Die vleugels van BMW

Gestart door Tim C, 12 juli 2006 - 11:50:48

« vorige - volgende »

Tim C

Iemand enig idee waarvoor die dienen?

Ik las op F1 technical dat ze waarschijnlijk er voor zorgen dat er in een bocht beter gedraait kan worden. Iemand anders enig idee?

En hoelang zou het duren voor die verboden worden? Dat is toch levensgevaarlijk als die dingen loskomen en recht op de rijder vliegen? Laat staan de afleiding die ze veroorzaken omdat ze de hele tijd over en weer gaan.

foto

robbert

tziet er eerder wel raar uit hoor
kan mss gevaarlijk zijn maar we zullen het zien hé

Doefie

Citaat van: Tim C op 12 juli 2006 - 11:50:48
En hoelang zou het duren voor die verboden worden? Dat is toch levensgevaarlijk als die dingen loskomen en recht op de rijder vliegen? Laat staan de afleiding die ze veroorzaken omdat ze de hele tijd over en weer gaan.

De FIA heeft ze toch al goedgekeurd, dus ja... volgens mij geven die vleugeltjes een veel betere begeleiding van de luchtstromen rond de wagen, en "klapt" de lucht niet opeens volledig op de rollbar maar gaat die daar fijner langs. (Maar ik ben dan ook geen genie op vlak van aërodynamica).

schumi4ever

ziet er inderdaad maar gek uit... Zal wel ergens goed voor zijn maar geen flauw idee waarvoor :-\
Het ziet er nu wel niet direct naar uit dat ze er zomaar zullen afwapperen dus over de veiligheid zou ik me geen zorgen maken

Juan Pablo

ik dacht dat het niet meer mocht, ik kan me nog voor de geest halen dat Arrows geloof ik met zoiets kwam..

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

robbert

Citaat van: Juan Pablo op 12 juli 2006 - 16:40:26
ik dacht dat het niet meer mocht, ik kan me nog voor de geest halen dat Arrows geloof ik met zoiets kwam..

ja juist arrows kwam er ook eens mee af en toen moesten ze dat direcht verwijderen van de wagen
das dan vreemd dat het nu niet moet
hopelijk gaan ze niet teveel bewegen of er komt weer een heisa rond flexibele vleugels :D

bogief1

Door die dingen komt er toch een dode hoek op de wagen. De auto word er niet mooier op.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

dj Peter

#7
Ik begrijp niet dat de FIA dit goedkeurd.




Bij  de Arrows destijds hing er nog een volledige vleugel aan vast,het leek wel een miniachtervleugel.Toen werd het onmiddelijk verboden.


Sinister -D-

Jordan had toendertijd toch ook zoiets tijdens Monaco. of vergis ik me nu?

robbert

ja van jordan herriner ik mij ook iets van maar ik vind het toch vreemd dat het niet verboden is door de fia

IVY440

#10
Zal snel genoeg gebeuren denk ik. Vrijdagmorgen rijden ze ermee, er moet er maar een afbreken voordat het meteen verboden wordt. Ik vind dit trouwens nog gevaarlijker dan de Arrows van Monaco 2001

*edit: heb BTW klein fototje gevonden van de Jordan gevonden, grote waren niet beschikbaar  :-\

Doefie

De FIA had het bij Arrows en Jordan onmiddelijk verboden omdat het een volledige vleugel is, bij BMW.Sauber is dat niet het geval. De FIA ziet er blijkbaar geen voordeel of nadeel in tegenover de andere teams waardoor het niet onmiddellijk verboden wordt. Verschil is ook dat bij de Jordan en de Arrows die vleugels zo goed als zowieso tegen de coureur zouden vliegen als ze afbreken, bij de BMW.Sauber kunnen ze nog makkelijk zijwaarts vliegen.

Of iets dergellijks ;D We zien wel.

McLaren_über_alles

Citaat van: Doefie op 13 juli 2006 - 12:48:36
De FIA had het bij Arrows en Jordan onmiddelijk verboden omdat het een volledige vleugel is, bij BMW.Sauber is dat niet het geval. De FIA ziet er blijkbaar geen voordeel of nadeel in tegenover de andere teams waardoor het niet onmiddellijk verboden wordt. Verschil is ook dat bij de Jordan en de Arrows die vleugels zo goed als zowieso tegen de coureur zouden vliegen als ze afbreken, bij de BMW.Sauber kunnen ze nog makkelijk zijwaarts vliegen.

Of iets dergellijks ;D We zien wel.

Als die dingen aan meer dan 300 per uur afvliegen, zullen ze heus niet zijwaarts vliegen hoor...  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

redasian

da's voor sjakie, om terug te focussen  :-*

McChouffe

Ze hebben bij BMW ook maar ineens een kopietje van de McLaren horens op de luchthapper gemaakt.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.