Champions League 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 28 juli 2006 - 11:06:26

« vorige - volgende »

Jasper

Hoezo dé koniklijke van België. Dé koninklijke van België is voor mij nog altijd Antwerp. Maar Lierse behoort er ook wel toe. :)

Hamilton MASTER

ROYALSPORTING CLUB ANDERLECHT

ROYAL !!!  ;D



Supermariobros

Goed nieuws Razzle: Steau - Standard wordt uitgezonden op RTBF.

Morgen duim ik voor jullie, zaterdag daarentegen.  ;)

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 augustus 2006 - 16:22:17
ROYALSPORTING CLUB ANDERLECHT

ROYAL !!!  ;D

Roayl Antwerp Football Club

Royal met stamnummer 1

razzle_dazzle

Citaat van: Supermariobros op 22 augustus 2006 - 10:01:48
Goed nieuws Razzle: Steau - Standard wordt uitgezonden op RTBF.

Morgen duim ik voor jullie, zaterdag daarentegen.  ;)

Daar hebben ze deze morgen pas een besluit over genomen, intussen hadden enkele supportersclubs al de moeite gedaan om via Roemeense vrienden aan een satellietuitzending te komen. Hiervoor werd speciaal een grote zaal afgehuurd omdat de match praktisch nergens te bekijken zou zijn. Uit respect zal ik dat zaaltje aanwezig zijn, RTBF en al die andere rotzenders kunnen m'n kloten kussen.

Supermariobros

Anderlecht zal als enige Belgische club uitkomen in de Champions League, Standard ging gisteren met 2-1 onderuit bij Steau Boekarest en speelt in de Uefa-beker.

Standard was nochtans uitstekend begonnen, al na drie minuten bracht Jovanovic de Ruouches op voorsprong. Vier minuten later had het 0-2 moeten staan, Jovanovic trapte een uitstekende kans op de keeper, terwijl Sa Pinto helemaal vrij stond. De Luikse organisatie speelde perfect, de verdediging was vooral centraal heel kwetsbaar. Tien min. voor rust werd het 1-1 en kort na rust werd Standard op achterstand gezet. Standard kan er weinig tegen inbrengen en Steau verdiend naar de kwartfinales.

Dit Standard maakte veel te veel fouten, de Champions League had zeker gekund tegen dit Steau. Volgens mij hebben ze een unieke kans laten liggen, ze hebben het laten liggen. Jammer. Trainer Boskamp zei na de wedstrijd wel tien keer dat hij er doodziek van werd.

Vanavond wordt om 18u. in Monaco geloot voor de groepsfase van de Champions League.

Hamilton MASTER

Graag in een poule met:

Valencia, Lille en AEK Athene.


Een groep met Barcelona, Werder Bremen en Chelsea wil ik vermijden... Al vrees ik dat zoiets er wel zal uitkomen...



Hamilton MASTER

Net gelezen dat Juve naar de Burgerlijke rechtbank is gestapt.

Zal de fifa nu elke Italiaanse club in europa schorsen ? Zo hadden ze toch aangekondigd...

Dus Anderlecht kan nog in bokaal 3 terechtkomen, het heeft namelijk de hoogste coëfficient in de 4de bokaal...

Afwachten of de fifa zijn woorden ook echt waarmaakt... Al vrees ik voor grootspraak.



Supermariobros

#23
Citaat van: Raikkonen MASTER op 24 augustus 2006 - 17:18:58
Graag in een poule met:

Valencia, Lille en AEK Athene.


Een groep met Barcelona, Werder Bremen en Chelsea wil ik vermijden... Al vrees ik dat zoiets er wel zal uitkomen...

Je gebeden zijn grotendeels verhoord. Anderlecht heeft een gunstige loting achter de rug en kwam in groep H terecht, tegenstanders zijn AC Milan, Lille en AEK Athene. De tweede ronde moet zeker mogelijk zijn voor de Brusselaars.

Een overzicht van alle groepen:

Groep A

FC Barcelona
Chelsea FC
Werder Bremen
Levski Sofia

Groep B

Internazionale
Bayern München
Sporting Lissabon
Spartak Moskou

Groep C

Liverpool
PSV Eindhoven
Girondins de Bordeaux
Galatasaray

Groep D

Valencia
AS Roma
Olympiakos
Shaktar Donetsk

Groep E
Real Madrid
Olympique Lyonnais
Steaua Boekarest
Dinamo Kiev

Groep F

Manchester United
Celtic Glasgow
Benfica Lissabon
FC Copenhagen

Groep G

Arsenal
FC Porto
CSKA Moskou
Hamburg SV

Groep H

AC Milan
OSC Lille
AEK Athene
Anderlecht


Hamilton MASTER

Ja ben blij.

Na 2 jaar van gigantisch zware groepen eindelijk een haalbare kaart.
Al moet ik er direct bijzeggen dat uit in Lille en Athene niet makkelijk zal worden.
Milan zullen we thuis pijn doen, al denk ik dat een 0 op 9 tegen hen dicht bij de realiteit zal zijn... Tenzij ze geen goede spits meer vinden om Sheva te vervangen. Nja thuis kan Anderlecht alles.

Manchester, Lazio, PSV, Real Madrid zijn bij ons onderuit gegaan, toch niet de minste ploegen. (al was dit met ons millenium team met Koller en Radzinski.)



Hamilton MASTER

Ook Standard had in een aantrekkelijke groep gezeten met Real Madrid.

Jammer voor hen zullen ze nu waarschijnlijk Onyewu en Geraerts nog kwijtraken uit financiële noodzaak.
Verdediging stond al niet stevig door een rotslechte Deflandre en Matias.
Als ze nu ook nog Onyewu kwijtraken in hun defensie zal Sarr een veel te zware last over zich krijgen.
Ook woelwater Geraerts verliezen zou een ramp zijn. Hij scoorde belangrijke goals en Standard zal het dit seizoen wel voelen dat ze er niet meer bij zijn.

Nog afwachten tot ze officieel weg zijn, maar gaat naar mijn mening niet erg lang meer duren.



Juan Pablo

Voorspelling:

Groep A

FC Barcelona
Werder Bremen
Chelsea FC
Levski Sofia

Groep B

Internazionale
Bayern München
Sporting Lissabon
Spartak Moskou

Groep C

Liverpool
PSV Eindhoven
Girondins de Bordeaux
Galatasaray

Groep D

Valencia
AS Roma
Olympiakos
Shaktar Donetsk

Groep E
Real Madrid
Olympique Lyonnais
Steaua Boekarest
Dinamo Kiev

Groep F

Manchester United
Celtic Glasgow
Benfica Lissabon
FC Copenhagen

Groep G

Arsenal
Hamburg SV
Fc Porto
CSKA Moskou

Groep H

AC Milan
Anderlecht
OSC Lille
AEK Athene

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Hamilton MASTER

Voorspelling:

Groep A:
Barcelona
Chelsea
Werder Bremen
Levski Sofia

Groep B:
Inter
Sporting
Bayern
Moskou

Groep C:
Liverpool
PSV
Galatasaray
Bordeaux

Groep D:
Valencia
Roma
Olympiakos
Shaktar

Groep E:
Lyon
Real Madrid
Dinamo Kiev
Staeua Boekarest

Groep F:
Manchester Utd
Benfica
Celtic
Kopenhagen

Groep G:
Arsenal
Hamburg
CSKA
Porto

Groep H:
Milan
Anderlecht
Lille
AEK

Belangrijkste kanshebber voor titel:
AC Milan, Chelsea en Manchester United.
Ik denk dat de Duitse ploegen snel uitgeschakeld gaan zijn. Engelse ploegen deze keer aan de top !



razzle_dazzle

Nog even over de wedstrijd van gisteren:

Dit Steaua was te pakken, maar net zoals de 737 voorgaande confrontaties waarin het om de knikkers ging sinds 1982 delft Standard het onderspit. Onmogelijk was dit verre van, en de beperkingen leggen we vooral onszelf op. Sommigen blijven erin geloven, anderen zien het mijlenver aankomen

JAMMER

Meer kan ik er niet over zeggen.

We zijn afgestraft op onze zwakheden, zijnde onze achterlijn en ons ontbreken aan tor-instinct vooraan.

Na de 2-1 zakte het hele zaakje in elkaar. Fellaini wilde te graag zijn fout herstellen, en liep voortdurend uit positie. Geraerts moest daardoor veel te veel lopen en werd enorm slordig in de passing.
Het geduld achteraan was weg, er werd pertinent voor de lange bal gekozen, waardoor Rapaic en Defour geen enkele bruikbare bal zagen. Daardoor konden onze spitsen niet in hun sterkte gebruikt worden, zijnde bal aan de voet.

Dit Steaua was gewoon slimmer en heeft datgene afgestraft waar we voor vreesden.

Ik vond dat we met te weinig druk naar voren speelden. En dit over de hele wedstrijd bekeken, want zelfs in de 85ste minuut stonden er nog 3 of 4 spelers achteraan. Steaua kon bij momenten de bal van voet tot voet tikken zonder dat er ook maar één Rouche hen iets in de weg legde. Voorzetten mochten van alle kanten gegeven worden, elke speler vertikte het om zijn man te volgen. Het is te dikwijls voorgevallen dat er Steaua-spelers moederziel alleen stonden.
Dat heeft niets met tekort komen te maken, maar het missen van scherpte, inzet, mentaliteit. Dat heb ik veel te weinig gezien vandaag.

Renard pakt enkele goede ballen, maar heerst niet in zijn 16 meter. 0,0 présence en een broekschijter op hoge ballen.

We missen duidelijk een leider zoals Costa of Dragutinovic achteraan, want vergis je niet: Onyewu is dit niet. Diezelfde klasbak zal ook nog veel tijd nodig hebben om terug op niveau te geraken, want zijn prestaties tegen Genk en Steaua zijn allerminst positief te noemen. Hij mist wedstrijdritme en zo ook scherpte in de duels.

Wat die verdediging in zijn totaliteit betreft: te beperkt, te weinig kwaliteiten. Matias en Deflandre komen vaak in de problemen op hun backs, maar Rapaic en Defour verdedigen ook nooit mee. Niet vandaag, niet vorige week, nooit. De twee centrale verdedigers waren ook zwak vandaag. Slecht positiespel en veel te weinig dekking gevend aan de backs. Zo goed als nooit zelfs, waardoor we vaak voor schut stonden en hun vele voorzetten steeds gevaarlijk werden.

Het voetballend vermogen vanachter is onbestaande. Je hebt niemand die ook maar iets of wat constructief met de opbouw kan beginnen. In 9 van de 10 keer werd er paniekerig een lel op de bal gegeven, die veelal in roemeense voeten eindigde zodat heel de scene terug van vooraf aan kon beginnen. Het was erg om te zien dat er vanachter niemand liep om de lijnen uit te zetten, en dat vanop het middenveld hier ook veel te weinig steun voor kwam.
Kortom: de bal kwam sneller terug dan we hem konden wegwerken omdat iedereen in het verdedigende compartiment zich wegstopte, en dan blijf je onder druk staan tegen een geroutineerde ploeg zoals steau.

Deze vrij gunstige loting was een hele grote kans om ooit eens de CL te spelen, maar Boskamp moest het doen met één van de minst geoliede ploegen die we de laatste jaren gehad hebben. We zullen de komende jaren veel geluk moeten hebben om in nog eens zo'n gunstige positie te komen (vanaf dit jaar moet zelfs de kampioen terug voorrondes spelen en de loting zal niet altijd zo goed meevallen als nu).

Voor de eerste ronde van de UEFA-cup zijn we trouwens ook geen reekshoofd en als ik de mogelijke tegenstanders eens overloop (Ajax, Feyenoord, Panathinaikos, Sevilla,...), geef ik ons niet meer kans dan we hadden om de CL te halen.


Hamilton MASTER

Klopt volledig.

Matias en Deflandre halen niets op hun flank. Aanvallend stellen ze nog het meeste voor. Verdedigend zijn ze op dit moment niets waard.
Standard zal snel nieuwe krachten moeten oproepen, zoals ik al eerder zei denk ik dat Deflandre zijn leeftijdsjaartjes beginnen door te wegen.

Matias heeft nooit kunnen overtuigen. Vraag me af hoe ze hem hebben gescout en wie verantwoordelijk is voor zijn aankoop. Momenteel grootste miskoop van Belgische competitie. Valgaeren was dit 2 jaar geleden.