Champions League 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 28 juli 2006 - 11:06:26

« vorige - volgende »

Supermariobros

Vanmiddag wordt in het Zwitserse Nyon geloot voor de laatste voorronde van de Champions League. AC Milan gaat ook in de trommel, maar weet pas op 2 augustus of het ook daadwerkelijk mag deelnemen.  Zeker is dat Standard een lastig karwei te wachten staat.

Mogelijke tegenstanders van Standard: AC Milan (Ita), Liverpool (Eng), Arsenal (Eng), Ajax (Ned), Valencia (Spa), Galatasaray (Tur), Hamburg (Dui), Benfica (Por), Shakhtar Donetsk (Oek), Lille (Fra), CSKA Moskou (Rus), AEK Athene (Gri), Slovan Liberec (Tsj), Steaua Boekarest (Roe) of Nova Gorica (Slo), Dinamo Kiev (Oek) of Metalurgs Liepaja (Let), Levski Sofia (Bul) of Sioni Bolnisi (Geo)

Rond 12u. kent de Luikse club zijn tegenstander.

Hamilton MASTER

Standard tegen Gorica (Svn) of Steaua (roe).

Steaua Boekarest zal het waarschijnlijk worden, ze wonnen op het veld van Gorica met 0-2.

Ook al zullen veel mensen denken dat het een hapklare brok wordt, denk ik dat Steaua niet moet worden onderschat.
Ze hadden jaren geleden een heel erg sterke ploeg en ik denk dat ze heel erg verrassend uit de hoek kunnen komen.
Ze spelen de laatste wedstrijd ook thuis dus dit zal voor de Roemenen een groot voordeel zijn.

Voor Brugge is de zwaarst mogelijke tegenstander Skonto uit Letland. Voor Roeselare lijkt mij dit Hajduk (niet Split maar wel Cula) uit Servië.



Hamilton MASTER

Citaat van: Raikkonen MASTER op 28 juli 2006 - 13:00:00
Standard tegen Gorica (Svn) of Steaua (roe).

Steaua Boekarest zal het waarschijnlijk worden, ze wonnen op het veld van Gorica met 0-2.

Ook al zullen veel mensen denken dat het een hapklare brok wordt, denk ik dat Steaua niet moet worden onderschat.
Ze hadden jaren geleden een heel erg sterke ploeg en ik denk dat ze heel erg verrassend uit de hoek kunnen komen.
Ze spelen de laatste wedstrijd ook thuis dus dit zal voor de Roemenen een groot voordeel zijn.

Voor Brugge is de zwaarst mogelijke tegenstander Skonto uit Letland. Voor Roeselare lijkt mij dit Hajduk (niet Split maar wel Cula) uit Servië.

Na een beetje research:
Standard verloor 2 jaar geleden in de groepsfase van de Uefa-beker met 2-0 in Boekarest.
De Roemenen werden vorig jaar in de halve finales !!! van de Uefa-beker in extremis uitgeschakeld door Middlesbrough. Middlesbrough scoorde in de laatste minuten nog het winnende doelpunt.
Dus een taaie brok voor de Luikenaars.



razzle_dazzle

Gematigde tevredenheid overheerst hier, Steau is een van de beste ploegen van Oost-Europa en de kwalificatie zal nog steeds zeer moeilijk worden, maar toch liever hen dan Milan, Ajax, Valencia of Hamburg  :).

Dat laatste duel verloren we idd. met 2-0, maar ik herriner me vooral dat we op geen enkel moment werden weggespeeld in die heksenketel. De Roemenen kwamen toen op voorsprong na een domme own-goal van Dragutinovic.

Het eerste duel zal zeer belangrijk worden! Hopelijk kan er vandaag nog een spits aangetrokken worden, want De Camargo is nog drie weken in de lappenmand, ook Sergio zal er niet bij zijn (Dank u Meert) en Sa Pinto heeft de hele voorbereiding gemist...

Ps Roeselare mag het opnemen tegen Achnas, een Cypriotische ploeg. Brugge krijgt Seduva uit Litouwen als tegenstander. Beide Belgische ploegen ontmoeten dus haalbare tegenstanders.

Supermariobros

#4
Bij Standard - Steau Boekarest is de rus Ivanov de scheidsrechter van dienst. Ivanov is de man die 16 keer geel en 4 keer rood trok tijdens Nederland - Portugal op het voorbije WK. Ook in twee officiële wedstrijden dit jaar in Rusland trok Ivanov al 15 keer geel.

Op welke zender is de wedstrijd te zien trouwens?

razzle_dazzle

Alleen op Belgacom tv denk ik...het is Anderlecht of Brugge niet he... ;).

razzle_dazzle

Zelfs niet op Belgacom TV, wel op BeTv (oftwel de Waalse Canal +).

Dus Roeselare - Vardar Skopje wel op Vlaamse Tv, MAAR... ???

Hamilton MASTER

Aan de wedstrijd te horen op Sporza radio, is Mathias niet echt een groot licht in de verdediging. Maakt wel acties maar is even slordig als Vanden Borre.

Hoop dat Standard wint. Ik wil 2 Belgische ploegen in de Champions League !
Leve Milan Rapaic... Het is nu 2-1, ik wil dat hij een hattrick scoort ;)



Tim C

2-2 is de eindstand, als ze nog in de CL willen geraken zullen ze toch hun best moeten doen in Boekarest want zij zitten niet in een zetel, ze liggen er in...

razzle_dazzle

Zonder veel verwachtingen afgezakt naar Luik (hopend op een 0-0), maar toch aangenaam verrast terug gekomen door het goede geleverde spel bij momenten (aanvallend dan). We zijn nog niet uitgeteld, al zijn onze kansen er zeker niet op gestegen.

Net zoals tegen Charleroi begin je eigenlijk met een 0-1 achterstand. Steaua zette ons aardig onder druk en wij kropen uit schrik terug. Mistasten van Deflandre, waarna (ik denk) Sarr's tegenstander scoort.
Nadien namen wij toch het heft in handen en dit tot en met de 2-2. Steaua zakte lichtjes in elkaar, maar Standard vergat de score uit te diepen.

De 2-2 zou nooit mogen vallen natuurlijk. Een simpele voorzet, op een niet eens onmogelijke hoogte om de bal weg te koppen, belandt tergend traag in het zijnetje. Fout van Renard, die de bal zeker had moeten hebben, maar ook van de verdedigers die de bal ook zeker hadden kunnen ontzetten.
Zeer spijtig, want dit verdienden we zeker niet.

Aanvallend zat het zeker snor (Ik vond dat we veel ruimte kregen op het middenveld, waardoor we vaak de vrije man vonden (Geraerts of Fellaini)). De 4 middenvelders en 2 aanvallers speelden allemaal goed tot zeer goed. Enkel achteraan zit het dik tegen. Sarr is daar de enige op niveau. Deflandre acteerde matig, de andere 2 waren erbarmelijk slecht.

Twee belangrijke fases (aanvallend):
- de solo van Jovanovic in de eerste helft.
Hier had hij toch meer uit moeten halen. Hij had twee keer de kans neer te gaan. Eerst bij zijn rechtstreekse bewaker, nadien bij de doelman. Het had minstens een rode kaart opgeleverd, plus nog een eventuele strafschop.

- zijn poging op doel in de tweede helft, terwijl Sa Pinto helemaal vrij stond, links van hem.
Ook dit had een doelpunt kunnen en moeten zijn, maar het overzicht ontbrak bij Jova.

Mocht hij iets slimmer geweest zijn, hadden we hier meer uit kunnen halen.

Behoorden dan toch tot de besten: Sarr, Fellaini en Rapaic. Al was ook Sa Pinto zeer sterk, en mocht de inzet van Defour ook zeker geprezen worden.

Aanvallend zie ik het zeker wel goed komen. Er zit muziek in het middenveld en de aanval. Sa Pinto is iemand die voortdurend coacht, het spel goed leest, rust brengt en een bal makkelijk kan bijhouden. Idem voor Defour. Maar beiden spelers werken dan ook nog eens voor de ploeg. Ze schuwen duidelijk geen duel.

Fellaini was de revelatie van de avond. Chapeau voor Boskamp, die het aandurfde om een jongeling in de strijd te gooien. Grote, sterke speler met een groot loopvermogen, voldoende duelkracht, kopbalsterk, een goede passing en dito vista. Af en toe nog eens een foute pass, en er is nog wat werk aan zijn positiespel, maar dat is niet meer dan logisch. Ik denk niet dat hij ouder is dan Defour, maar het is me wel duidelijk geworden vanavond dat er toekomst zit in deze jongen.

Toekomst is ook iets voor Sarr. Vanavond alweer een sterke partij gespeeld. Goed op weg om de tweede Enakarhire te worden. Weinig of niets op aan te merken. Sober, sterk, rustig, een voorbeeld voor Coelho...

Komen we bij onze Portugezen: helaas, grandioos gebuisd, alweer...Mateloos geërgerd aan beide heren. Van Rogerio Matias wist ik al dat hij verdedigend zwak is, hij vaak koud gepakt wordt en zijn positiespel op niets trekt. Niets nieuws onder de zon dus (aanvallend krijgt hij het voordeel van de twijfel). Maar van Nuno Coelho wist ik nog niet veel. Ik mag hopen dat dit zijn laatste optreden was als centrale verdediger bij Standard. Slechte anticipaties, verkeerde timings, slechte inschattingen, verkeerd positiespel,...Hij had het allemaal. 't Mooiste van al was dat hij nog aan de kant van Matias speelde. Zo mochten ze samen wat staan klungelen.
Ik stel voor dat Coelho Sarr als leermeester vraagt voor de lessen "hoe scherm ik een bal af?", en voorlopig niet verder komt dan de bank.

Tevreden over het aanvallend geleverde spel, niet tevreden over onze verdediging. Kunnen we het die spelers verwijten? Wellicht niet, want ze kunnen misschien niet beter, en waarschijnlijk hebben we niets beter rondlopen. Mocht Dupré beter zijn dan Deflandre zou Boskamp hem toch opstellen? Idem toch voor Areias of Costa bij Matias en Coelho?

Hoe kan je dit oplossen? Tja, één oplossing: hopen dat Onyewu weer snel kan spelen en voorts moet er versterking komen op die plaatsen waar het nodig is (Léonard? Doelman?).
Met alle respect voor die Portugezen, maar ik weet niet op welke basis die hier op Standard rondlopen. Gescout? Laat me niet lachen. De enige geslaagde transfers zijn Sa Pinto, Defour en wellicht Jovanovic. De rest is bankvulling, maar ook niet meer dan dat.

Moge het bestuur nu eindelijk eens doen wat het moet doen. Versterk het elftal waar nodig (achteraan) en geef Boskamp en de ploeg het nodige krediet en vertrouwen.

Supermariobros

Hopelijk kunnen ze het redden in Boekarest, maar ik vrees ervoor. Achteraan gaven ze veel te veel weg en het tweede doelpunt, zoals Razzle al zei mocht het er nooit gekomen zijn.

Standard recupereert in Boekarest hun vaste waarden die er tot nu toe niet bij waren en Steau moest het gisteren doen zonder hun aanvoerder en topscorer, we blijven duimen en hopen op twee Belgische ploegen in de Chalmpions League.

En hopelijk neemt een Belgische tv-zender over twee weken wel de moeite om de partij uit te zenden.

Hamilton MASTER

Standard gaat zich plaatsen.

Ze recupereren tegen de 2de wedstrijd genoeg spelers om het Steaua moeilijk te maken.
Het is een slechte uitgangspositie maar Standard heeft al voor hetere vuren gestaan. Ze zullen doorgaan, al zal het bibberen en beven worden in Roemenië.

Achterin zijn er inderdaad teveel fouten gemaakt. Het lijkt mij alsof de leeftijd van Deflandre toch lijkt door te wegen.
Hij speelt slordig in en is niet zo beslissend als vorige seizoenen.
Mathias is een gigantische miskoop. Aanvallend is hij inderdaad niet slecht, maar zou eerder op een links-mid thuishoren.

Ik hoop dat Standard nog een degelijke linksachter binnenhaalt. Léonard zou tekenen bij Feyenoord, afwachten hoe dat afloopt.


Boskamp is een erg goede trainer die na zijn jaren bij Anderlecht heel hoge eisen voorgeschoteld kreeg met een spelersgroep die deze eisen niet kon waarmaken. Bij Stoke City was hij erg goed bezig maar kreeg het bestuur tegen.
Hij is een steengoede trainer en Standard mag niet de fout maken die Brugge maakte door Ceulemans te ontslaan. Boskamp past in het plaatje van Standard en hij zal dit nog bewijzen.



razzle_dazzle

Boskamp levert tot nu toe voortreffelijk werk, het is vooral het bestuur dat in gebreke is gebleven. De Nederlander haalde zelf aan: "De namen die ik hier al heb horen vallen hou je niet voor mogelijk, maar na een week stond ik alweer met beide voeten op de grond". Bossie is ook graag gezien bij de ultra's en Hell side, alleen al om een terugkeer van de dwerg uit te sluiten  ;).

Wat betreft de terugmatch: ik denk dat we zeker nog een kans maken, aangezien we dan op alle vlakken een betere ploeg zullen kunnen opstellen. Conceicao, De Camargo en Onyewu zijn gewoon onmisbare pionnen voor deze ploeg. Bovendien missen de Roemenen nog altijd hun spelverdeler (ik denk Iacob), een spits en een verdediger.

Anderzijds heeft deze ploeg nog een drie tot vier "lege plekken". Teveel van het goede of moeten we zeggen slechte. Renard, Coelho en Matias zijn derde klassemateriaal. De Deflandre van gisteren trouwens ook. Op de bank zit niet veel beters, spijtig genoeg. Renard mag na gisteren voor mij oprotten, stel maar een extra verdediger op en speel zonder keeper. Zoals Niculae het mooi verwoordde, een degelijke tot goede keeper (nog geen Runje dus) had minstens een van de twee goals.



razzle_dazzle

Zal de terugmatch tegen Steau te zien zijn op een Vlaamse TV zender?
Op de VRT moeten we alvast niet rekenen. Die zenden liever de 'galamatch' van Anderlecht op Real Madrid uit.
Een zender moet immers zijn prioriteiten kennen hé!?

Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 17 augustus 2006 - 22:17:52
Zal de terugmatch tegen Steau te zien zijn op een Vlaamse TV zender?
Op de VRT moeten we alvast niet rekenen. Die zenden liever de 'galamatch' van Anderlecht op Real Madrid uit.
Een zender moet immers zijn prioriteiten kennen hé!?

Ah ja, 2 koninklijke ploegen tegen elkaat  :o
De galacticos tegen de Koninklijke van België !!! Wie wil dat missen !!!  :P