Hockenheim of Nurburgring? Imola of Monza?

Gestart door Tim C, 18 juli 2006 - 02:37:24

« vorige - volgende »

Welke GP's moeten verdwijnen? Kies 1 per land

Hockenheim
9 (60%)
Nurburgring
9 (60%)
Monza
7 (46.7%)
Imola
12 (80%)

Totaal aantal stemmen: 15

Tim C

Twee moeilijke keuzes, maar welke circuits zou jij schrappen?

Hockenheim - Tis nie mièr wa't gewest is en tzal noeit nie mer wurre wa'et was

Imola - Een moeilijke keuze, maar ik ga voor een puur snelheidscircuit gaan.

McChouffe

Ik zou er geen schrappen, maar de races afwisselend organiseren.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

The REAL BUTTON Freak

Nurburgring moet blijven en Imola, twee GPs meet veel geschiedenis.

Ramses

Voor mij mag Hockenheim de vuilbak in. Het is nogal een standaard-Tilke-circuit geworden.
Bij Imola en Monza zou ik ze afwisselend organiseren. Beiden hebben zo'n rijke geschiedenis en zijn leuke circuits. Moest er dan toch 1 verdwijnen, dan toch Imola.

Supermariobros


razzle_dazzle

Een beurtrol zou volgens mij ook de beste oplossing zijn.

Juan Pablo

Monza en Nurburgring.

Monza alleen maar volgas, Nurburgring is een micky-mouse baan.

Hockenheim heeft prima inhaalmogelijkheden.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

bogief1

Citaat van: Razzle_dazzle op 18 juli 2006 - 11:37:38
Een beurtrol zou volgens mij ook de beste oplossing zijn.

Daar sluit ik me ook bij aan. Het zou voor Imola vergeefse moeite zijn, nu ze die aanpassingen verwezenlijken.
Kan je trouwens al ergens plannen zien van hoe de veranderingen eruit zullen zien bij Imola en Spa?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Doefie

Historisch gezien hebben de Nürburgring en Monza al veel meer waarde dan Hockenheim en Imola. Monza staat al sinds 1950 op de kalender, met uitzondering van 1980 (toen de Grand Prix van Italië naar Imola ging, tevens de eerste race in Imola). Hockenheim was magisch door de lange rechte stukken door de bossen, maar ik denk dat de Green Hell nog altijd net dat iets magischer blijft. Hoewel ze beiden tegenwoordig slechts een schim zijn van wat ze ooit waren...

Italië zou ik Monza pakken, Duitsland zou ik afwisselen.

IVY440

Citaat van: Doefie op 18 juli 2006 - 14:40:31
Historisch gezien hebben de Nürburgring en Monza al veel meer waarde dan Hockenheim en Imola. Monza staat al sinds 1950 op de kalender, met uitzondering van 1980 (toen de Grand Prix van Italië naar Imola ging, tevens de eerste race in Imola). Hockenheim was magisch door de lange rechte stukken door de bossen, maar ik denk dat de Green Hell nog altijd net dat iets magischer blijft. Hoewel ze beiden tegenwoordig slechts een schim zijn van wat ze ooit waren...

Italië zou ik Monza pakken, Duitsland zou ik afwisselen.

Compleet mee eens. Monza 100% Nurburgring heeft ook wel massa historie maar niet dit circuit, dus back to the Nordschleife dan :d

McChouffe

Citaat van: Juan Pablo op 18 juli 2006 - 11:45:12Hockenheim heeft prima inhaalmogelijkheden.

Het huidige Hockenheim is een brutale verkrachting van wat het enkele jaren geleden was. Die lange rechte stukken in het bos hadden iets speciaals. Ik snap nog altijd de idioot niet die wilde dat dit circuit aangepast werd.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: McChouffe op 19 juli 2006 - 00:33:27
Citaat van: Juan Pablo op 18 juli 2006 - 11:45:12Hockenheim heeft prima inhaalmogelijkheden.

Het huidige Hockenheim is een brutale verkrachting van wat het enkele jaren geleden was. Die lange rechte stukken in het bos hadden iets speciaals. Ik snap nog altijd de idioot niet die wilde dat dit circuit aangepast werd.

De FIA vond het "te gevaarlijk" aan het worden, aan 340 km/uur door de bossen rijden. Ze hebben 50 jaar lang niks anders gedaan, maar ja.

Schumi nr1

Het inderdaad zeer jammer, het was mooi om zien. Maar je weet nooit dat er plots een boom op de baan springt hé ... ::)


IVY440

Citaat van: Schumi nr1 op 19 juli 2006 - 09:06:46
Het inderdaad zeer jammer, het was mooi om zien. Maar je weet nooit dat er plots een boom op de baan springt hé ... ::)

Denk eens ff terug aan Jim Clark in 1968. Het circuit was toen vrij gelijkaardig aan dat van 2001 (alleen in 2001 iets meer veiligheid). Er kan altijd iets gebeuren, en als het bij hoge snelheid gebeurt, is er altijd meer kans op een ernstig ongeval.