Hockenheim of Nurburgring? Imola of Monza?

Gestart door Tim C, 18 juli 2006 - 02:37:24

« vorige - volgende »

Welke GP's moeten verdwijnen? Kies 1 per land

Hockenheim
9 (60%)
Nurburgring
9 (60%)
Monza
7 (46.7%)
Imola
12 (80%)

Totaal aantal stemmen: 15

Doefie

Citaat van: IVY440 op 19 juli 2006 - 13:48:15
Citaat van: Schumi nr1 op 19 juli 2006 - 09:06:46
Het inderdaad zeer jammer, het was mooi om zien. Maar je weet nooit dat er plots een boom op de baan springt hé ... ::)

Denk eens ff terug aan Jim Clark in 1968. Het circuit was toen vrij gelijkaardig aan dat van 2001 (alleen in 2001 iets meer veiligheid). Er kan altijd iets gebeuren, en als het bij hoge snelheid gebeurt, is er altijd meer kans op een ernstig ongeval.

Is gelijkaardig en toch compleet anders. Bij Clark stonden er geen vangrails naast de baan, geen uitloopzones, wel een grachtje en dan meteen de bomen. Anno 2001 stonden er twee rijden hekken, een uitloopzone van minstens 4-5 meter aan de zijkant, vangrails, enz... Een ongeluk zoals Clark zal 99.9% van de kansen niet meer voorkomen (ik durf niet "nooit meer" te zeggen want je weet inderdaad maar nooit). Maar toch, als je nu al bij een crash een wagen wilt zien dubbelplooien tegen een boom heb je al héél veel pech gehad of werkt de afsluiting gewoon niet goed. In 1968 aanvaarde men het risico van de bomen naast het circuit, in 2006 staan er 3-4 lagen beveiliging voor.

Jasper

Schrap Imola, daar valt nooit wat te beleven.

In Duitsland zou ik afwisselen maar ik zou de Nürburgring niet missen, ook een circuit waar je moeilijk kan inhalen. Hockenheim was vroeger inderdaad veel beter dan nu, maar dat neemt niet weg dat het nu nog altijd een leuk circuit is waar veel kan ingehaald worden.

Kirabi

Hmm das wel een moeilijke, ik heb toch voor Hockenheim en Monza gekozen want dat is toch voor mij de mooiste banen van de 4 die we konden kiezen