ervoor het helemaal omgekeerd was, MS zette Alonso op een ronde...

Het jaar ervoor won Barrichello de race en was Alonso testrijder bij Renault...
Echt? Het jaar erna dan? Ik ga het even opzoeken!

Het is inderdaad het jaar erna, Ferrari slaagt terug en rijdt op 3 wagens na alle andere piloten op een ronde. Het is inderdaad wel zo dat hij Alonso zelf niet op een ronde zette, maar hij zette wel iedereen buiten de top 5 op een ronde tegenover bij Alonso iedereen buiten de top 7. Ook was de voorsprong op de eerste piloot van een ander team véél groter. Maar het is dus inderdaad niet zo dat hij Alonso op een ronde reed.

Niet te vergeten dat Ferrari dat jaar een wagen had die 15 van de 18 races kon winnen. In dat opzicht is die race van Ferrari dus nog minder speciaal dan die van Renault het jaar ervoor. Gewoon maar om de uitspraak te ontkrachten dat de Hungaroring een Schumacher-circuit is, hoor. ;)

daan

Ik heb het op beide totaal niet, maar daar gaat het hier niet om.
De laatste races goed gezien te hebben lijkt het er mij op dat Ferrari de stijgende lijn weer terug te pakken heeft, ik denk daarom dat Schumacher zijn 8e wereldtitel gaat pakken en daarna stopt met racen.

razzle_dazzle

Tot voor kort had ik geen cent durven wedden op een eindoverwinning van Schumacher, op twee weken tijd is er echter heel veel veranderd... Renault weet duidelijk niet wat hen overkomt en probeert Michelin met een schuldgevoel op te zadelen, door met een beschuldigende vinger richting de banden te wijzen. Ook het verbod op het dempersysteem heeft volgens mij een invloed op de prestaties van de geelblauwe bolide. Daar tegenover staat het enorme eergevoel van Schumacher en Ferrari, wat mij tot de conclusie brengt dat Ferrari Renault heel snel zal inhalen en Schumacher zijn 8ste titel nog voor de laatste race zal veiligstellen.

dj Peter

Schumacher pakt zijn 8e titel en stopt met racen. (Massa en Raikkonen bij Ferrari in 2007,maar da's een ander onderwerp...  ;) )

Jasper

Schumacher heeft wel altijd gezegd dat hij pas stopt als de jonkies hem kunnen verslaan...

bogief1

Dat is vorig jaar al gebeurd.
Ik denk dat Alonso zal stand houden, al zal het nip worden.
Eigenlijk is het gelijk voor mij, ik heb geen voorkeur.
Kimi word het niet  :(
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2006 - 11:21:40
Schumacher heeft wel altijd gezegd dat hij pas stopt als de jonkies hem kunnen verslaan...
Schumacher heeft altijd gezegd dat hij pas zou stoppen wanneer hij niet meer mee zou kunnen met de jongere piloten.

Jasper

Dat is een andere manier om hetzelfde te zeggen, ja. Een bijdrage tot het topic is het echter niet echt. ???

Doefie

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2006 - 17:58:29
Dat is een andere manier om hetzelfde te zeggen, ja. Een bijdrage tot het topic is het echter niet echt. ???

Is niet hetzelfde. 'Niet meekunnen' of 'verslaan' is iets totaal anders. Je kan wel iemand constant blijven volgen, af en toe iets sneller gaan, maar toch tweede of derde eindigen. Dan ben je verslaan. Wordt je elke race van het kastje naar de muur gereden is niet meer kunnen volgen. Dat was vorig jaar ook niet het geval. Schumacher finishte regelmatig in de top 8, dus kon hij nog wel mee maar werd hij wel verslagen.

Jasper

In dat geval wil ik de exacte woorden van MS wel eens zien.

En uiteindelijk is dit toch maar een hoop gezever, het maakt hier helemaal niet uit wat MS precies gezegd heeft, het is gewoon dat het niet samengaat dat Schumi het WK zou winnen en dan zou stoppen. En dat weet FerrariMan even goed als ik, waarmee ik weer niet zeg dat ik er 100% zeker van ben.

FerrariMan

Kunnen we terug ontopic Jasper?

razzle_dazzle

Nog 5 races te gaan en we kennen onze wereldkampioen van dit jaar.

Ferrari slaagde er toch nog in om 3 punten dichterbij te komen in de strijd om de constructeurstitel en verkleinde hiermee de achterstand op Renault tot 7 punten.

Ook de strijd om de wereldtitel blijft zeer spannend. Alonso behoudt een voorsprong van 10 punten op Michael Schumacher.

De bandenoorlog zou wel eens beslissend kunnen worden in deze laatste rechte lijn richting finish. Renault en Ferrari lijken trouwens erg aan mekaar gewaagd en aangezien er een testverbod is gedurende enkele weken, mogen we nog vuurwerk verwachten.

Ook Mclaren en Honda lijken eindelijk hun werk voor mekaar te hebben, zij zullen ook een bepalende rol spelen in de titelstrijd.

Supermariobros

Het wordt nog een zeer spannende strijd, ik denk toch dat Alonso het gaat halen maar Ferrari gaat de constructeurstitel winnen.

Ramses

#29
Het is duidelijk geworden tijdens de laatste twee races dat McLaren een stap voorwaarts heeft kunnen maken. Als zij kunnen meestrijden voor het podium - zelfs de overwinning - dan kunnen de la Rosa en Raikkonen een beslissende factor zijn. Schumacher voor McLaren en Alonso's voorsprong is weg. Alonso voor McLaren en Schumacher ziet de achterstand weer oplopen.

En wat kan Honda voor de dag brengen in Turkije en Italië? Fingers crossed voor een spannende eindstrijd.

Om bij het onderwerp te blijven: Alonso zal het nipt halen voor Schumacher, maar de constructeurstitel gaat naar Ferrari (Fisichella was in Duitsland en Hongarije wel beter in vorm dan daarvoor, maar toch).